Живий онлайн-курс Комерційний директор — для тих, хто хоче залучити клієнтів, обійти конкурентів та збільшити частку ринку | Laba (Лаба)
Живий онлайн-курс

Комерційний директор

Контролювати маркетинг, закупівлю, логістику та продажі — непросто. Щоб прибуток компанії зростав, потрібно синхронізувати роботу відділів та застосовувати інструменти, які реально дають результат. Розібратися з тим, як залучити клієнтів, обійти конкурентів та збільшити частку ринку, вам допоможе Артем Сокольський — генеральний директор представництва Miele в Україні.

Після курсу ви:
проводите цілісний аналіз ринку у своїй ніші
розумієтесь на фінансових звітах та ключових метриках
ефективно плануєте продажі та керуєте запасами
формуєте товарний асортимент і політику ціноутворення
будуєте комерційну стратегію компанії
Знайомтеся з вашим майбутнім викладачем:
Артем Сокольський
Генеральний директор Miele в Україні
13 років досвіду роботи у продажах та маркетингу у сферах побутової техніки, food, non-food
керував розвитком брендів Pampers, Always, Discreet, Pepsi на ринку України
допоміг бренду Pepsi нарешті перемогти Coca-Cola у частці ринку завдяки активаціям у топклієнтах, мотивації команди у традиційному роздробі, а також запуску нових форматів упаковування
розробив та реалізував стратегію партнерства Pepsi з піцами «Сільпо»
вивів компанію Procter & Gamble на частку ринку у понад 50% у категорії жіночої гігієни, зосередивши увагу на розширенні асортименту преміальних та комплементарних товарів, мерчандайзингу і рекламних акціях на пріоритетних продуктах
на позиції e-Commerce Leader Ukraine подвоїв онлайн-бізнес Procter & Gamble в Україні, розробивши нову стратегію просування, а також запровадивши Edge (розумна аналітика онлайн-представленості) і Syndigo (динамічний rich-контент)
Наш підхід — дати не просто теорію, а конкретні знання та навички, які дозволять вам стати фахівцем, на якого чекає кожна компанія
На курсі ми розберемо теми:
На курсі ми розберемо теми:
Управлінські рішення на основі даних + Дашбординг
Серед сотень бізнес-даних ми навчимо вас знаходити та контролювати саме ті, що впливають на стан та прибуток компанії. Ви розберетесь у ключових метриках та показниках. Навчитеся візуалізувати дані за допомогою аналітичних інструментів Power BI, Tableau, Qlik, Excel. Викладач пояснить, як зчитувати аналітику так, щоби бачити загальну картину бізнесу, знаходити інсайти та ухвалювати грамотні рішення, випереджаючи конкурентів.
Відкриття нової точки продажів або департаменту
Процеси налаштовані, маркетинг працює, асортиментний ряд та цінова політика адаптовані, є стабільний прибуток — отже, час масштабувати бізнес. А як це зробити грамотно, ефективно та з мінімальними ризиками — розберемо на реальних кейсах та практичних завданнях. У ході курсу ви продумаєте план дій та прорахуєте показники окупності відкриття нової точки + отримаєте розгорнутий фідбек від викладача.
Розробка комунікаційної стратегії
Крок за кроком ви дізнаєтесь, як формувати та реалізувати комерційну стратегію, що відповідає глобальним цілям компанії: від ключових компонентів і трендів до управління ресурсами та адаптації. Ви опануєте методи та інструменти, які допоможуть пристосуватися до змін ринку, збільшити прибутковість та нарощувати ринкову частку.
Старт:
Нові дати незабаром
Тривалість:
7 навчальних тижнів
14 онлайн-занять
Тривалість заняття — 90-120 хв
Формат:
Живі лекції
+ практика під час онлайн-занять
+ групові/індивідуальні домашні завдання
+ особистий фідбек викладача щодо домашніх завдань
Мова навчання — українська
Програма
курсу:
Заняття 1.
Комерційний департамент у структурі компанії
  • - Комерційний департамент: функції та завдання
  • - Повноваження комерційного директора та його вплив на розвиток компанії
  • - Оцінювання компетенцій комерційного директора
  • - Продакт-менеджмент — ключовий сервіс комерційного департаменту для продажів

Практика на занятті: підберіть структуру комерційного департаменту (усередині продажів, маркетингу чи окремо + кількість людей та ролі) до різних типів компаній згідно з описом.

Домашнє завдання: пройдіть опитувальник із 20 запитань щодо ваших компетенцій у сфері продажів, маркетингу, логістики та фінансів. Побудуйте радіальну діаграму згідно з результатами. Визначте базу, яку слід прокачати.

Заняття 2.
Аналіз ринку
  • - Аналіз ринку та його ключових гравців. PESTEL-аналіз
  • - Пошук та покупка даних про ринок: Nielsen, GfK, YouControl
  • - Визначення сегментів ринку та їхнього насичення
  • - SWOT-аналіз компанії та продукту
  • - Оцінювання каналів продажу: продуктивність та прибутковість

Практика на занятті: складіть SWOT-аналіз заданої компанії (+ обговорення).

Домашнє завдання: зробіть розгорнутий PESTEL-аналіз ринку, на якому працює ваша компанія. Застосуйте інструменти YouControl.

Заняття 3.
Асортимент та ціноутворення
  • - Ролі в асортиментному портфелі: матриця BCG, ABC-аналіз
  • - Глибина та ширина асортименту
  • - Довгий хвіст в онлайн-магазинах: переваги та недоліки
  • - Фактори під час ціноутворення: собівартість та витрати, платіжна спроможність, ціни конкурентів, ризики
  • - Маржа та націнка
  • - Розширення асортименту. Оцінювання доцільності
  • - Як сформувати прайсліст

Практика на занятті: обговоріть кейси у групах щодо змін цін, а саме: зростання курсу для імпортних товарів, промо-спіраль, ключовий партнер вимагає збільшення маржі, обмеження постачання конкурентів, конкурент підіймає ціни, конкурент опускає ціни, піднялася ціна на основний інгредієнт ключового товару.

Домашнє завдання: розподіліть товари своєї компанії згідно з квадрантами матриці BCG. Запропонуйте додаткові продукти або виведення частини продуктів з асортименту.

Заняття 4.
Планування закупівель/виробництва та постачання
  • - Інтегрована система планування продажів та операцій (IS&OP)
  • - Взаємодія комерційного директора з відділом закупівель/виробництва
  • - Прогнозування продажів 50/50, 80/20 та алгоритм визначення цільових запасів

Практика (рольова гра): студенти діляться на групи та отримують різні ролі (комерційний директор, директор з продажів, маркетинг-директор, логістичний директор, фіндиректор тощо). Завдання: продати свої цифри в IS&OP-процесі.

Домашнє завдання: складіть інтегрований прогноз на основі даних з продажів, товарних запасів, цілей та інструментів.

Заняття 5.
Роль комерційного директора в роботі відділу маркетингу
  • - Цільова аудиторія та сегментування покупців
  • - Розуміння клієнтів: brand health tracking, візити додому, shop-alongs, фокус-групи
  • - Воронка продажів та як нею управляти
  • - Розробка маркетингових інструментів згідно з етапами воронки: знання, зваження, перевага, покупка

Практика на занятті: оберіть маркетингові інструменти для різних етапів воронки та способи оцінити ефективність (+ обговорення).

Заняття 6.
Взаємодія комерційного департаменту та відділу продажу в B2C
  • - B2C-напрямок: високомаржинальні продажі та побудова знання бренду
  • - Відмінність В2C- і В2B-клієнтів
  • - Побудова лояльності B2C-клієнтів через сервіс
  • - Узгодження активностей для B2C та B2B
  • - Класифікація акцій: за цілями, за терміном дії, за бюджетом, за охопленням території, за асортиментом і механіками промо

Практика на занятті: попрацюйте із заданими кейсами (+ дискусія з приводу того, чи потрібен компанії напрямок B2C).

Заняття 7.
B2B-продажі
  • - Цикл гуртових B2B-продажів: пошук, переговори, закриття, утримання
  • - Зважена та нумерична дистрибуція для побудови «фізичної доступності»
  • - Розробка комерційних умов
  • - Контроль використання торговельного та промо-бюджету

Практика на занятті: індивідуально порахуйте нумеричну та зважену дистрибуції, поділіться в чаті (а далі викладач для всіх покаже кроки розрахунку).

Домашнє завдання: розробіть стандартні комерційні умови для конкретного кейсу. Прорахуйте різницю у % між різними елементами, простоті й вигоді для компанії та для клієнта.

Заняття 8.
Ухвалення рішень на основі даних. Дашбординг
  • - Ключові метрики бізнесу: продажі, прибуток, кеш + кількість клієнтів, замовлення, частка ринку тощо
  • - Візуалізуємо дані в дашбордах: Power BI, Tableau, Qlik, Excel
  • - Детальна аналітика для ухвалення рішення

Практика на занятті: попрацюйте із заданим кейсом та розподіліть дані для дашбордингу (+ обговорення).

Домашнє завдання: розробіть схематичний дашборд для свого бізнесу. Рекомендуємо використовувати Microsoft Visio або Google Drawings.

Заняття 9.
ІТ-інструменти для продажів
  • - ERP, CMS, або Як нам позбутися 1С? Огляд 1С, SAP, Microsoft Business Central, Navkolo, Airtable
  • - CRM-система для побудови бази лояльних клієнтів
  • - Штучний інтелект у продажах для підвищення особистої продуктивності
  • - Кейси зі збільшення продажів через використання інноваційних інструментів

Практика на занятті: у ChatGPT (або аналогічному інструменті) створіть 5 варіантів якісних «клеймів» для ключового продукту (+ обговорення).

Домашнє завдання: знайдіть принаймні 1 функцію в ERP/CMS або іншій системі у своїй компанії, що не використовується, а мала б. Підготуйте та відзніміть на відео 2-хвилинний elevator pitch для топменеджменту щодо того, аби почати використовувати цю функцію.

Заняття 10.
Фінанси та бюджетування.
Запрошений лектор - Валентин Воробйов
  • - Фінансові звіти, з якими працює комерційний директор: P&L, cash flow, балансовий звіт
  • - Аналіз прибутковості бізнесу
  • - Як скласти та презентувати річний бюджет компанії
  • - Ризики та можливості в річному бюджеті

Практика на занятті: складіть P&L із компонентів, розставивши їх на правильні місця та порахувавши результати, яких не дістає. На основі отриманих даних визначте, у чому криється проблема.

Заняття 11.
Відкриття нової точки продажів або департаменту
  • - Фінансовий прогноз: як оцінювати додаткові продажі та витрати
  • - Канібалізація: чи варто враховувати та яким чином
  • - Типи витрат: постійні, перемінні, витрати на основні засоби та решта
  • - Оцінювання ROI, або Коли окупиться нова точка чи департамент
  • - Управління ризиками

Групове домашнє завдання: у групі із 4–5 студентів прорахуйте дані в заданих кейсах та визначте, коли окупиться нова точка. Розробіть план дій та презентуйте навчальній групі.

Заняття 12.
Розробка комерційної стратегії
  • - Як побудувати комерційну стратегію згідно з цілями компанії
  • - OGSM як формат стратегії: визначення показників для оцінювання успішності стратегії
  • - Перетворення стратегії на конкретні дії. SMART-критерії

Практика на занятті: складіть список KPI для оцінювання реалізації стратегії (+ обговорення).

Заняття 13.
Практичне заняття: презентація кейсів з відкриття нових торговельних точок
  • - Презентація топменеджменту
  • - Як прив’язати інвестиції зі стратегією компанії
  • - Практика управління ризиками
Заняття 14.
Реалізація комерційної стратегії, ефективна комунікація та узгодження дій в організації
  • - Отримання бай-ін від організації: взаємодія з продажами, маркетингом, логістикою. Узгодження цілей
  • - Управління змінами
  • - Техніки впливу: push, pull, move away
  • - Моніторинг реалізації стратегії та внесення коригувань
  • - «Єдина версія правди» як інструмент ефективного спілкування

Практика на занятті: пройдіть опитування серед студентів для визначення типів темпераментів та найкращого підходу до кожного.

Домашнє завдання: напишіть листа з «єдиною версією правди» щодо роботи компанії у попередньому місяці, використовуючи ті дані, які доступні. Замініть конфіденційні дані на ХХХ.

 
Залишіть
заявку тут
Наш менеджер зв’яжеться з вами та відповість на всі запитання щодо навчання.
Реєструючись та натискаючи кнопку «Записатися», ви погоджуєтеся з умовами договору-оферти та політикою конфіденційності.
Обов'язкове поле
Обов'язкове поле
Обов'язкове поле
Нові знання — крок до кар’єрного зростання. Наші випускники працюють у компаніях-лідерах на топових позиціях. Станьте одним із них.