17 лайфхаків, які допомагають команді Laba триматись під час війни | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

17 лайфхаків, які допомагають команді Laba триматись під час війни

Багато спілкування, флуд і меми — що допомагає нашим менеджерам бути на плаву.

cover-17lifehack-627280a2f10a2933691171.jpg

«Рік тому ми з командою думали, що страшніше за ковід в нашому робочому житті вже нічого не станеться. Тепер хочеться повернутись у той час, коли найважливіший вибір дня був — піти в офіс чи залишитися вдома», — Інна Чут, генеральний продюсер Laba.

За 2 місяці війни Laba вдалося повністю перебудувати процеси та перезапустити продаж. Компанія знає не з чуток, що таке швидке ухвалення рішень та переорієнтування.

Розповідаємо, що допомагає нашим менеджерам генерувати круті ідеї та запускати курси, коли для самих себе іноді вистачає ресурсу лише на «почистити зуби».

Лайфхаками поділилися:

Інна Чут, генеральний продюсер Laba, CEO Skvot та robot_dreams

Настя Яковенко, Team Lead of Laba Production

Надя Зав'ялова, Team Lead of Laba Production

Віталік Шлик, Product Manager IT-проєктів Laba, Skvot, robot_dreams

Як спілкуватися з командою, коли тривожність стала другим ім'ям

Інна: оверкомунікація і мінімум бюрократії

З першого тижня війни я запровадила правило — регулярно писати спільні апдейти про компанію та стан людей. Це повідомлення з розгорнутими пунктами про те, що ми робимо та які виклики перед нами стоять. Навіть ті люди, які не беруть участі у регулярних мітингах і яких завдання не стосуються безпосередньо, мають бути в курсі того, що відбувається. Регулярність таких меседжів — 1-2 рази на тиждень.

Щодо управління — тепер не існує дедлайнів, OKR та інших інструментів менеджменту, до яких ми звикли. Є лише завдання та персональна відповідальність — на цьому все тримається. З погляду мотивації, обтяжувати людей «цілями зверху» в нинішніх умовах виглядає нелогічним. Краще відкрито говорити зі співробітниками про важливість їхнього залучення.

Настя: відкритість та чесність у фінансових питаннях

Фінансове становище компанії — питання, яке варто відверто обговорити з командою. Люди — головний ресурс бізнесу, і вони мають бути в курсі того, що відбувається.

На початку війни наш СЕО провів загальний колл, на якому повідомив про поточний стан справ, актуальні цифри та плани, як вийти на позитивний cashflow, щоб забезпечити команду стабільним доходом. Подібні збори в компанії проходять регулярно, крім того, кожен керівник обговорює питання зі своєю командою окремо. Ми чесно обговорюємо ситуацію і співробітники розуміють, що від зусиль кожного залежить майбутнє компанії.

Надя: режим листування замість дзвінків і зустрічей

Раніше в календарі було багато зустрічей, але, крім того, часто виникали короткі незаплановані зідзвони чи мітинги в офісі з колегами. Зараз команда розкидана світом часто без стабільного зв'язку. Тому більшу частину питань намагаємось обговорювати у листуванні.

Це корисно з кількох причин. Перша — можливість спокійно обміркувати відповідь та запропонувати рішення. Друга — розкласти питання по поличках, адже дбайливо складене повідомлення допомагає структурувати інформацію. Третя — після зідзвону треба писати фоллоу-апи, на що потрібен час. І останнє — банально не завжди є інтернет.

«Режим» листування зручний, якщо до процесу включено 2–5 виконавців. Якщо більше — краще все ж таки зателефонувати, щоби не загубитися в простирадлах повідомлень.

Рекомендуємо прочитати:

img-11-services-625446122d3b9930103023.jpg

11 сервісів, які стали безкоштовними для українців

Читати

Віталік: daily meeting, флуд і відсутність мікроменеджменту

«Виживає не найсильніший і не найрозумніший, а той, хто найкраще пристосовується до змін». Це правило було актуальним і раніше, а зараз — ще більше. Важливо щодня «звіряти годинник» своєї команди з цілями бізнесу. Використовуйте надмірну комунікацію, але не мікроменеджмент. Рухайтеся в одному напрямку, чітко розумійте свої завдання та несіть за них повну відповідальність.

Також важливо повернутися до максимально наближеного «довоєнного» графіку та ритму — це допомагає утримувати хоч якусь стабільність. Ми з командою щодня проводимо daily meeting у zoom, вітаємо колег з днем ​​народження, флудимо в чаті та спілкуємося не лише про робочі питання.

Як організувати роботу, коли всі процеси змінилися

Надя: нові ролі та завдання у командах

Не бійтеся перерозподіляти ролі у команді. Подивіться на загальний пул завдань і визначте, що можете робити поза своїми основними обов'язками. Так, наші куратори, які спілкуються у групах зі студентами, почали створювати кабінети курсів у LMS. Продюсери, які займаються процесом запуску курсу, тепер допомагають SMM-відділу генерувати теми, переглядати та монтувати відеоматеріали, а менеджери клієнтського сервісу частково стали продажниками.

Розподіл самих завдань також змінився. Багато тасків із «минулого життя» стали неактуальними і світяться червоними протермінованими дедлайнами. Перегляньте, структуруйте їх та приберіть терміни. Наприклад, в Asana я створила кілька нових тегів, де згрупувала завдання «на майбутнє». Періодично їх переглядаю і можу знову поставити на робочий порядок денний, якщо їх виконання буде корисним для компанії в нових реаліях.

Настя: відділи різні — ресурси загальні

У кризовій ситуації багато завдань, які здавалися «основним пріоритетом», стали просто непотрібними. При цьому завдань стало в 3-4 рази більше, а рішення необхідно приймати оперативно, підлаштовуючись під реалії. Тому треба не боятися нових завдань та ділитися ресурсами з інших відділів, оскільки спільна мета у нас одна. Крім того, що ми допомагаємо компанії, кожен набуває додаткових компетенцій і відчуває причетність до важливих процесів.

Як «рухатися» бізнесу, якщо незрозуміло — куди

Інна: змінюйте стратегію якнайшвидше

Це очевидно для тих, чий бізнес постраждав під час війни, але не зовсім зрозумілий тим, у кого справи йдуть добре. Все одно розглядайте інші ринки, кейси чи організації без прив'язки до географії нашої країни. Зрозумійте, чи ваша компанія готова до чергової кризи, що допоможе її врятувати, як швидко змінити профіль діяльності і додати нові продукти до вашої сітки.

Адаптувати стратегію до реальності, що змінилася, потрібно якнайшвидше. Проєктам в Україні зараз складно — ми лавіруємо між війною, економічним спадом та порятунком бізнесу. Тут потрібно увімкнути справжній ризик-менеджмент, а не поради із бізнес-книг.

Надя: шукайте нові напрямки для бізнесу

У багатьох компаніях обсяг продажу знизився. Перші місця на ринку займають продукти першої необхідності, і з цим не посперечаєшся. Тому важливо генерувати нові пропозиції, утримувати інтерес та лояльність клієнтів.

За можливості зробіть зріз стану вашої авдиторії. Ми використовуємо для цього опитування у соціальних мережах та фідбеки клієнтів із відділу продажу. Так ми дізнались найактуальніші напрями і те, скільки людей готові вкладати гроші у навчання. На основі цих знань ми підготували набори курсів, які можна розділити на кілька осіб, продовжили на рік можливість користуватися подарунковими сертифікатами та запускаємо серію безкоштовних вебінарів на актуальні для нашої авдиторії теми.

Якщо розглядати вихід на нові ринки, починайте з таргетингу — і дивіться, як авдиторія реагує на продукт. Раніше у Laba основною аудиторією були країни СНД, зараз ми активно підключаємо Європу та адаптуємо продукти під них.

Настя: нові пріоритети у digital marketing

У мирний час у більшості компаній є продукти-флагмани та експериментальні напрямки. Перші забезпечують стабільний продаж, а другі дають можливість тестувати нові ніші та авдиторії.

Ми проаналізували нашу сітку курсів та запустили таргетовану рекламу лише для повністю готових та затребуваних у поточних умовах продуктів, адже вони забезпечать продаж. Всі експерименти та вузькопрофільні продукти ми поставили на паузу, таким чином заощаджуючи рекламний бюджет.

Як допомогти команді вжитися у нову реальність

Інна: волонтерський штаб та психологічна безпека

Окрім вирішення асапних завдань, ми створили волонтерський штаб усередині команди. Наші співробітники допомагали розселяти людей, вирішували питання з пересуванням та будь-якою допомогою. За кілька тижнів, коли команда вже була у відносній безпеці, хлопці з внутрішнього штабу перейшли у фазу «переконатися, що все окей».

Якщо в перші дні війни темою номер один була локація співробітника, безпека та плани на найближчі декілька днів, то зараз — психологічний стан. З кожним днем ​​війна стає звичнішою і для людей, і для бізнесу. Але питання емоційного стану залишається одним із найважливіших. Подбайте про те, щоб люди в команді почувалися спокійно і не мали стресу на фоні додаткових завдань.

Окрім цього, важливо забезпечити працівників усім необхідним для роботи. Це належить до категорії дрібних гігієнічних порад, але керівнику буде не зайвим поцікавитися, чи є у людини лампа, ноутбук і наскільки комфортно працювати за нових умов, якщо довелося переїхати.

Рекомендуємо прочитати:

img-7adviceua-61f929f9f039e172825315.jpg

7 ефективних порад від психологів на 2022 рік

Читати

Настя: соціальний вклад як додаткове пальне для мотивації команди

Я переконана, що без соціальної місії складно розвивати бізнес, особливо зараз, коли потрібні додаткові опори.

Наприклад, ми з командою запустили програму донатів Donate Them Skills, в рамках якої біженці з України можуть безкоштовно проходити наші курси.

Схема проста — донат розміром 20$ відкриває можливість одному біженцю пройти один курс, а донат 100$ відкриває 5 курсів для п'яти людей. Мета програми — навчати 5 тис. біженців щомісяця.

Подумайте і ви, як ваш проєкт може допомагати українцям. Окрім підтримки інших, це однозначно дозволить підбадьорити команду.

Як зберігати продуктивність — свою та команди

Інна: продовжувати розвиватися і бути трохи Арестовичем

Кожен керівник має бути острівцем спокою. Знижуйте градус паніки та тривожності у команді. Цим ви забезпечите підмогу для продуктивної діяльності та допоможете людям відволіктися. Робота в такий час має давати можливість переключитися. Спробуйте не створювати зайвого стресу, не нагнітати обстановку та не обговорювати всі новини, які читаєте самі.

Крім того, в ситуації, де головне джерело інформації — це новини з десятків телеграм-каналів, легко притупити свої навички та компетенції. Проведіть опитування всередині команди, щоб зрозуміти, які теми потрібні найбільше, й організуйте освітні заходи всередині команди — лекції про психологічну підтримку, повоєнну архітектуру, бюджет та гроші, про те, що важливо людям зараз.

Якщо знаходите у собі сили — навчайтеся на профільних курсах, підтягуйте англійську. Знайдіть корисне для себе.

Надя: йти за відчуттями, а не таймером

Написано багато порад на тему продуктивності — перемикання, метод pomodoro або фокус на одному завданні до завершення.

Під час кризи багато хто перебуває на емоційно низькому рівні — хаос, новини, невизначеність. Бути продуктивним у таких умовах складно, і методи, що раніше працювали, тепер можуть відмовити. Мій спосіб — зосередитись на одному завданні та робити його потроху, з перервами, якщо потрібно. Але не за таймером, а за відчуттями.

Буває, і це не допомагає, просто потрібно прийняти, що не всі дні є вдалими, і це нормально.

Рекомендуємо прочитати:

img-googlecalendarua-620395a947cf1886381881.jpg

Як упорядкувати справи «під себе»: 7 корисних розширень для Google Календаря

Читати

Віталік: мінімум новин, режим Focus на ноутбуці та особистий задачник

Якщо ви ще не ведете особистий збірник завдань — почніть. Сьогодні є безліч факторів, які нас відволікають — від новин до повітряних тривог. Подрібніть завдання на дрібні складові. Так ви нічого не забудете та зможете бачити прогрес.

Коли потрібна повна концентрація або «стан у потоці» — прибирайте фактори, що відволікають. Мені допомагають вакуумні навушники і режим Focus на ноутбуці та телефоні (не надходять жодні оповіщення). Наприклад, на годину, а потім йдеш відповідати на повідомлення чи випити чаю.

І ще важливо припинити безперестанку читати новини. Нам здається, що так створюється відчуття контролю над ситуацією. Але це не так. Нічого важливого ви не пропустите, якщо виділите на це годину на день, головне — не з самого ранку і не перед сном. Від постійного читання ви станете тривожним та втратите концентрацію.

Positive-ритуали, щоб допомогти собі та команді

Віталік: поверніть довоєнну рутину

Намагайтеся повернути звички, які допомагали бути ресурсним до війни — наскільки це можливо зробити в поточних умовах. Ранкова кава чи вечірня прогулянка, серіал чи відеогра — кожен має свій спосіб повернутися в емоційний баланс. Повертайте ці ритуали, навіть якщо здається, що не час. Зараз саме час.

Настя: positive content

Тепер ранок починається з новин, телеграм-каналів, повідомлень сім'ї — складно тримати себе в ресурсі, бути в настрої і продуктивно працювати. Тому ми в Laba створили канал у slack, який так і називається positive_content, де ділимося лише приємними моментами, жартами та відео. Наприклад, я відправляю тіктоки зі своєю собакою Лілу, хтось надсилає муркотіння кішки для заспокоєння, а моя колега Юля — смішні відео про її життя в селі.

Інна: уявіть, як ви святкуєте нашу перемогу

Створіть простір усередині команди для розмов про майбутнє, гумору та мемів. У світі, повному переживань і трагічних подій, потрібно знаходити час помріяти про майбутнє і трохи відволіктися. Робіть це за будь-якої можливості.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«HR-директор»
HR і рекрутинг
Веде Катерина Бандуровська
18 червня 1 серпня
Катерина Бандуровська