5 порад, як побудувати добрі стосунки з керівником Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Не жалійтеся і давайте рішення: 5 порад, як побудувати гарні стосунки з керівником

Вчимося співіснувати з різними типами менеджерів.

cover-63bd6805cb9aa776056461.png

Згідно з дослідженням Gallup, половина з опитаних 7,2 тис. працівників звільнилися через начальника.

Виходить, мистецтво керувати своїм керівником не менш важливе, ніж мистецтво керувати підлеглими. І керувати — зовсім не означає маніпулювати та нав'язуватись у друзі.

Як налагодити гарні стосунки з різними типами керівників — розповідаємо у статті за матеріалами Harvard Business Review та Business Insider.

#1. Визначте тип вашого начальника

Розуміння стилю управління та особливостей вашого менеджера допоможе уникнути непорозумінь. Ось три найскладніші типи:

Страждає комплексом досконалості

Такий керівник вважає, що його думка — єдина правильна. Це різка людина, яка акцентує увагу не на причинах проблеми, а на покаранні «винних». Він щиро вважає, що так запобігає помилкам.

Як співіснувати. Сперечатися з таким начальником марно. Ви все одно йому нічого не доведете, а починаючи суперечку, ризикуєте становищем у компанії.

Спробуйте дати йому зрозуміти, що не сприймаєте всерйоз образливі слова на свою адресу. Така людина отримує задоволення від приниження інших, і це змусить її пошукати інші методи впливу, можливо, більш етичні.

Владний контролер

Він не впевнений у собі і надто переймається спробами тримати все під контролем. Такий начальник по-власницьки ставиться до своєї посади і хоче створити враження, що повністю контролює ситуацію. Навіть якщо це насправді не так. Він пишається своїм авторитетом і не соромиться нагадувати про це всім довкола.

Як співіснувати. Такий тип начальника надає значення дисципліні та процесу роботи, а не продуктивності. Він не дуже прискіпливий до результату, натомість вимагає поваги до його статусу. Дайте йому відчути себе big boss — тоді зможете спокійно виконувати свої обов'язки.

Агресор

Це керівник, який для досягнення цілей залякує та погрожує. Він вважає, що змусити підлеглих ефективно працювати може лише страх.

З іншого боку, такий менеджер не перестарається із погрозами через невпевненість у собі — він замкнутий за природою. А ще не хоче втрачати свого впливу — боїться, що надто сильне залякування послабить його владу. Тому іноді надиво поблажливий до помилок підлеглих.

Як співіснувати. Наберіться сміливості та спробуйте протистояти. Але робіть це конструктивно — тоді є шанс, що він сприйме вашу сміливість позитивно, а ви заробите повагу.

Але все ж таки найкращий спосіб співіснувати з таким менеджером — не спілкуватися з ним без потреби. Поважайте його особистий простір і зайвий раз не турбуйте.

Рекомендуємо прочитати:

img-toxic-boss-uk-61a0ff5fc4a3f058052852.jpg

Як розпізнати і знешкодити токсичного начальника

Детальніше

#2. Навчіться висловлювати свої потреби

Використовуйте метод ненасильницького спілкування психолога Маршалла Розенберга — його використовують, наприклад в ООН для розв'язання регіональних конфліктів. У міжособистісних стосунках він також працює.

Універсальна схема виглядає так:

Коли __ (ваше спостереження) __, я відчуваю __ (ваші почуття) __, тому що мені потрібно __ (ваша універсальна потреба) __. Чи зможете ви __ (ваше прохання)?

Наприклад:

Коли ви вказуєте на мою помилку у звіті при колегах, я почуваюся дуже незручно і соромно, тому що мені важлива ваша довіра та повага колег. Чи не могли б ви наступного разу особисто розібрати мої помилки?

Щоби донести до керівника своє прохання, потрібно пройти чотири етапи — OFNR (Observation, Feelings, Needs, Requests):

  • Спостереження — тон має бути нейтральним, без оцінки. Об'єктивно викладіть факти.
  • Почуття — поясніть, що ви відчували. Цей етап не повинен містити критики виключно ваші емоції.
  • Потреба — вкажіть, що вам потрібно. Вона нейтральна: немає потреб поганих чи добрих.
  • Прохання — висловіть своє прохання чітко та позитивно. Вона має бути здійсненна і не звучати як вимога.

#3. Давайте своєму начальнику фідбек

Згідно з дослідженням Gallup, команди менеджерів, які отримують зворотний зв'язок від підлеглих, приносять на 9% більше прибутку, ніж ті, хто цього не робить.

Озвучити керівникові свою думку про його роботу — завдання дуже непросте та делікатне. Але якщо upward feedback грамотно складено та коректно викладено, то виграють від цього всі.

Рекомендуємо прочитати:

img-6399d8df9df4b583066206.png

Як давати фідбек, щоби не образити

Читати

Ось 6 нюансів, про які потрібно пам'ятати:

  • Одна проблема — один фідбек. Не варто обговорювати з начальником одразу кілька чутливих тем. Порушуйте іншу проблему, тільки якщо вона пов'язана з першою.
  • Не зачіпайте особисте. Якщо ж ваш фідбек стосується особистих якостей начальника, намагайтеся конструктивно говорити про їхній вплив на робочий процес.
  • Озвучуйте фідбек вчасно і в належному місці — не варто чекати рік, щоб попросити начальника перестати навантажувати вас у вихідні. Також пам'ятайте, що такі обговорення повинні проходити віч-на-віч.
  • Давайте позитивний фідбек, особливо якщо начальник погано сприймає критику. Наприклад, подякуйте йому, якщо він переніс дедлайн, щоб відрегулювати ваше навантаження.
  • Продумайте варіанти розв'язання проблеми до розмови. Якщо ваш керівник, наприклад, погано справляється з делегуванням, запропонуйте йому конкретні варіанти, як це виправити.
  • Якщо ви сумніваєтеся, що начальник готовий сприйняти зворотний зв'язок від вас, краще промовчіть. Відкладіть цю розмову до моменту, коли стосунки стануть довірливішими.

#4. Пропонуйте рішення, а не жалійтеся

Американський бізнес-консультант Маршалл Голдсміт провів дослідження, опитавши близько 200 своїх клієнтів. З'ясувалося, що більшість працівників витрачають понад 10 годин на місяць на скарги про начальство чи вислуховують їх від інших. А майже третина — понад 20 годин на місяць.

Не жалійтеся менеджеру. Є проблеми? Розв'язуйте їх. А якщо це неможливо, то краще не порушувати проблему взагалі.

Ваш керівник — не особистий психолог, щоби вислуховувати скарги на колег, роботу чи сім'ю. Приходьте з проблемами тільки якщо плануєте їх вирішити або якщо у вас вже є варіанти їх розв'язання.

Весь бізнес-контент у зручному форматі. Інтерв'ю, кейси, лайфхаки корп. світу — у нашому телеграм-каналі. Приєднуйтесь!

#5. З'ясуйте, як начальник вважає за краще отримувати інформацію

Пітер Друкер, один із найвпливовіших бізнес-мислителів ХХ століття, у своїй книзі «Ефективний керівник» розділив начальників на «слухачів» та «читачів».

«Слухачі» люблять отримувати інформацію, подану особисто в усній формі, щоб можна було ставити запитання і відразу отримувати відповіді. «Читачі» вважають за краще спочатку отримувати інформацію письмово, щоб мати можливість прочитати та вивчити її. І тільки потім обговорити усно.

Надайте керівнику інформацію у такому вигляді, в якому він максимально добре її засвоїть.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович