5 дивних, але дієвих способів перезапустити свою кар'єру | Бізнес школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

5 дивних, але дієвих способів перезапустити свою кар'єру

Перевірено науковцями Гарвардської школи бізнесу.

cover-63d2a04e7df7e139287328.png

А якщо весь цей час вашому кар'єрному зростанню заважали… нудні туфлі?

Вивчили дослідження вчених про те, як нестандартно прокачати свою кар'єру, і зібрали для вас несподівані, але науково доведені хитрощі.

#1. Одягайтеся сміливіше

Бажаєте, щоби в офісі вас більше поважали? Одягніть червоні кросівки.

Вчені з'ясували: люди, які носять на роботі незвичайний одяг, часто сприймаються компетентнішими та «важливішими», ніж працівники, які дотримуються звичайного офісного стилю.

Ось декілька проведених ученими експериментів:

  • Студенти Гарварда визнали професора зі щетиною, який носив футболку, більш професійним, ніж гладенько поголеного викладача в костюмі з краваткою.
  • Дослідники вивчили реакцію керівників, котрі відвідують симпозіум у престижній бізнес-школі, де професор носив червоні кеди Converse. Порівнюючи з іншими викладачами, професіоналізм цього лектора оцінили вище. Багато учасників відзначали його зовнішній вигляд як один із показників статусу.

Діна Гердеман, головний редактор журналу Harvard Business School, пояснює це так: «Коли людина, знаючи про встановлену норму, дозволяє собі створювати власні правила, оточення сприймає її як більш значиму та компетентнішу в професії».

#2. Ставте більше запитань

Знання того, як вести розмову, може покращити кар'єру та соціальне життя. Дослідження в галузі поведінкових наук показують: люди, які ставлять додаткові запитання, частіше отримують кращу роботу, ніж ті, хто цього не робить.

«Людей, які ставлять додаткові запитання і жваво цікавляться темою, сприймають краще і вважають приємнішими співрозмовниками», — говорить Елісон Вуд Брукс, доцент Гарвардської школи бізнесу.

Брукс із колегами провели декілька експериментів серед учасників онлайн-чату та людей на швидких побаченнях. Ті, хто ставив такі питання — тобто пов'язані з інформацією, яку співрозмовник уже озвучив, — подобалися більше за інших.

«Уточнювальні запитання — це простий та ефективний спосіб продовжити розмову і показати, що ви звернули увагу на те, що сказав ваш партнер», — пишуть дослідники.

Це проста стратегія, яку можна використовувати, щоб не тільки виглядати, а й справді стати розумнішим. Але не варто забувати про почуття міри: якщо ставити занадто багато запитань і нічого не розповідати, ефект буде зворотним.

#3. Формулюйте цілі у позитивному ключі

За даними шведських учених, шанси реалізувати плани змінюються, залежно від формулювання задуманого. Учасники з цілями, орієнтованими на підхід «зробити щось нове», наприклад, «отримати сертифікат IELTS», досягали успіху в 59% випадків. А ті, хто намагався чогось позбутися (наприклад, хотіли перестати їсти солодке) — у 47%.

Професор психології здоров'я Сюзан Мічі (Британія) вважає, що формулювання впливають на сприйняття людиною завдання. Чим негативніший план дій — тим більше шансів зіткнутися із розривом між наміром та поведінкою.

#4. Відмовтеся від сумнівних селфі в кринжових масках

Ви знали, що 70% роботодавців аналізують соцмережі кандидатів під час відбору? Покладатися на Snapchat та Instagram Stories, контент із яких зникає невдовзі після публікації, також не варто. Так, дивні селфі або різке висловлювання у сторіз пропадуть через 24 години, але враження від них залишиться. Такого висновку після низки експериментів дійшла дослідник соціальних наук Леслі К. Джон із Гарвардської школи бізнесу.

Рекомендуємо прочитати:

img-6363aaf733783580321624.png

Як визнавати свої помилки без шкоди для репутації та кар'єри: 4 поради

Читати

Дурне або відверте фото може коштувати як нинішньої посади, так і потенційного оффера. Навіть якщо допис зникне за добу, раптом ваш профіль саме в цю мить переглядав рекрутер?

Той факт, що публікація тимчасова, спонукає людей навіть більше ризикувати та створювати сумнівний/неоднозначний контент. І робити ще більше дописів. Наприклад, в одному з експериментів студентів попросили зробити селфі і сказали, що воно відображатиметься на екранах по всьому кампусу університету.

Знаючи, що селфі буде тимчасовим, люди ділилися своїми фото у 1,2 раза частіше, ніж ті, хто думав, що ця історія надовго. Крім того, обіцянка тимчасовості змусила людей знизити планку критеріїв до фото. Багато хто погоджувався зробити неоднозначні знімки: напівоголені, з навмисне дурнуватим чи скривленим обличчям, з алкоголем чи наркотиками.

Джон радить уникати тимчасових публікацій, які можуть вплинути на сприйняття людини як фахівця.

#5. Перевірте, яких ресурсів вам не вистачає, і виправте це

Роберт Саймонс, професор Гарвардської бізнес-школи, вважає, що сьогодні профіль однієї вакансії розширюється, створюючи все більше вимог для працівника. Але при цьому часто кількість ресурсів, які люди отримують для роботи, залишається незмінною.

«Працівники зазнають дедалі більшого тиску, щоби відповідати роботі. І стресують через те, що їх розривають на різні завдання, але не надають потрібну допомогу та ресурси».

Щоби працівникам було легше розібратися, у чому суть проблеми, та оптимізувати роботу, Саймонс створив безплатний онлайн-інструмент оптимізації дизайну завдань (JDOT).

Питання JDOT оцінюють, наскільки добре налагоджені процеси вашої роботи та чи достатньо для неї ресурсів.

Уявіть, що ви думаєте про те, чи погоджуватися на нову посаду. Вивчивши характер роботи, JDOT дозволяє налаштувати чотири повзунки, щоб відповісти на такі питання:

#1. Які ресурси я контролюю в організації, щоби виконати роботу? (проміжок контролю)

#2. Як оцінюватимуть мою роботу? (проміжок підзвітності)

#3. На кого мені потрібно впливати для досягнення цілей, за які я відповідаю? (проміжок впливу)

#4. Якої допомоги я можу очікувати, коли звертаюсь за нею до інших? (проміжок підтримки)

Так може виглядати картина для керівника відділу продажу. Вже на етапі розміщення повзунків сервіс показує потенційну проблему.

Хорошим результатом вважається, якщо в підсумку показники зійдуться в значку Х:

У нашому випадку магія відбулася, але з урахуванням потенційної проблеми сервіс запропонує способи, які допоможуть покращити процеси.

Важливо: зважаючи на простоту JDOT, не варто очікувати глибокого та серйозного аналізу, а також суперрекомендацій. Цей інструмент підійде лише для першого поверхневого зрізу даних, щоб виявити проблему та зрозуміти, куди копати далі.

Якщо, на відміну від нашого гіпотетичного керівника відділу продажу, ваш Х у графіках не склався, варто обговорити з менеджером, як налагодити робочі процеси. А якщо це неможливо чи розмови не дають результату — можливо, настав час шукати нову роботу.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович