6 правил переговорів із майбутнім роботодавцем | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як отримати job offer, який вас влаштує

6 правил переговорів із майбутнім роботодавцем.

cover-63dccad19f843527165515.png

Job offer — це запрошення вийти на роботу. У такому документі зазвичай прописують:

  • дату виходу
  • хто буде керівником новачка
  • графік і місце роботи (віддалено чи в офісі)
  • тривалість відпустки
  • розмір зарплати до та після випробувального терміну
  • бонуси

Якщо якісь умови не влаштовують, ви не зобов'язані приймати пропозицію. Можна вести переговори з майбутнім роботодавцем та змінювати пункти у джоб-оффері. Це закордонна тенденція, яка стала нормою і для українських компаній, особливо тих, що працюють на західному ринку.

До речі, тренд є доволі ефективним. За даними дослідження Fidelity Investment, роботодавці хоча б частково йдуть назустріч 87% американців 25–35 років, які обговорюють умови офферу.

Розповідаємо, як отримати роботу на ваших умовах.

#1. Підтвердіть, що отримали job offer

А потім — повідомте, скільки вам потрібно часу, щоби розглянути пропозицію. Українська компанія INDIGO Tech Recruiters радить відповідати на job offer протягом 3–7 днів за правилами гарного тону. Але ми рекомендуємо не зволікати, якщо вакансія вам справді цікава.

Приклад листа:

Добрий день, Анно!

Я дуже радий отримати job offer на позицію Product Manager у вашій компанії. Дякую, що обрали мою кандидатуру. Щоб уважно вивчити деталі оффера, мені знадобиться 2 дні. Я хотів би повернутися до вас із відповіддю 14 березня. Скажіть, будь ласка, чи підходить вам ця дата і чи можу я вам написати, якщо у мене з'являться додаткові питання?

Бажаю вам гарного дня!

З повагою, Тарас Іваненко

#2. Проведіть рисерч

Проаналізуйте позицію компанії на ринку — чи має вона можливість запропонувати вам більш комфортні умови.

Зайдіть на Djinni та LinkedIn. Подивіться на зарплатні виделки потенційного роботодавця та його конкурентів на сайтах пошуку роботи. Поговоріть із колегами з цієї сфери, проаналізуйте очікування інших кандидатів зі схожим досвідом. Оцініть, наскільки ваша експертиза корисна компанії на цьому етапі та які переваги дає вам на ринку.

Автори книги «Тривимірні переговори» (3-D Negotiations) Девід Лакс та Джеймс Себеніус рекомендують претендентові зробити «пропозицію без пропозиції» на основі цих даних.

Припустимо, середня зарплата для вашого рівня — 1–1,2 тис. доларів на місяць. Але ви знаєте, що великі компанії пропонують і $1,3–1,4 тис. Замість того, щоб одразу просити $1,3 тис., скажіть: «Поправте мене, якщо я не правий, але, за даними джоб-сайтів, фахівці такого рівня зазвичай отримують $1,3–1,4 тис.»

Це не вимога, а припущення. Але через те, що ви назвали діапазон із «якорем» у вигляді точки відліку, ваші шанси отримати бажане зростають.

#3. Оберіть стратегію 

Є п'ять основних стилів переговорів:

  • змагання
  • компроміс
  • співпраця
  • пристосування
  • ігнорування

Американські дослідники опитали 149 працівників різних компаній, яких найняли протягом останніх 3 років. Їх запитували, як вони здобули нинішню посаду, яку переговорну методику використовували та чи задоволені результатом.

Опитування показало, що саме вибір стратегії впливає на ефективність переговорів щодо зарплати. Люди, які торгувалися і не прийняли початкового офферу, збільшили стартову суму в середньому на $5 тис. на рік. Здебільшого використовуючи стратегії конкуренції (win-lose) та співпраці (win-win). При цьому ті, хто дотримувався підходу win-lose, досягли більшої суми, а кандидати, які вибрали win-win, залишилися задоволені переговорами.

  • Підхід конкуренції — агресивніший і ризикованіший: ви відстоюєте свої інтереси, практично не враховуючи бажання іншої сторони. Він може спрацювати, якщо ви знаєте, що потрібні на ринку.
  • Підхід співпраці — м'якший. Він дозволяє донести до роботодавця, що у разі угоди бізнес отримає вашу експертизу, а ви бонуси. Покажіть, що бажаєте принести користь і приведете компанію до зростання.

    У переговорах фокусуйтеся на спільних цілях, наприклад, ви хочете розвивати маркетинг на ринку Польщі, а компанія якраз на нього виходить. Дайте зрозуміти, що хочете працювати саме тут, і наймачеві потрібні ваші скіли.

#4. Пам'ятайте, що зарплата — не єдиний пункт

Ви можете обговорити, наприклад:

  • квитки на професійні конференції коштом роботодавця
  • гнучкий графік
  • додаткові вихідні
  • річний бонус
  • доступ до бібліотеки компанії
  • компенсацію занять спортом чи англійською мовою
  • дні роботи з дому
  • надання лікарняних
  • дату першого робочого дня (якщо вам потрібно більше відпочинку після звільнення з попереднього місця)

В українських реаліях актуальна компенсація коворкінгу, купівлі зарядної станції чи павербанку.

Кількість цих опцій залежить від вашої конкурентоспроможності, можливостей компанії та ситуації на ринку.

#5. Заздалегідь складіть список того, про що хочете поговорити

Якщо вам відмовлять в одному пункті, є висока ймовірність, що на наступний погодяться, адже роботодавець уже у вас зацікавлений.

Але не варто обговорювати те, що насправді вас мало турбує. Наприклад, якщо вам пропонують поєднувати роботу з дому та офісу, а вам підходять обидва варіанти, не наполягайте на дистанційці просто з принципу.

Розгляньте кожен пункт окремо та розставте пріоритети. Чому вам важливо мати безлімітну відпустку та медичну страховку, яка включає стоматологію? Що важливіше? Від чого вам легше відмовитися, а що принципово?

Рекомендуємо прочитати:

img-bestcandidat-6108eda811f32507413019-61b9ba31b1afb782742849.webp

«Якщо ви не візьмете мене у Facebook, я створю новий Facebook»: як переконати роботодавця, що ви — найкращий кандидат

Читати

#6. Складіть лист-контроффер

Навіть якщо у листі ви попросите про особисту зустріч, щоб обговорити деталі, він має показати ваші наміри та спрямувати розмову.

Спочатку розкажіть про свій інтерес до компанії, а потім згадайте, чому варто вас найняти. Так ви підкреслите, що заслуговуєте на бонуси. Наприклад, якщо компанія працює на ринку США, нагадайте про свій високий рівень англійської та досвід партнерства з американськими проєктами.

В основній частині листа позначте, що саме хотіли б обговорити. Структура може бути такою:

Можна навести статистику. Наприклад, роботодавець пропонує річний бонус у розмірі 30% від щомісячної зарплати, а дослідження показують, що більшість компаній дає 50%.

Наприкінці ще раз наголосіть на своїй зацікавленості в посаді та компанії. Запропонуйте зустріч або дзвінок, щоб обговорити деталі.

Не забудьте про заголовок листа — він має містити ваше прізвище, позицію та предмет обговорення. Наприклад, «Іваненко — Project Manager — Job Offer».

І пам'ятайте, що головне — не «плюшки». На те, чи ви задоволені роботою, сильно впливають завдання, команда, посада, можливості для зростання. І якщо не про все вдалося домовитися на ваших умовах — це не означає, що від роботи в компанії варто відмовитися.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович