5 скілів для HR-директора | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Що може прокачати HRD за 7 тижнів

5 скілів від HR-директорки Сomfy.

cover-662f99678074e337942775.webp

Хороший HR-директор реалізує бізнес-стратегію через команду. А найкращий — ще й діє на випередження: відчуває ризики та сам штовхає компанію до нових рішень замість того, щоб чекати на пуш від CEO. Скілові HRD вловлюють тренди за першими сигналами, змінюють майндсет співробітників, постійно розвиваються та економлять час завдяки HR-технологіям.

Катерина Бандуровська — HR-директорка в Comfy та викладачка курсу «HR-директор». Сім тижнів вона прокачуватиме ейчарів, які нещодавно стали С-level (і трохи розгублені), а також тих, хто ще на півдорозі до ролі HRD. Запитали в Каті, які знання та компетенції зможуть прокачати учасники курсу, щоби приносити value для бізнесу та отримувати офери від компаній в різних країнах. 

*Курс схвалено HRCI, за його проходження студенти можуть отримати 18 кредитних годин, необхідних для ресертифікації. Найкращі учасники також матимуть персональну коучинг-сесію від викладачки. 

#1. Заздалегідь вловлювати зміни

HRD — наче радари, які мусять знати, що відбувається в їхній компанії, у конкурентів та в суміжних індустріях. Для цього їм треба відростити такі собі «щупальця», щоб вловлювати тенденції та зміни за першими сигналами. Не відкладати, доки топменеджмент не скаже, що робити, а підштовхувати компанію до рішень: як їй зростати завдяки людям. 

І це один із головних челенджів роботи HR-директора, адже інколи фахівця може затягнути операційка чи адміністративні завдання (особливо коли HRD також виконує роль HR-менеджера). Можна застрягнути у своїй «бульбашці» та пропустити етап, коли у вашого конкурента відбулося багато змін в HR-стратегії, а ви все ще топчетеся на одному місці й почали просідати за бізнес-показниками. 

На курсі ми розвиватимемо допитливість і розглянемо цікаві вебресурси для «підглядання» за тенденціями в HR-сфері, поки ті не стали мейнстримом. У цьому можуть бути особливо корисними, наприклад, дослідження, звіти й прогнози компаній E&Y, Deloitte і Korn Ferry

#2. Будувати з HR-системи «намисто», що складається з багатьох процесів

Світ хаотичний та непередбачуваний — це показали пандемія, повномасштабна війна і глобальна рецесія в IT. HR-директору потрібно жонглювати своїми професійними знаннями та hard skills, щоб кожного разу будувати іншу, нову «конструкцію», яка відповідатиме запитам бізнесу. 

На курсі ми багато говоримо про професійну гнучкість та розглядаємо HR-систему в контексті «намиста», яке складається з великої кількості компонентів, функцій та процесів (наймання, адаптації, компенсації, бенефітів). Основна задача, яку я перед собою ставлю, — навчити студентів складати з них намисто й вміти за потреби правильно перескладати деталі. 

Один із найефективніших способів прокачати гнучкість — відмовитися від перфекціонізму. Адже коли ви хочете зробити щось досконало, можна програти в часі. Ще ефективно використовувати продуктовий підхід: висувати гіпотезу і перевіряти її. Якщо працює — імплементувати. Не працює — відмовлятися і братися за іншу.

Якщо ж топменеджмент компанії проти змін: вважає, що вони «не на часі», або взагалі не розуміє, навіщо вам потрібно щось змінювати, бо «і так наче працює», — треба не перегинати через коліно, а мʼяко пояснювати свою ідею, підкріплюючи її аргументами. А ще залучати топменеджмент у пілотні версії. Втілити ідею на невеликій групі з незначними витратами фінансів та часу, на пілоті бачити результат і приймати рішення.  

#3. Нетворкінг: бути першим, хто спадає на думку, коли йдеться про вашу сферу

Я раджу користуватися скілом нетворкінгу як ніколи раніше, адже саме через рукостискання передається інсайдерська інформація. Ви маєте стати тим, хто першим спадає на думку, коли йдеться про вашу сферу. Крім того, за допомогою нетворкінгу можна знайти роботу в dream team. Оскільки посада HR-директора — керівна, такі вакансії часто не потрапляють на job-сайти, роботодавці шукають «серед своїх» або через рекрутингові агенції. 

Горік НҐ, викладач у Каліфорнійському університеті Берклі, кар’єрний коуч у Гарвардській бізнес-школі та автор бестселера The Unspoken Rules: Secrets to Starting Your Career Off Right, поділився тим, як успішно будувати стосунки з керівниками, колегами та незнайомцями: 

  • Заводьте корисні, релевантні знайомства за допомогою підходу 3С: competence (компетентність), commitment (серйозність намірів), compatibility (сумісність). Покажіть, що ви компетентні в тому ж питанні, що й співрозмовник (або ваша експертиза може бути йому корисна), ви серйозні в намірах завʼязати спілкування (наприклад, хочете поділитися цікавим дослідженням чи допомогти людині знайти роботу), а також маєте щось спільне і вам комфортно в спілкуванні. 
  • Чіпляйтеся за спільний бекграунд. Наприклад: «Радий, що ми обоє з такого-то регіону або випускники такого-то університету», «О, я теж працював у цій компанії».
  • Попросіть людей про допомогу або запитайте поради — це win-win стратегія. Так ви валідуєте їхню цінність та експертність, водночас покращуючи свої знання або навички. «У мене виник конфлікт на роботі, і я подумала, що твоя порада допоможе. Маєш кілька хвилин?»
  • Кожну розмову закінчуйте запитанням: «Чи не знаєте ви когось, із ким я можу поговорити про X (омріяна робота/посада/компанія)?» Принаймні одна людина з 20 матиме потрібні контакти.
  • Тримайте зв’язок через фолоу-апи, в яких дякуйте людині за спілкування та пропонуйте експертизу на випадок, якщо така буде потрібна. Або надішліть щось цікаве за темою вашої попередньої розмови: «Побачила статтю на HBR, де класно розбираються наймання та робота з Gen Z, яку ми обговорювали. Подумала, тобі може бути цікаво».

Не обмежуйтеся HR-комʼюніті: що ширше коло спілкування, то більш прокачаним буде HR-фахівець.

Рекомендуємо прочитати:

preview-6627877b205ec786024401.webp

Коли HR та рекрутинг — більше не в таблицях: 7 ідей, щоб ваші ейчари менше працювали руками

Читати

#4. Навчитися використовувати AI та промпти, звільнивши купу часу  

У 2022 році опитування 1688 HR-фахівців у США показало, що 79% роботодавців використовують ШІ під час хайрингу. Причому що більша компанія, то більше вона потребує використання алгоритмів. ШІ створений не для того, щоб скорочувати робочі місця, а для того, щоб скоротити робочі години. 

На курсі ми розглядаємо, в яких процесах ейчару допоможуть технології, як працювати з конфіденційною інформацією та яким тулам можна делегувати рутину. Штучний інтелект допоможе майже в усіх HR-процесах: від написання тексту вакансії, сорсингу, скринінгу резюме та онбордингу — до операційного управління і прогнозування. Ось кілька корисних сервісів: 

  • Створення аудіо з тексту і переклад відео голосом оригіналу. Наприклад, ElevenLabs клонує голос для перетворення тексту в мову, створення дубляжу та відеоперекладу.
  • Створення презентацій. Gamma AI та Wepik підійдуть для швидкого створення презентацій з використанням одного лише промпту.
  • Саммарі зустрічей. Tactiq, TurboScribe і Transcript автоматично роблять саммарі й транскрибацію онлайн-мітингів Google Meet, Zoom і MS Teams за вас.
  • Персональні асистенти. GPT-агенти — кастомні версії ChatGPT, які може створити будь-який користувач сервісу та застосовувати для певної мети. Так можна розробити досконалого помічника, який зможе покращувати тексти вакансій, або ж бота, який відбиратиме релевантні резюме за заданими критеріями, чи створювати презентацію для стейкхолдерів на основі запропонованого конспекту.
  • Складання тексту вакансії. Програми на базі ШІ допомагають позбутися упередження в текстах. Щоб скласти опис вакансії або лист для кандидата й уникнути дискримінаційних фраз, можна використовувати Textio. Продукт дає оцінку вашим текстам і радить, що можна покращити. Він також інтегрується з іншими програмами, зокрема LinkedIn Recruiter, Microsoft Outlook та Gmail. 

  • Скринінг резюме. Наприклад, сервіс Ideal переглядає та відбирає резюме. За словами розробників, він допомагає ейчарам щодня економити до 4 годин.
  • Онбординг. Згідно з дослідженням Glassdoor, якщо компанія використовує ефективні програми адаптації, ймовірність того, що нові співробітники залишаться в ній працювати, зростає на 82%. До того ж програми онбордингу збільшують продуктивність більш ніж на 70%.

    AI-чат-боти звільняють HR-фахівців від нескінченних екскурсій офісом та підготовки нових співробітників. Наприклад, в Amazon завдяки застосуванню сенсорних екранів та штучного інтелекту скоротили час адаптації до 2 днів. Раніше процес займав до 6 тижнів.
  • Аналіз продуктивності. Лондонський стартап Isaak by Status Today допомагає аналізувати поведінкові метрики співробітників, щоб виявляти надмірне навантаження. Система моніторингу визначає інтенсивність спілкування з колегами в робочих чатах, оцінює швидкість реакції на повідомлення, рівень залученості працівників та проводить аудит якості роботи.

  • Зменшення плинності. Предиктивна аналітика, або можливість з урахуванням великого обсягу даних будувати прогнози, дозволяє фіксувати зміни в поведінці співробітників. AI здатен оцінювати семантику текстів у діловому листуванні та робити висновки про емоційний стан працівників. Наприклад, алгоритми в IBM передбачають бажання звільнитися та передають інформацію менеджеру.

#5. Робити зі своєї індивідуальності та експертизи бренд, якому довіряють 

Дослідження McKinsey показали, що сильні бренди перевершують менш впізнаваних конкурентів на 73%. Персональний брендинг має такі ж переваги, як і брендинг компанії.

Ми навчимося дивитися на себе як на продукт. Ви спробуєте визначити, в чому ваша цінність, хто ваша цільова аудиторія, на чому ви робитимете фокус у комунікаціях і в яких каналах. Продуктовий підхід допоможе не скотитися в інфоциганство, коли ви можете говорити про все, але дуже поверхнево. 

HR-директор має конкретні кейси, практики, напрацьований досвід та фейли. Головне — визначити, що саме з цих практик ви транслюватимете і яким чином.

Можна самостійно оцінити себе як професіонала — для цього подивіться на бізнес, у який ви залучені. Наприклад, у компанії була висока плинність. Коли ви прийшли туди на позицію HRD, вибудували систему адаптації, почали розвивати співробітників, замінили токсичних менеджерів та почали використовувати предиктивну аналітику — плинність вдалося скоротити на 45%. 

Також поставте собі запитання:

— Як би я схарактеризував(-ла) себе 3–5 словами? Як я хочу, щоб мене сприймали?

— Як я спілкуюся в реальному житті та соцмережах: офіційно чи неформально, стримано чи з гумором?

— Які слова я використовую, а яких уникаю (наприклад, лайливі слова чи професійну, вузькоспеціалізовану лексику)?

— Які в мене принципи роботи? Це може бути, наприклад, креативність, інноваційність, прагнення постійного зростання тощо.

Використовуйте сторітелінг. Діліться історіями успіху та фейлами, які дадуть розуміння того, хто ви та про що ви. Особливо приваблюють історії провалу, адже люди розуміють, що успіх не приходить одразу. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«HR-директор»
HR і рекрутинг
Веде Катерина Бандуровська
18 червня 1 серпня
Катерина Бандуровська