Як бренди заробляють на NFT і метавсесвіті | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як бренди заробляють на NFT і метавсесвіті

Від NFT-кави до артпортрета Медведчука — кейси Starbucks, Adidas, Coca-Cola, Планета Кіно.

new-64e310fd01b56473176051.jpg

За прогнозами MarketsandMarkets, до 2027 року ринок NFT зросте з $3 млрд до $13,6 млрд. Про використання NFT вже заявили багато великих компаній: починаючи від Nike, Adidas, Gucci і закінчуючи IT-гігантами TikTok, Microsoft, Alibaba і Meta.

NBA продає найкращі моменти ігор у вигляді токенів, Coca-Cola «наливає» віртуальні напої в метавсесвіті, а Pizza Hut Canada продає шматок NFT-піци за $9,2 тис. Зібрали кейси міжнародних та українських брендів, які навчилися заробляти на NFT, крипті та метавсесвіті.

#1. Coca-Cola та її digital-колекція з відсилкою до 1940-х

У 2021 році Coca-Cola представила колекцію NFT-предметів, які продали на аукціоні. Покупці токенів отримали колекційні віртуальні об'єкти, які у випадковому порядку випадали з коробки, що нагадує автомат із газованою водою:

  • Куртка з капюшоном на зразок старої уніформи постачальників Coca-Cola. Її можна буде носити на платформі віртуальної реальності Decentraland 3D.
  • Вінтажний холодильник, або ретро-вітрина Coca-Cola 1956 року.
  • Звуковий візуалізатор, що відтворює звуки банки, яка відкривається, і шипіння газованої води.

Зібрані гроші перерахували до Special Olympics — міжнародної організації, яка влаштовує спортивні івенти для людей із затримкою розумового розвитку.

Загальна сума склала 217 ETH ($288,6 тис.).

#2. Adidas та NFT-одяг для метавсесвіту

Взимку 2022 року в Adidas запустили NFT-кампанію Into the Metaverse у співпраці з брендами PUNKS Comic, Bored Ape Yacht Club та gmoney. Самі NFT є ексклюзивними предметами digital-одягу для використання на ігрових блокчейн-платформах.

Рекомендуємо прочитати:

img-nft-ua-61f11af8baa5c092156819.jpg

Що таке NFT простими словами

Читати

Купивши токени, користувачі додатково отримували перепустку в майбутній метавсесвіт Adidas, який поки що розробляється. А ще протягом 2022 року покупці можуть замовити будь-який фізичний продукт, який бренд випустить разом із партнерами Into the Metaverse.

Протягом кількох годин з моменту відкриття продажу вдалося реалізувати майже 30 тис. токенів, кожен із яких коштував 0,2 ETH — близько $765. Акція була обмежена в часі та тривала 4 години.

Загалом компанія заробила понад $22 млн.

 

#3. NBA та відеонарізки найкращих матчів для фанатів баскетболу

Прем'єр-ліга світового баскетболу та одна з головних спортивних організацій NBA з 2019 року обирає найкращі моменти з відео баскетбольних матчів та продає їх у форматі фірмового NFT – NBA Top Shot.

У кожного відео — різна цінність та вартість. Наприклад, є ролик, до якого мають відкритий доступ лише 25 осіб. Тоді як інший NFT може існувати в тисячному тиражі.

Сума продажу Top Shots у 2021 році склала понад $230 млн.

Крім того, на маркетплейсі NBA Top Shot (в Україні сервіс недоступний) користувачі можуть перепродувати токени. Наразі на майданчику є 350 тис. зареєстрованих користувачів. Наприклад, NFT із популярним американським баскетболістом Леброном Джеймсом на маркетплейсі перепродали за $200 тис.

#4. Louis Vuitton: NFT-гра до 200-річчя бренда

У квітні 2022 року, на честь свого 200-річчя, Louis Vuitton випустив мобільну гру Louis the Game. У ній персонаж на ім'я Вів'єн подорожував 200 віртуальними світами у пошуках двохсот свічок на день народження. Louis Vuitton «заховав» у грі подробиці про життя засновника та цікаві факти про модний дім. Крім підвищення brand awareness, метою гри також була спроба зацікавити споживачів покоління Gen-Z — тих, хто народився з 1997 до 2012 року.

Гравці, які зуміли знайти 30 захованих колекційних NFT, могли взяти участь у розіграші токенів 4 серпня 2022 року, в день народження засновника Louis Vuitton. У підсумку розіграли 10 одиниць цифрової валюти ETH — одна на той момент дорівнювала $1,9 тис. Гравці отримували доступ до таблиці лідерів, де можна було переглянути свої результати та порівняти їх з успіхами інших учасників.

Гру завантажили понад 2 млн разів.

 

#5. Sleepfuture-токени за 8-годинний сон

Бренди використовують NFT зокрема у своїх програмах лояльності — наприклад, нараховують токени за активність. Ця концепція називається X to earn — користувач отримує нагороду після здійснення певної дії: проходження навчального модуля, закінчення туру в грі, участі в челенджі або завантаження програми.

Сінгапурська екосистема Sleepfuture — один із прикладів застосування концепції X to earn — складається з центрів досвіду Sleeptown та магазину товарів для сну. У 2022 році компанія запускає мобільний трекер сну, який видаватиме фірмові NFT $SLEEPEE як нагороду за те, що користувач вчасно ліг спати.

Модель заробітку токенів у трекері Sleepee максимально проста: система аналізує якість сну і вранці видає певну кількість монет кожному користувачеві. Інформація про нічний відпочинок буде передаватися у додаток зі смартгодинника або фітнес-браслета.

На результат пливають:

  • частота серцевих скорочень
  • тиск крові
  • рівень насичення киснем
  • тривалість сну

Остання метрика має найвищий пріоритет. Якщо користувач спить 3–4 години, оцінка якості сну буде нижчою, ніж при 7–8 годинах нічного відпочинку. При оцінці якості сну в 100% користувач отримує 10 токенів $SLEEPEE. Якщо оцінка 50% — 5 токенів.

Токени можна буде обміняти на криптовалюту ETH/USDT або на фірмовий смартгодинник, а також витратити на товари у флагманських магазинах (у Сінгапурі, Малайзії та Лос-Анджелесі) та на сайті SleepStore.

Крім того, користувачі додатка зможуть взяти участь у розіграші криптовалюти ETH або $2 тис., а також призів на суму до $10 тис. Своєю чергою компанія за допомогою трекера планує збирати та аналізувати дані користувачів для проведення досліджень у сфері сну та покращення продуктів екосистеми.

#6. m81studio: попарттокен Медведчука

Львівська студія ілюстрації та гейм-арту m81studio у квітні 2022 року виставила на торговому майданчику для NFT OpenSea попарттокен із зображенням голови «ОПЗЖ» Віктора Медведчука, якого 12 квітня затримала СБУ. Стартова ціна токена склала 0,1 ETH ($290, $2,9 тис. за ETH). Онлайн-торги тривали до 27 квітня, в підсумку NFT вдалося продати за 0,5 ETH ($1,45 тис.). Після відрахування комісії сайту OpenSea сума становила 0,4875 ETH ($1,4 тис.).

У студії заявили, що Медведчук «не був ні вірним адвокатом Стуса, ні вірним українцем», але «нарешті його продають, щоб він приносив користь Україні». Отримані гроші дизайнери m81studio передали українським волонтерам.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Допис, поширений M81 illustration studio ?? (@m81.studio)

#7. «Планета Кіно»: 6 смаків NFT-попкорну

Українська мережа кінотеатрів «Планета Кіно» у березні 2022 року створила та розмістила на платформі OpenSea шість смаків NFT-попкорну: «Мужності ЗСУ», «Сталевого характера Володимира Зеленського», «Українського Криму», «Смузі від бандерівця», «Паляниці» та «Руского корабля».

Рекомендуємо прочитати:

img-markmetaverse-621507cf81d4b163849565.jpg

Маркетинг метавсесвіту: 4 тренди, які вже тестують великі бренди

Читати

Стартова ціна токена становила 0,1 ETH. Кожен, хто купив NFT-попкорн, отримав довічний абонемент у мережі кінотеатрів. Зароблені 7,5 ETH (₴676 тис.) мережа перерахувала на потреби ЗСУ.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Допис, поширений Планета Кіно (@planetakino)

#8. Starbucks-токени як вхідний квиток у преміум-кав'ярні

CEO Starbucks Говард Шульц заявив, що компанія планує запустити фірмову колекцію NFT до кінця 2022 року. Покупці токенів отримуватимуть запрошення на закриті івенти у преміум-кав'ярнях Starbucks Reserve Roastery і навіть зможуть відвідати кавову ферму Starbucks Hacienda Alsacia у Коста-Риці площею 240 га.

NFT-токени можна буде заробити (наприклад, купити певну кількість позицій з меню — і підтвердити покупки за штрих-кодом із додатка), або придбати за допомогою кредитної картки.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
20 серпня 1 жовтня
Тетяна Лукинюк