Практика №1 на занятті: підберіть структуру комерційного департаменту (усередині продажів, маркетингу чи окремо + кількість людей та ролі) до різних типів компаній згідно з описом.
Практика №2 на занятті: складіть SWOT-аналіз заданої компанії (+ обговорення).
Домашнє завдання: зробіть розгорнутий PESTEL-аналіз ринку, на якому працює ваша компанія.
Практика на занятті: обговоріть кейси у групах щодо ролей наявного роздрібного асортименту. Запропонуйте додаткові позиції, яких не вистачає.
Кейси: McDonald’s, кінотеатр, таксі, кавʼярня, салон мʼяких меблів.
Домашнє завдання: розподіліть товари своєї компанії згідно з квадрантами матриці BCG. Зробіть АВС-аналіз або розділіть асортимент з огляду на ролі роздрібного асортименту. Зробіть висновки з обох аналізів.
Практика на занятті: обговоріть кейси у групах щодо змін цін, а саме: зростання курсу для імпортних товарів, промоспіраль, ключовий партнер вимагає збільшення маржі, обмеження постачання конкурентів, конкурент підіймає ціни, конкурент опускає ціни, піднялася ціна на основний інгредієнт ключового товару.
Домашнє завдання: порахуйте юніт-економіку для SKU №1, медіанного та найнижчого за чистими продажами у вашому асортименті. Зробіть висновки з обрахувань.
Практика на занятті: оберіть маркетингові інструменти для різних етапів воронки та способи оцінити ефективність (+ обговорення).
Практика №1 на занятті: попрацюйте із заданими кейсами та обговоріть: актуальність моделі direct-to-consumer, які її переваги, в якому форматі може бути D2C, які критерії роботи напряму і чи потрібен він компанії.
Практика №2 на занятті: індивідуально порахуйте нумеричну та зважену дистрибуцію. Поділіться результатами — а далі викладач для всіх покаже кроки розрахунку.
Домашнє завдання: розробіть стандартні комерційні умови для нового B2B-партнера у вашому бізнесі. Прорахуйте різницю у відсотках між різними елементами, простоті й вигоді для компанії та для клієнта.
Практика на занятті: у ChatGPT (або аналогічному інструменті) створіть 5 варіантів якісних «клеймів» для ключового продукту. Поділіться найкращим (+ обговорення).
Домашнє завдання: знайдіть принаймні 1 функцію в ERP/CMS або іншій системі у своїй компанії, що не використовується, а мала б. Підготуйте та зніміть на відео 2-хвилинний elevator pitch для топменеджменту щодо того, аби почати використовувати цю функцію.
Запрошений спікер: Сергій Верховцев,
Керівник проєктів з інноваційних рішень
для бізнесу в Київстар
Практика на занятті: попрацюйте із заданим кейсом та розподіліть дані для дашбордингу за такими критеріями: потрібні щоденно та щомісяця, можуть бути потрібні у майбутньому, взагалі не потрібні (+ обговорення).
Домашнє завдання: розробіть схематичний дашборд для свого бізнесу (конкретної ролі в конкретній компанії). Рекомендуємо використовувати Microsoft Visio або Google Drawings.
Запрошений спікер: Віталій Верещагін,
General Manager у Caparol Україна
Практика на занятті: складіть P&L із компонентів, розставивши їх на правильні місця та порахувавши результати, яких не дістає. На основі отриманих даних визначте, у чому криється проблема.
Групове домашнє завдання: разом з іншими студентами прорахуйте дані в заданих кейсах та визначте, коли окупиться нова точка. Розробіть план дій та презентуйте навчальній групі.
Практика на занятті: складіть список KPI для оцінювання реалізації стратегії (+ обговорення).
Студенти презентують кейс з відкриття нової торговельної точки, а викладач ділиться фінальним фідбеком.
Домашнє завдання: напишіть листа з «єдиною версією правди» щодо роботи компанії у попередньому місяці, використовуючи ті дані, які доступні. Конфіденційні дані замініть на ХХХ.