Дві випускниці Laba — про те, чому дивляться курси замість Netflix | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

«Якщо відкладати навчання на потім, можна швидко опинитися за бортом»

Дві випускниці Laba — про те, чому дивляться курси замість Netflix.

cover-vidguk-ukr-61e17472a2e76563900146.jpg

Вікторія Бабенко пройшла в Laba 5 курсів, бо вирішила не зациклюватись на своїй спеціалізації, а прокачуватись і в суміжних. А Валерія Школьна закінчила 3 курси — і лектор одного з них запропонував їй роботу.

Розповідаємо їхні історії.

«Раніше я «копала» в глибину замість того, щоб розвиватися у ширину та вгору» 

— Вікторія Бабенко, Head of Marketing кав'ярні Pan Cake, ресторанів української кухні «Теремок» і «ВІЗ та ВІЗ» (Вінниця)

За мною весь маркетинг закладів: від комунікацій із підрядниками до аналізу маркетингових активностей. Також я займаюся розробкою позиціонування для всіх трьох брендів.

Раніше я працювала керівником відділу маркетингу мережі супермаркетів і зробила помилку всіх молодих управлінців: вирішила стати найкласнішим маркетологом. І почала «копати» в глибину, а не в ширину і вгору.

Це непогано, адже управлінцю необхідно добре знати свій профіль. Але також важливо розумітися на менеджменті, фінансах, комунікації. З часом ти ростеш, обов'язків стає більше, починаєш працювати з іншими відділами, відповідати за команду — самих маркетингових знань замало.

Водночас я страждала від «синдрому самозванця». Я маю профільну освіту, втім 6 років навчання не дали бази, якої мені хотілося. Я прагнула розвиватись і постійно знаходила якісь лекції, але це мало допомагало. Я не відчувала себе професіоналом, мені не вистачало опори та впевненості у собі. Тому я почала шукати, де можу отримати більш фундаментальні знання.

Так я почала навчатися у Laba, і в підсумку пройшла 5 курсів: «Стратегічний маркетинг» Тетяни Лукинюк, «Тактичний маркетинг» Катерини Левченко, «Комунікація бренду» Максима Бєлова, «Управління командою» Інни Макотерської та «Маркетингові дослідження» Володимира Кучканова.

Першим пройшла «Стратегічний маркетинг». Він складний та об'ємний, але цікавий. Інші курси давалися легше, оскільки в мене вже була база.

Дуже сподобався курс «Комунікація бренду». Максим Бєлов — щирий та цікавий лектор, який заряджав усіх енергією. Він хвилювався за нас, відповідав на всі наші запитання, радив і допомагав. Цей курс дав не тільки знання, а й заряд мотивації.

Чесно кажучи, не всі курси я пройшла до кінця — не закінчила «Маркетингові дослідження». Він гарний, але мені не підійшла подача. Я вивчила всі супутні матеріали, а ось домашні завдання не закінчила.

Плюс курсів Laba у тому, що є записи, які назавжди зберігаються у моєму особистому кабінеті. Я погано сприймаю інформацію на слух, мені краще послухати її повторно. Тут така можливість є. Якщо забув щось — завжди можна переглянути лекції та освіжити знання.

Рекомендуємо прочитати:

img-letsstudy-61a0d8d5a97d6513692502.jpg

Якщо ви не витрачаєте на навчання 5 годин на тиждень, то даремно гаєте час

Читати

Теми, які найбільше відгукнулися

#1. Перехід від 4P до 4С — перенесення акценту з продукту на споживача

Ми звикли аналізувати продукти. Тому використовуємо концепцію 4P — Product (продукт), Price (ціна), Place (місце) та Promotion (просування).

Проте сьогодні важливіше фокусуватися на споживачі й використовувати концепцію 4С — Consumer (споживач), Cost (ціна), Convenience (зручність) і Communication (комунікації).

По суті, ті самі слова, але акцент зміщується: не як просувати продукт, а як комунікувати з клієнтом, не яку ціну ставити, а яку цінність давати.

#2. Постановка цілей за SMART

Ця методика здається легкою, але є нюанс: окрім визначення цілей, треба розуміти їхню реальність. Вміти оцінити, чи вдасться досягти бажаного результату за певний період.

Будь-яка ціль за SMART має бути: конкретною (Specific), вимірною (Measurable), досяжною (Achievable), релевантною (Relevant), своєчасною (Time bound).

Рекомендуємо прочитати:

untitled-1-61bc5fb0de8f9112655079.png

11 трендів маркетингу 2022, до яких потрібно готуватися вже зараз

Читати

#3. Каскад цілей

У компанії є бізнес-цілі, стратегічні, маркетингові, комунікаційні та медіа-цілі. Розуміння їхньої структури допомогло визначити роль маркетингу в бізнесі.

#4. Позиціювання бренду

Зараз я особливо активно використовую ці знання, оскільки ми у компанії займаємося позиціонуванням. Тепер я маю конкретні інструменти для роботи — іноді відкриваю свої конспекти лекцій і черпаю звідти інформацію.

Як змінився підхід до роботи після навчання

Я стала більш впевненою в собі. Раніше сумнівалася у тому, чи гідна маркетингу. Всі навколо здавалися класними, адже у них багато досвіду та крутих кейсів. А я настільки не розуміла, чи я на своєму місці, що навіть колегу питала, що вона про це думає. Але зараз розумію, що завдяки знанням можна досягти всього.

Я навчилася пам'ятати про важливі стратегічні цілі, тому що легко загубитися в рутині і забути про головне. Зрозуміла, що необхідно дивитися на всі процеси з висоти та згадати, до чого ми хочемо прийти.

Я перестала покладатися на інтуїцію. Раніше розуміла, що треба зробити, але не розуміла, чому і як. А тепер чітко знаю, як вирішувати робочі завдання та які методики мені допоможуть.

Я перестала почуватися просто найманим співробітником. Тепер відчуваю себе відповідальною за бізнес та розумію, як мої щоденні рішення впливають на компанію. Постійно пропоную ідеї та бачу, що можна покращити.

Мені цікаво бути менеджером — розуміти загальну картину бізнесу та брати участь у роботі всіх відділів, а не просто займатися маркетингом.

Головні висновки:

  • Не колекціонувати дані та не закопуватися у них

Раніше я працювала у мережі супермаркетів, де було понад 10 тис. позицій товарів. Обсяг даних був величезний: ширина чека, кількість покупок на певний час дня, активність у соцмережах тощо. Я губилась у всій цій інформації.

Після курсу «Маркетингові дослідження» все прояснилося. Я зрозуміла, що дані потрібно збирати для конкретної цілі. Наприклад, є запит підвищити середній чек, і я збираю під нього інформацію.

  • Один у полі не воїн

Завжди потрібна команда, яка підтримає та буде з тобою на одній хвилі. Звучить ідеалістично, але це важливо. Я працювала з різними колективами та розумію, що зараз у мене найкраща команда з усіх.

  • Краще раніше, ніж пізніше

Знання швидко старіють. Якщо відкладати навчання на потім, можна опинитися за бортом. Твої знання вже нікому не будуть потрібні — і ти станеш неактуальним.

«Після курсу лектор запропонував мені роботу»

— Валерія Школьна, фахівець із торгового маркетингу в Reckitt

У Reckitt я займаюся аналітикою напрямку торгового маркетингу, планую промоінвестиції та готую звіти про досягнення цілей комерційного департаменту. До цього 5 років працювала в Amway, де пройшла шлях від аналітика до керівника відділу маркетингу.

Нині я у декретній відпустці. Стала більше часу присвячувати самоосвіті та пошуку себе. Коли у мене з'являється запит на навчання, я насамперед перевіряю перелік курсів у Laba.

Для нас із чоловіком це сімейна платформа. Він прослухав тут кілька курсів і «підсадив» мене. Я пройшла три — «Ціноутворення для бізнесу», Advanced Excel і «Категорійний менеджмент».

Як ці курси допомогли в роботі

Коли я шукала роботу, проходила співбесіду на позицію Revenue Management Strategy Manager. Взяли іншого кандидата, але я зрозуміла, що ця роль — те, чого я прагну. Робота на межі маркетингу та фінансів, стратегія управління продуктовим портфелем, цінами та промо — те, чим мені подобається займатися.

Тоді я побачила курс «Ціноутворення для бізнесу» та вирішила його пройти.

За освітою я фінансист. В університеті ми вивчали більшість понять — попит, пропозиція, еластичність, точка беззбитковості. Але нам не розповідали, як застосовувати це практично. Лектор курсу Володимир Кучканов все пояснює на конкретних кейсах, вчить переносити моделі у реальний бізнес та не ухвалювати рішень про перегляд цін безпідставно.

Нещодавно Володимир звертався до мене із пропозицією взяти участь у конкурсі на позицію Pricing Consultant. Це приємно — я б залюбки спробувала, але найближчим часом не розглядаю пропозиції роботи.

Наступним у Laba я пройшла курс Advanced Excel.

Excel — мій основний робочий інструмент. Мені важливо добре його знати, щоб виконувати свою роботу ефективніше, а презентації для стейкхолдерів — наочнішими. На курсі я здобула навички, які допомогли в цьому.

Я й уявити не могла, що Power Query здатний так сильно полегшувати завдання. Це інструмент для бізнес-аналізу, призначений для підключення до джерел даних та їх перетворення.

Наприклад, з його допомогою я зробила звіт, який порівнює поличні ціни нашої продукції з вартістю товарів конкурентів, що дозволяє відстежувати цінові промо, підвищення цін та візуалізувати динаміку. Початковий файл із сирими даними містить сотні тисяч рядків і десятки стовпців, але його легко перетворити на наочну графіку.

Третім у Laba я пройшла курс «Категорійний менеджмент»

Рекомендуємо прочитати:

kopiya-kariera-site-61c3043d4da5e280803949.png

4 інструменти для розвитку кар’єри

Читати

До приходу в Reckitt я не працювала з торговим маркетингом у рітейлі. Брала участь у спільних крос-функціональних групах, але ґрунтовно не знала, як формується асортимент товарів, промопропозиції для різних каналів та клієнтів, не була знайома зі стандартами мерчандайзингу.

І хоча моя робота здебільшого складається з аналітики, мені важливо розуміти витоки, мислення торгової команди, вміти зчитувати інформацію з планограми. Тому курс «Категорійний менеджмент» став частиною мого особистого плану розвитку в рамках performance review.

На цих курсах не збираюся зупинятися, я ще маю низку «хотілок» — «Бізнес-аналітик», Power BI і навіть «Директор із маркетингу».

Про найкорисніше на курсах

Великим відкриттям став курс «Категорійний менеджмент». Після нього я зрозуміла мотиви рітейлера та виробника, різницю взаємодії зі споживачами та покупцями.

Мотиви рітейлера — трафік і максимальний дохід із кожного метра свого торгового простору. А мотиви виробника — максимально зайняти цей простір.

Важливо, щоб виробник був експертом у категорійному менеджменті, оскільки має найширшу аналітику у своїй продуктовій ніші — звіти AS Nielsen, фокус-групи, внутрішня аналітика. Тоді вдасться створити ефективний проєкт — з оптимальним асортиментом, адекватним ціноутворенням та ідеальним розміщенням на полиці.

Це навіть може вплинути на намір клієнта у магазині. Наприклад, якщо біля каси продублювати викладку солодощів, то батьки (покупець), ймовірно, щось куплять, коли про це попросить дитина, котра нудьгує в черзі (споживач).

Головний висновок

Ніколи не пізно змінити професію чи стати експертом вузького напрямку. І декрет не завадить — я дивилася вебінари навіть у пологовому будинку :)

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
23 квітня 4 червня
Тетяна Лукинюк