Юрій Гладкий займається бізнесом 10 років. Починав із запуску диджитал-агентства, потім став співзасновником бренд-маркетингової агенції Grape. На конференції SPOM озвучив 10 правил, якими керується у бізнесі.
Публікуємо найцікавіше.
1. Про все домовлятися на березі
Ділити умовні 100 грн — одна історія, але коли йдеться про 100 тис. грн — все серйозніше.
Тому краще спочатку про все домовлятися, щоб усі однаково розуміли, куди ви рухаєтеся та як вибудовуєте стосунки.
2. Розходитися мирно, вигідно та з гідністю
Якщо людина залишає твій бізнес, важливо, щоб у неї не залишилося негативного осаду.
3. Постійно шукати нові рішення
Творчий бізнес — це створювати, адаптувати, руйнувати та пробувати нове. Тому потрібно щодня думати, як створити незвичайний, новаторський та ціннісний продукт.
Велика проблема ринку в тому, що компанії не розуміють різницю між ціною та цінністю.
Агентства часто бачать свою цінність, а не клієнта. Коли відбувається перелом цієї свідомості, розпочинається бізнес.
4. Інвестувати в людей, простір та умови роботи
У творчому бізнесі критично важливо оточувати себе талановитими людьми. І треба робити все, щоби вони розвивалися.
Давайте людям комфортні умови роботи з погляду простору, щоб вони могли вчитися, пити гарну каву, їсти йогурти. На роботі вони мають отримувати досвід кращий, ніж у своїй квартирі.
5. Відчувати настрої в компанії
Перевіряйте, коли людям некомфортно, коли і на що в них з'являються скарги. Реагуйте та усувайте ці моменти.
6. Розуміти та керувати фінансами
Підприємці — творчі люди, тому часто фокусуються на створенні продукту, а цифри довіряють стороннім фахівцям. Так з'являються «ями». Щоб їх не було, хоч би базово навчіться розбиратися у фінансах.
7. Розвивати мережу особистих контактів
Чим більше людей на ринку ви знаєте, нормально ставитеся до колег, друзів та знайомих, тим більше клієнтів у вас буде. Я вважаю, що будь-який вчинок позначиться на репутації.
У нас були історії, коли ми програли якийсь тендер чи клієнт відвалювався, але потім дізнавалися, що проєкт пішов криво і були факапи з оплатами. Нам із цим завжди щастило — вважаю, що карма працює.
8. Фокусуватися на одній справі
У мене не вийшло одночасно запускати кілька бізнесів. Я вірю в те, що бізнес можна масштабувати та вирощувати, але не розумію, як керувати одночасно декількома.
9. Постійно розвиватися
Будь-який підприємець має знаходити час на освіту.
Я постійно намагаюся вчитися нового, шукати те, що дає мені енергію. Тому раджу всім якнайбільше розвиватися, читати, подорожувати та вбирати в себе нові ідеї — це стратегічно важливо у бізнесі.
10. Керувати власним брендом
Як би ви не ставилися до хайпу навколо особистого бренду, він є у кожного з вас. Якщо ним не займатися, він формуватиметься самостійно. Краще керувати цим процесом. Багато залежить від вашого позиціювання на ринку.