Живий онлайн-курс Комерційний директор — для тих, хто хоче залучити клієнтів, обійти конкурентів та збільшити частку ринку | Laba (Лаба)

Створіть комерційну стратегію для бізнесу

Комерційний директор

Артем Сокольський
Генеральний директор Miele в
Україні

Для кого:

  • Комерційний директор з досвідом до 2 років

    Поглибите знання в управлінні фінансами, логістиці, звітності та роботі з ринком, аби збільшити частку компанії на ньому.

  • Чинний керівник відділу продажу

    Зможете налагодити взаємодію вашого відділу з відділами маркетингу та логістики, а також збільшувати прибуток завдяки аналітиці.

  • Власник бізнесу чи топменеджер

    Навчитеся самостійно управляти процесами продажів, маркетингу й логістики, щоби підвищити комерційні результати компанії.

Особливості курсу:

  • Максимум практики

    Ми розробили спеціальні домашні завдання, завдяки яким ви закріпите матеріали занять. Наприклад, підготуєте розгорнутий PESTEL-аналіз ринку вашої компанії, порахуєте юніт-економіку товарної одиниці, розробите комерційні умови для В2В-партнера тощо.

  • Підтримка від викладача

    Викладач надасть особистий фідбек щодо домашніх завдань та відповість на всі ваші запитання. А для трьох студентів із найвищим рейтингом — надасть відгуки в LinkedIn.

  • Розширюємо експертизу

    Розібратися в ІТ-інструментах для продажів, фінансах і бюджетуванні допоможуть запрошені лектори з Kyivstar і Caparol Ukraine.

Ключові теми курсу:

  1. Управлінські рішення на основі даних

    Як серед даних знаходити те, що дійсно впливає на прибуток компанії? Для цього ви розберетесь у ключових метриках бізнесу: продажі, прибуток, частка ринку тощо. Зрозумієте основи візуалізації даних за допомогою Power BI, Tableau, Qlik й Excel, як зчитувати аналітику та знаходити рішення для випередження конкурентів.

  2. Відкриття нової точки продажів або департаменту

    Процеси налаштовані, маркетинг працює, асортиментний ряд та цінова політика адаптовані, є стабільний прибуток: отже, час масштабувати бізнес. Як це зробити з мінімальними ризиками — розберемо на практичних кейсах. У ході курсу ви продумаєте план дій та прорахуєте показники окупності відкриття нової точки.

  3. Розробка комерційної стратегії

    Крок за кроком ви дізнаєтесь, як формувати та реалізувати комерційну стратегію: від її ключових компонентів — до управління ресурсами. Опануєте інструменти, щоби пристосуватися до змін, збільшити прибутковість та нарощувати частку ринку.

Викладач:

Артем
Сокольський

  • Генеральний директор Miele в Україні
  • 13 років досвіду роботи у продажах та маркетингу у сферах побутової техніки, food, non-food
  • керував розвитком брендів Pampers, Always, Discreet, Pepsi на ринку України
  • допоміг бренду Pepsi нарешті перемогти Coca-Cola у частці ринку завдяки активаціям у топклієнтах, мотивації команди у традиційному роздробі, а також запуску нових форматів упаковування
  • розробив та реалізував стратегію партнерства Pepsi з піцами «Сільпо»
  • вивів компанію Procter & Gamble на частку ринку у понад 50% у категорії жіночої гігієни, зосередивши увагу на розширенні асортименту преміальних та комплементарних товарів, мерчандайзингу і рекламних акціях на пріоритетних продуктах
  • на позиції e-Commerce Leader Ukraine подвоїв онлайн-бізнес Procter & Gamble в Україні, розробивши нову стратегію просування, а також запровадивши Edge (розумна аналітика онлайн-представленості) і Syndigo (динамічний rich-контент)

Запрошені лектори

Віталій Верещагін

General Manager у Caparol Ukraine

понад 15 років роботи у фінансах у сфері виробництва, FMCG, IT та логістики

Сергій Верховцев

Керівник проєктів з інноваційних рішень для бізнесу в Kyivstar

понад 5 років роботи у напрямі BigData-рішень для корпоративних клієнтів Kyivstar

ПРОГРАМА

01

26 вересня, 19:00 / четвер

Комерційний департамент. Дослідження ринку для побудови стратегії

  • Функції та завдання комерційного департаменту
  • У чому полягають компетенції комерційного директора
  • Продакт-менеджмент — ключовий сервіс комерційного департаменту для продажів
  • PESTEL-аналіз ринку
  • Пошук та покупка даних про ринок: Nielsen, GfK, YouControl
  • SWOT-аналіз компанії та продукту

Практика №1 на занятті: підберіть структуру комерційного департаменту (усередині продажів, маркетингу чи окремо + кількість людей та ролі) до різних типів компаній згідно з описом.
Практика №2 на занятті: складіть SWOT-аналіз заданої компанії (+ обговорення).
Домашнє завдання: зробіть розгорнутий PESTEL-аналіз ринку, на якому працює ваша компанія.

02

1 жовтня, 19:00 / вівторок

Асортимент (відеозаняття)

  • Ролі в асортиментному портфелі: матриця BCG, ABC-аналіз, роздрібний асортимент
  • Глибина та ширина асортименту
  • Розширення асортименту та оцінювання доцільності
  • «Довгий хвіст» в онлайн-магазинах: переваги та недоліки
  • «Практичні кейси щодо ролей наявного роздрібного асортименту

Домашнє завдання: розподіліть товари своєї компанії згідно з квадрантами матриці BCG. Зробіть АВС-аналіз або розділіть асортимент з огляду на ролі роздрібного асортименту. Зробіть висновки з обох аналізів.

03

3 жовтня, 19:00 / четвер

Ціноутворення

  • «Палиця цінності» — основа для ціноутворення
  • Фактори для визначення WTS: собівартість та витрати, ризики
  • Промоакції: відсоток продажів у промо та глибина знижки
  • Що таке промоспіраль і як з неї вийти
  • Фактори для визначення WTP: сервіс, платоспроможність, ціни конкурентів
  • Маржа та націнка
  • Як сформувати прайсліст (чекліст)

Практика на занятті: обговоріть кейси у групах щодо змін цін, а саме: зростання курсу для імпортних товарів, промоспіраль, ключовий партнер вимагає збільшення маржі, обмеження постачання конкурентів, конкурент підіймає ціни, конкурент опускає ціни, піднялася ціна на основний інгредієнт ключового товару.
Домашнє завдання: порахуйте юніт-економіку для SKU №1, медіанного та найнижчого за чистими продажами у вашому асортименті. Зробіть висновки з обрахувань.

04

8 жовтня, 19:00 / вівторок

Роль комерційного директора в операційному відділі (відеозаняття)

  • Інтегрована система планування продажів та операцій (IS&OP)
  • Алгоритм визначення цільових запасів
  • Прогнозування продажів: 50/50, 80/20
  • Цільова аудиторія та сегментування покупців
05

08 жовтня, 19:00 / четвер

Роль комерційного директора в роботі маркетинг-відділу (відеозаняття)

  • Розуміння клієнтів: brand health tracking, візити додому, shop-alongs, фокус-групи
  • Воронка продажів та як нею управляти
  • Розроблення маркетингових інструментів згідно з етапами воронки: знання, зваження, перевага, покупка

Домашнє завдання: оберіть маркетингові інструменти для різних етапів воронки та способи оцінити ефективність (+ обговорення).

06

10 жовтня, 19:00 / вівторок

Найкращі практики B2C

  • B2C-напрям: високомаржинальні продажі та побудова знання бренду
  • Відмінність В2C- і В2B-клієнтів
  • Побудова лояльності B2C-клієнтів через сервіс
07

15 жовтня, 19:00 / четвер

Взаємодія комерційного департаменту та відділу продажів у B2B

  • Цикл гуртових B2B-продажів: пошук, переговори, закриття, утримання
  • Зважена та нумерична дистрибуція для побудови «фізичної доступності»
  • Розроблення комерційних умов
  • Контроль використання торговельного та промобюджету

Практика на занятті: індивідуально порахуйте нумеричну та зважену дистрибуції, поділіться в чаті (а далі викладач для всіх покаже кроки розрахунку).
Домашнє завдання: розробіть стандартні комерційні умови для нового B2B партнера у Вашому бізнесі. Прорахуйте різницю у % між різними елементами, простоті й вигоді для компанії та для клієнта.

08

17 жовтня, 19:00 / вівторок

ІТ-інструменти для продажів. Запрошений лектор

Заняття із Сергієм Верховцевим, керівником проєктів з інноваційних рішень для бізнесу в Kyivstar.

  • ERP, CMS, або Як нам позбутися 1С?
  • CRM-система для побудови бази лояльних клієнтів. Airtable
  • Штучний інтелект у продажах для підвищення особистої продуктивності
  • Кейси зі збільшення продажів завдяки використанню інноваційних інструментів

Практика на занятті: у ChatGPT (або аналогічному інструменті) створіть 5 варіантів якісних «клеймів» для ключового продукту. Поділіться найкращим (+ обговорення).
Домашнє завдання: знайдіть принаймні 1 функцію в ERP/CMS або іншій системі у своїй компанії, що не використовується, а мала б. Підготуйте та зніміть на відео 2-хвилинний elevator pitch для топменеджменту щодо того, аби почати використовувати цю функцію.

09

22 жовтня, 19:00 / четвер

Ухвалення рішень на основі даних. Дашбординг

  • Ключові метрики бізнесу: продажі, прибуток, кеш + кількість клієнтів, замовлення, частка ринку тощо
  • Візуалізуємо дані в дашбордах: Power BI, Tableau, Qlik, Excel
  • Детальна аналітика для ухвалення рішення

Практика на занятті: попрацюйте із заданим кейсом та розподіліть дані для дашбордингу за такими критеріями: потрібні щоденно та щомісяця, можуть бути потрібні у майбутньому, взагалі не потрібні (+ обговорення).
Домашнє завдання: розробіть схематичний дашборд для свого бізнесу (конкретної ролі в конкретній компанії). Рекомендуємо використовувати Microsoft Visio або Google Drawings.

10

24 жовтня, 19:00/ вівторок

Фінанси та бюджетування. Запрошений лектор

Заняття з Віталієм Верещагіним, General Manager у Caparol Ukraine.

  • Фінансові звіти, з якими працює комерційний директор: P&L, Cash Flow, балансовий звіт
  • Аналіз прибутковості бізнесу
  • Як скласти та презентувати річний бюджет компанії
  • Ризики та можливості в річному бюджеті

Практика на занятті: складіть P&L із компонентів, розставивши їх на правильні місця та порахувавши результати, яких не дістає. На основі отриманих даних визначте, у чому криється проблема.

11

29 жовтня, 19:00 / четвер

Відкриття нової точки продажів або департаменту (відеозаняття)

  • Фінансовий прогноз: як оцінювати додаткові продажі та витрати
  • Канібалізація: чи варто враховувати та яким чином
  • Типи витрат: постійні, перемінні, витрати на основні засоби та решта
  • Оцінювання ROI, або Коли окупиться нова точка чи департамент
  • Управління ризиками

Групове домашнє завдання: разом з іншими студентами прорахуйте дані в заданих кейсах та визначте, коли окупиться нова точка. Розробіть план дій та презентуйте навчальній групі.

12

31 жовтня, 19:00 / вівторок

Побудова комерційної стратегії

  • Як побудувати комерційну стратегію згідно з цілями компанії
  • OGSM як формат стратегії: визначення показників для оцінювання успішності стратегії
  • Перетворення стратегії на конкретні дії. SMART-критерії

Практика на занятті: складіть список KPI для оцінювання реалізації стратегії (+ обговорення).

13

5–7 листопада, 19:00 / вівторок і четвер

Практика: презентація кейсів з відкриття нових торговельних точок

  • Презентація топменеджменту
  • Як прив’язати інвестиції до стратегії компанії
  • Практика управління ризиками

2-3 людини з групи презентують кейс з відкриття нової торговельної точки. Після презентації уся аудиторія голосує: відкриваємо нову точку чи ні. Після кожного виступу лектор дає фідбек.

14

12 листопада, 19:00 / вівторок

Практика: презентація кейсів з відкриття нових торговельних точок

  • Отримання бай-ін від організації: взаємодія з продажами, маркетингом, логістикою. Узгодження цілей
  • Управління змінами
  • Техніки впливу: push, pull, move away
  • Моніторинг реалізації стратегії та внесення коригувань
  • «Єдина версія правди» як інструмент ефективного спілкування

Домашнє завдання: напишіть листа з «єдиною версією правди» щодо роботи компанії у попередньому місяці, використовуючи ті дані, які доступні. Конфіденційні дані замініть на ХХХ.

Відгуки студентів:

Анастасія Шевчук Комерційний директор у компанії Sonto

Курс «Комерційний директор» перевищив очікування! Наповнення, логіка викладу, матеріали та завдання — все максимально продумано, інформативно та корисно. Окреме «дякую» лектору за простоту та зрозумілість. Я 100% ще буду передивлятися лекції. Окремо відзначу сервіс, який також на високому рівні. Дякую!

Ольга Янчук Комерційний директор ТОВ «МЕГА КОРМ»

У квітні – травні 2024 року навчалася на курсі «Комерційний директор». Насичене практичними завданнями навчання, гарна структура і додаткові матеріали до кожної теми — доступ до матеріалів курсу в особистому кабінеті назавжди 👌🏻 Сподобалося групове д/з — цікавий досвід взаємодії з керівниками підприємств різних галузей. Рекомендую ✅

Продакт-менеджер Комерційний директор ТОВ «МЕГА КОРМ»

Як завжди дуже задоволений курсом «Комерційний директор». Мені дуже цікава подача курсу з практичними заняттями на самих лекціях. Дуже жваве обговорення кейсів на прикладах, цікаво навіть слухати інших учасників і щось собі підкреслювати.

Зареєструватися

Залиште заявку у формі — і наш менеджер звʼяжеться з вами.

Реєструючись і натискаючи кнопку "Залишити заявку", ви погоджуєтеся з умовами договору-оферти і політикою приватності.