Онлайн-курс «Business English B1 — B2» | Laba (Лаба)
Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс

Business English B1 — B2


Підвищте рівень англійської до впевненого Upper Intermediate — для співпраці з міжнародними партнерами та замовниками.
Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс
Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс Живий онлайн-курс

Онлайн-курс англійської для бізнес-професій

Дата старту:

30 жовтня

Тривалість:

4,5 місяці

Рівень курсу:

від В1

Ви розширите словниковий запас бізнес-англійської та навчитеся впевнено комунікувати з клієнтами та замовниками, а також розуміти й формувати ТЗ і вимоги до проєктів англійською.

 

Також розберемо теми:

  • work-life balance
  • менеджмент, лідерство та професійний розвиток
  • листування, переговори та презентації
  • кроскультурна комунікація
  • технології, інновації та клієнтський сервіс

Цей курс буде корисний, якщо ви:

  • PM, продакт, маркетолог, HR, тімлід та менеджер

    Підтягнете англійську до В2 та підсилите її професійним вокабуляром

  • Власник бізнесу та підприємець

    Спілкуватиметесь англійською на рівні з потенційними клієнтами та партнерами

  • Фрилансер

    Вільно працюватимете з іноземними клієнтами та презентуватимете свої послуги

Ваші результати після курсу:

  1. Прокачаєте навички комунікації

    Впевнено проводите переговори, комунікуєте з клієнтами та замовниками, розумієте ТЗ й вимоги до проєктів, що написані англійською. Спілкуєтеся з колегами без перепон під час робочих зустрічей та розумієте особливості кроскультурних команд.

  2. Опануєте професійне листування

    Вільно складаєте та розумієте документацію й звіти англійською. Провадите ділове листування, пишете формальні та неформальні електронні листи.

  3. Покращите пітчинг  та селф-презентацію

    Створюєте й презентуєте бізнес-пропозиції та описуєте схеми англійською мовою. Дипломатично спілкуєтеся, переконуєте та розв'язуєте конфлікти англійською.

Особливості курсу

  • Для топових результатів потрібен бекграунд

    А саме — знання англійської на рівні B1 та досвід роботи у бізнес-сфері. Це потрібно для розуміння тематики занять та обміну досвідом з учасниками.

  • Комплексне підсилення

    Покращите vocabulary, speaking, grammar, listening та reading — завдяки інтерактивам, вузькопрофільним статтям та відео, розборам Case Studies та обговоренням трендів бізнесу.

  • Повне занурення в community

    Ми формуємо невеликі групи до 10 студентів — як у бізнес-команді. Це допомагає швидше адаптуватися до роботи в англомовному середовищі та здолати мовний бар’єр.

Викладачка

Anastasiia
Tashak

  • понад 10 років досвіду викладання англійської
  • має міжнародні сертифікати TESOL/TEFL
  • 6+ років викладає бізнес-англійську в ІТ-компаніях
  • працювала перекладачкою у британській агенції новин Reuters
  • у викладанні використовує індивідуальний підхід, комунікативний метод та інтерактивні технології

ПРОГРАМА

Module 1. Work-life balance

  • Lesson 1. Understanding work-life balance
    • Vocabulary. Daily routines, weekly schedules, stress management.
    • Grammar. Present Simple & Present Continuous.
    • Speaking. Sharing students’ daily workload and strategies to manage stress.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 2. Optimising the work environment
    • Vocabulary. Personal workspace setups & productivity tools.
    • Grammar. Comparative and superlative adjectives.
    • Speaking & writing. Describing and suggesting improvements to workspaces (problem-solving).
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

Module 2. Setting up a business

  • Lesson 3. From startup to operational success
    • Vocabulary. Setting up a business, expressing intention and making predictions about the future.
    • Grammar. Future tenses.
    • Speaking. Role-playing activities to share the strategies for business development and making predictions for the future.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 4. Business investments: strategies for growth
    • Vocabulary. Financing a start-up business
    • Functional language. Strategies for growing a business.
    • Grammar. First conditional. Time clauses.
    • Speaking & writing. Discussing investment opportunities and potential outcomes and consequences using the first conditional
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

Module 3: Management

  • Lesson 5. Project management
    • Vocabulary. Project management and methodologies
    • Functional language. Discussing project plans and setting deadlines
    • Grammar. Gerund/Infinitive.
    • Speaking. Role-playing scenarios to plan and manage a project.
    • Homework: write a summary of a meeting OR write an essay describing PM methodologies.

  • Lesson 6. Running an update meeting
    • Vocabulary. Collocations with the word “meeting”.
    • Functional language. Discussing updates.
    • Grammar. Present Perfect vs Present Perfect Continuous.
    • Speaking. Role-playing scenarios to discuss updates, make suggestions, and express opinions.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 7. Time Management
    • Vocabulary. Deadlines and timelines, prioritisation.
    • Functional language. Discussing time management techniques, scheduling meetings and sharing personal experiences.
    • Grammar. Expressions to describe schedules
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to arrange a meeting, to plan and prioritise tasks.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 8. Team Management
    • Vocabulary. Fixed phrases and collocations related to team management.
    • Functional language. Discussing team dynamics, team management strategies and leadership styles.
    • Grammar. Modal verbs of necessity and obligation (must, need to, have to).
    • Speaking. Group Discussion: Team Responsibilities.
    • Scenario-Based Discussion. Handling Team Conflicts.
    • Homework: watch a video about team management and answer the questions or write a summary.

  • Lesson 9. Conducting Effective Meetings. Communicating Team Objectives
    • Vocabulary. Functional language of meetings.
    • Functional language. Discussing effective meeting strategies and technical issues during online meetings.
    • Grammar. Infinitive/Gerund.
    • Speaking. Role-Playing scenario: Conducting a meeting.
    • Scenario-Based Discussion. Handling tech issues during meetings.

  • Lesson 10. Revision

Module 4: Business Correspondence

  • Lesson 11. Formal and Informal Emails
    • Vocabulary. Features of a formal style. Email etiquette.
    • Grammar. Modals for making requests.
    • Speaking & writing. Correcting mistakes, rewriting informal letters into formal ones.
    • Homework: write a formal email to a client OR compose an informal email to a colleague OR draft a follow-up email.

  • Lesson 12. Persuasive Writing
    • Vocabulary. Making strong appeals. Techniques for persuasive writing (assertiveness).
    • Grammar. Inversion after negative adverbials.
    • Speaking. Debate.
    • Homework: write a persuasive email to an investor OR compose a persuasive letter to a supplier OR draft a persuasive report on a new idea.

  • Lesson 13. Writing Reports and Proposals
    • Vocabulary. The structure and components of business reports and proposals.
    • Grammar. Passive Voice, linking words
    • Speaking & writing. Improving a proposal by using passive voice and proper structure.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

Module 5: Presenting ideas

  • Lesson 14. Preparing Effective Pitches
    • Vocabulary. The key elements of a successful business pitch. Business presentation terminology.
    • Speaking & writing. Creating an effective business pitch
    • Homework: write a business pitch for a new product or service.

  • Lesson 15. Delivering Effective Presentations
    • Functional language. Presentations. Dealing with follow-up questions.
    • Discussion. Techniques for engaging and persuading an audience.
    • Grammar. Past Simple and Past Continuous. Modal verbs of possibility.
    • Speaking. Practice delivering presentations.
    • Homework: to record a video presentation using the Functional language of presentation.

  • Lesson 16. Designing Effective Visuals
    • Vocabulary. Describing trends. Types of visuals.
    • Grammar. Clauses of purpose and reason, noun and verb constructions to describe trends.
    • Speaking & writing. Practice describing graphs in pairs.
    • Homework: write a detailed description of three different graphs.

Module 6: Products and quality

  • Lesson 17. Quality and standards
    • Vocabulary. Quality and quality standards.
    • Grammar. Causative form.
    • Speaking & writing. Presenting a product describing its features.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 18. Product specifications
    • Vocabulary. Product description. Specifications and product features.
    • Compound adjectives and measurements.
    • Grammar. Relative clauses.
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to write and review different types of reports.
    • Homework: to write a product description.

  • Lesson 19. Revision

Module 7: Negotiations

  • Lesson 20. Business English Idioms
    • Vocabulary. Idiomatic expressions, collocations and fixed phrases in the business world.
    • Grammar. Future Continuous, Future Perfect, Future Perfect Continuous.
    • Speaking & writing. Group discussions and role-playing scenarios to practice the use of idioms.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 21. Diplomatic Communication
    • Vocabulary. Diplomatic language.
    • Functional language. Softening disagreement.
    • Grammar. Second Conditional.
    • Speaking & writing. Case-study: improving communication inside a small team.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 22. Persuasion Techniques
    • Vocabulary. Negotiation and persuasion. Different techniques for persuasion in business.
    • Grammar. Third Conditional.
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to practice persuasion in negotiations.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 23. Conflict Resolution
    • Vocabulary. Mediating disputes.
    • Functional language. Conflict resolution.
    • Grammar. Past Perfect and Past Perfect Continuous.
    • Speaking. Role-playing scenarios to resolve business conflicts.
    • Case-study. Strategies for conflict resolution.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 24. Negotiating Contracts
    • Vocabulary. Terms related to unethical behaviour.
    • Functional language. Discussing contract terms.
    • Grammar. Reported questions.
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to negotiate business contracts.
    • Homework: compose an email negotiating contract terms with a partner.

Module 8: Customer Support and Service

  • Lesson 25. Effective Customer Communication
    • Functional language. Effective communication techniques for customer service.
    • Vocabulary. Phrasal verbs for making a phone call.
    • Grammar. Indirect questions
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to practise customer interactions.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 26. Conflict Resolution in Customer Service
    • Functional language. Resolving customer complaints and finding compromises.
    • Grammar. Reported statements
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to resolve customer service conflicts.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 27. Enhancing Customer Experience
    • Vocabulary. Business metrics and providing service. Сustomer satisfaction strategies.
    • Speaking & writing. Scenario-based discussions to improve customer service and experience
    • Homework: write a proposal for a customer satisfaction improvement initiative OR draft a customer satisfaction survey.

  • Lesson 28. Revision

Module 9. Performance and retention

  • Lesson 29. Employee Retention and Motivation
    • Vocabulary. Retention and positive employee experience. Financial and non-financial motivation.
    • Speaking & writing. Problem-solving case: suggesting non-financial rewards for best-performing employees.
    • Homework: Case-study: building strategies to motivate employees
      OR Watch a video about employee motivation and answer the questions
      OR Write an essay to compare and contrast several motivational initiatives

  • Lesson 30. Performance review
    • Vocabulary. Performance review and its types. Assessment.
    • Grammar. Modals+have+past participle
    • Speaking. Situations to practice the use of modals to evaluate what could, should and might have been done in a different way.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 31. 1-on-1 meetings
    • Functional language. Conducting appraisal meetings and providing constructive feedback.
    • Speaking. Giving and receiving feedback, setting goals, providing constructive criticism.
    • Homework: extensive reading: articles about a performance review and 1-on-1 meetings.

Module 10: Leadership and Professional Development

  • Lesson 32. Self-Analysis and Reflection
    • Vocabulary. Career, employment and professional development. Discussing and analysing your strengths and weaknesses.
    • Grammar. Gerund/Infinitive.
    • Speaking & writing. Role-playing scenarios to set and discuss professional goals.
    • Homework: write a self-assessment of your strengths and weaknesses OR compose an email to a mentor discussing your professional goals OR draft a professional development plan.

  • Lesson 33. Leadership Skills
    • Vocabulary. Key competencies, qualities, and skills of effective leaders. Leadership styles.
    • Grammar. Personal/Impersonal construction
    • Speaking & writing. Problem-solving scenarios and cases
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 34. Change management
    • Vocabulary. Managing changes, attitudes to changes, collocations.
    • Grammar. Expressing probability in the future
    • Speaking. Debates, providing arguments
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

Module 11: Cross-Cultural Communication

  • Lesson 35: Understanding Cultural Differences
    • Vocabulary. The Lewis model. Cultural types and behavioural differences.
    • Ways of giving feedback in different cultures.
    • Speaking & writing. Group discussion: comparing 2 cultures and addressing potential issues
    • Homework: Write a report on cultural differences you have experienced.
      OR Draft a guide on cultural etiquette for business travelers.
      OR Create a list of tips for effective cross-cultural communication.

  • Lesson 36. Managing International Teams
    • Vocabulary. Leadership and communication styles. Phrasal verbs related to communication. American vs British expressions.
    • Speaking & writing. Scenario-based discussions and problem-solving cases.
    • Language focus. Communicating across cultures, overcoming language barriers.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

Module 12: Technology and Innovation

  • Lesson 37. The Role of Technology in Business. Implementing Innovations
    • Vocabulary. Technology and innovation. The impact of technology on business.
    • Speaking. Pitching a new technology or innovation that would benefit a specific industry
    • Homework: Write a report on the latest technological trends in your industry.
    • OR Compose an email suggesting a technological upgrade for your company.

  • Lesson 38. Adapting to Technological Changes
    • Discussion. Advantages and disadvantages of AI.
    • Vocabulary. Adaptation to technological changes.
    • Speaking & writing. Case-study: implementing innovation.
    • Homework: Vocabulary and Grammar exercises.

  • Lesson 39. Revision

  • Lesson 40. Final lesson

Залиште заявку

Заповніть форму та пройдіть тестування вашого рівня англійської.

Натискаючи кнопку «Записатися», ви погоджуєтеся з умовами оферти та Політикою приватності