Як впевнено ухвалювати фінансові рішення у бізнесі | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Тім Данн: «У Nike я допомагаю фінансовим менеджерам ставати директорами»

Як впевнено ухвалювати фінансові рішення у бізнесі — радить фіндиректор штаб-квартири Nike.

cover-6409ebf8064a5801399418.jpg

Тім Данн — екскерівник фінансового відділу Nike Canada. Зараз він директор програми ротації фінансових лідерів у Nike: готує фінменеджерів компанії до вищих посад та рівня відповідальності.

Тім переконаний, що фінансова функція — це не лише про гроші компанії, а ще й про маркетинг, дизайн, цінність продукту.

В ексклюзивному інтерв'ю для Laba Тім розмірковує про тренди та майбутнє фінансового менеджменту. Розповідає, як Nike вдалося впоратися із кризою та яких якостей фінансистам не вистачає, щоб отримати підвищення. Прочитати інтерв'ю в оригіналі можна за посиланням.

*Навесні у Тіма стартує курс Financial Management англійською мовою в Laba Global. Він допоможе фінансистам покращити менеджерські навички та навчить поєднувати фінансові цілі зі стратегіями розвитку бізнесу.

Які навички потрібно розвивати фінменеджерам, щоб обіймати вищі посади?

У Nike я допомагаю фінансовим менеджерам ставати директорами. Ключова відмінність тут у тому, що менеджери виконують спущені зверху завдання, а директори — визначають, хто і що має робити. Це стратегічні рішення.

Найкращий спосіб отримати підвищення — показати, що можеш виконувати роботу на рівень вище за твою. Для цього я раджу спостерігати за успішними менеджерами, навчатися у них та думати, як застосувати такий тип керівництва у своїй нинішній роботі.

Звісно, щоби рухатися вперед, потрібні й технічні навички. Як фахівці ми (фінансисти) завжди відточуємо свої hard skills. Наприклад, якщо ви працюєте з податками, то маєте постійно вдосконалювати знання у цій сфері.

Але найчастіше для підвищення людям не вистачає саме лідерських якостей — soft skills, комунікативних та стратегічних навичок, самопізнання. Ці скіли складно розвинути самотужки. Для їх прокачування необхідний зворотний зв'язок.

А що фінменеджери повинні знати про нефінансові аспекти компанії?

У Nike, якщо ви з кимось співпрацюєте, то повинні знати все про їхню роботу. Наприклад, коли спілкуєтесь з дизайнерами кросівок — необхідно розуміти, чим вони зайняті, яку цінність для продукту та компанії створюють.

Наш бренд цінують за інновації. Ми беремо щось нове, незвичайне — і перетворюємо на продукт, який кращий за попередній. Якщо це взуття, то воно легше, у нього краща компресія, його характеристики допомагають підвищити показники при бігу.

Інший приклад — зі сфери маркетингу, де ми — один із найбільших спортивних брендів. Нам потрібно розуміти, як розміщення нашого логотипа на полі виглядає в очах споживачів і в чому тут додаткова цінність. Розуміння того, на що маркетологи витрачають бюджети, — важливе, щоби ви могли дати їм пораду або показати, як їхня робота впливає на результати компанії. А це означає, що у команді вам як фінансисту мають довіряти. Не треба бути «поганим поліцейським» — такий підхід погіршує стосунки у команді. Бізнес має будуватися на партнерстві.

Аби бути крос-функціональним керівником, треба розуміти, що рухає командою, у чому полягає робота кожного фахівця.

Рекомендуємо прочитати:

img-fincheckupua-61eeba1caa8c6497137805.jpg

Як зрозуміти, чи здорова ваша компанія

Читати

Останні 15 років були непростими для бізнесу через низку криз. Як фінменеджер може допомогти компанії підготуватися до фінансових ризиків?

Є два типи фінансових ризиків:

  • Стандартні виклики, які можна передбачити та підготуватися до них, — економічний спад або вдалий новий продукт конкурента, що скорочує вашу частку ринку.
  • Великі кризи. Ніхто не був готовий до пандемії чи війни в Україні. Подібні події неможливо передбачити. У такі моменти CFO має зустрітися з іншими топменеджерами та з'ясувати, яким є план дій бізнесу. Спокійно, грамотно та швидко. У компанії завжди знайдуться люди, яких такі ситуації повністю вибивають із колії. Їхня перша реакція — страх. Тому важливо, щоб усі керівники зібралися та вирішили, як вони збираються долати кризу.

Коли почалася пандемія і ми зрозуміли, що це надовго, наш CEO чітко пояснив, що на нас чекає три стадії. Перша — все зачиняється і бізнес уповільнюється. Тому ми сфокусувалися на онлайн-торгівлі та роботі наших центрів дистрибуції. Потім — етап відновлення, і нарешті — повернення до нормального життя.

Інші керівники, включно з фінансовим директором, переконалися, що вся компанія про це знає. Так ми згуртувалися. Ми знали, що відбувається і як поводитимемося в такій ситуації. Подібна чіткість дій є дуже важливою, коли відбувається подія світового масштабу.

Які tech-тренди впливають на корпоративні фінанси та що про них потрібно знати фінансовим менеджерам?

  • Автоматизація

    Ми у Nike намагаємося розвивати цей напрямок. І я не думаю, що штучний інтелект тут уже достатньо ефективний. Усе залежить від того, що ми маємо на увазі під ШІ. Більшість завдань, які ми можемо виконати, пов'язані з автоматизацією та машинним навчанням. Але для мене машинне навчання — це не те саме, що ШІ.
  • Трансформація

    Це ширший термін, який описує, як ми плануємо автоматизувати процеси, щоб люди виконували менше роботи. Включно з впровадженням корпоративних систем, що оптимізують нашу роботу. Крім того, ми оцінюємо всі процеси від початку до кінця, щоб максимізувати їхню цінність. Наш відділ доносить до керівників підрозділів, на які фінансові ресурси вони можуть розраховувати. І виходячи з цього, менеджери коригують свої очікування.
  • Централізація

     Компанії дедалі частіше думають, як знизити вартість своїх послуг завдяки централізації операцій, їхній автоматизації. Наприклад, як передати деякі процеси комп'ютерам, а не рахувати все в Excel.

Ви працюєте у Nike 16 років. Що ви дізналися про лідерство за цей час?

Nike — чудовий приклад компанії, яка розвиває лідерів та створює для них конкурентне середовище. Ми багато говоримо про лідерство, інвестуємо у тих, хто розвиває необхідні якості. І ми маємо єдину для всіх систему лідерства.

Мене надихають багато керівників у Nike, і сам я встиг попрацювати на різних посадах. Один із топменеджерів казав: «Хочеш йти швидко — йди сам. А якщо хочеш дійти далеко — тобі потрібна команда». Думаю, у цій фразі — дух лідерства в Nike.

Нещодавно засновник NIke Філіп Найт сказав, що Nike — більшою мірою спортивна команда, ніж бізнес.

Є почуття, що цим шляхом ми йдемо разом. Тому нам простіше створити більш інклюзивне та diversity-середовище. Так, іноді потрібно більше часу, щоб ухвалити рішення. Але тільки тому, що ми радимося і обмінюємося ідеями один з одним.

Головне, що я дізнався про лідерство: те, як ви спілкуєтеся з командою і доносите інформацію, — не менш важливо, ніж результати вашого бізнесу.

Як керівники Nike транслюють цінності компанії, спілкуючись із молодими працівниками?

Лідери Nike дуже відкриті та доступні. На початку своєї кар'єри, коли я розмовляв з менеджерами на декілька рівнів вищих за мене, вони зверталися до мене на ім'я. Це вражало з огляду на розмір компанії. Коли я розмовляв із ними, вони слухали з непідробним інтересом. Приділяли свій час та прислухалися.

Якщо ви можете поговорити з керівником компанії — це допомагає розвивати лідерство і робить бізнес більш відкритим.

Одне із завдань фінансового менеджера — допомогти компанії вийти на ринки капіталу. Що тут є ключовим в ухваленні рішень?

Найкращий спосіб допомогти компанії — зосередитися на ефективності, створюючи, підтримуючи й утримуючи цінність продукту.

Фінансові менеджери, які на цьому фокусуються, досягають результатів, цікавих для інвесторів. Саме так можна залучити зовнішній капітал, якщо він вам потрібен.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Корпоративні фінанси»
Фінанси
Веде Олександр Кроть
27 червня 6 серпня
Олександр Кроть