Senior SMM Manager Ліза Бастригіна розповідає як все встигати | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Ліза Бастригіна: «Мені 21 рік, і я керую соцмережами Laba UA»

Як дописувати диплом, вести 4 соцмережі, ростити джуна і бути girlboss у cвої 21 — розповідає Senior SMM Manager у Laba Ukraine.

cover-66694eb20b277742570419.webp

До Laba я працювала над різними проєктами: в SMM-агенції, на фрилансі, інхаус — чого тільки не було, всюди свої приколи.

Моє попереднє місце роботи — також український edtech-проєкт. Там я досягла певних результатів, тому коли йшла, думала, що SMM для мене вже «всьо». Нібито попрацювала з прикольним брендом, досягла дечого, треба йти далі. Я розглядала інші позиції, більш пов’язані з аналітикою, рекламними кампаніями, таргетингом. Проходила всілякі курси від Google та HubSpot, заглиблювалася. Але разом із тим буквально в пару бізнесів подала резюме саме на SMM-ника, про всяк випадок. Бо бізнеси подобалися.

У відповідь Laba надіслала мені офер. Я йшла в цю компанію, коли SMM вже не був пріоритетом. Але я побачила виклик. Коли запитала, до якого відділу належить SMM, почула, що це самостійна одиниця. Раніше був маркетинг, зараз хайринговий менеджер та керівник — це lead of production. Для мене це означало, що можна будувати свої процеси. 

У мене є запит реалізуватися, в компанії — є запит делегувати мені відповідальність. Метч.

Онбординговий чіл тривав два дні. Далі я вривалася

Пройшло десь місяці три, перш ніж вдалося налагодити базу. Це були місяці дуже активної роботи. Я досі не зупиняюся, ми досі будуємо. Наприклад, скоро будемо автоматизувати SMM-борд в Asana.

Перші кілька тижнів вважаються зазвичай онбординговими. Але вивчати документацію, читати доки та вникати у процес на спокійному я дозволила собі лише на два дні.

Далі — почала будувати всі кор-документи та контент-плани. Кілька робочих днів пішло лише на те, щоб розробити темплейт контент-плану. Такий, що буде відповідати процесу в Laba. 

Взагалі в кожного бізнесу має бути кастомізований темплейт. Наша особливість — у тому, що SMM-ник не працює автономно та ізольовано. Навпаки — повсякчас до нас звертаються колеги із запитами. Стейкхолдерів, яким важить SMM, 6.

Я почала збирати цей пазл у голові, сиділа з 9-ї до 9-ї — бо мені цікаво і я не можу відірватися. Зібрала аналітику за останній рік, розпитала колег, чи вони читають наші соціалки. Тоді мені багато хто сказав, що не дуже слідкує. Для мене це був ще один виклик.

Я почала все це гейнити, будувати, розмовляти з відділами, сапортами, які також причетні до SMM. Ми домовилися з блогом, як працюємо, як віддаємо аналітику, як комунікуємо, що запостили, а що — ні.

До речі, завдяки цим оптимізаціям вдалося зменшити зайві, на мою думку, взаємодії. Наприклад, раніше SMM Laba приходив до продакшену і вручну питав «Які курси треба пропушити?», а курсів на місяць може стартувати десь 15–20. Зараз ми цього не робимо, фактично SMM самостійно слідкує за тим, що відбувається з курсами, бо це продукт, це основне. Ми завжди покриваємо інформаційно якщо не 100%, то 99% продуктів, які в нас виходять, завдяки чому SMM став стабільно перформити десь у 1,5 раза більше в продажах.

4 місяці до абсолютного рекорду з продажів в SMM у Laba Group

У січні 2024 в нас був рекорд у продажах з SMM Laba. На той момент це був рекорд за доходом від соцмереж з усіх проєктів в Україні — шестизначна цифра, близька до семизначної. Skvot його побив буквально наступного місяця, але це не головне. 

Усі були шоковані, що соцмережі можуть стільки заробити. Адже на той час середня цифра за продажами у 2023 році була меншою в чотири (4!) рази.

Рекомендуємо прочитати:

preview-660442b437995156446647.jpg

Чому в Laba не вживають слово «родина» і не обіцяють безмежного щастя

Читати

Знайшла джуна за місяць, хоча думала, що шукатиму набагато довше

Наскільки я розумію, компанія мені одразу довірилася, бо зовсім скоро мені вже почали шукати джуна. І, власне, чому я кажу, що через три місяці побудувала систему, бо я в межах цих трьох місяців описала всі процеси, які відбуваються в SMM, прописала зони відповідальності: свої та джуна, цілі, завдання, KPI. І досі ми цією контент-стратегією та стратегією SMM користуємося, регулярно розвиваємо та оновлюємо їх.

Це все є результат моєї доскіпливості. У мене просто око сіпається, якщо десь є зайвий пробіл.

За 1,5 місяця після того, як я почала працювати в Laba, почався хайринговий процес для мого джуна. Я очікувала, що шукати будемо довго, бо з резюме бачила: поріг входу в SMM — низький, і буде чимало нерелевантних людей, які навіть не розуміють, як будувати портфоліо. Але вже десь за місяць пошуків ми дали офер Маші (нашому джуну).

Чомусь SMM-ники думають, що показник кількості проєктів про них говорить щось круте. Але майже ніхто не каже про нормальні кількісні показники та метрики, які вони безпосередньо «підняли».

Маша підкупила бекграундом та підходом. До Laba вона кілька років менеджерила в Музеї історії туалету, зростила TikTok цього бізнесу, запустила цілий подкаст про гігієну, зростила інші соцмережі й внесла туди багато душі та енергії. Маша мала сильний кейс, тому ми її взяли. 

Як ми поділили відповідальності та канали комунікації

Від самого початку я поділила зони відповідальності так: на Маші — LinkedIn і Facebook, на мені — Instagram і Telegram. І, власне, на ці соцмережі були прописані KPI: як основні метрики мають змінитися або залишитися поточними. Маша дуже класно впоралась із цими KPI. Наш LinkedIn виріс на 10 тис. підписників, а найвища точка охоплення виросла з 50 тис. до 70 тис. Це круто.

Завела Notion «Ростимо Машу»

Зараз, після того, як Маша закрила випробувальний, я створила Notion під назвою «Ростимо Машу», де прописала зони зростання для неї на три місяці та пів року. Після випробувального Маша ще взяла на себе відповідальність за стратегію для TikTok, бо хоче розвиватися саме у відеоконтенті.

Чому важливо не розвивати звичку жаліти джунів

Зараз Маша відчуває себе сильнішою. Я бачу, що їй треба давати більше, вона вже на тому етапі, коли її не потрібно жаліти.

Це дуже чутливий момент, коли людина тільки росте і її важливо не перевантажити. Але на якомусь етапі переростає це все, і їй, навпаки, потрібно давати більше чогось цікавого та нового, бо операційка починає набридати. Важливо не проґавити момент.

А ще нещодавно я пішла у відпустку на півтора тижня. У нас саме почалася благодійна ініціатива, було багато різних тасок, і все неслося. Поки мене не було, Маша класно почувалася, з усім добре впоралась і не відчувала себе розгубленою. Я прям пишаюся.

Рекомендуємо прочитати:

preview-665082ceda3ab460320077.webp

Як я стала тімлідом за два роки

Читати

Ростимо Лізу: як?

Я мала негативний досвід від менеджерів, які мене раніше лідили: я бачила, як треба і як не треба, з цього дуже багато рефлексії. Я постійно аналізую помилки інших.

Також у мене є personal development plan, який з’явився в березні 2024. Сподіваюся, що скоро стану лідом. 

У моєму плані прописані всі проміжні етапи, з чим я маю працювати краще, на що звернути увагу. Один із пунктів — пройти курс управління командою в бізнесі з Ларисою Стірською. Є й інші кроки, які я маю зробити на шляху до ліда, щоб офіційно ним називатися.

Крім того, в мене є постійне відчуття, що я маю себе штовхати, рухатися вперед, тому що хочеться зростати персонально і в компанії, переходити на вищі позиції. Я намагаюся читати достатньо voices у сфері, нетворкаю.

Для себе окремо хочу пройти курси з дизайну. Це взагалі не моє: я не content creator, я стратег та організатор. Але розумію, що для того, щоб створювати максимально якісний контент, необхідно знати базу дизайну. Ще хочеться пройти в Laba щось із маркетингу, щоб знати основи основ. І ще думаю про курс із Project Management.

Які ролі мають бути в SMM-відділі мрії? Гроші не рахуємо, лише обмеження на здоровий глузд

Це 100% ще людина на посаду SMM-креативного копірайтера. Бо гарний SMM-ник поєднує в собі стратегічність, класні комунікаційні навички та скіл круто писати тексти. Ще потрібна людина для роботи з відеоконтентом.

В ідеалі мають бути: 

📱 SMM-креативний копірайтер 

🎥 креатор відеоконтенту для SMM

📋 керівник, стратег та організатор роботи

До речі, месенджери — це теж дуже перспективна штука для розвитку. І оцей SMM-копірайтер, якщо перебуває достатньо в контексті свого бренду, міг би дуже якісно та самостійно вести а-ля новинний формат у месенджерах.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«SMM-спеціаліст»
Маркетинг і PR
Веде Ірина Кравчук
16 липня 3 вересня
Ірина Кравчук