Як робити бізнес-презентації у PowerPoint? | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як робити бізнес-презентації у PowerPoint: гайд для недизайнерів

Шрифти, палітри, емодзі та готові шаблони від лекторки курсу по PowerPoint.

cover-667acc51985b2381574336.webp

Хороша презентація утримує увагу та спонукає щось робити, а погана — лише наганяє нудьгу: очі розбігаються яскравими слайдами, а мозок намагається обробити нечитабельний текст. І, на жаль, поганих презентацій більше, ніж хороших.

Але є гарна новина: щоб зробити презентацію, яка чіпляє, не потрібно бути профі у фотошопі та днями оформлювати слайди. Якісні, добре дібрані картинки, а також вдалі шрифти й кольори допоможуть оперативно зібрати хорошу презентацію. 

Про трюки wow-презентацій та нові функції PowerPoint у цій колонці й на курсі «Ефективні презентації» розповідає Вікторія Сергієнко — Presentation Designer у REW Technology. Понад 7 років дизайнерка розробляла презентації для SoftServe, Legal Nodes, Screenia, ReadU6 та інших компаній і венчурних фондів.

*Наприкінці вас чекають готові шаблони бізнес-презентації від лекторки (на випадок, коли преза потрібна «на вчора»).

Ready, Steady, PowerPoint: два основних елементи бізнес-презентації  

#1. Структура

Презентація має бути логічною, не «стрибати» з однієї думки на іншу і мати чітку структуру: вступ, основна частина із заголовками та підзаголовками, висновки. 

Якщо ви пропонуєте продукт або рішення, почніть з проблематики. Покажіть, що розумієте потребу аудиторії — і вигадали те, що задовольнить саме її. 

Фінальний слайд теж важливий: це ваш останній шанс досягти мети. Тому на останньому слайді слід додати CTA — що слухач має зробити. Якщо дія не передбачається або аудиторія дуже велика, додайте на останній слайд контакти (наприклад, у форматі QR-коду), щоби зберегти звʼязок зі слухачами після заходу.

  • презентації
  • шаблони
  • шаблони презентацій
 
Приклади CTA в презентаціях від лекторки

Під час створення презентацій радять керуватися правилом 10/20/30 маркетолога Гая Кавасакі: робити не більше ніж 10 слайдів, не розтягувати виступ більш як на 20 хвилин і використовувати в презентації розмір шрифту не менше ніж 30. Але такі жорсткі рамки ставити собі не варто — я іноді роблю презентації й на 200, і на 800 слайдів. Головне — донести думку та зробити це максимально просто, щоб слухачі запамʼятали основні тези.

#2. Візуал / власне дизайн

У контексті презентацій візуал — це не складні ілюстрації, а чистота слайдів, мінімальна (бажано до трьох) кількість кольорів, тонкі лінії, нескладні анімації на кількох слайдах. Часто — темний фон (виглядає солідніше). 

Далі розберемо кроки, які допоможуть достукатися до цільової аудиторії за допомогою презентації. 

Крок 1: Втримайтесь від експериментів — є готові палітри

У бізнес-презентаціях актуальні нейтральні кольори: чорний, темно-синій, сірий, білий.  

Важливо: професійний дизайнер не вигадує, які поєднання кольорів використати для презентації. На спеціалізованих ресурсах доступні готові колірні палітри — їх можна шукати тут: 

  • Coolors — зайшовши на сайт, ви отримуєте випадкову схему з 5 кольорів. Якщо сподобався один із відтінків, натисніть на нього. Продовжуйте фіксувати кольори, доки не отримаєте потрібну комбінацію. 
  • палітри кольорів
  • сервіс colors
 
Сервіс для генерації колірних палітр Coolors
  • Adobe Color — колірні палітри, зібрані за категоріями. Виберіть головний колір та встановіть правило, за яким до нього підбираються інші. Можна виставити відтінки, які розташовані поруч на колірному колі — або діаметрально протилежно, обирати різні рівні насиченості та яскравості одного кольору та інші налаштування.

adobe colors

  • Khroma — сервіс, що визначає, які кольори вам подобаються, за допомогою машинного навчання, а потім створює персоналізовані палітри. Вам потрібно вибрати 50 відтінків, які можуть підійти для презентації. Так нейронна мережа знатиме, які з них використовувати, а які — ігнорувати. Щойно ви закінчите, Khroma запропонує унікальний набір кольорів для проєкту.
  • колірні палітри
  • кольори
 
Сервіс Khroma і згенерована колірна палітра
  • Color Tool — Material Design — дизайн-система, розроблена Google. Сервіс дозволяє перевірити, як обрана палітра може виглядати в дизайні інтерфейсу користувача (UI), але його можна застосовувати й для презентацій.
  • дизайн система гугл
  • Material Design
  • color tool
 
Інструмент Color Tool — Material Design від Google

Під час вибору кольору фону орієнтуйтеся на умови, в яких показуватимете презентацію. Якщо це невелика темна переговорна, де проєктор буде основним джерелом світла, краще зробити презентацію на темному тлі, щоб не засліпити аудиторію. 

Якщо хочете зробити градієнт на слайді — надавайте перевагу схожим кольорам і плавному переходу. Наприклад, чорний може перейти в синій або фіолетовий. І навпаки: уникайте градієнта з чорного у світло-жовтий. 

  • power point
  • power point online
  • google slides
 
Вдалі приклади градієнта від лекторки

Крок 2: Надавайте перевагу шрифтам без засічок 

Шрифти без засічок легше сприймаються й добре адаптовані для латиниці та кирилиці: 

— Inter

— Arial

— Calibri

— Roboto

— Helvetica

— Open Sans

  • шрифти для презентацій
  • fonts for presentation
 
Слайди із вдало дібраними шрифтами — приклади лекторки

У презентації краще використовувати не більше ніж два різних шрифти, в ідеалі — один у кількох варіаціях: Superbold, Bold, Normal, Medium або Light. Якщо ж ви обрали декоративний шрифт для заголовка, в основній частині йому потрібна проста пара.

Для пошуку шрифтів можна використовувати безплатну бібліотеку Google Fonts. А на GitHub зібрані приклади вдалих поєднань шрифтів з Google Fonts. Завантажуючи шрифти з безплатних ресурсів, перевіряйте ліцензії: не всі можна використовувати з комерційною метою.

бібліотека шрифтів google fonts

Я не раджу міксувати різні шрифти — інколи це погано спрацьовує. У різних шрифтах може відрізнятися A, O, E, N та інші літери. 

Заголовок завжди має бути жирний — настільки, щоб він виділявся порівняно зі звичайним текстом. Так людина швидко зчитає, про що йдеться на слайді. Наостанок: зважайте на те, щоб обрані шрифти коректно відображались у ваших колег. Для цього:

  • Закріпіть (embed) шрифти всередині PowerPoint.
  • Надсилайте презентацію у форматі pdf (це єдиний формат, у якому шрифти не «пливуть», але в ньому недоступне редагування для інших користувачів).
  • Якщо презентацію потрібно надіслати у форматі pptx, запитайте наперед колегу, чи встановлений в нього/неї цей шрифт на компʼютері. Якщо людина погано розбирається у шрифтах, загугліть, чи є «назва шрифту» в її системі (Windows або macOS).
  • Надішліть скриншот слайда колезі та перепитайте, чи все так само виглядає в нього/неї на пристрої. Якщо так — шрифт встановлений на компʼютер людини й коректно відображається. 

заголовок для презентацій

Крок 3: Інтегруйте нові функції PowerPoint

За останні роки в PowerPoint зʼявилося кілька нових фіч — наприклад, Cameo. З його допомогою можна вставити живу трансляцію з вашої камери безпосередньо в слайд. Щоб вставити камео в усі слайди, перейдіть до «Вставити» → «Камео» → «Всі слайди». У кутку на всіх ваших слайдах ви побачите значок кола.

Ще одна «свіжа» функція — Rehearse with Presenter Coach. Як це працює: ви зачитуєте текст презентації (наразі сервіс доступний лише для англійської, але команда вже працює над створенням версій для іспанської, французької та японської мови), а штучний інтелект у PowerPoint визначає ваш темп мовлення, оригінальність, а також оцінює використання лексики. Може запропонувати альтернативи для заміни деяких слів, якщо ви використовуєте однакову лексику або якщо сервіс помітить у вашій презентації дискримінаційні висловлювання. 

Чому важливо аналізувати швидкість мовлення? Часом люди роблять презентацію на 80–200 слайдів, забуваючи, що середня швидкість читання — 120–200 слів на хвилину. І якщо ви повільно читатимете інформацію з тих 200 слайдів, презентація займе забагато часу. Функція Rehearse with Presenter Coach допоможе визначити, скільки часу може тривати ваша презентація, і залежно від результатів — скорегувати темп мовлення. 

  • шаблони для презентацій
  • швидкість мовлення
 
Функція PowerPoint Rehearse with Presenter Coach

Крок 4: Пишіть, а потім скорочуйте 

Ми часто хочемо додати на слайд купу інформації: основного тексту, прикладів, статистики або тексту, оформленого bullet pointʼами. Проте хороша презентація спирається на принцип «одна ідея — один слайд».

Скорочуйте формулювання. Що коротший текст, то краще для слухача. Уникайте канцеляризмів та занадто розумних слів. Вибирайте простіше сформульовані ідеї та загальну лексику — так більше шансів, що текст вашої презентації запамʼятають.

Якщо інформації все ж багато, оформлюйте її у вигляді інфографіки або розбивайте на акуратні блоки. Можна також додати анімацію, щоби спростити сприйняття — наприклад, ефект «виникнення» або «вицвітання».

  • інфорграфіка
  • інфографіка у презентаціях
  • приклади інфографіки
  • шаблони інфографіки
  • infographics
 
Варіанти оформлення слайдів — приклади лекторки

Крок 5: Шукайте якісні зображення і пам'ятайте про авторське право

Неактуальні, низької якості фото та ілюстрації псують враження від презентації. При цьому використовувати зображення з пошуку в комерційних цілях — погана ідея з огляду на авторське право. Тому звертайтеся до фотостоків, які мають ліцензію CC0 — це дозвіл використовувати зображення без вказівки авторства: 

Unsplash

Pexels 

Pixabay

Однак неякісні фото — не єдина проблема в презентаціях, яку я часто спостерігаю. Буває, зображення наче й додано в гарній якості, проте воно деформоване. Проти цього є чарівна кнопка — shift. Просто затискайте її під час додавання зображення на слайд.

До емодзі на слайдах я теж ставлюся позитивно, якщо вони органічні та доречні. Знайти їх можна на платформі Emojipedia. А великий вибір іконок та ілюстрацій для презентацій доступний на сайтах Flaticon і Storyset. На останньому можна вибрати потрібні ілюстрації та «підтюнити» їх під кольори презентації. 

ілюстрації для презентації

Крок 6: Не будьте занадто серйозними! Використовуйте квізи та меми

Презентація — це не відчитати інформацію зі слайдів наче квартальний звіт (і байдуже, що аудиторія не має розуміння, що робити з цією інформацією далі). 

Навіть якщо тема презентації серйозна — можна інтегрувати в неї інтерактив. Наприклад, додати QR-код на опитувальник або збір фідбеку. Або залучити аудиторію до обговорення. Для цього буде корисним сайт Slido — його можна використовувати для збору запитань під час виступу у форматі live polls, quizzes чи Q&A.

Якщо дозволяє контекст, можна додати вставки з мемами, які розряджають атмосферу. Середня тривалість уваги людини, яка слухає презентацію, становить 8 хвилин. Багатозадачність зменшує концентрацію до 40% (уявіть, скільки людей потенційно можуть скролити соцмережі під час вашої презентації). Поділіть інформацію так, щоб кожні 8 хвилин давати мем або цікавий стейтмент. Це повертатиме увагу аудиторії. 

  • меми у презентаціях
  • меми
 
Приклади мемів у презентації

Крок 7: Використовуйте AI, щоб написати або підрихтувати текст

Якщо треба написати класний сторітел, а натхнення зовсім немає, я звертаюсь до ChatGPT. Наприклад, його можна попросити написати текст у стилі TED Talks або накидати ідей. Рекомендую використовувати інструмент для написання текстів англійською, а ще надавати перевагу ChatGPT-4, бо у версії 3.5, як на мене, забагато пафосу. 

Ще під час створення презентацій часто виявляється, що ваші тексти нерівномірні: припустимо, три стовпчики складаються з трьох речень і один — з одного. Щоб вони мали візуально гарний вигляд на слайдах, можна попросити ChatGPT дописати потрібну кількість тексту. І, звичайно, інструменту можна доручити розбити речення на слайди. 

Важливо детально прописувати промпт: наприклад, не просто попросити ChatGPT написати текст на тему X, а сказати «згенеруй текст in a natural human-like manner». Часто треба просити його уникати маркетингових кліше, вони вам точно не потрібні в презентаціях.

Як не варто робити прези: три антикейси від Вікторії

#1. Складний дизайн на кожному слайді. Таке оформлення займає багато часу — а презентації, як відомо, часто роблять «на вчора». 

  • як не робити презентації
  • дизайн презентації
  • дизайн слайдів
 

#2. Оригінальні, але складні для сприйняття шрифти. 

  • складні шрифти
  • шрифтові пари для презентацій
 

#3. Такі іконки — моветон, який варто залишити у 2000-х. 

іконки для презентацій

📝 Підсумовуємо: keep in mind

  • У сфері презентацій є тренди й антитренди, але краще керуватися трьома критеріями: читабельність, контраст, мінімалізм.
  • У презентації може бути будь-яка кількість слайдів. Головне — донести свою думку й не перевантажити слайди інформацією, складними термінами та цифрами. 
  • Приділяйте особливу увагу першому та останньому слайду. На першому — покажіть цінність продукту, на останньому — додайте CTA або контакти.
  • Використовуйте шрифти однієї сімʼї, хороша база — Google Fonts.
  • Не варто застосовувати більше ніж три кольори: контраст допомагає виділити інформацію краще за колір.
  • Для пошуку якісних фото не використовуйте пошукові системи, натомість звертайтеся до безплатних фотостоків.

🎁 Готові темплейти для бізнес-презентацій від Вікторії — тут.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Ефективні презентації в PowerPoint»
Програми
Веде Вікторія Сергієнко
29 липня 2 вересня
Вікторія Сергієнко