Власник не завжди розуміє, який прибуток генерує його бізнес. Здебільшого через те, що не може правильно читати фінансові звіти — або фінансисти не вміють зрозуміло доносити інформацію. І першого, і другого ви навчитеся на курсі «Фінансовий аналіз» у Laba.
Публікуємо два відгуки про курс — як нові знання покращують роботу.
«Я перевернула з голови на ноги весь управлінський облік у компанії»
Олена Руденко, головний бухгалтер стейк-хаусу Texas Ranch
Понад 12 років я працюю у сфері фінансів, завжди намагаюся розвиватися та вчитися чогось нового. Спочатку я планувала пройти курс «Головний бухгалтер», але коли прийшла працювати до ресторану, зіткнулася з управлінською звітністю, зокрема з P&L.
У мене виникли сумніви, що бухгалтери до мене правильно формували цей звіт — щось у показниках постійно не збігалося. Тому, коли я побачила рекламу курсу «Фінансовий аналіз», відразу ж записалася.
У мене було дві цілі:
1. Навчитися грамотно складати, читати та аналізувати управлінські звіти.
2. Зрозуміти, як бачити картину бізнесу загалом та правильно доносити її власнику.
На курсі я цього навчилася.
Про найкорисніші теми
Сподобалося, як ми вчилися читати публічні звіти великих компаній — Disney, Vodafone, Нова Пошта. Ми аналізували показники за роками та розбирали динаміку: що сталося за певний відрізок часу, чому в одному періоді така цифра, а наступного — інша.
Я почала дивитись на цифри з іншого боку. Фінансовий аналіз передбачає оцінку за роками: можна побачити динаміку протягом кількох років — побудувати коефіцієнти, розрахувати показники та переглянути зміни бізнесу. А коли складаєш бухгалтерський звіт, цього не бачиш.
Корисно було навчитися будувати піраміду коефіцієнтів. Спочатку ми опанували звіти Cash Flow, P&L та баланс, а також навчилися їх аналізувати. А потім розбирали взаємозв'язок між ними. Розраховували перехресні коефіцієнти та будували піраміду, яка веде до головного показника компанії — ROE. Це рентабельність власного капіталу, вона показує, чи вигідно в принципі займатися цим бізнесом.
Піраміда дає змогу оцінити фінансове здоров'я компанії. Це аналіз всіх важливих коефіцієнтів у цифрах та відсоткових співвідношеннях.
Загалом кожен вебінар курсу добре продуманий. Не просто цікаво дивитися, а й можна застосувати — хочеться відразу використати все в роботі.
Що змінили у роботі після курсу?
#1. Склала з нуля всі управлінські звіти
Я перевернула з голови на ноги весь управлінський облік у ресторані. А до цього проаналізувала всю роботу за 3 роки, щоби побачити процес розвитку бізнесу.
У ресторані й раніше складали звіт P&L, але я підозрювала, що це роблять неправильно — у підсумку виходило багато нестиковок. Однак для того, щоб побачити конкретні помилки (і тим більше їх виправити) мені не вистачало знань. Після курсу все прояснилося і я переробила звіти.
#2. Навчила власника читати звітність
Раніше P&L у нас будувався за касовим методом, але за таким принципом складають Cash Flow — зведення руху грошей за певний період. А P&L потрібно будувати методом нарахувань — він показує чистий прибуток.
Рішення ухвалювалися на основі неправильних результатів, тому цифри не збігалися. А коли я склала звіт правильно, вони зійшлися. І завдяки цьому я все змогла пояснити власнику.


Підписуйтесь на нашу розсилку
#3. Навчилася працювати із кредиторською заборгованістю
Важливий момент щодо специфіки бізнесу: у ресторані потрібно ретельно стежити за зобов'язаннями перед постачальниками. Тепер я це вмію. Розраховую коефіцієнт кредиторської заборгованості за днями, показую цифри власнику, шеф-кухареві, який відповідає за закупівлю, і пояснюю, як ми керуємо всім процесом.
#4. Впровадила платіжний календар та бюджет
Раніше фінансові справи в компанії велися із «заплющеними» очима. Власник зумів запустити бізнес, але ніхто не знав, куди рухатися, оскільки не було управлінської звітності.
Тепер вона є, і всі рішення ухвалюються на основі цифр, а це зовсім інша картина. Ми бачимо, скільки і кому винні, можемо запобігти касовим розривам і знаємо, як побудувати роботу в умовах нестабільності.
Головні висновки після курсу:
- Це було не лише професійне зростання, а й особисте. Я зрозуміла, що не треба зупинятися на досягнутому. Завжди є чого вчитися.
- Важливо не боятися пробувати нове та змінювати професію. Зараз я розглядаю можливість відійти від бухобліку та розвиватися у фінансах.
- Потрібно фокусуватися на головному, а не розсіюватись на копійки. Бухгалтери рахують усе до дрібниць, а у фінзвіті це не впливає на результат. Тому не потрібно марнувати час.
«Тепер я розумію, як працює бізнес і де у нього є "просідання"»
Маріанна Леонтьєва, головний спеціаліст департаменту оцінки та моніторингу заставного майна в АТ «ТАСКОМБАНК»
Я працюю з великими об'єктами — виконую оцінку бізнесу, який пропонується у заставу. І мені важливо розуміти, як формується звітність для підприємства, з яким ми працюємо.
Я маю фінансову освіту, тому хотіла й оновити теоретичні знання, й отримати свіжі практичні. Шукала курс з акцентом саме на практиці — де б вчили, як складати звіти, звідки брати показники та як їх враховувати. Тому й записалася на фінансовий аналіз.
Про найкорисніші теми
На кожному занятті ми докладно розглядали, як складати той чи інший звіт. Мені саме такі знання були потрібні. Cash Flow, P&L, баланс — на розумінні цих документів вибудовується моя робота.
На заняттях ми розбиралися, як аналізувати звіти та «читати» економічний стан підприємства. Це дає розуміння того, як працює бізнес і де у нього є «просідання». Ми розраховували фінансові показники на базі звітів і дивилися, де у компанії плюси, а де мінуси, і які можуть бути прогнози розвитку.
Що змінили у роботі після курсу?
Я подивилася на звітність з іншого боку — більш поглиблено. І у деяких проєктах вже застосувала нові знання. Наприклад, тепер всі показники, які дають підприємства-клієнти, можу перевіряти ще раз самостійно. Так я розумію, чи правильні вони, щоб надалі проводити точну оцінку бізнесу.
Тепер я знаю, як зіставити певні параметри і зрозуміти, чи це реальні цифри. Розумію, за якими показниками можна поставити додаткові питання клієнту, щоб детальніше дізнатися, як у компанії формують ті чи інші параметри.
Курс допоміг мені поглибити знання з первинного аналізу даних, які я надалі використовую у себе в розрахунках. Це такі показники, як доходи та витрати підприємства, капіталовкладення, зростання прибутку. Тобто тепер я краще розумію, з чого формуються статті операційних витрат і доходів, які дані включені до звіту, а які — ні.
Головний висновок після курсу: практика завжди крутіша за теорію
На курс я пішла насамперед тому, що його викладає досвідчений фінансовий директор. І не помилилася — на заняттях ми не лише вивчали, як усе влаштовано у фінансовому аналізі, а й розбирали реальні приклади.


Бажаєте отримувати дайджест статей?

