Живий онлайн-курс Бізнес-аналітик в ІТ — допомагаємо опанувати техніку бізнес-аналізу | Laba (Лаба)
Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія

БІЗНЕС-АНАЛІТИК
В ІТ

24 практичних заняття про комплексний шлях бізнес-аналізу продукту. Обирайте доцільні техніки, аналізуйте, знаходьте рішення та складайте зрозумілі сценарії використання продукту.
Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія
Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія Курс-професія

КУРС-ПРОФЕСІЯ

Отримайте практичні навички аналізу, бізнес-моделювання та комунікації із зацікавленими сторонами на прикладі реального бізнес-кейсу для свого портфоліо.


Для комфортного проходження курсу рекомендований рівень володіння англійською мовою на рівні Intermediate та вище.

Для кого:

  • Бізнес-аналітик в IT з досвідом

    зможете швидше виявляти проблеми в бізнесі та знаходити шляхи оптимізації процесів

  • Світчер з IT-сфери [проджект, QA, розробник чи інший техспеціаліст]

    опануєте принципи та методи бізнес-аналізу, аби перейти на нову посаду в IT-сфері

  • Світчер з іншої сфери [фінансовий менеджер, проджект, маркетолог]

    додасте курсовий проєкт у портфоліо та досвід у CV, аби претендувати на посаду junior бізнес-аналітика

Теми, які ми розберемо:

  1. Стратегічний аналіз

    Розберіться, як виявляти проблеми в проєкті та знаходити ефективні рішення. Створіть карту зацікавлених осіб, а також проведіть аналіз документації, ринку, користувачів та вимог до продукту. Ми пояснимо, як аналізувати поточний і майбутній стан проєкту, структурувати інформацію та пріоритезувати завдання.

  2. Ключові техніки та виміри продукту

    IT-продукти, що з року в рік залишаються затребуваними на ринку, — результат, який з'явився внаслідок комплексного дослідження даних. Ви на практиці навчитеся грамотно збирати вимоги, формувати user persona, empathy map та user journey, а також розробляти процесні діаграми та візуалізувати рішення.

  3. Презентуйте ідеї так, щоб їм давали зелене світло

    Щоби ваші рішення були спочатку почуті зацікавленими сторонами, а згодом правильно реалізовані командою розробників, — треба вміти їх презентувати. Ми розберемо, як лаконічно та наочно доносити ідеї, аби їх чули та розуміли. Пояснимо, в чому сила сторітелінгу та як комунікувати так, щоби вас сприймали як експерта.

Особливості курсу:

  • Сертифікація

    Курс схвалено провідною організацією з викладання бізнес-аналізу — ІІВА (International Insitute of Business Analysis).

  • Практичні домашні завдання

    У результаті курсу ви зможете додати у своє портфоліо учбовий бізнес-кейс, на основі якого ви навчитеся визначати вимоги, створювати мокапи й вайрфрейми та аналізувати потенційні сценарії використання продукту.

    Особистий фідбек до домашніх завдань від лектора та ментора курсу.

ЛЕКТОР

Наті
Назар

  • 11+ років практичного досвіду в бізнес-аналізі ІТ-індустрії
  • Former Director of Service Excellence and Change Management CoE в SoftServe
  • Співзасновниця Business Analysis Community з понад 3000 учасників
  • Керувала Business Analysis Office у SoftServe зі штатом до 400 аналітиків
  • На посадах ментора й тренера проводить навчання внутрішніх BA в SoftServe
  • Ініціювала та інтегрувала в SoftServe інноваційний хаб для тестування бізнес-ідей та дослідження ринків
  • Відповідає у SoftServe за розвиток нової компетенції Change Management — формує структуру послуг для компанії з 14 000 співробітників та клієнтів

Запрошені лектори

Ірина Крючкова

Lead Business Analyst

16 років досвіду в автоматизації бізнес-процесів та понад 10 років — у викладанні бізнес-аналізу (понад 300 студентів)

Оксана Крикун

ex-Product Director у WattEV, Inc.

Керувала маркетинговою складовою розробки продуктів у WattEV, де створювала орієнтовані на клієнта програми та управляла маркетингом продукту й компанії

Дмитро Напрієнко

Senior Product Designer у Welltech, ex-Head of Design у Jooble

7+ років у UX/UI-дизайні. Працював із Sense SuperApp, Vintage та Unicheck.

Юлія Ларіонова

Data Analyst at Megogo

брала участь у розробці внутрішньої системи для аналізу поведінки користувачів на web-, mobile- та SmartTV-платформах медіасервісу з DAU > 1.5 млн у Megogo та щодня працює з > 15 TB даних.

ПРОГРАМА

01

26.03.2024 19:00

Історія бізнес-аналізу

  • історія розвитку бізнес-аналізу
  • автори та ключові фреймворки
  • міфи та контроверсії
  • термінологія бізнес-аналізу
02

28.03.2024 19:00

Цінність бізнес-аналітика на ІТ-проєктах

  • види аналітиків та їхні особливості
  • роль та ключові функції
  • цінність бізнес-аналітика для проєкту, команди та клієнта
03

2.04.2024 19:00

Зацікавлені особи та їхнє залучення

  • типи стейкхолдерів, їхні ролі та рівень впливу на проєкт
  • огляд технік аналізу: RACI, influence-interest matrix та impact map

Завдання №1: Ознайомтеся з вихідними даними курсового проєкту. Створіть карту зацікавлених осіб, їхніх ролей та впливу на проєкт. Проведіть аналіз документації.

04

4.04.2024 19:00

Аналіз стратегії

  • аналіз потреб
  • аналіз поточного та майбутнього стану проєкту
  • огляд технік: business model canvas та value proposition canvas
  • розбираємо, що таке бізнес-кейс

Завдання №2: Розробіть канву бізнес-моделі проєкту.

05

09.04.2024 19:00

Аналіз потреб (частина 1)

  • з чого починається кожен проєкт: запит RFP/RFQ
  • особливості підходу «дизайн-мислення»
  • аналіз проблем із застосуванням технік 5-Why
  • як визначати цілі проєкту

Завдання №3: Задокументуйте цілі та ключову проблему, яку розв’язує проєкт/продукт.

06

11.04.2024 19:00

Аналіз потреб (частина 2)

  • Алгоритм постановки командних SMART-цілей
  • Методи контролю команди: процесно-орієнтовані та орієнтовані на результат
  • Інструменти для оцінки досягнення цілі: KPI та OKR
  • Бонусна схема з використанням KPI та як її формувати
  • Аналіз показників ефективності
07

16.04.2024 19:00

Аналіз ринку

  • принципи позиціювання продукту/рішень на ринку
  • аналіз конкурентів
  • як виявити переваги та недоліки продукту

Завдання №4: Створіть порівняльну таблицю з аналізом переваг та недоліків конкурентних продуктів за визначеними критеріями: обсяг ринку, популярність, задоволеність, набір функціонала тощо.

08

18.04.2024 19:00

Види вимог та підходи до їхнього виявлення

  • розбираємо види вимог: бізнес, користувацькі, функціональні/нефункціональні, транзакційні
  • процес збору вимог
09

23.04.2024 19:00

Виявляй та втілюй: 7 вимірів продукту

  • як структурувати інформацію за фреймворком «7 вимірів продукту»
  • принципи, переваги та робота з цим фреймворком
  • розбираємо техніки: business model та value proposition canvas

Завдання №5 [необов’язкове]: Створіть value proposition для власного продукту.

10

25.04.2024 19:00

Користувачі

  • аналізуємо користувачів за допомогою user interviews
  • empathy map та user journey як ключові техніки аналізу потреб користувачів
  • створюємо user persona для кожної групи користувачів

Завдання №6: Розробіть user persona основних груп користувачів та опишіть їхні ключові вимоги.

11

30.04.2023 19:00

Інтерфейси

  • взаємодія юзерів, систем, приладів за допомогою інтерфейсів
  • аналіз взаємодії та обміну даними між користувачами (техніки: контекстна діаграма, entity relationship diagram, тощо)
  • створення мокапів/ваєрфреймів та огляд легких інструментів для візуалізації концепцій рішення

Завдання №7: Створити мокапи/ ваєрфрейми/ візуалізацію до власного рішення.

12

02.05.2024 19:00

Активності. Частина 1

  • аналіз активностей/процесів/послідовності кроків та як це впливає на користувача та обмін даними
  • огляд UML нотації та поведінкових діаграм. Use case diagram
  • техніка створення користувацьких сценаріїв
13

07.05.2024 19:00

Активності. Частина 2

  • огляд BPMN нотації
  • створення процесної діаграми

Завдання №8: Процесна діаграма для власного проекту та/або створення різних сценаріїв дій користувача.

14

09.05.2024 19:00

Дані

  • робота з даними: цикл життя даних, моделювання даних, структура даних
  • розбір технік для аналізу даних: dataflow, модель даних, ERD
  • чому сучасний бізнес не виживе без аналітики
  • для чого та як візуалізувати дані: dashboards, звітність тощо
  • огляд інструментів для візуалізації даних

Завдання №9: Створити концепцію аналітики, які метрики ви б аналізували на вашому продукті і для чого; покажіть, як би ваша аналітика могла виглядати.

15

14.05.2024 19:00

Контроль та обмеження

  • якими бувають обмеження рішень та як вони впливають на проєкт
  • стандарти та їхнє врахування у функціоналі й можливостях продукту
  • навіщо розробляти список бізнес-правил для майбутнього проєкту

Завдання №10: Створити список бізнес правил, якщо такі можливі, та проаналізувати, чи є закони, стандарти, нормативи, котрі можуть створити певні обмеження у розробці вашого продукту.

16

16.05.2024 19:00

Середовище та атрибути якості

  • типи атрибутів якості та як вони стають функціональними вимогами
  • підходи до збору функціональних/нефункціональних вимог
  • як ефективно співпрацювати з технічними спеціалістами: архітекторами, програмістами тощо

Завдання №11 [необов’язкове]: Створити нефункціональні вимоги до вашого продукту.

17

21.05.2024 19:00

Scope and vision workshop (частина 1)

  • як швидко та без втрати якості систематизувати інформацію проєкту
  • що таке функціональна декомпозиція та навіщо її застосовувати
  • трансформуємо дані проєкту в чіткий список технічних завдань для команди
  • підходи для формування візії проєкту: дорожні карти, story mapping, SRS тощо

Завдання №12: Створити story mapping до власного проекту, відобразити пріоритетність та пояснити її.

18

23.05.2024 19:00

Scope and vision workshop (частина 2)

  • розбір техніки Story mapping
  • розбір техніки Planning Poker
  • розбір техніки Cost of Delay
  • розбір техніки value stream mapping
19

28.05.2024 19:00

Pitch від Оксани Крикун

  • як ефективно презентувати ідеї команді, стейкхолдерам та зацікавленим сторонам
  • лаконічність та акценти спічу під час презентацій
  • візуалізуйте так, щоб ваш меседж зрозумів кожен
  • сторітелінг як спосіб емоційного залучення слухачів

Завдання №13: Підготувати презентацію рішення вашої команди до фіналу.

20

30.05.2024 19:00

Визначення пріоритетів та оцінки затрат

  • типи оцінювання завдань та активностей
  • види пріоритизації та різниця між ними
21

04.06.2024 19:00

Методи управління проєктами

  • Agile and Waterfall, Scrum, Kanban, SAF etc. — у чому різниця та який метод обрати
  • як метод управління впливає на роль аналітика в проєкті
  • огляд інструментів для управління проєктами: Atlassian Toolset, Asana, Trello
22

06.06.2024 19:00

Планування роботи бізнес-аналітика та контроль якості

  • активності та документація, яку створює бізнес-аналітик
  • залучення зацікавлених людей до проєкту
  • управління бізнес-аналізом
  • управління вимогами до проєкту
  • ключові метрики бізнес-аналізу
23

11.06.2024 19:00

Ефективна комунікація

  • якою є ефективна комунікація
  • комунікаційний план проєкту: навіщо та як створити
  • конфлікти та методи їхнього розв’язанн
24

13.06.2024 19:00

Випускний

Реєстрація

Приєднуйтеся, щоби вже за 24 заняття підготуватися до старту в ролі бізнес-аналітика

Реєструючись і натискаючи кнопку “Зареєструватися”, ви погоджуєтеся з умовами договору-оферти та політикою конфіденційності