8 ознак токсичних людей | Бізнес-школа LABA (ЛАБА)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

8 ознак токсичних людей

Як зрозуміти, що ви працюєте з токсичним колегою.

cover-8toxic-6183fef9c3f9f571881963.png

У будь-якому колективі є люди з деструктивною аурою: вони псують настрій всім навколо, обговорюють колег і порушують робочі процеси. А іноді — навіть проявляють агресію. Таких людей називають токсичними — і не дарма. Вони дійсно «отруюють» колектив.

Зібрали 8 ознак того, що ви працюєте з токсичним колегою. Як розпізнати і знешкодити? І що робити, якщо токсична людина — ви самі?

Як токсичні співробітники впливають на компанію

У 2015 році Ділан Майнор, професор Гарвардської школи бізнесу, і Майкл Хаусман, головний директор із аналітики компанії Cornerstone OnDemand, вивчили негативний вплив токсичних співробітників на компанію. Вони перевірили 11 підприємств, 2 882 робочі групи і 58 542 співробітники.

Виявилося, що в будь-якому колективі є токсичні люди і «суперзірки». Суперзірки — 1% від найпродуктивніших працівників: вони настільки корисні, що без них компанії довелося б наймати додаткових фахівців, щоб досягти того ж рівня продуктивності.

Ділан Майор і Майкл Хаусман порахували, що за рік найпродуктивніший член команди приносить компанії $5 тис. прибутку, а один токсичний — $12,5 тис. збитку. 

Фактично, витрати, пов'язані з наймом токсичного співробітника, вдвічі більші, ніж вигода від найму найбільш зіркового співробітника.

Також дослідження показали, що:

  • Співробітники, які взаємодіють з токсичними колегами, працюють гірше.
  • Майже половина з них йде з роботи раніше, щоб уникнути спілкування з неприємним колегою.
  • 38% працюють не на повну силу, тому що бояться критики з боку токсичних колег.
  • 25% співробітників зізналися, що погана робоча атмосфера впливає на їхнє спілкування із клієнтами: через це виникають конфлікти.
  • 12% звільнилися через токсичних колег.

Роберт Саттон, викладач Стенфордського університету, написав книгу «Не працюйте з мудаками». У ній він пояснює, що важливо розрізняти людей, які вам просто не подобаються, і дійсно токсичних людей.

Усі ми іноді «тимчасові мудаки»: коли просто немає настрою / трапилися проблеми на роботі / не задався день. А ось від «сертифікованих мудаків», людей з перманентно негативним впливом, потрібно триматися якнайдалі.

Як розпізнати токсичних людей

Токсична поведінка може проявлятися по-різному: хтось усіх критикує, хтось — вимагає занадто багато, а хтось постійно скаржиться. Токсичних людей умовно можна розділити на 8 типів.

Людина-саботаж

Постійно чимось незадоволена: завданнями, клієнтами, зарплатою, керівництвом і колегами. Вона критикує всі ідеї, навіть нічого не аналізуючи, а правила для неї не писані. Саботажник ніколи не буде «адвокатом» компанії. Усе, що він розповідає про своє місце роботи, — суцільний негатив. 

Трудоголік

Трудоголіки звикли 24/7 бути в робочому режимі: вечорами затримуються в офісі, виконують завдання на вихідних і навіть у відпустці. І обов'язково будуть соромити інших колег, які йдуть з офісу в кінці робочого дня.

Жертва

Таким людям здається, що їх недооцінюють, грубо з ними поводяться і взагалі всі навколо несправедливі. Жертви постійно скаржаться на здоров'я і придумують відмазки особистої неефективності. Вони погані командні гравці.

Пліткар

Плітки й інтриги — їхнє середовище існування. Вони знають усі новини, а ті, які не знають, — придумують самі. Пліткарі люблять провокувати конфлікти, обманювати й маніпулювати. Часто саме вони швидше за інших піднімаються кар'єрними сходами.

Міні-бос

Постійно лізе не в свою справу з непотрібними порадами — адже він краще знає, як правильно. Він створює навколо себе образ найбільш важливого і цінного співробітника в компанії, хоча це не так. Зазвичай це люди, які найдовше працюють у компанії, вже перестали професійно зростати, але все ще думають, що вони важливіші за інших.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за тиждень. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
 
 

Критик

Зазвичай такі співробітники занадто вимогливі до колег, постійно всіх поправляють і дають фідбек навіть тоді, коли ніхто не просив. Вони применшують заслуги інших і часто скаржаться керівництву на тіммейтів. А особистих кордонів для них просто не існує, тому розкритиковані будуть не тільки професійні досягнення колег, але і їхній зовнішній вигляд, особисті історії, близькі люди.

Ледар

Постійно ухиляється від завдань, не здає роботу до дедлайну, займається в офісі особистими справами або просто просиджує штани. Більш розумні ледарі навчилися делегувати свої завдання іншим. Так створюється видимість того, що вони працюють, хоча насправді від них користі немає.

Агресор

Деякі висловлюють ворожість пасивно-агресивним способом: неявні образи, маніпуляції, образи. А деякі — ображають безпосередньо, підвищують голос і змушують колег відчувати себе пригнічено. 

Рекомендуємо прочитати:

img-toxic-conpany-ua-62e7998c2610f046397911.jpg

8 ознак того, що вас наймає токсична компанія

Читати

Як працювати з токсичними людьми

Якщо ви HR

Зрозумійте справжню мотивацію людини, яка хоче у вас працювати. Ставте відкриті запитання і спостерігайте не тільки за тим, що людина говорить, а й за тим, як вона це робить.

Невербальні знаки багато розкажуть про те, чи чесна вона. Наприклад, людина, яка говорить правду, буде сидіти у відкритій позі, її емоції будуть природними. Якщо ж претендент боїться дивитися вам в очі, неспокійно сидить, приймає закриті пози (схрещує руки і ноги) — можливо, він бреше.

Вивчіть його попередній досвід: як часто він міняв місце роботи, які рекомендації давали попередні роботодавці. Прокрутіть соцмережі — так можна зрозуміти, як він взаємодіє з іншими людьми.

Поспостерігайте за ним у період випробувального терміну: як спілкується з колегами, як швидко адаптується до колективу, яку позицію приймає і як реагує на критику. Токсичне спілкування буде помітно з боку.

Якщо ви керівник

Зрозумійте, що негативний вплив токсичної людини нівелює заслуги хороших працівників. І навіть якщо співробітник здається продуктивним, виконує багато роботи і робить це завжди добре — його негативний вплив на атмосферу в колективі заважає іншим працювати на повну. Таких співробітників потрібно позбавлятися.

Якщо ви колега

Збудуйте особисті кордони: покажіть, як з вами можна спілкуватися, а як — ні, які теми можна обговорювати, а які заборонені. Давайте відсіч, якщо Критик їх порушує, скажіть, що не готові слухати ниття, якщо працюєте з Жертвою, а пліткареві повідомте, що вас не цікавлять розмови в курилці про колег.

Звертайтеся за підтримкою. Токсична людина часто провокує вас на неприємні емоції. Якщо у вас буде з ким ними поділитися, цей негативний вплив зменшиться. Намагайтеся себе контролювати. Якщо токсичному колезі не вдасться вивести вас на емоції, він заспокоїться після кількох спроб і вибере собі інший об'єкт впливу.

Ведіть розмову — так ви не дозволите токсичному колезі маніпулювати вами.

Весь бизнес-контент в удобном формате. Интервью, кейсы, лайфхаки корп. мира — в нашем телеграм-канале. Присоединяйтесь!

А що, якщо токсична людина — це ви?

Якщо ви помічаєте, що колеги не хочуть з вами спілкуватися, уникають зустрічей і неохоче погоджуються працювати в команді, можливо, ви і є той самий токсичний колега.

Проаналізуйте свою поведінку. Ви любите скаржитися? Або навпаки, постійно хвалитеся і говорите тільки про себе? Ви не слухаєте інших, а тільки все критикуєте? Ви не вмієте втішити і проявити емоції? 

Усвідомлення — це вже половина виконаної роботи. Попросіть колег і керівників дати чесний фідбек про вас — вони можуть стати вашим тестом на токсичність. Далі треба бути уважним до себе і своєї поведінки, більш усвідомлено підходити до комунікації та думати про інших, а не тільки про себе.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«HR-директор»
HR і рекрутинг
Веде Катерина Бандуровська
18 червня 1 серпня
Катерина Бандуровська