Чому віртуальна реальність буде лідирувати у 2022 | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

«Розумні дзеркала» та управління чергами: тренди VR у рітейлі, рекламі та навчанні

У яких сферах VR лідируватиме у 2022.

cover-arvr2022ua-61f12eac9113f541938982.jpg

Період, коли VR-технології були лише інтерактивною розвагою, відійшов у минуле — тепер вони стають частиною маркетингу і корпоративного навчання.

Як зростає VR-ринок і в яких сферах компанії будуть застосовувати цю технологію у 2022 році? Читайте у статті за матеріалами  Viar360, Finances Online, Forbes і LinkedIn.

Через 2 роки капіталізація ринку VR та AR збільшиться на $238 млрд

Перші технології віртуальної (VR) та доповненої реальності (AR) з'явилися ще в 1990-х, але на те, щоб праця дослідників та розробників почала приносити плоди, знадобилося 30 років.

Якщо говорити про застосування VR та AR у бізнесі, спочатку технології використовували компанії-виробники комп'ютерних ігор та студії, на яких знімали повнометражні фільми. Зараз VR відкриває весь свій потенціал: бізнеси починають застосовувати віртуальну реальність не тільки для розваги користувачів, але і як канал комунікації зі споживачем.

У 2020 році в США близько 57,4 млн людей використовували VR, а AR — 90,9 млн. За даними Statista, в 2022 глобальна капіталізація ринку VR і AR досягне $58,7 млрд, а вже в 2024 — $296,9 млрд.

У виробництві та збуті продуктів, розроблених на основі віртуальної реальності, лідирують 3 країни: Китай (51%), Франція (43%) та США (42%).

А ці топ-5 компаній стали провідними на глобальному VR-ринку і найпривабливішими об'єктами інвестування: Meta (Facebook) — $1,06 трлн ринкової капіталізації, Sony — $140 млрд, Alphabet — $1,92 трлн, Microsoft — $2,25 трлн, Apple — $2,45 трлн.

Розберемо найтрендовіші сфери, в яких будуть впроваджуватися VR-продукти у 2022 році.

Рекомендуємо прочитати:

untitled-1-61bc5fb0de8f9112655079.png

11 трендів маркетингу 2022, до яких потрібно готуватися вже зараз

Читати

#1. Ринок рітейлу: 4 тенденції на 2022

  • Віртуальні шоуруми змінять звичний погляд на офлайн-шопінг. Уявіть порожню кімнату, яка стає вільним цифровим простором завдяки VR-обладнанню. Клієнт заходить до неї та надягає окуляри віртуальної реальності, щоб ознайомитися з асортиментом.

Південнокорейський виробник автомобілів Kia вже інтегрував цю функцію у своєму магазині. Клієнти можуть «пройтися» по віртуальному шоуруму з машинами і вибрати модель, що сподобалася. Також Kia дає покупцям можливість протестувати авто своєї мрії на віртуальній трасі.

 

  • Розумні VR-дзеркала у бутиках і магазинах аксесуарів. Це дзеркало дозволяє клієнтам «приміряти» прикрасу чи одяг, не надягаючи його. Вибравши вбрання на сенсорному екрані, можна подивитися, наскільки добре воно сидить на вас, і за допомогою AR-фільтрів поміняти колір або модель. Таке дзеркало використовує японська роздрібна мережа одягу Uniqlo, а фільтри — косметичний бренд Sephora.
  • Віртуальні подорожі торговими центрами. Для цього знадобиться тільки мобільний додаток — він допоможе покупцеві оптимізувати маршрут великим ТЦ і навіть вказати, в яких локаціях діють розпродажі.

Lowe, провідний американський бренд товарів для дому, активно використовує подібне доповнення. Заходячи в магазин Lowe, клієнт відкриває мобільний додаток та створює список товарів, які хоче придбати. Залежно від своїх уподобань покупець отримує навігаційні підказки, як дістатися до продукту, а також детальну інформацію про потрібний товар.

  • Інтерактивні мануали продуктів. Подібні інструкції незабаром стануть нормою для онлайн-магазинів, особливо тих, що торгують побутовою технікою. Покупцеві достатньо буде просканувати QR-код товару (наприклад, кавомашини), і вирушити у віртуальний тур знайомства з продуктом, дізнаючись про те, як його встановити, запустити та вибрати потрібні режими.

#2. Ринок освіти: VR-технології здатні вивести навчання на новий рівень

Пандемія COVID-19 завдала серйозних збитків ринку офлайн-освіти, і тепер важко уявити цю сферу без діджиталізації.

Саме тому VR-технології будуть особливо потрібні на ринку освіти в 2022 році: вони додають інтерактивність у стандартний урок, а також дозволяють студентам бути залученими до навчального процесу в режимі онлайн з будь-якого куточка земної кулі.

Ден Шобель, директор із досліджень Future Workplace, вважає, що представники покоління Альфа (народжені між 2010 і 2024), які складають основний відсоток сучасних учнів, віддають перевагу елементам гейміфікації та суто індивідуальному підходу.

Застосовуючи VR-технологію, edtech-компанії розробляють рішення, які здатні вивести освіту на новий рівень, який відповідатиме запитам дітей Альфа. При цьому, згідно з дослідженням, проведеним компанією Lenovo у 2021 році, 54% вчителів та 41% батьків хочуть, щоб в освітній процес впроваджувалося більше VR- та AR-рішень.

Потребу покоління Альфа в цікавому навчанні розуміють і в Google. Програма Google Expeditions була розроблена на основі VR та AR. Вона дозволяє студентам віртуально відвідати Лувр, поблукати Землею епохи юрського періоду або досліджувати вершину Евересту.

 

#3. Ринок віддаленої роботи: VR допоможе співробітнику краще та детальніше оцінити завдання

У 2022 році компанії продовжуватимуть використовувати VR-технології для навчання віддалених команд, оскільки відсоток людей, що працюють поза офісом, дуже великий. Наприклад, США він становить 59% всього працевлаштованого населення.

Коли віддалені співробітники віртуально опрацьовують певні завдання, це допомагає знизити кількість помилок, які могли б зробити в реальності. Грег Салліван, директор з комунікацій у Microsoft Mixed Reality, вважає, що взаємодія із завданням у трьох вимірах допоможе оцінити його більш глибоко, на відміну від простого вивчення на аркуші паперу чи екрані.

Багато компаній зі списку Fortune 500, такі як Walmart та Boeing, розробляють цілі моделі підготовки віддалених співробітників за допомогою VR та AR. Наприклад, Boeing надав своїм технічним фахівцям AR-гарнітури, які дозволяють інженерам використовувати тривимірні діаграми під час роботи з авіаційним обладнанням.

Бренди у сфері електронної комерції застосовують VR для внутрішнього навчання персоналу. Співробітники можуть поринути у віртуальний простір, де спеціально змодельовані певні ситуації. Наприклад, коли потрібно керувати довгими чергами або заспокоїти клієнтів у разі конфлікту. У 2018 році Walmart застосував цю техніку, щоб підготувати свій персонал перед Чорною п'ятницею:

 

У 2022 році VR-технології будуть актуальні і для навчання льотчиків. Вже зараз пілоти США тренуються в симулятивному віртуальному просторі з допомогою таких сервісів, як VRPilot. Технологія допомагає льотчикам підготуватись до непередбачених ситуацій під час випробувань літаків-винищувачів.

#4. Рекламний ринок: бренди частіше замовлятимуть віртуальну рекламу

Динамічний VR-контент з більшою ймовірністю, ніж статичний промо, викличе позитивні емоції (захват, подив, захоплення) та збільшить рівень залучення. Саме тому бренди все частіше включають до маркетингової стратегії нативні кампанії з VR-контентом. Така реклама інтерактивна, цікава, здатна генерувати цільових лідів, а ще на ній можна хайпанути.

Вперше подібний підхід застосували у сфері геймдева — так з'явилася реклама в комп'ютерних іграх (in-game advertising). Потім компанії почали купувати місця для розміщення у виробників мобільних додатків. Останні виявилися вельми ласим шматочком для рекламодавців через широку аудиторію та її глибоке залучення. Дохід від реклами всередині мобільних ігор 2021 року перевищив $100 млрд.

Зараз починається етап, коли тренд розміщення віртуальної реклами розвивається не тільки в мобільних іграх — представники fashion-, рітейл-, автомобільної індустрії замислюються про те, щоб бронювати рекламні інтеграції на різних інтернет-ресурсах і ТБ з націленням на потрібну ЦА, а також самим генерувати VR контент.

Наприклад, платформа Immersv залучила близько $10,5 млн інвестицій на виробництво 360-градусних відеороликів, ігор та VR-реклами, а Google тестує такий вид промо у своєму інкубаторі Area 120.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
23 квітня 4 червня
Тетяна Лукинюк