Буває так: ви працюєте проджект-менеджером у health care, аж раптом вирішуєте свічнутися в IT. І починається марафон misunderstandings, плутанини термінів англійською й повного нерозуміння, про що говорять ваші колеги.
Щоб не боятися вмикати мікрофон на зустрічі з іноземними партнерами, використовувати лексику не «з вулиці» й успішно проходити співбесіди в іноземні компанії, треба прокачувати бізнес-англійську. Тому ми запустили проєкт Vocabulaba, де навчаємо ненудної англійської для різних професій — маркетологів, фінансистів, HR’ів, проджектів тощо. Тобто пройшовши курс Business English for PM, ви прокачаєте і проджект-менеджерський лексикон, і інструменти PM.
Перші потоки курсів вже пройшли, тож ми традиційно зібрали історії випускників про те, як Vocabulaba прокачала їхню англійську та кар'єру.
Марта Мартиненко
Occupational Health & Safety Manager
у АТ КБ «ПриватБанк»Закінчила курс: Business English for HR
Чому вирішила піти на курс
Оскільки в топменеджменті «ПриватБанку» є іноземці, усе, що має узгоджуватися з топменеджерами, команди (зокрема HR-відділ, де працюю я) презентують українською та англійською мовами. Я хотіла мати змогу готувати професійніші матеріали та використовувати в комунікації не просту лексику «з вулиці», а професійну.
Що на курсі було найважчим
Доволі challenging було знайти час, щоб якісно вивчити лексику та рекомендовані матеріали — а їх було багато. Наприклад, нам давали посилання на SHRM (найбільшу у світі асоціацію HR-фахівців).
До речі, щоби переглядати матеріали цієї платформи, потрібно підписатися платно. Проте студенти курсу Vocabulaba мали безкоштовний доступ до pdf-матеріалів із платформи з практичними кейсами, best practices на ринку та основними KPI в ейчарингу.
3 найцікавіші теми та завдання курсу
#1. Talent management, performance review and appraisal. Відмічати успіхи й досягнення співробітників важливо, проте роботодавці часто про це забувають (або не надають великого значення). Хоча це напряму впливає на рівень мотивації працівників. Я забрала в роботу інструмент appraisal. Під моїм керівництвом є колеги, тому я почала частіше хвалити їх публічно, щоб вони розуміли, що їхній внесок важливий та його помічають.
#2. Проведення презентацій. Я часто працюю з презентаціями та маю вміти зрозуміло й чітко коментувати велику кількість даних на діаграмах, запитувати думку стейкхолдерів, уточнювати інформацію.
#3. Ділове листування. Ми навчилися писати листи з урахуванням правил міжкультурної комунікації, структури та лексичних зворотів для різних типів листів: запрошення, відмова, офер. Дізналася декілька лайфхаків, які вже використовую в роботі та які допомагають листуватися англійською ефективно.
Наприклад, корисно в темі листа прописувати action: у квадратних дужках пояснювати, що саме читачеві потрібно зробити. Наприклад, ейчар надсилає співробітникам опитування про задоволеність роботою тімлідів. У дужках прописує: прошу пройти опитування, це займе до 5 хвилин. А вже в тілі листа вказує деталі. Так читач ще не відкриваючи імейл розуміє, про що він, що потрібно зробити та скільки часу займе ця дія.
Також корисно застосовувати в бізнес-листах «принцип піраміди»:
▫️ спочатку ставити запитання / прописувати бажану дію
▫️ потім — ділитися детальнішою інформацією
▫️ наприкінці — давати ще більше ввідних даних / контексту
Також під час курсу нам потрібно було підготувати відеопрезентацію нашої компанії англійською — як на ярмарку вакансій. У ній потрібно було донести, чому класно працювати саме в нас, які бенефіти та можливості надає роботодавець. Це було цікаво й складно водночас, для підготовки потрібен був час, продуманий сценарій і професійна лексика. Зняла я відеопрезентацію не з першого дублю, а з bloopers можна було б навіть зробити окреме відео 🙂
Ще з цікавих завдань — підготовка презентації з HR KPI. На прикладі компанії нам потрібно було показати, як змінились основні ейчар-метрики впродовж певного періоду. Скажімо, якщо збільшилася плинність співробітників в українській IT-компанії — пояснити, що це повʼязано з глобальною рецесією у сфері, а також війною в Україні та розвитком ШІ.
Наприклад, Grammarly на початку 2024 року змінив бізнес-стратегію та звільнив 230 людей. Тепер компанія має намір наймати кандидатів, які володіють навичками роботи з ШІ.
Як цей курс мене прокачав та як планую інтегрувати знання в практику
Зараз разом з HR-командою я готую квартальний звіт — і в процесі підготовки презентацій та обговорень бачу, як покращився мій рівень англійської. Мені легше формулювати думки, готувати виступ та застосовувати професійну лексику.
Також я частіше стала використовувати бізнес-англійську в письмовій комунікації. Планую продовжувати вивчати мову — навіть замислююся про проходження міжнародної сертифікації TOEFL або IELTS.
Катерина Гуменна
CEO освітнього проєкту G-School
в UpToFuture — акселераторі стартапів у медичній сферіЗакінчила курс: Business English for PM
Про карʼєру та загальні враження про курс
У мене понад 10 років досвіду роботи з проєктами у різних напрямах — освітньому, інфраструктурному та економічному. На поточній роботі я відповідаю за організацію робочого процесу в школі біотехнологій G-School: забезпечення необхідних матеріалів для роботи лабораторії, планування лекцій та екскурсій, розвиток партнерської мережі та співпрацю з університетами.
Для мене плюсом курсу Vocabulaba стало поєднання англійської та інструментів PM. Також я вивчила особливості проджект-менеджменту в IT, що дозволить у майбутньому долучитися до проєктів UpToFuture в ІТ-напрямі.
Що на курсі було найважчим
Мабуть, кожний, хто вивчає англійську, знає, що є момент, коли ти вже розумієш 80% лексики (інколи й більше), а висловити думки важко. Для мене головним челенджем на курсі було активно підтримувати розмову, принаймні на початку навчання. Однак уже за кілька тижнів я почала спілкуватися сміливіше. Головне — розпочати й не боятися помилитися, спробувати «думати» англійською. Також мені дуже допомогли практичні заняття й діалоги в парі.
3 найцікавіші теми курсу
#1. Software Development Life Cycle. Я ознайомилася з методологіями управління проєктами, зокрема з Waterfall, Agile, Scrum та Kanban. Дізналась, як ефективно комунікувати про зміни, а також вести документацію проєкту.
#2. Business communication. На заняттях цього модуля я попрацювала над усною та письмовою комунікацією, навчилася вести переговори, опанувала ключову лексику для публічних виступів і презентацій.
#3. Risk management, Types of risks and risks management strategies. Я навчилася розрізняти типи ризиків і визначати ефективні стратегії управління ними. Також вивчила спеціалізовану лексику, повʼязану з ризиками та їхнім управлінням, і зрозуміла, як використовувати умовні речення та модальні дієслова минулого часу в контексті управління ризиками.
Особливо сподобалися домашні завдання у цьому блоці, а робочі таблиці з Risk Management Plan, Communications Management Plan і Stakeholder Management Plan я вже використовую в роботі. Також класно, що окрім лексики були ще й граматичні вправи.
Як цей курс мене прокачав та як планую інтегрувати знання в практику
- Я почала сміливіше розмовляти англійською.
- Більшу частину простих слів та словосполучень англійською, які використовувала раніше, замінила на професійну лексику.
- Відкрила для себе інструменти PM, які застосовують в ІТ, — Agile і Scrum.
Зараз я готую кілька проєктів — основні описи англійською мовою для міжнародного партнерства. Таблиці, які ми використовували під час домашнього завдання на курсі, я вже застосовую в роботі. Також планую до основного напряму роботи додати ще роботу з ІТ-проєктами та пройти сертифікацію PMP і SCRUM Master.