Практика на занятті: підберіть структуру комерційного департаменту (усередині продажів, маркетингу чи окремо + кількість людей та ролі) до різних типів компаній згідно з описом.
Домашнє завдання: пройдіть опитувальник із 20 запитань щодо ваших компетенцій у сфері продажів, маркетингу, логістики та фінансів. Побудуйте радіальну діаграму згідно з результатами. Визначте базу, яку слід прокачати.
Практика на занятті: складіть SWOT-аналіз заданої компанії (+ обговорення).
Домашнє завдання: зробіть розгорнутий PESTEL-аналіз ринку, на якому працює ваша компанія. Застосуйте інструменти YouControl.
Практика на занятті: обговоріть кейси у групах щодо змін цін, а саме: зростання курсу для імпортних товарів, промо-спіраль, ключовий партнер вимагає збільшення маржі, обмеження постачання конкурентів, конкурент підіймає ціни, конкурент опускає ціни, піднялася ціна на основний інгредієнт ключового товару.
Домашнє завдання: розподіліть товари своєї компанії згідно з квадрантами матриці BCG. Запропонуйте додаткові продукти або виведення частини продуктів з асортименту.
Практика (рольова гра): студенти діляться на групи та отримують різні ролі (комерційний директор, директор з продажів, маркетинг-директор, логістичний директор, фіндиректор тощо). Завдання: продати свої цифри в IS&OP-процесі.
Домашнє завдання: складіть інтегрований прогноз на основі даних з продажів, товарних запасів, цілей та інструментів.
Практика на занятті: оберіть маркетингові інструменти для різних етапів воронки та способи оцінити ефективність (+ обговорення).
Практика на занятті: попрацюйте із заданими кейсами (+ дискусія з приводу того, чи потрібен компанії напрямок B2C).
Практика на занятті: індивідуально порахуйте нумеричну та зважену дистрибуції, поділіться в чаті (а далі викладач для всіх покаже кроки розрахунку).
Домашнє завдання: розробіть стандартні комерційні умови для конкретного кейсу. Прорахуйте різницю у % між різними елементами, простоті й вигоді для компанії та для клієнта.
Практика на занятті: попрацюйте із заданим кейсом та розподіліть дані для дашбордингу (+ обговорення).
Домашнє завдання: розробіть схематичний дашборд для свого бізнесу. Рекомендуємо використовувати Microsoft Visio або Google Drawings.
Практика на занятті: у ChatGPT (або аналогічному інструменті) створіть 5 варіантів якісних «клеймів» для ключового продукту (+ обговорення).
Домашнє завдання: знайдіть принаймні 1 функцію в ERP/CMS або іншій системі у своїй компанії, що не використовується, а мала б. Підготуйте та відзніміть на відео 2-хвилинний elevator pitch для топменеджменту щодо того, аби почати використовувати цю функцію.
Практика на занятті: складіть P&L із компонентів, розставивши їх на правильні місця та порахувавши результати, яких не дістає. На основі отриманих даних визначте, у чому криється проблема.
Групове домашнє завдання: у групі із 4–5 студентів прорахуйте дані в заданих кейсах та визначте, коли окупиться нова точка. Розробіть план дій та презентуйте навчальній групі.
Практика на занятті: складіть список KPI для оцінювання реалізації стратегії (+ обговорення).
Практика на занятті: пройдіть опитування серед студентів для визначення типів темпераментів та найкращого підходу до кожного.
Домашнє завдання: напишіть листа з «єдиною версією правди» щодо роботи компанії у попередньому місяці, використовуючи ті дані, які доступні. Замініть конфіденційні дані на ХХХ.