4 інструменти для розвитку кар’єри | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

4 інструменти для розвитку кар’єри

Як почати рухати свою кар’єру вперед.

cover-4career-61cb5b3b1a9a5292797951.jpg

Ми часто думаємо, що наша кар’єра від нас не залежить: хтось інший вирішує, чи пропонувати нам цікавий проєкт, відправляти на тренінги, підвищувати чи збільшувати зарплату. При цьому, згідно з дослідженням, 98% керівників упевнені якраз у зворотному — саме ви маєте відповідати за власний розвиток.  

Які прості інструменти можна використовувати, аби самому впливати на своє професійне зростання? Про це в книжці «Кар’єра без драм і травм» розповідає засновниця й СЕО кар’єрного порталу Happy Monday Анна Мазур. 

Записали найголовніше.

#1. Кар’єрний план

Перший крок до того, аби взяти відповідальність за свою кар'єру на себе, — скласти план. Для цього вам знадобиться 2 години, зручний інструмент для планування (блокнот, «Нотатки» в телефоні, Excel-таблиця) та готовність заглянути вглиб себе.

Головне — визначитися з двома базовими складовими кар'єрного плану:

  • зафіксувати ціль (подумайте, якою ви бачите свою кар'єру за кілька років, і сформулюйте, чого хочете досягти)
  • скласти план дій (пропишіть короткострокові цілі, які стануть сходинками до глобальної)

Для формулювання короткострокових планів використовуйте методику SMART: цілі мають бути Specific — конкретними, Measurable — вимірними, Achievable — досяжними, Relevant — відповідати вашій глобальній меті та Time bound — обмеженими в часі.

Наприклад, «стати експертом у своїй галузі» — погане формулювання. Набагато краще — «до кінця наступного року виступити на [підставте назву топової конференції для вашої професії]».

За бажання доповніть кар'єрний план SWOT-аналізом самого себе, щоб зрозуміти, що може посилити вас як спеціаліста, та/або переліком всього необхідного для розвитку (знайомства, навички, книги, курси тощо).

Кар'єрний план допоможе завжди пам'ятати про вашу мету, рухатися до неї конкретними кроками та вимірювати прогрес. Без нього ви ризикуєте плисти за течією і одного разу виявити, що займаєтеся зовсім не тим, чим хочете. 

#2. Нетворкінг

Для кар'єри нетворкінг корисний тим, що з його допомогою можна знайти роботу, необхідні контакти, цікаві проєкти, замовлення на фриланс, інвесторів для стартапу тощо. Що ширше коло знайомств, то більше можливостей потрапляє в поле вашого зору.

3 поради для тих, хто хоче розширити нетворк

  • Зрозумійте, хто вам потрібен і де їх знайти

Подумайте, які знайомства можуть бути вам найбільш корисні: ейчари компаній, що вас цікавлять, кар'єрні консультанти, лідери думок, колеги за спеціальністю. Як з ними найлегше познайомитися? Варіантів багато: на профільних івентах, у професійних ком'юніті, під час нетворкінг-зустрічей, співбесід чи просто в соцмережах.

  • Знайомтеся правильно

При першій зустрічі важливо зацікавити людину та лишити по собі приємне враження. Для цього попередньо підготуйте коротку самопрезентацію: хто ви, чим займаєтесь та як можете бути корисні. При цьому говоріть не тільки про себе, але також цікавтеся співрозмовником. Якщо знайомитесь у соцмережах — не полінуйтеся замість мовчазного запиту на дружбу представитися та розповісти, чим можете бути корисні одне одному.

Курси за темою:

  • Підтримуйте зв'язок

Цінні знайомства потрібно підтримувати, щоб про вас не забували. Ходіть разом на каву, пропонуйте допомогу або просто коментуйте пости в соцмережах. Одне з головних правил нетворкінгу — не переборщити з проханнями. І взагалі, розглядайте його як можливість не лише вирішити свої проблеми, а й допомогти іншим.

#3. Особистий бренд

Особистий бренд — це те, що інші думають про вас як про особистість та спеціаліста. Якщо про вас знають — ви будете першим, кого згадають, коли виникне потреба в тому, на чому ви спеціалізуєтесь. Особистий бренд допомагає «притягувати» нові можливості, тому будувати його корисно фахівцю будь-якої професії та рівня.

Те, що ви готові демонструвати іншим, має вписатись у формулу:

Професійні ролі — це ваша експертиза як фахівця. Соціальні — все, що відображає вашу громадянську позицію. Особистість — персональні якості. А комунікація — дії для донесення інформації про себе. Що це може бути:

  • активні соцмережі (розповідайте про свою роботу, ділиться успіхами, прикладами, власною думкою про те, на чому знаєтеся)
  • експертні статті у ЗМІ
  • участь у профільних івентах
  • виступи на радіо чи телебаченні
  • волонтерство
  • професійні конкурси (як суддівство, так і участь)

Головне — не забувайте про все це розповідати. І будьте готові до гри вдовгу: робота над власним брендом потребує системності, часу та зусиль. Потрібно, умовно, пів року активного ведення соцмереж, публічних виступів або експертних статей, щоб отримати пропозицію, яка «прокачає» вашу кар'єру. 

#4. Менторство

Кар'єрне менторство — це процес, коли висококваліфікований фахівець допомагає розвиватися у професії менш досвідченому і робить це здебільшого безкоштовно. Оплата більше властива бізнес-менторству — коли наставник надає фідбек, контакти та поради для запуску своєї справи.

Кар'єрний ментор ділиться досвідом, рекомендує професійні курси чи літературу, дає підказки для розвитку, мотивує. Але робити конкретні кроки наставник за вас не буде: це допомога, а не готовий рецепт.

Зараз у багатьох компаніях діють менторські програми. Якщо їх немає, знайти потрібного спеціаліста можна самостійно — на курсах, конференціях, у соцмережах. Це має бути людина, чий досвід надихає і є для вас релевантним — тобто ви хочете досягти чогось подібного. Краще не звертатися відразу до «суперзірок» — виберіть експерта, який на рівень або два вищий за вас професійно.

Як зацікавити потенційного наставника?

  • Чітко сформулюйте свій запит, який збігатиметься з можливостями та досвідом ментора.
  • Дайте зрозуміти, що ви мотивовані та серйозно налаштовані: навряд чи хтось захоче допомагати людині, яка й сама не визначилася зі своїми бажаннями.
  • Поясніть спеціалісту, чому ви звернулися саме до нього.
  • Будьте ввічливі, з повагою ставтеся до графіка співрозмовника, дякуйте за приділений час.
  • Запасіться терпінням — менторство в Україні поки що не настільки поширене явище. Можливо, не перший, а другий чи навіть третій фахівець погодиться вас прокачати.

Більше про інструменти для розвитку кар'єри, а також про те, як вибрати роботу до душі та отримувати від неї задоволення — у книжці «Кар'єра без драм та травм».

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович