Управління фінансами у бізнесі
Оптимізуйте фінансову стратегію для досягнення більшого прибутку.
Ми рекомендуємо курс, якщо ви:
-
Власник малого або середнього бізнесу Навчитеся керувати фінансами свого бізнесу, аналізувати звітність, управляти грошовими потоками та забезпечувати стабільний розвиток своєї компанії.
-
Виконавчий або комерційний директор Дізнаєтесь, як ухвалювати управлінські рішення з огляду на аналіз ключових фінансових показників.
-
Фінансовий менеджер чи аналітик у МСБ Розберетесь у фінансовій аналітиці, контролі, плануванні та прогнозуванні бізнесу, щоб давати ефективні рекомендації щодо розвитку компанії.
Теми, які ми розберемо:
-
Фінансова звітність Ви розберетесь у структурі звітів Balance, P&L, Cash Flow та зможете перевіряти їх на наявність помилок і неточностей. Навчитесь аналізувати звіти, щоби впевнено користуватися фінансовими даними для ухвалення обґрунтованих управлінських рішень.
-
Стратегічне управління фінансами Ми пояснимо, як використовувати ключові фінансові показники для успішного управління бізнесом. Ви зрозумієте, як ставити фінансові цілі та розробляти й впроваджувати фінансову стратегію. А також складете план бюджету з урахуванням цілей компанії.
-
Методи управління фінансовими ризиками Ви дізнаєтесь, що таке фінансові ризики та навіщо ними управляти. Побачите, як складати карту ризиків та використовувати заходи контролю для забезпечення фінансової стабільності бізнесу.
Особливості курсу
-
Програма, що відповідає міжнародним стандартам
Laba має статус Silver Learning Partner в Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Велика Британія.
-
Максимум практики
Як на заняттях, так і в домашніх завданнях. Завдяки цьому ви навчитеся розраховувати грошові потоки та фінпоказники, складати Balance Sheet, розробляти бюджет, будувати план контролю фінансових ризиків тощо.
-
Пошук рішень
Ви навчитеся не лише виконувати фінансові завдання, а й знаходити рішення для покращення фінстану компанії. Після курсу ви зможете пропонувати зміни в стратегії компанії на основі звітів або визначати найперспективніші інвестиційні проєкти.
ВИКЛАДАЧ
ЯРОСЛАВ
КОСАР
- 11 років досвіду у фінансовому управлінні в N-iX, SoftServe та Nestlé
- наразі обіймає посаду Head of Financial Planning & Analysis у N-iX
- у N-iX розробив систему управлінської звітності, бюджетування та прогнозування, що стало основою для ухвалення рішень у компанії
- впровадив адаптивну модель ціноутворення в N-iX, яка допомогла компанії вирости в 3,5 раза за останні 5 років
- у ролі фінансового партнера у SoftServe надавав фінансові рекомендації керівникам бізнес-юнітів, які генерували 15% доходів компанії
- у Nestlé разом з командою забезпечив успішний старт проєкту, який сприяв створенню понад 250 нових робочих місць
ПРОГРАМА
4 липня, 19:00 UTC +2 / четвер
Фінанси у бізнесі: основи
- Навіщо вести фінанси у бізнесі
- Що таке дохід, прибуток, прибутковість, активи, пасиви, капітал
- За що відповідає власник, а за що — фінансовий директор
- Структура фінансового департаменту
9 липня, 19:00 UTC +2 / вівторок
Види звітів у компанії та їхня роль
- Роль фінансової звітності у бізнесі
- Цілі та мета фінансової звітності
- Види та принципи побудови фінансової звітності:
- за типом фінансової інформації (P&L, CF, BS)
- за періодом охоплення (місячні, квартальні, річні)
- за призначенням (внутрішні (управлінські), зовнішні (бухгалтерські))
- В чому різниця між управлінською та фінансовою звітністю
- Шлях від господарської операції до звіту
Домашнє завдання: Перегляньте список фінансових транзакцій та вкажіть звіти, в яких вони повинні відображатися.
11 липня, 19:00 UTC +2 / четвер
Звіт про рух грошових коштів (Cash Flow)
- З чого складається звіт; його структура та важливі показники: чистий та вільний грошові потоки
- Види грошових потоків компанії:
- внутрішній або зовнішній
- операційний, фінансовий та інвестиційний
- поточний та майбутній
- Як розраховувати чистий та вільний грошові потоки
- Як використовувати звіт про рух грошових коштів для оптимізації фінансової діяльності підприємства
Домашнє завдання: Складіть звіт про рух грошових коштів, порахуйте чистий та вільний грошові потоки. Запропонуйте рішення або зміни в стратегії компанії, які можна впровадити на основі даних зі звіту.
16 липня, 19:00 UTC +2 / вівторок
Звіт про фінансовий стан компанії (Balance)
- З чого складається звіт та його структура: активи, пасиви або капітал підприємства, а також важливі показники (показники ліквідності та платоспроможності)
- Як розраховувати чистий оборотний капітал, а також показники оборотності, тривалості обороту та довжини оборотного циклу
- Навіщо застосовувати фінансові показники Балансу
Домашнє завдання: Вкажіть, які фінансові транзакції створюють зміни в активах, пасивах або капіталі підприємства. Складіть Баланс та розрахуйте ключові фінансові показники: чистий оборотний капітал, показники оборотності, тривалість обороту, довжину оборотного циклу. Запропонуйте зміни до стратегії компанії.
18 липня, 19:00 UTC +2 / четвер
Звіт про прибутки та збитки (P&L)
- З чого складається звіт; його структура та важливі показники: валовий, операційний і чистий прибуток, показники маржинальності, EBIT та EBITDA
- Як розраховувати прибуток або збитки через P&L
- Як визначати прибутки та збитки
Домашнє завдання: Підготуйте P&L та розрахуйте фінансовий результат на основі наданих фінансових операцій.
23 липня, 19:00 UTC +2 / вівторок
Як працювати з фінансовими звітами
Запрошений лектор — бренд-стратег і засновник SHEVCHUK BÜRO.
- Алгоритми перевірки Balance, P&L, Cash Flow
- Зв’язки звітів між собою, система рівнянь у звітності
- Які показники найчастіше не сходяться та як цього уникнути
- Вчимося на практиці працювати з фінансовими звітами (Balance, P&L, Cash Flow)
25 липня, 19:00 UTC +2 / четвер
Як виміряти та оцінити ефективність бізнесу
- Навіщо вимірювати та аналізувати результати діяльності бізнесу
- Основні фінансові показники та їхній аналіз: рентабельність, ліквідність, оборотність
- Оцінювання фінансового стану компанії
- Метрики та KPI: продуктивність праці, задоволеність працівників, задоволеність клієнтів, частка ринку, відсоток утримання клієнтів, вартість залучення клієнта — та які рішення ухвалюють на їхній основі
- Відмінності в оцінюванні ефективності товарного та сервісного бізнесу
30 липня, 19:00 UTC +2 / вівторок
Як планувати та прогнозувати ефективність бізнесу
Запрошена лекторка — Head of CRM у Laba Group.
- Цілі та види фінансового планування: стратегічне, оперативне та проєктне планування
- Бюджетування: мета, зміст, принципи, підходи
- Створення фінансових прогнозів на короткий та довгий строки
- Процес створення бюджету та розробка фінансового плану
1 серпня, 19:00 UTC +2 / четвер
Стратегічне управління фінансами
- Аналіз чутливості прогнозних фінансових показників
- Як визначати ключові фінансові показники: ROE, ROA, EBITDA, Net Working Capital
- Алгоритми постановки фінансових цілей
- Як розробляти фінансову стратегію
- Формування річного фінансового план-бюджету
Домашнє завдання: Запропонуйте фінансові метрики або КРІ, які найкраще вимірюватимуть діяльність компанії та узгоджуватимуться з її довгостроковою стратегією (на вашу думку). Опишіть формулу розрахунку запропонованих метрик або КРІ та розробіть фінансовий план.
6 серпня, 19:00 UTC +2 / вівторок
Фінансові ризики бізнесу
- Що таке ризики та навіщо ними управляти
- Види фінансових ризиків: валютний, процентний, кредитний, ризик цін на сировину
- Як оцінити та ідентифікувати ризики
- Карта ризиків як інструмент управління
8 серпня, 19:00 UTC +2 / четвер
Методи управління фінансовими ризиками
Запрошена лекторка — HR-директорка в Laba Group.
- Управління ризиками: виявлення, моніторинг, оцінювання, дії
- Вивчення стратегій зменшення ризику: деривативи, страхування
- Як використовувати фінансові деривативи, страхування та інші інструменти для управління ризиками
- Заходи контролю як інструмент управління ризиками
Домашнє завдання: Визначте та опишіть фінансові ризики для компанії. Побудуйте карту ризиків та запропонуйте план їхнього контролю.
13 серпня, 19:00 UTC +2 / вівторок
Як оцінити інвестиційні можливості та потенціал бізнесу
- Для чого бізнесу інвестиції та на якому етапі їх варто залучати
- Розрахунок окупності бізнесу: NPV, IRR, Payback period та ROI
- Вартість грошей у часі
- Як розрахувати чисту приведену вартість (NPV) бізнесу
- Розрахунок внутрішньої ставки прибутковості (IRR) бізнесу
15 серпня, 19:00 UTC +2 / четвер
Фінансові інновації
- Вплив технологічних змін на фінансовий сектор
- Сучасні технології, які полегшують фінансове управління: автоматизація обліку, ERP-системи, Big Data та BI
- FinTech та інші інноваційні рішення у фінансах
- Які інструменти АІ використовуються у фінансах: Chat GPT, Datarails, Sturppy, Booke AI
- Основи технології блокчейн та її застосування у фінансах
- Криптовалюти, їхня роль та ризики
Хочу на курс
Приєднуйтеся до курсу, щоби навчитися планувати бюджет та управляти фінансовими ризиками в бізнесі.
Залиште заявку у формі — і наш менеджер звʼяжеться з вами.