За прогнозами MarketsandMarkets, до 2027 року ринок NFT зросте з $3 млрд до $13,6 млрд. Про використання NFT вже заявили багато великих компаній: починаючи від Nike, Adidas, Gucci і закінчуючи IT-гігантами TikTok, Microsoft, Alibaba і Meta.
NBA продає найкращі моменти ігор у вигляді токенів, Coca-Cola «наливає» віртуальні напої в метавсесвіті, а Pizza Hut Canada продає шматок NFT-піци за $9,2 тис. Зібрали кейси міжнародних та українських брендів, які навчилися заробляти на NFT, крипті та метавсесвіті.
#1. Coca-Cola та її digital-колекція з відсилкою до 1940-х
У 2021 році Coca-Cola представила колекцію NFT-предметів, які продали на аукціоні. Покупці токенів отримали колекційні віртуальні об'єкти, які у випадковому порядку випадали з коробки, що нагадує автомат із газованою водою:
- Куртка з капюшоном на зразок старої уніформи постачальників Coca-Cola. Її можна буде носити на платформі віртуальної реальності Decentraland 3D.
- Вінтажний холодильник, або ретро-вітрина Coca-Cola 1956 року.
- Звуковий візуалізатор, що відтворює звуки банки, яка відкривається, і шипіння газованої води.
Зібрані гроші перерахували до Special Olympics — міжнародної організації, яка влаштовує спортивні івенти для людей із затримкою розумового розвитку.
Загальна сума склала 217 ETH ($288,6 тис.).
#2. Adidas та NFT-одяг для метавсесвіту
Взимку 2022 року в Adidas запустили NFT-кампанію Into the Metaverse у співпраці з брендами PUNKS Comic, Bored Ape Yacht Club та gmoney. Самі NFT є ексклюзивними предметами digital-одягу для використання на ігрових блокчейн-платформах.
Купивши токени, користувачі додатково отримували перепустку в майбутній метавсесвіт Adidas, який поки що розробляється. А ще протягом 2022 року покупці можуть замовити будь-який фізичний продукт, який бренд випустить разом із партнерами Into the Metaverse.
Протягом кількох годин з моменту відкриття продажу вдалося реалізувати майже 30 тис. токенів, кожен із яких коштував 0,2 ETH — близько $765. Акція була обмежена в часі та тривала 4 години.
Загалом компанія заробила понад $22 млн.
#3. NBA та відеонарізки найкращих матчів для фанатів баскетболу
Прем'єр-ліга світового баскетболу та одна з головних спортивних організацій NBA з 2019 року обирає найкращі моменти з відео баскетбольних матчів та продає їх у форматі фірмового NFT – NBA Top Shot.
У кожного відео — різна цінність та вартість. Наприклад, є ролик, до якого мають відкритий доступ лише 25 осіб. Тоді як інший NFT може існувати в тисячному тиражі.
Сума продажу Top Shots у 2021 році склала понад $230 млн.
Крім того, на маркетплейсі NBA Top Shot (в Україні сервіс недоступний) користувачі можуть перепродувати токени. Наразі на майданчику є 350 тис. зареєстрованих користувачів. Наприклад, NFT із популярним американським баскетболістом Леброном Джеймсом на маркетплейсі перепродали за $200 тис.
#4. Louis Vuitton: NFT-гра до 200-річчя бренда
У квітні 2022 року, на честь свого 200-річчя, Louis Vuitton випустив мобільну гру Louis the Game. У ній персонаж на ім'я Вів'єн подорожував 200 віртуальними світами у пошуках двохсот свічок на день народження. Louis Vuitton «заховав» у грі подробиці про життя засновника та цікаві факти про модний дім. Крім підвищення brand awareness, метою гри також була спроба зацікавити споживачів покоління Gen-Z — тих, хто народився з 1997 до 2012 року.
Гравці, які зуміли знайти 30 захованих колекційних NFT, могли взяти участь у розіграші токенів 4 серпня 2022 року, в день народження засновника Louis Vuitton. У підсумку розіграли 10 одиниць цифрової валюти ETH — одна на той момент дорівнювала $1,9 тис. Гравці отримували доступ до таблиці лідерів, де можна було переглянути свої результати та порівняти їх з успіхами інших учасників.
Гру завантажили понад 2 млн разів.
#5. Sleepfuture-токени за 8-годинний сон
Бренди використовують NFT зокрема у своїх програмах лояльності — наприклад, нараховують токени за активність. Ця концепція називається X to earn — користувач отримує нагороду після здійснення певної дії: проходження навчального модуля, закінчення туру в грі, участі в челенджі або завантаження програми.
Сінгапурська екосистема Sleepfuture — один із прикладів застосування концепції X to earn — складається з центрів досвіду Sleeptown та магазину товарів для сну. У 2022 році компанія запускає мобільний трекер сну, який видаватиме фірмові NFT $SLEEPEE як нагороду за те, що користувач вчасно ліг спати.


Бажаєте отримувати дайджест статей?
Модель заробітку токенів у трекері Sleepee максимально проста: система аналізує якість сну і вранці видає певну кількість монет кожному користувачеві. Інформація про нічний відпочинок буде передаватися у додаток зі смартгодинника або фітнес-браслета.
На результат пливають:
- частота серцевих скорочень
- тиск крові
- рівень насичення киснем
- тривалість сну
Остання метрика має найвищий пріоритет. Якщо користувач спить 3–4 години, оцінка якості сну буде нижчою, ніж при 7–8 годинах нічного відпочинку. При оцінці якості сну в 100% користувач отримує 10 токенів $SLEEPEE. Якщо оцінка 50% — 5 токенів.
Токени можна буде обміняти на криптовалюту ETH/USDT або на фірмовий смартгодинник, а також витратити на товари у флагманських магазинах (у Сінгапурі, Малайзії та Лос-Анджелесі) та на сайті SleepStore.
Крім того, користувачі додатка зможуть взяти участь у розіграші криптовалюти ETH або $2 тис., а також призів на суму до $10 тис. Своєю чергою компанія за допомогою трекера планує збирати та аналізувати дані користувачів для проведення досліджень у сфері сну та покращення продуктів екосистеми.
#6. m81studio: попарттокен Медведчука
Львівська студія ілюстрації та гейм-арту m81studio у квітні 2022 року виставила на торговому майданчику для NFT OpenSea попарттокен із зображенням голови «ОПЗЖ» Віктора Медведчука, якого 12 квітня затримала СБУ. Стартова ціна токена склала 0,1 ETH ($290, $2,9 тис. за ETH). Онлайн-торги тривали до 27 квітня, в підсумку NFT вдалося продати за 0,5 ETH ($1,45 тис.). Після відрахування комісії сайту OpenSea сума становила 0,4875 ETH ($1,4 тис.).
У студії заявили, що Медведчук «не був ні вірним адвокатом Стуса, ні вірним українцем», але «нарешті його продають, щоб він приносив користь Україні». Отримані гроші дизайнери m81studio передали українським волонтерам.
#7. «Планета Кіно»: 6 смаків NFT-попкорну
Українська мережа кінотеатрів «Планета Кіно» у березні 2022 року створила та розмістила на платформі OpenSea шість смаків NFT-попкорну: «Мужності ЗСУ», «Сталевого характера Володимира Зеленського», «Українського Криму», «Смузі від бандерівця», «Паляниці» та «Руского корабля».
Стартова ціна токена становила 0,1 ETH. Кожен, хто купив NFT-попкорн, отримав довічний абонемент у мережі кінотеатрів. Зароблені 7,5 ETH (₴676 тис.) мережа перерахувала на потреби ЗСУ.
#8. Starbucks-токени як вхідний квиток у преміум-кав'ярні
CEO Starbucks Говард Шульц заявив, що компанія планує запустити фірмову колекцію NFT до кінця 2022 року. Покупці токенів отримуватимуть запрошення на закриті івенти у преміум-кав'ярнях Starbucks Reserve Roastery і навіть зможуть відвідати кавову ферму Starbucks Hacienda Alsacia у Коста-Риці площею 240 га.
NFT-токени можна буде заробити (наприклад, купити певну кількість позицій з меню — і підтвердити покупки за штрих-кодом із додатка), або придбати за допомогою кредитної картки.
Весь бізнес-контент у зручному форматі. Інтерв'ю, кейси, лайфхаки корп. світу — у нашому телеграм-каналі. Приєднуйтесь!


Бажаєте отримувати дайджест статей?

