9 фільмів про те, що стоїть за логотипами відомих брендів | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

9 фільмів про те, що стоїть за логотипами відомих брендів

У головних ролях — Lamborghini, Nike, Uber та BlackBerry.

cover-652cd5368b48d688593414.png

Успіху люксових суперкарів Lamborghini Ферруччо Ламборґіні частково завдячує Другій світовій. Через війну він пішов на службу в італійську армію, де виконував обов'язки механіка та полюбив машини.

Частка BlackBerry на ринку смартфонів до 2009 року сягала 43%, поки не знизилася практично до нуля. Колись у штаб-квартирі компанії вирувало життя і світло у вікнах не згасало до півночі. Сьогодні це офіс-примара.

Ми зібрали фільми та серіали про реальні (і трохи вигадані) історії успіху, челенджі відомих брендів, а також про історії винахідників та бізнесменів.

#1. «БлекБеррі» (2023)

Рейтинг на IMDb: 7.4/10

У 1990-х засновник компанії Research In Motion Майк Лазарідіс та співзасновник Дуглас Фрегін презентують пейджер PocketLink. Вони поводяться як недисципліновані діти, які постійно зайняті іграми та веселощами — і лише в останню чергу розробками. Продажу практично немає, бізнес тоне в боргах.

Тоді на допомогу приходить «акула»: підприємець Джеймс Балсіллі, який повірив у майбутнє компанії. Його бізнес-інстинкти допомагають вивести RIM на новий рівень. Ціна акцій BlackBerry — $147, а частка на ринку смартфонів досягає 43%.

Фільм знятий за книгою Losing the Signal: The Untold Story Behind the Extraordinary Rise and Spectacular Fall of BlackBerry. Вона вийшла у 2016 році і стала найкращим бізнес-виданням за версією The Wall Street Journal, Forbes та Financial Times.

 

#2. «Тетріс» (2023) 

Рейтинг на IMDb: 7.4/10

1988 рік. Дизайнер відеоігор і підприємець Хенк Роджерс прибуває на ігрову конференцію. Гра, яку він намагається продати, — повний провал. Водночас він спостерігає за презентацією «Тетріса» — іграшки, розробленої радянським програмістом Олексієм Пажитновим. Роджерс бачить у «Тетрісі» майбутній хіт та вирішує отримати ліцензію на версії гри для різних платформ.

Фільм показує напружену та складну боротьбу Хенка Роджерса. З конкурентами, які хочуть його випередити та купити права на Tetris. З англійським мільярдером-шахраєм Робертом Максвеллом, який корумпував частину верхівки СРСР, щоб здобути права на гру. Та зі заляканим розробником «Тетріса».

 

#3. «Air: Великий стрибок» (2023)

Рейтинг на IMDb: 7.4/10

Сьогодні кросівки Air Jordans щороку приносять Nike близько $4 млрд прибутку. Починалося все із зухвалої ідеї Джона Ваккаро — менеджера Nike, який відповідав за укладання контрактів із популярними спортсменами.

У 1984 році у Nike справи йдуть не дуже гладко. Спортивний сегмент одягу та взуття просідає, а компанія лише замикає трійку лідерів, пропустивши вперед Converse та Adidas. З невеликим бюджетом Nike не може підписувати контракти із зірками NBA — усі вони йдуть до більш успішних конкурентів.

Шансом для прориву стає Майкл Джордан. Хлопець лише подає надії у юнацькій баскетбольній лізі, але вже має гарного агента, і за ним почали полювати Converse та Adidas. Ваккаро розгледів його талант і вирішив піти ва-банк. Він пропонує залучити до просування кросівок 18-річного баскетболіста.

У Nike ставляться до ідеї скептично. Але Ваккаро впевнений, що саме контракт із Джорданом та нова серія взуття, присвячена йому, виведуть загальносвітову культуру кросівок на новий рівень.

 

#4. «На низькому старті: Битва за Uber» (2022)

Рейтинг на IMDb: 7.3/10

Серіал стартує з моменту, коли Uber вже встиг заявити про себе: сервіс замовлення таксі впевнено витісняє конкурентів, заходить у нові країни та потребує інвестицій. Наймаючи на роботу чергового менеджера, засновник стартапу ставить лише одне запитання: «А чи не гівнюк ти?» Відповідь на нього важлива, адже якщо ти добряк, тобі не місце в Uber — у компанії працюють винятково ті, хто вміє та любить порушувати правила, змушуючи ринок грати за своїми законами.

Основна сюжетна лінія ґрунтується на бестселері Майка Айзека «Битва за Uber. Як Тревіс Каланік втратив найуспішнішу компанію десятиліття». Книга описує історію молодого, амбітного та нахабного бізнесмена, який створив найпопулярніший додаток для замовлення таксі та потрапив до списку мільярдерів Forbes. І, звичайно, про скандали, що виникли довкола нього.

 

#5. «Ми прогоріли» (2022)

Рейтинг на IMDb: 7.3/10

У 2008 році підприємець Адам Нейман разом із приятелем Мігелем МакКелві створює принципово нову мережу коворкінгів. Засновники хочуть зробити свої простори не просто місцем для роботи, а стилем життя, де люди будуть надихатися, знайомитись, спілкуватися та створювати проривні проєкти.

План здається шаленим, але Нейман має здатність переконувати людей. Бізнес починає швидко розвиватися, розширюючись на ринки США, Європи та Ізраїлю. Здається, у WeWork є все — інвестори, попит, слава та приголомшливий успіх.

 

#6. «Аутсайдери» (2019)

Рейтинг на IMDb: 8.1/10

На початку 1960-х компанія Ford опиняється на межі руйнування. Купівельні звички у США змінилися, вперше в історії молодь стала важливішою для прибутку американського бізнесу, ніж їхні батьки.

Бебі-бумери добре заробляли та витрачали гроші на автомобілі, одяг, будинки. На відміну від своїх батьків, які пережили Велику депресію та Другу світову війну, вони шукали в автомобілях щось унікальне. Вони віддавали перевагу швидкості та продуктивності надійності, властивій автомобілям Ford.

Старший онук Генрі Форда відчайдушно шукає способів змінити ситуацію. Топменеджмент запевняє його, що відповіддю стане спорткар. Але є нюанс: у портфоліо Ford немає спортивного автомобіля, як і планів щодо його створення.

Виникла ідея купити Ferrari. Але в останній момент Феррарі відмовляється виконати пункт контракту, згідно з яким Форд контролюватиме бюджет і всі рішення щодо команди для перегонів. Енцо Феррарі повідомив представникам Ford, що передумав продавати Ferrari потворній компанії, яка виробляє потворні автомобілі на потворному заводі. У підсумку Енцо продав контрольний пакет акцій Ferrari іншому італійському автовиробнику, Fiat.

Тоді Генрі Форд II вирішує побудувати спорткар, який виграв би престижну гонку 1966 «24 години Ле-Мана».

 

#7. «Засновник» (2016)

Рейтинг на IMDb: 7.2/10

У 1950-ті роки у США відкривалося безліч нових ресторанів. Однак з ними була купа проблем: довга черга, брак офіціантів, тому замовлення виконували повільно, а іноді видавали неправильні страви.

Революційною стає концепція ресторану McDonald's: можливість чекати в машині, заздалегідь підготовлене меню, доставка за 30 секунд, а не 40 хвилин, як в інших закладах. Справи йдуть добре, фундатори McDonald's заробляють $300–400 тис. на рік і особливо не планують розширюватися. Було кілька спроб відкрити франчайзингові заклади, але брати МакДональди вирішили сконцентруватися на своєму основному ресторані. Тільки так, на їхню думку, можна контролювати якість закупівель, приготовлених страв та рівень обслуговування.

Саме в цей момент комівояжер Рей Крок зупиняється у придорожньому McDonald's у Сан-Бернардіно (Каліфорнія). Здивувавшись швидкості видачі замовлень, він вирішує познайомитись із власниками закладу. МакДональди проводять йому екскурсію кухнею свого ресторану.

Крок відразу розуміє, що зможе перетворити непримітну (але геніальну) забігайлівку на загальнонаціональний бренд. Після тривалих дискусій Рей купує у братів право на відкриття ресторанів з аналогічною назвою та меню на території США. Крок починає впроваджувати інновації та продавати франшизи: спочатку знайомим, а пізніше ретельно відібраним партнерам, які поділяють бізнес-підхід та стандарти McDonald's.

 

#8. «Ламборґіні: людина-легенда» (2022)

Рейтинг на IMDb: 5.4/10

Ферруччо Ламборґіні все життя цікавиться різними механізмами. Друга світова змушує його піти на службу до італійської армії, де він виконує обов'язки механіка.

Після закінчення війни Ферруччо повертається до рідного містечка у напівзруйнованій Італії. Чоловік відмовляється ставати фермером, як і всі його рідні, і разом з другом на позичені кошти відкриває фабрику з виробництва тракторів.

Ще одна пристрасть Ламборіґні — перегонові автомобілі. Він із цікавістю вивчає досвід Енцо Феррарі — ще одного італійця, який після війни запустив виробництво спорткарів. Через 10 років з моменту заснування компанії Ламборгіні купує свій перший люксовий автомобіль бренда Ferrari 250 GT. Але Ферруччо незадоволений якістю його щеплення і вирішує кинути всі ресурси на створення машини, яка переверне світ спорткарів.

 

#9. «Стів Джобс» (2015)

Рейтинг на IMDb: 7.2/10

Фільм про людину, ім'я якої знають усі, хто хоч щось чув про Apple. Джобс винайшов майбутнє у своєму гаражі, а сьогодні створена ним імперія очолює список найдорожчих компаній у світі. Джобс не дизайнер чи програміст, але він піднявся на вершину комп'ютерного бізнесу.

З одного боку, Стів був далеко не найкращим батьком і жорстоким керівником, який не вмів і не хотів прислухатися до людей. З іншого боку, він геній, король публічних виступів і диригент найскладнішого оркестру під назвою «компанія Apple», який точно знав, що потрібно покупцям електроніки.

Джобс ніколи не йшов на компроміси, умів витискати з людей все й навіть більше. Список його суперечливих якостей можна продовжувати нескінченно, їх можна простежити у фільмі про ключові моменти кар'єри Джобса з Ештоном Катчером.

«Музиканти грають на своїх інструментах. Я граю в оркестрі», — говорив Стів Джобс.

 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Бренд-менеджмент»
Маркетинг і PR
Веде Аві Щупак
14 травня 4 липня
Аві Щупак