Курс операційний менеджмент: стань експертом в Operations Management online | Бізнес-школа Лаба (Лаба)

Упорядкуйте хаос у процесах вашого бізнесу

Операційний менеджмент

Артем Карпенко
14+ років досвіду операційного управління

Цей курс для вас, якщо ви:

  • Керівник відділу

    Дізнаєтесь, як запровадити операційний менеджмент, контролювати його та налагодити взаємодію між командами. Навчитеся розподіляти ресурси, підтримувати якість продукту/послуг та утримувати мотивацію співробітників.

  • Власник бізнесу

    Крок за кроком ви навчитеся виявляти та покращувати слабкі місця в операційних процесах. А в результаті навчання — побудуєте систему управління, з якою компанія зможе вистояти й у кризовий момент.

  • Чинний операційний менеджер

    Структуруєте здобуті знання та досвід, а також проведете роботу над помилками. Вивчите нові підходи та отримаєте пул інструментів: від Design Thinking та PDCA до бюджетування та OPEX у сфері послуг.

  • Project- чи product-менеджер

    Прокачаєте hard- і soft-скіли операційного менеджера. Дізнаєтесь, як грамотно розподіляти людський ресурс, аби закривати проєкти в межах дедлайнів та бюджету. Навчитесь ефективно ставити цілі та визначати пріоритети.

Особливості курсу

  • • 8 домашніх завдань — ви на практиці навчитеся застосовувати інструменти для операційного планування та управління змінами.

  • • Інтерактивні заняття: командні ігри, практичні завдання в групах, симуляції процесів.

  • • Запрошені лектори з різних сфер: Іван Печерський, Head of Software Engineering у TemaBit Software Development, та Оксана Хвальова, директорка мережі кінотеатрів «Планета Кіно» у Львові.

  • • Індивідуальні коучинг-сесії з викладачем для 3 кращих студентів.

  • Курс відповідає стандартам якості навчання Project Management Institute. За його проходження ви зможете отримати 19,5 контактних годин (PDU).

Теми, які ми розберемо:

  1. Від хаосу до системних процесів

    Масштабувати бізнес, запровадити інновації, прокачати якість виробництва чи просто утримувати компанію на ринку — яка б ціль перед вами не стояла, завжди необхідне якісне операційне планування. З чого почати розробку стратегії, який тип планування обрати та як розподіляти ресурси — розберемо на практиці й реальних кейсах.

  2. Антикризовий операційний менеджмент

    Велика різниця між компанією, яка прорахувала ризики, та бізнесом, який діє за ситуацією. Ви зрозумієте, як оптимізувати процеси, закріпити фінансову стабільність та вчасно ухвалювати обґрунтовані управлінські рішення, щоб мінливі умови ринку чи кризи не активували зворотний відлік життя компанії.

  3. Реалізація стратегії в різних сферах

    Ми розберемо, як розробляти та впроваджувати операційну стратегію у сферах виробництва, IT, медицини, e-commerce, ресторанного бізнесу тощо. Пройдемо шлях від основ планування запасів у retail та управління ресурсами в e-commerce до нюансів взаємодії у ланцюжку постачання та стандартів сервісу у сфері гостинності.

Викладач

Артем
Карпенко

  • 14+ років досвіду операційного управління в автомобільному, фінансовому, маркетинговому, рекрутинговому та IT-бізнесі — від стартапів до 20-річних компаній
  • отримав сертифікацію Lean Six Sigma Black Belt (ICBB), зараз підвищує кваліфікацію в Executive MBA Berlin
  • former Head of Talent (COO) у Proxify
  • у Proxify завдяки ефективній стратегії операційного управління досягнув 200%+ гіперзростання
  • знає в деталях, що таке 20 000 кандидатів на місяць, 17 000 запчастин на складі, 65 підлеглих, 180 000 операцій чи 2 млн екранних подій на день — і як цим успішно управляти

Програма курсу

01

27 червня, 19:00

Завдання операційного менеджменту

  • Поєднання попиту і пропозиції: що це означає?
  • Кейс Proxify. Як від операційного менеджменту залежав успіх компанії
  • Практика на занятті: визначити департаменти компанії, що відповідають за поєднання попиту і пропозиції
  • Скіли та компетенції для ролі операційного менеджера
  • Основні елементи управління операційного менеджменту
  • Анонс фінального проєкту + брифінг
02

2 липня, 19:00

Управління ланцюжком створення цінності. Частина 1

  • Метрики + характеристики: потік, швидкість, час, інвентар тощо
  • Ланцюг створення цінності на рівні компанії/процесу
  • Практика на занятті: створюємо діаграму потоку для медичної лабораторії
  • Створення цінності на прикладі виробництва морозива
03

4 липня, 19:00

Управління ланцюжком створення цінності. Частина 2

  • Закон Літтла. Як оцінювати чергу в процесі
  • Час очікування й обслуговування та їхня роль в оптимізації процесу
  • Вплив на систему однієї чи декількох ліній обслуговування
  • Ефективність чи гнучкість — що обрати?
  • Брифінг з кейсу сфери виробництва для домашнього завдання
04

9 липня, 19:00

Якість в операційному менеджменті

  • Практика на занятті #1: симуляція проблем повторюваності
  • Визначення якості через призму продукту, процесу, споживання, вартості
  • Варіативність як антагоніст операційного керівника
  • Як формувати гіпотези та класифікувати результати. Типи помилок
  • Відповідність специфікаціям. Індекс здатності процесу
  • Практика на занятті #2: визначаємо основні специфікації процесів
  • Six Sigma: поняття, цілі — та як застосовувати на практиці
05

11 липня, 19:00

Аналіз бізнес-процесів у компанії

  • Дебрифінг кейсу домашнього завдання + розбір декількох реалізацій
  • Типи метрик: якісні/кількісні виміри та метрики процесу/результату
  • Карта метрик як компонент опису ланцюга цінності
  • Як метрики впливають на операційну стратегію
  • Практика на занятті: розбір карти метрик за департаментами з досвіду лектора + брейнстормінг за метриками
  • Карта процесів: як скласти, типові помилки, приклади
06

16 липня, 19:00

Ефективне операційне планування

  • Як визначити ресурси в управлінні
  • Планування: від реактивного до предикативного
  • Інструменти: бюджети, прогнози, моделі, діаграми, карти
  • Практика на занятті: розбір інструментів для розподілу ресурсів + досвід студентів
  • Система управління пріоритетами
  • Як допомогти команді досягати цілей
  • Важливість пріоритетності
07

18 липня, 19:00

Підходи до вдосконалення та стимулювання інновацій

  • Цикли вдосконалення. Як керувати еволюцією компанії
  • Інструменти управління змінами: PDCA, DMAIC, 8D, Design Thinking, Lean, Theory of constraints, TQM
  • Управління гіпотезами
  • Інновації та стимулювання. Exploiters та explorers
  • Кейс Ideo. Інновація як процес. Особливості й обмеження командної роботи під час створення нового продукту
08

23 липня, 19:00

Антикризовий операційний менеджмент

  • Чи достатньо ризик-менеджменту для передбачення кризи
  • Ризик-менеджмент: що треба знати, щоб управляти ризиками
  • Хто та як має фокусуватися на кризах
  • Розбір кейсу зі сфери автобізнесу про систему рахунків
  • Антикризова команда: які керівники потрібні для управління в кризовий час
  • Роль кризової комунікації
  • Практика на занятті: розбираємо етапи й процеси підготовки до війни на прикладах студентів
09

25 липня, 19:00

Як сформувати ефективну операційну стратегію

  • Практика на занятті: на кейсі Benihana
  • Стратегія фокусування: переваги, недоліки, приклади
  • Роль і завдання стратегічного планування. Що потрібно мати перед тим, як почати будувати стратегію
  • Кейс: декомпозиція стратегічної цілі + приклади з досвіду лектора
  • Розподіл завдань у команді/командах. Компроміс між гнучкістю й ефективністю
  • Дизайн системи контролю
  • Збираємо всі компоненти попередніх сесій в одне ціле
10

30 липня, 19:00

Операційний менеджмент у retail

  • Планування запасів Newsvendor Model
  • Управління системою постачання: глобалізація, склади, дистриб'ютори, час очікування
  • Кейс: управління запасами в автобізнесі. АВС-аналіз
  • Практика на занятті: командна гра на розуміння взаємодії у ланцюжку постачання
11

1 серпня, 19:00

Операційний менеджмент в IT. Запрошений лектор

Заняття з Іваном Печерським, Head of Software Engineering у TemaBit Software Development.

  • Практика на занятті: які знання з модулів 1–9 не можна застосувати в розробці програмного забезпечення (ПЗ)
  • Підходи до розробки ПЗ. SDLC — життєвий цикл ПЗ
  • Управління інфраструктурою. CI/CD: неперервна інтеграція і розробка
  • Управління якістю та реліз-менеджмент
  • Операційні показники процесу розробки програмного забезпечення: Team Velocity, Release Burndown, Defects, Test Coverage
  • Методи управління ресурсами в e-commerce та роль SLA
12

6 серпня, 19:00

Операційний менеджмент у сфері сервісу та ресторанної справи. Запрошена лекторка

Заняття з Оксаною Хвальовою, директоркою мережі кінотеатрів «Планета Кіно» (Львів).

  • Правила, стандарти документації, інструкції у сфері гостинності
  • Використання стандартизованих документів у сфері гостинності
  • Дотримання стандартів сервісу в закладі. Підвищення якості сервісу як плановий та постійний процес у закладі, що вже працює
  • Ключові гравці команди закладу: підбір, контроль, мотивація
  • Управління OPEX. Як працювати з орендодавцями для покращення фінпоказників закладу
13

8 серпня, 19:00

Презентація групових завдань

  • Студенти презентують свої проєкти до домашнього завдання із заняття №8.

Залишити заявку

Приєднуйтеся до курсу, щоб реалізовувати ефективні операційні стратегії для будь-якого бізнесу.

Реєструючись і натискаючи кнопку «Записатися», ви погоджуєтеся з умовами договору-оферти і політикою конфіденційності.