БІЗНЕС-АНАЛІТИК
В ІТ
КУРС-ПРОФЕСІЯ
Отримайте практичні навички аналізу, бізнес-моделювання та комунікації із зацікавленими сторонами на прикладі реального бізнес-кейсу для свого портфоліо.
Для комфортного проходження курсу рекомендований рівень володіння англійською мовою на рівні Intermediate та вище.
Для кого:
-
Бізнес-аналітик в IT з досвідом зможете швидше виявляти проблеми в бізнесі та знаходити шляхи оптимізації процесів
-
Світчер з IT-сфери [проджект, QA, розробник чи інший техспеціаліст] опануєте принципи та методи бізнес-аналізу, аби перейти на нову посаду в IT-сфері
-
Світчер з іншої сфери [фінансовий менеджер, проджект, маркетолог] додасте курсовий проєкт у портфоліо та досвід у CV, аби претендувати на посаду junior бізнес-аналітика
Теми, які ми розберемо:
-
Стратегічний аналіз Розберіться, як виявляти проблеми в проєкті та знаходити ефективні рішення. Створіть карту зацікавлених осіб, а також проведіть аналіз документації, ринку, користувачів та вимог до продукту. Ми пояснимо, як аналізувати поточний і майбутній стан проєкту, структурувати інформацію та пріоритезувати завдання.
-
Ключові техніки та виміри продукту IT-продукти, що з року в рік залишаються затребуваними на ринку, — результат, який з'явився внаслідок комплексного дослідження даних. Ви на практиці навчитеся грамотно збирати вимоги, формувати user persona, empathy map та user journey, а також розробляти процесні діаграми та візуалізувати рішення.
-
Презентуйте ідеї так, щоб їм давали зелене світло Щоби ваші рішення були спочатку почуті зацікавленими сторонами, а згодом правильно реалізовані командою розробників, — треба вміти їх презентувати. Ми розберемо, як лаконічно та наочно доносити ідеї, аби їх чули та розуміли. Пояснимо, в чому сила сторітелінгу та як комунікувати так, щоби вас сприймали як експерта.
Особливості курсу:
-
Сертифікація
Курс схвалено провідною організацією з викладання бізнес-аналізу — ІІВА (International Insitute of Business Analysis).
-
Практичні домашні завдання
У результаті курсу ви зможете додати у своє портфоліо учбовий бізнес-кейс, на основі якого ви навчитеся визначати вимоги, створювати мокапи й вайрфрейми та аналізувати потенційні сценарії використання продукту.
Особистий фідбек до домашніх завдань від лектора та ментора курсу.
ЛЕКТОР
Наті
Назар
- 11+ років практичного досвіду в бізнес-аналізі ІТ-індустрії
- Former Director of Service Excellence and Change Management CoE в SoftServe
- Співзасновниця Business Analysis Community з понад 3000 учасників
- Керувала Business Analysis Office у SoftServe зі штатом до 400 аналітиків
- На посадах ментора й тренера проводить навчання внутрішніх BA в SoftServe
- Ініціювала та інтегрувала в SoftServe інноваційний хаб для тестування бізнес-ідей та дослідження ринків
- Відповідає у SoftServe за розвиток нової компетенції Change Management — формує структуру послуг для компанії з 14 000 співробітників та клієнтів
Запрошені лектори
ПРОГРАМА
26.03.2024 19:00
Історія бізнес-аналізу
- історія розвитку бізнес-аналізу
- автори та ключові фреймворки
- міфи та контроверсії
- термінологія бізнес-аналізу
28.03.2024 19:00
Цінність бізнес-аналітика на ІТ-проєктах
- види аналітиків та їхні особливості
- роль та ключові функції
- цінність бізнес-аналітика для проєкту, команди та клієнта
2.04.2024 19:00
Зацікавлені особи та їхнє залучення
- типи стейкхолдерів, їхні ролі та рівень впливу на проєкт
- огляд технік аналізу: RACI, influence-interest matrix та impact map
Завдання №1: Ознайомтеся з вихідними даними курсового проєкту. Створіть карту зацікавлених осіб, їхніх ролей та впливу на проєкт. Проведіть аналіз документації.
4.04.2024 19:00
Аналіз стратегії
- аналіз потреб
- аналіз поточного та майбутнього стану проєкту
- огляд технік: business model canvas та value proposition canvas
- розбираємо, що таке бізнес-кейс
Завдання №2: Розробіть канву бізнес-моделі проєкту.
09.04.2024 19:00
Аналіз потреб (частина 1)
- з чого починається кожен проєкт: запит RFP/RFQ
- особливості підходу «дизайн-мислення»
- аналіз проблем із застосуванням технік 5-Why
- як визначати цілі проєкту
Завдання №3: Задокументуйте цілі та ключову проблему, яку розв’язує проєкт/продукт.
11.04.2024 19:00
Аналіз потреб (частина 2)
- Алгоритм постановки командних SMART-цілей
- Методи контролю команди: процесно-орієнтовані та орієнтовані на результат
- Інструменти для оцінки досягнення цілі: KPI та OKR
- Бонусна схема з використанням KPI та як її формувати
- Аналіз показників ефективності
16.04.2024 19:00
Аналіз ринку
- принципи позиціювання продукту/рішень на ринку
- аналіз конкурентів
- як виявити переваги та недоліки продукту
Завдання №4: Створіть порівняльну таблицю з аналізом переваг та недоліків конкурентних продуктів за визначеними критеріями: обсяг ринку, популярність, задоволеність, набір функціонала тощо.
18.04.2024 19:00
Види вимог та підходи до їхнього виявлення
- розбираємо види вимог: бізнес, користувацькі, функціональні/нефункціональні, транзакційні
- процес збору вимог
23.04.2024 19:00
Виявляй та втілюй: 7 вимірів продукту
- як структурувати інформацію за фреймворком «7 вимірів продукту»
- принципи, переваги та робота з цим фреймворком
- розбираємо техніки: business model та value proposition canvas
Завдання №5 [необов’язкове]: Створіть value proposition для власного продукту.
25.04.2024 19:00
Користувачі
- аналізуємо користувачів за допомогою user interviews
- empathy map та user journey як ключові техніки аналізу потреб користувачів
- створюємо user persona для кожної групи користувачів
Завдання №6: Розробіть user persona основних груп користувачів та опишіть їхні ключові вимоги.
30.04.2023 19:00
Інтерфейси
- взаємодія юзерів, систем, приладів за допомогою інтерфейсів
- аналіз взаємодії та обміну даними між користувачами (техніки: контекстна діаграма, entity relationship diagram, тощо)
- створення мокапів/ваєрфреймів та огляд легких інструментів для візуалізації концепцій рішення
Завдання №7: Створити мокапи/ ваєрфрейми/ візуалізацію до власного рішення.
02.05.2024 19:00
Активності. Частина 1
- аналіз активностей/процесів/послідовності кроків та як це впливає на користувача та обмін даними
- огляд UML нотації та поведінкових діаграм. Use case diagram
- техніка створення користувацьких сценаріїв
07.05.2024 19:00
Активності. Частина 2
- огляд BPMN нотації
- створення процесної діаграми
Завдання №8: Процесна діаграма для власного проекту та/або створення різних сценаріїв дій користувача.
09.05.2024 19:00
Дані
- робота з даними: цикл життя даних, моделювання даних, структура даних
- розбір технік для аналізу даних: dataflow, модель даних, ERD
- чому сучасний бізнес не виживе без аналітики
- для чого та як візуалізувати дані: dashboards, звітність тощо
- огляд інструментів для візуалізації даних
Завдання №9: Створити концепцію аналітики, які метрики ви б аналізували на вашому продукті і для чого; покажіть, як би ваша аналітика могла виглядати.
14.05.2024 19:00
Контроль та обмеження
- якими бувають обмеження рішень та як вони впливають на проєкт
- стандарти та їхнє врахування у функціоналі й можливостях продукту
- навіщо розробляти список бізнес-правил для майбутнього проєкту
Завдання №10: Створити список бізнес правил, якщо такі можливі, та проаналізувати, чи є закони, стандарти, нормативи, котрі можуть створити певні обмеження у розробці вашого продукту.
16.05.2024 19:00
Середовище та атрибути якості
- типи атрибутів якості та як вони стають функціональними вимогами
- підходи до збору функціональних/нефункціональних вимог
- як ефективно співпрацювати з технічними спеціалістами: архітекторами, програмістами тощо
Завдання №11 [необов’язкове]: Створити нефункціональні вимоги до вашого продукту.
21.05.2024 19:00
Scope and vision workshop (частина 1)
- як швидко та без втрати якості систематизувати інформацію проєкту
- що таке функціональна декомпозиція та навіщо її застосовувати
- трансформуємо дані проєкту в чіткий список технічних завдань для команди
- підходи для формування візії проєкту: дорожні карти, story mapping, SRS тощо
Завдання №12: Створити story mapping до власного проекту, відобразити пріоритетність та пояснити її.
23.05.2024 19:00
Scope and vision workshop (частина 2)
- розбір техніки Story mapping
- розбір техніки Planning Poker
- розбір техніки Cost of Delay
- розбір техніки value stream mapping
28.05.2024 19:00
Pitch від Оксани Крикун
- як ефективно презентувати ідеї команді, стейкхолдерам та зацікавленим сторонам
- лаконічність та акценти спічу під час презентацій
- візуалізуйте так, щоб ваш меседж зрозумів кожен
- сторітелінг як спосіб емоційного залучення слухачів
Завдання №13: Підготувати презентацію рішення вашої команди до фіналу.
30.05.2024 19:00
Визначення пріоритетів та оцінки затрат
- типи оцінювання завдань та активностей
- види пріоритизації та різниця між ними
04.06.2024 19:00
Методи управління проєктами
- Agile and Waterfall, Scrum, Kanban, SAF etc. — у чому різниця та який метод обрати
- як метод управління впливає на роль аналітика в проєкті
- огляд інструментів для управління проєктами: Atlassian Toolset, Asana, Trello
06.06.2024 19:00
Планування роботи бізнес-аналітика та контроль якості
- активності та документація, яку створює бізнес-аналітик
- залучення зацікавлених людей до проєкту
- управління бізнес-аналізом
- управління вимогами до проєкту
- ключові метрики бізнес-аналізу
11.06.2024 19:00
Ефективна комунікація
- якою є ефективна комунікація
- комунікаційний план проєкту: навіщо та як створити
- конфлікти та методи їхнього розв’язанн
13.06.2024 19:00
Випускний
Реєстрація
Приєднуйтеся, щоби вже за 24 заняття підготуватися до старту в ролі бізнес-аналітика