4 правила офісного етикету, які більше не працюють | Бізнес-школа Laba
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

4 правила офісного етикету, які більше не працюють

Гайд для тих, хто хоче повернути команду до офлайн-офісу.

cover-6446394c51f46471472100.png

Від ковіду до повномасштабної війни — багато людей працюють з дому настільки довго, що забули, який на вигляд офіс. Хороша новина: це можливість для компаній заново побудувати офлайн-комунікацію всередині команди, враховуючи попередні помилки.

Зібрали 4 правила офісного етикету, які доведеться переглянути, якщо ви все ж таки хочете бачити свою команду наживо.

#1. Робота від дзвінка до дзвінка

До пандемії працівники зазвичай працювали 8 годин на день з перервою на обід. Зараз, повертаючись до офісу, мало хто хоче висиджувати фіксовані «з 10 до 7». Тепер більшість людей прагнуть, аби робота відповідала їхньому способу життя та індивідуальним потребам.

За даними Dice State of Remote Work, лише 3% працівників хочуть працювати з офісу 5 днів на тиждень. Деякі згодні навіть на зменшення зарплати, щоб залишитися на віддаленій роботі. 75% опитаних влаштує гнучкий графік.

Він може виглядати по-різному:

  • Гібридний формат: наприклад, 2 дні в офісі, 3 — з дому.
  • Скорочений робочий тиждень: наприклад, 4-денний, але потрібно бути присутнім в офісі.
  • Парт-тайм: можливість частину дня працювати вдома.

Так, у 2022 році Nike представила своїм працівникам гібридний підхід 3/2. Люди можуть залишатися вдома двічі на тиждень, а три дні — працювати в офісі. Повернення команди до офлайну присвятили 50-річчю бренда.

Команда Amazon перевела значну частину працівників на віддалену роботу ще на початку пандемії. І з того часу експериментувала з варіантами безпечного повернення до офісів. Фінальне рішення ухвалили в лютому 2023 року: з травня всі працівники Amazon повинні щонайменше 3 дні на тиждень працювати офлайн.

У Google у жовтні 2022 року членам команди дозволили 4 тижні на рік працювати з будь-якого місця, погодивши це з менеджером. У січні 2023 року правило змінили, дозволивши залишатися вдома щоп'ятниці, щоби пом'якшити новину про одночасне звільнення 12 тис. осіб.

Рекомендуємо прочитати:

img-6400c572b8b5d318843043.png

Що стоїть за масовими звільненнями у глобальних tech-компаніях

Читати

20 днів на рік працівники шведської фінтех-компанії Klarna можуть самі обирати, де хотіли б попрацювати. Наприклад, віддалено вдома або у закордонному офісі організації.

Цікаве рішення знайшла міжнародна IT-компанія Buffer. У ході щорічного опитування з'ясувалося, що 20% віддалених працівників почуваються самотньо, але не готові повертатися до офісу. І тоді керівництво запровадило спеціальну «плюшку». Тепер кожен член команди, який працює з кав'ярні, щомісяця отримує до $200 на оплату рахунку в закладі. У компанії вважають, що працівники почуватимуться не так самотньо, перебуваючи серед людей.

#2.  Колеги завжди «під рукою»

З одного боку, мінус дистанційки — дефіцит спілкування. Але коли колеги постійно перебувають поруч фізично, це також може виявитися недоліком.

Робота онлайн привчила нас планувати зустрічі заздалегідь — як мінімум тому, що команду розкидали по різних місцях. Ми відвикли від того, що нас відволікають запитаннями «на секунду». Яка зрештою сильно затягується, адже в середньому в людини йде 23 хвилини на те, щоб знову зосередитися на завданні.

З поверненням до офісу погана звичка відволікати колег від роботи може повернутися. Тому тепер варто:

  • заздалегідь планувати зустрічі — можливо онлайн, навіть якщо ви перебуваєте в одному приміщенні. У дослідженні Highfive 94% респондентів підтвердили, що заміна традиційних мітингів відеоконференціями допомагає бути ефективнішими. На таких зустрічах витрачається менше часу, не потрібно зриватися з місця і можна продовжувати працювати паралельно.
  • надсилати повідомлення, щоби дізнатися, чи доступна зараз людина.

#3. Комфорт і безпека — не в пріоритеті

Після пандемії у людей стали суворішими вимоги до безпеки в офісі. Заохочуйте працівників говорити про те, що їх турбує, і будьте готові змінювати старі правила. Наприклад:

  • Запровадьте мітинги на свіжому повітрі. 87% офісних працівників люблять природу, але 75% із них ніколи не працювали на вулиці.
  • Просіть колег залишатися вдома, якщо вони погано почуваються. До пандемії людина вважалася «героєм», якщо приходила до офісу з температурою. COVID-19 змінив культуру лікарняних. Тепер люди чутливіші навіть до незначних симптомів на кшталт кашлю чи болю в горлі, які можуть вказувати на що завгодно.
  • Подбайте про зонування. Наприклад, у відділі продажу рівень шуму вочевидь буде вищим, ніж в IT. Розділіть офіс на тихі та гучні зони, продумайте не лише мітинг-руми, а й кімнати для фокусування.
  • Нагадуйте працівникам, що гучна музика та запахи їжі у спільних просторах заважають колегам.
  • Модернізуйте ваш офіс для підтримки здоров'я. Перевірте, наскільки добре працює система вентиляції, чи надходить у приміщення свіже повітря. Чи достатньо простору для команди, або ж усі дихають один одному в потилицю. Подумайте про очищувачі, іонізатори та зволожувачі повітря, щоби працівники рідше хворіли.

#4. Понаднормова робота — показник лояльності до компанії

Після пандемії люди переглянули свої пріоритети, поставивши на перші місця сім'ю, друзів, здоров'я, хобі та інтереси. Колесо балансу роботи та особистого життя зробило новий оберт.

Ми перестали захоплюватися овертаймами. Тим більше, що вчені довели: коли людина працює понад 50 годин на тиждень, її ефективність різко знижується.

Працівники, які «скуштували» дистанційку, змушують менеджерів докладати більше зусиль, аби повернути команду до офісу. Ось декілька порад, які допоможуть легше пережити період адаптації до офлайну:

  • Моніторте навантаження. Відстежуйте кількість завдань у кожного працівника та команди загалом, враховуйте складність роботи, завантаженість людей.
  • Слідкуйте за ознаками вигорання. Повернення до офісу, нехай навіть у гібридному форматі, — стрес, який може призвести до вигорання. Якщо ефективність падає, а помилок стає більше — це red flag, на який варто звернути увагу та поспілкуватися з командою.
  • Збільшіть кількість днів відпустки та «виганяйте» на відпочинок тих, хто забуває давати собі перепочинок.
  • Зверніть увагу на добробут працівників, особливо на їхнє психічне здоров'я. Побудуйте таку культуру, щоб люди не боялися звернутися до керівника за допомогою у разі перевантаження або коли потрібно визначитися з пріоритетами.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Корпоративна культура»
HR і рекрутинг
Веде Ольга Тарасевич
23 травня 25 червня
Ольга Тарасевич