Про креативне підприємництво | Бізнес-школа LABA (ЛАБА)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

«Мені здається, що я просто "кльовий хлопець", але для багатьох я директор компанії»

СЕО бренд-маркетингової агенції Grape Юрій Гладкий — про креативне підприємництво.

cover-64ca4a77b9300657957242.jpg

Керувати творчою особистістю — це виклик. А якщо ви відповідальні за цілу креативну команду, завдання може виявитися надскладним.

У подкасті «Розумних люблять» СЕО бренд-маркетингової агенції Grape Grape Юрій Гладкий розповів, як керує креативниками, як влаштована корпоративна культура в компанії та які нині тренди у маркетингу.

Як змінювалась агенція Grape

У 2019 році у Grape стався переломний момент. Ми змінили структуру агентства — перейшли від пірамідальної організації до моделі лінійних команд. Їх декілька, також є хаб із керівників та мультифункціональних фахівців.

Що це дало? Фахівці, які раніше не перетиналися, зрозуміли, чим займаються колеги. Вони справді стали командою.

Ми фактично перейшли на scrum. Ця методика управління проєктами передбачає ранкові стендапи, ревю та ретроспективи за підсумком тижня чи місяця. Я додав у компанії роль скрам-майстра, щоб налагодити процеси, і поступово вона стала нашим операційним менеджером.

Якоїсь миті знадобилися нові думки та процеси ззовні — тоді я звернувся до консультантів з організаційного дизайну, щоб подивитися на свій бізнес незамиленим поглядом. Найняв їх, бо хотів почути правду та покращити систему. Багато керівників бояться правди та змін, і це гальмує бізнес.

Головний принцип у роботі

Один із моїх ключових принципів в управлінні — давати людям більше свободи, якщо вони показують хороші результати. Часто я даю навіть більше повноважень, ніж очікує людина. У 80% такий досвід успішний.

Раніше я не завжди чітко описував працівникам їхні нові ролі. Це була помилка. Тепер разом із повноваженнями даю людині «дорожню карту» — розповідаю, які в неї обов'язки та яких результатів потрібно досягти.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64be47f10624f859398208.jpg

«На роботі люди повинні отримувати досвід кращий, ніж у своїй квартирі»

Читати

Як гормони впливають на лідерство

Я активно цікавлюсь нейронаукою. Нещодавно переглянув лекцію професора Роберта Сапольскі. Він нейроендокринолог — вивчає поведінкові процеси й те, як на нас впливають гормони.

Наприклад, на лідерство впливає адреналін. Якщо його багато, людина стає активнішою та енергійнішою. Тому людям, у яких від народження більше адреналіну, простіше розвивати лідерські якості. Це їхня біологічна потреба. Але необхідність прокачуватись рано чи пізно з'являється у всіх керівників.

Головна корпоративна цінність

«Велика ідея» нашої корпоративної культури — сміливість. Це основа Grape Power: можна відкрито пропонувати ідеї та прямо говорити про побоювання, бути сміливими у вчинках, рішеннях та стосунках.

Трапляється, що працівник мовчить — боїться, що ідея дурна. Але дурних ідей не буває. Ми працюємо над цим страхом і даємо зрозуміти, що людина може говорити та робити все, що хоче. Такий підхід ефективний: у Grape є люди, які працюють уже 6–8 років і продовжують змінюватись, відкривати нові грані, прокачувати навички.

Нещодавно я написав листа команді, в якому розповів, які у нас справи в період кризи, що насувається — до чого ми готові і що мінятимемо. Ми відкрито говоримо і про перемоги, і про втрати, бо колектив має розуміти, чим живе компанія.

Іноді мої листи сприймають не так, як я очікував. Мені здається, що я «кльовий хлопець», але для багатьох я директор компанії — люди бачать у моїх словах і жартах інший зміст. Тому прошу операційного менеджера та керівників розповідати про реакцію працівників на мої слова та про наслідки моїх дій.

Як позбутися страху невідомості

Уявіть, що бізнес — це поїзд. Щодня додаються вагони, сідають нові люди. Ти сам обираєш попутників та маршрут, який тобі цікавий. І це чудово.

Але ж подорожувати там, де ніхто ніколи раніше не був, страшно. Страх невідомості лякає, але до нього треба пристосуватись. Тільки так ти вчишся і створюєш продукти, які раніше ніхто не творив.

Подорожі допомагають позбутися страху невідомості. Я приїжджаю до нового міста, дивлюся на Сінгапур чи Шанхай і розумію — у них стільки ж внутрішніх проблем, як у Києва. Так, це більш технологічна нація, але здалеку не видно повної картини їхнього життя, помітна лише крута обгортка.

Рекомендуємо прочитати:

img-63f77bf315c65963963364.png

Брендинг на ринку нерухомості: як продати будинок, якого ще немає

Читати

Головні тренди у маркетингу

#1. Використовувати культуру доданої вартості

Це означає, що вирізнятися треба своїм брендом, а не лише продуктом та його раціональними властивостями на цю мить. Коли бізнес росте, продукт став конкурентним і довів цінність, важливо розпочати заробляти додаткову маржу через створення бренда, його історії, окреслити унікальні властивості, збирати аудиторію навколо лідера.

#2. Дивитись на потреби споживача, а не на його «профайл»

Опис умовного клієнта — це простий та зрозумілий інструмент. Але ми живемо у невизначеному світі: умовний Вася купує синові новий велосипед, сидячи у ванній, але вийшовши з неї, він піде укладати угоди для великої газової корпорації.

Тому маркетологи повинні вивчати, які потреби Васі може задовольнити продукт, у чому його цінність, як він змінить його життя. Не потрібно створювати Васін умовний портрет. Коли ви зрозумієте, чого хоче людина, зможете ефективніше керувати комунікаціями, продажем та сервісом.

#3. Постійно створювати клієнтський досвід

Ціль бренда — донести цінність та відчуття продукту до всіх органів чуття.

Як це зробити? В Apple заморочуються з пакованням, це найкрутіший канал комунікації. Вони мають цілу дивізію, що пропрацьовує тактильні відчуття, запах, звук розкриття коробки.

Ще один приклад — Bentley. Вони випустили парфум, запах якого створили з дерева та шкіри салону нових авто, щоб люди були з брендом, починаючи з ванної кімнати та закінчуючи кімнатою для переговорів.

Якщо людина купила продукт, і їй сподобалося, вона готова продовжити спілкування з брендом — докуповувати сервіси чи нові дрібні продукти. Це означає, що клієнт повинен частіше зустрічати ваш бренд у різних проявах. Створіть таку можливість.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Маркетолог»
Маркетинг і PR
Веде Юрій Гладкий
20 травня 27 червня
Юрій Гладкий