Навіщо інвестувати в навчання під час війни: три історії випускників Laba | Бінес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Навіщо інвестувати в навчання під час війни

Три історії випускників Laba, які продовжують вчитися попри війну.

cover-638469e3d2c1b930263222.png

В Україні через повномасштабну війну щонайменше 5 млн людей втратили роботу. І хоча передбачити скорочення штату у своїй компанії складно, можна принаймні запобігти звільненню: підтримувати актуальність знань або швидко змінити напрямок, якщо професія в нових умовах не так цінується. 

Ми поспілкувалися зі студентами бізнес-школи Laba про те, чому вони готові інвестувати в навчання під час війни, як нові знання покращують їхню роботу, а також про те, як навчатися ефективно, коли навколо багато стресу. 

«Я маю амбітну мету — стати CMO у великій міжнародній компанії»  

— Юлія Головко, ексмаркетолог у продуктових IT-компаніях Netpeak Group і KeepSolid, ex-CMO в агенції нерухомості ReDWall.

Про навчання під час війни

Я маю амбітну мету — стати CMO у великій міжнародній компанії. Для цього потрібно пройти певний шлях, як з точки зору досвіду, так і знань. Тому я ретельно обираю курси, які ведуть CMO або маркетологи у великих компаніях і можуть поділитися своїми знаннями та навчити саме того мислення, що потрібне для директора з маркетингу.

Я вирішила навчатися ще під час декретної відпустки у січні 2022. Тоді склала план і чеклист, які знання та скіли хочу покращити:

  • Підвищити знання та експертизу в продуктовій аналітиці: збір та аналіз даних, метрики для різних типів бізнесу, візуалізація даних. 
  • Отримати більше досвіду в А/B-тестуванні.

Потім я почала проходити курс у Laba, але війна скорегувала ці плани: навчання призупинилось, поки я з родиною не опинилася в безпеці. Зараз тимчасово живу за кордоном і розглядаю пропозиції щодо роботи не лише в Україні, але й у країнах ЄС. В Європі більше цікавих мені позицій, але й більше фахівців — відповідно, суворіша конкуренція. Тому зараз, під час війни, хочеться стати більш конкурентоспроможною.  

Мені здається, що вчитися потрібно завжди, але під час війни це морально й фізично важко, адже ти постійно в новинах, переживаннях та стресі. Водночас навчання — це ефективний спосіб відволіктися, не впадати в депресію. Як наші військові, які зараз навчаються за кордоном, щоб бути більш ефективними в бою, так і цивільні в тилу повинні вчитися, щоб стати найкращими у своїй сфері. Кумулятивно це впливає на нашу перемогу та подальшу повоєнну відбудову країни.

Рекомендуємо прочитати:

img-warlife-62960a3debc76129538026.jpg

«Не на часі», «роблю недостатньо», «хочу додому»: 5 синдромів українців під час війни

Читати

Про найкорисніші теми

Моє навчання в Laba Group почалося з курсу «Стратегічний маркетинг» з Тетяною Лукинюк. Закінчивши цей курс у травні, я отримала диплом за найкращий маркетинговий план на потоці, а також «золоту медаль» як найкраща студентка серед 150+ інших. 

У вересні я закінчила курс «Branding 101» від ELVTR — проєкту Laba Group в США, — який викладав Global Brand Marketing Lead у Spotify Джеррі Рендольф. З цим курсом я отримала безплатний доступ до навчальної програми з Тетяною Лукинюк «Директор з маркетингу». Я маю допуск до всіх лекцій та матеріалів курсу на рік і планую почати його у грудні. 

Найкориснішими темами для мене були ті, де поєднувалися практика та інтерактив:

  • Вебінар з Тетяною Лукинюк, коли ми всією групою наживо аналізували дані компанії InBev щодо стану ринку пива, його споживання в Україні та ухвалення рішення щодо виходу нової марки пива. 
  • Воркшоп із Джеррі Рендольфом, на якому він покроково показував, як створювалась глобальна брендинг-кампанія Spotify на 14 лютого та яких результатів вдалося досягти.

Саме завдяки таким лекціям розумієш, як використовувати надані знання на практиці.

Як змінився підхід до роботи після навчання

Кожен курс, який я закінчила, мав певний результат у вигляді готової роботи: наприклад, маркетингова стратегія компанії на рік та бренд-стратегія на новому ринку. Їх було розроблено з урахуванням знань, отриманих на курсі, міжнародних best practices та фідбека від викладача. Крім того, тепер я можу розробити таку стратегію для будь-якого бізнесу. А ще я додала ці роботи до свого портфоліо, посиливши його.

Чому саме онлайн-формат та бізнес-школа Laba

Головне в онлайні те, що немає фізичних бар’єрів — можна навчатися в будь-якого викладача з будь-якого місця та в будь-який час. У Laba я мала два варіанти навчання онлайн: 

#1. Дивитись лекції та вивчати матеріали самостійно, у зручний час та у своєму темпі.

#2. Бути присутньою на лекції викладача онлайн у певний час за розкладом. Останній варіант мені дуже сподобався тим, що я можу одразу ставити запитання, долучатися до обговорення з іншими студентами, слухати відповіді на їхні запитання. 

У Laba вже багато досвіду в навчанні, процеси добре налаштовані, тож ті курси, які я проходила, були чудово організовані. А головне — підібрані такі викладачі, які можуть розкласти складні питання й теми на зрозумілі приклади.

Лайфхаки для ефективного навчання

#1. Треба чітко зрозуміти кінцеву мету навчання, для чого воно вам потрібно. Мета має бути прикладною — наприклад, отримати нову роботу або підвищення, перейти в іншу сферу. 

#2. Цю мету потрібно розкласти на складові — скласти to-do list. 

#3. Також треба поставити дедлайни по кожному з пунктів to-do list та визначити, як ви оцінюватимете свій успіх. Наприклад, я вирішила для себе, що одним з обов’язкових пунктів буде до кінця 2022 року навчитися розробляти маркетингову стратегію. За підсумками навчання я повинна була мати маркетинговий план розвитку компанії на наступний рік у вигляді презентації, слайдів або мінісайту, які я можу потім додати до свого портфоліо. Цього я і досягла.

«Я інвестую в навчання незалежно від війни та епідемій» 

— Аліна Капшик, Senior Associate Data Analytics у сфері консалтингу.

Про навчання під час війни

Я інвестую в навчання все життя, незалежно від війни, епідемій та інших подій, на які вплинути не можу. Війна — не причина змінювати плани.

Після 24 лютого я закінчила курс «Advanced Power BI». На Edtech-ринку багато курсів на цю тему для початківців, але майже немає програм навчання для просунутих користувачів. Звісно, також бракує фахівців, які розбираються в серйозних питаннях розробки аналітичних звітів. 

Передусім мені хотілося освіжити знання, дізнатися, що нового з’явилося в цій програмі, та отримати можливість поспілкуватися з Віктором Рижовим — фахівцем із практичним досвідом. Я комунікатор, мені краще один раз поговорити, ніж вісім разів написати, перш ніж почати писати код.

Про найкорисніші теми

Кожна тема програми мала корисні моменти. Це стосувалося, зокрема, формування таблиць, а також інструментів аналізу та інтенсифікації звітів — наприклад, робота з DAX Studio та формування файлу на VertiPaq Analyzer. 

Так само цікаво було подивитися, як просунуті користувачі будують моделі, пайплайни та використовують параметри. Як кажуть у нашій сфері, «краще один пайплайн, ніж безперервні мануальні завантаження у різні енваременти розробки на сервері MS». 

Було корисно поспілкуватися з практиками, а також вивчити більш просунуті інструменти в Premium Facility чи Environment Premium. Крім того, існує щонайменше 5 методів імплементації RLS для великих компаній з великою кількістю персоналу, тож було цікаво подивитися, як це питання розв’язують інші розробники. Лектор багато уваги приділяє роботі з цифрами — і робить це блискуче. 

Рекомендуємо прочитати:

img-vidguk-ukr-61e17472a6bf6158316231.jpg

«Якщо відкладати навчання на потім, можна швидко опинитися за бортом»

Читати

Як змінився підхід до роботи після навчання

#1. Усе кристалізувалося в покрокову схему, що допомагає в імплементації та розумінні напрямку розвитку проєктів.

#2. З’явилося більше вільного часу.

Чому саме онлайн-формат та бізнес-школа Laba

Я не маю можливості займатися очно, тим більше зараз, із дуже напруженим графіком. Величезна перевага онлайн-навчання в тому, що викладач відповідає на всі запитання студентів під час лекції та в спільному чаті. Це дуже зручно, позаяк до обговорення залучаються просунуті користувачі курсу, які також діляться своїм досвідом. 

Я чудово сприймаю інформацію на слух та візуально, проте повторення корисне, іноді повернутися до джерела не завадить. Записи курсів Laba зберігаються у вашому особистому кабінеті, тож до них можна повернутися в майбутньому, щоб закріпити ефект.

«Для мене навчання — постійний процес,  без прив’язки до зовнішніх умов» 

Олександр Бабич, власник компанії Coffee Agent, що спеціалізується на індивідуальному обсмаженні кави.

Про навчання під час війни

Для мене навчання — це постійний процес, без прив’язки до зовнішніх умов. Я щороку проходив якісь курси, коли ще був найманим працівником, тільки тоді їх сплачувала компанія, в якій я на той час працював. Зараз це вже мій вибір та мої витрати — на мою думку, навчатися потрібно й важливо. 

Про найкорисніші теми

Я проходив у Laba багато курсів:

  • «Топ-менеджер» (лектор Віталій Нужний)
  • «Просування та розвиток в e-commerce» (лектор Олексій Шелухін)
  • «Стратегічний маркетинг» (лектор Тетяна Лукинюк) та ще декілька курсів

Загалом найбільше запам’ятався курс «Стратегічний маркетинг» з Тетяною Лукинюк, він був найбільш практичним і корисним для мене. Усі теми, які ми проходили, я зараз застосовую на практиці постійно. Особливо корисними були отримані знання з формулювання позиціювання бренду за методологією VBBP (до курсу я з нею не працював), а також оцінка ефективності позиціювання за критеріями deliverability та desirability. 

Як змінився підхід до роботи після навчання

Близько пів року тому я запустив новий бізнес. Після проходження курсу зі стратегічного маркетингу ми з командою на 80% змінили позиціювання. Coffee Agent до та після — дві абсолютно різні компанії. Новий варіант і результати, які принесла зміна позиціювання, мені дуже подобаються. 

Рекомендуємо прочитати:

img-kyivstar-632afbe4a20a4629673983.jpg

Тетяна Лукинюк: «64% українців вважають, що стиль реклами має змінитися»

Читати

Чому саме бізнес-школа Laba

#1. Найбільша перевага курсів Laba — викладачі. Це фахівці, які працюють у топових компаніях та мають багаторічний практичний досвід. 

#2. Доступ до матеріалів у студента залишається назавжди. Так, щось впродовж років втратить актуальність, але загалом можливість повернутися до навчальних матеріалів — це важливо. І мало хто серед інших бізнес-шкіл відкриває безлімітний доступ до матеріалів курсів.  

#3. Курси в Laba — це можливість швидко засвоїти свіжі знання на ринку за короткий проміжок часу. Зазвичай у класичних бізнес-школах (наприклад, у MBA) або в університетах навчання триває від двох до шести років. За цей час багато чого змінюється — і знання дуже втрачають актуальність. 

#4. Мені подобається баланс теорії та практики у Laba. Після кожного модуля ми мали домашні завдання: наприклад, потрібно було проаналізувати діяльність своєї компанії, описати фактори макросередовища, що є пріоритетними для бізнесу з точки зору маркетингу, скласти мікроаналіз ринку, на якому компанія працює тощо. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
23 квітня 4 червня
Тетяна Лукинюк