За даними дослідження Gallup, у Західній Європі лише 10% співробітників дійсно зайняті справою на робочому місці. Інші слабко залучені і часто просто відсиджуються «від дзвінка до дзвінка», виконуючи лише той мінімум, який допомагає не вилетіти з компанії. Особливо тривожно виглядає ситуація у Великій Британії, де кількість зацікавлених співробітників становить близько 8% і незмінно знижується.
Ми вивчили десятки досліджень про ринок праці в США та Європі, щоб зібрати для вас «найжирнішу» статистику. Жодних припущень, лише голі факти, цифри та наукові дані.
Чому бізнесу варто вкладатися у залучення співробітників: 4 причини
Постійна плинність кадрів та співробітники, які не працюють, а відбувають повинність, — проблема, знайома багатьом компаніям. Погана новина: єдино правильного рішення не існує, будь-який варіант коштуватиме бізнесу або затрат, або фінансових втрат. Друга новина не краща: залучати наявний персонал не набагато легше, ніж захантити новий.
Якщо всюди клин, навіщо все ж таки вкладатися у розвиток команди?
Причина 1: у залучених командах на 41% менше прогулів
Здавалося б, очевидно: влаштовуючись на роботу, треба приходити та працювати. Але жодні суворі штрафи та жорсткі договори не захищають від звичайного побутового нехлюйства. Тільки у США загальні витрати, пов'язані з прогулами і втратою продуктивності, становлять $84 млрд на рік.
Причини для прогулів можуть бути різними: наприклад, третина опитаних американців симулювала хворобу або запізнювалася на роботу в період, коли виходив новий сезон «Гри престолів». Враховуючи, що на екранах ось-ось з'явиться приквел, роботодавцям варто потурбуватися про залучення — або очолити це падіння в прірву.
Причина 2: пошук нових кадрів коштує бізнесу в США близько $3 млн на день
За даними дослідження HR-компанії Zenefits, 81% компаній називають плинність співробітників «дорогою проблемою». І це не дивно: 88% співробітників, які працюють в організації більше ніж пів року, вже розглядають нові пропозиції.
І річ не завжди у зарплаті: 74% молодих фахівців погодилися б навіть на її скорочення в обмін на можливість влаштуватись до компанії мрії.
Однак у разі, якщо цінності бізнесу та співробітника розбігаються, людина вигоріла або просто не зацікавлена у своїх завданнях, навіть підвищення на посаді (15% опитаних) чи зарплатний рейз (33%) не зможуть змусити її працювати краще. Або хоча б просто працювати.
Причина 3: компанії з високою залученістю команди — на 21% прибутковіші
Не очевидно, але факт: щоби більше заробляти, потрібно просто працювати. Залучена команда — це не просто гарний рядок у HR-звітах, а й реальні цифри у бухгалтерських зведеннях.
Згідно з тим же дослідженням Gallup, зацікавленість співробітників навіть із частини департаментів дозволяє отримати на ⅕ більше прибутку без додаткових вкладень.
У довгостроковій перспективі залучення команди дає ще більше плодів та допомагає збільшити дохід бізнесу в 4 рази. Професор Harvard Business School Джеймс Гескет, який протягом 11 років вивчав корпкультуру 200 компаній, дійшов висновку: ті організації, які дбали про корпоративні цінності, заохочували ініціативу та цінували своїх членів колективу, за час експерименту збільшили дохід на 682%. За той же період виторг компаній, в яких не фокусувалися на розвитку команди, збільшився всього на 166%.
Причина 4: через нудьгу та відчуття «скляної стелі» йдуть 33% працівників
За даними опитування Korn Ferry, кожен третій фахівець, який перебуває «у пошуку», основною причиною звільнення називає нудьгу, відсутність цікавих завдань та кар'єрного зростання.
Захантити класного фахівця замало — його ще треба залучити та утримати. Так, за даними SHRM, 41% співробітників безпосередньо пов'язують свою зацікавленість із можливостями професійного розвитку. При цьому лише третина опитаних була задоволена кар'єрним горизонтом у своїй організації.
Щоб побудувати довгострокові відносини з працівниками, бізнес має максимально прозоро показувати перспективи та можливості для розвитку всередині компанії. До 87% міленіалів вважають важливим цей аспект.
Як підвищити залучення співробітників: 4 найкращі поради
№1: Підтримуйте спілкування всередині команди
У доковідні часи слова «тимбілдинг» та «корпоратив» нерідко вважалися лайливими — здебільшого через сумнівну організацію дозвілля та небажання бачити колег частіше, ніж по 8 годин у будні. Відстань і пандемія змінили ставлення до неформальних зустрічей, а також до будь-якого спілкування в принципі — люди стали частіше почуватися роз'єднаними та самотніми.
Так, дослідження, проведене вченими з Пенсільванського університету та Каліфорнійського університету Сакраменто, показало: самотність негативно впливає на продуктивність, командну роботу та відданість співробітників.
Що робити:
- Організовуйте онлайн- і офлайн-заходи. Не тільки дейлі-мітинги, а й усілякі квести, онлайн-квізи та інші штуки, які дозволять команді відчути свою спільність.
- Не пропускайте важливих дат. Неформальні привітання — непоганий спосіб нагадати, що поряд працюють такі ж живі люди зі своїми радощами та почуттями.
- Створюйте флудилки. Так, наводити лад у робочих чатах необхідно — якщо ви не хочете шукати робочі матеріали в потоці мемів та оффтопа або ставити групу на м'ют, ризикуючи пропустити важливі повідомлення. Але команді все ж таки потрібно «спускати пар» — і для цього підійдуть спільні чати-флудилки. Завдання керівника — такий оффтоп заохочувати.
- Проводьте пітчі чи тренінги всередині команди. Важливо, щоб це не стало історією про примус. Вибирайте цікаві теми та обмінюйтеся інформацією.
- Введіть практику спільних переглядів. Наприклад, профільних заходів.
№2: відзначайте досягнення працівників
84% високо залучених фахівців регулярно отримують позитивний фідбек від керівництва про свої досягнення. Для порівняння: серед тих, хто пішов «за власним», про позитивну оцінку своїх заслуг говорив лише кожен четвертий.
Що робити:
- Давайте зворотний зв'язок: проводьте 1-to-1 зустрічі зі співробітниками, на яких відзначайте не лише промахи, а й позитивні результати.
- Хваліть при всіх, сваріть наодинці: якщо стався вау-прорив або людина зробила щось екстраординарне, варто відзначити це на командному мітингу.
- Не забувайте про перегляд зарплати та умов роботи. У міру розвитку фахівець розраховує на покращення свого становища, плюшки, рейз гонорару — все це чудово поєднується зі зростанням його обов'язків та повноважень.
№3: Оптимізуйте внутрішні процеси
Байдужість до якості внутрішніх бізнес-процесів може «добити» зацікавленість співробітників у роботі.
За даними Business News Daily, навантаження електронної пошти і безглузді зустрічі — дві найбільш болючі точки для безлічі людей. ⅔ фахівців зазначають, що близько 20% одержуваних імейлів не мають до них жодного стосунку.


Бажаєте отримувати дайджест статей?
Що робити:
- Організовуйте робочий простір. Роз'єднайте важливі чати та флудилки, розклад мітингів та неформальних зустрічей так, щоб у вашої команди залишався час на роботу.
- Прописуйте посадові обов'язки. Якщо людина під час працевлаштування отримує профіль посади, їй зрозуміло, чого роботодавець чекає від неї на конкретній позиції і як відповідати цим очікуванням.
- Збирайте зворотний зв'язок. Іноді звичні моделі роботи можуть серйозно знижувати її якість — якщо щось можна оптимізувати з невеликими витратами, то варто звернути на це увагу. А коли працівники розуміють, що їх чують, вони ставитимуться до компанії лояльніше, навіть попри недосконалості.
№4: просувайте місію компанії
Наявність реальної, а не де-юре місії та мети також допомагає утримати інтерес членів команди.
Що робити:
- Перенесіть місію зі слогана на сайті в рутинне життя компанії, починаючи від бізнес-процесів та закінчуючи мерчем. Це мають бути не просто гарні слова для галочки, а частина повсякденності команди. Люди, які бачать додаткову моральну цінність у тому, що роблять, працюють краще.
- Підбирайте команду за цінностями. Люди, у яких збігається відношення до життя та навколишнього світу, швидше знайдуть спільну мову. Водночас навіть суперпрофі, якщо його погляди відрізняються, мимоволі стане токсиком, що руйнує колектив, або замкнеться в собі і втратить продуктивність.
- Розвивайте корпоративну соціальну відповідальність. Зараз складно знайти людину, яка тією чи іншою мірою не донатить — на гуманітарні чи військові цілі. Компанія може стати посередником та об'єднати колектив у цьому процесі.


Бажаєте отримувати дайджест статей?

