Зростання ейчара: як отримати підвищення в HR | Бізнес-школа LABA (ЛАБА)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Зростання ейчара: як отримати підвищення в HR

5 порад для кар'єрного зростання від Катерини Губарєвої — молодшого віцепрезидента, керівника People-напрямку в GlobalLogic.

cover-6452c5fe0d98c167543278.png

Завдання HR-ів давно вийшли за рамки найму та звільнення кадрів. Сьогодні HR-фахівці допомагають формувати бізнес-адженду, підтримують баланс між інтересами бізнесу та працівників, створюють бренд компанії на ринку праці.

Рецептом успішної кар'єри у цій сфері ділиться Катерина Губарєва — раніше глобальний HR-директор Luxoft, сьогодні — молодший віцепрезидент, керівник People-напрямку в GlobalLogic.

Почніть з малого: вивчайте теорію і будуйте нетворкінг

У 2003 році я працювала в невеликій компанії офіс-менеджером і дуже хотіла розвиватися. Коли знадобився новий працівник для ведення кадрової документації, я попросила віддати цю роботу мені.

Потім почала виконувати й інші завдання — залучати нових людей, працювати з корпоративною культурою. Так виросла до менеджера з персоналу. Професія HR в Україні на той час тільки зароджувалася.

Зараз способів знайти першу роботу у HR значно більше. Знання можна отримати в університеті та на курсах. В онлайні та офлайні є безліч професійних спільнот, де можна більше дізнатися про специфіку роботи HR-менеджера та завести знайомства.

Крім того, деякі компанії запрошують HR-стажистів та залучають волонтерів до організації професійних конференцій, де можна підвищити професійну кваліфікацію.

Виберіть напрямок: вертикальне зростання чи поглиблення в експертизу

Перш ніж говорити про кар'єру, важливо зрозуміти, куди хочеться рухатися і до чого є схильність. Спрощено професію HR можна поділити на дві частини:

  • роботу з людьми, де потрібно ефективно комунікувати та вести переговори
  • операційну роботу, де потрібно налагоджувати внутрішні процеси у компанії, створювати методології управління та стежити за виконанням законодавства про працю

В обох сферах можна розвиватись двома основними способами.

  • Вертикально — у бік управлінських посад, наприклад керівника напряму, HR-директора країни чи регіону.
  • Горизонтально — як експерт з окремого напрямку. Наприклад, із навчання працівників, оцінки персоналу або формування зарплат. Останнім часом активно розвивається ніша IT HR, котра займається автоматизацією HR-процесів та налаштуванням HR IT систем.

Втім, цей поділ дуже умовний. У кар'єрі успішного ейчара, як правило, є періоди і вертикального, і горизонтального зростання.

Не бійтеся ризикувати: ініціатива винагороджується

Хочу розповісти про поворотний кейс у моїй кар'єрі. У 2010 році я працювала старшим менеджером з персоналу в одеській філії невеликої IT-компанії. Філія розширювалася — і вибрати приміщення для нового офісу доручили мені.

Це не входило до моїх обов'язків, і я могла б відмовитися, але спробувала. Проаналізувала ринок, пройшлася всіма бізнес-центрами, провела переговори — отримала повне уявлення про ринок комерційної нерухомості в Одесі на той час.

Паралельно взяла на себе організацію однієї з перших в Україні технологічних конференцій, де розширила нетворк серед IT-фахівців та лідерів думок.

Пізніше цей досвід допоміг мені здобути хорошу посаду в Ciklum, коли компанія вирішила відкривати філію в Одесі. На співбесіді я змогла розповісти про всі місцеві технологічні компанії, обсяг ринку праці, порадити приміщення під майбутній офіс і провайдерів, які підтримуватимуть його життєдіяльність.

Так я стала директором одеської філії Ciklum і почала працювати буквально в режимі стартапу — наймати працівників, співпрацювати з клієнтами та брендом компанії на місцевому ринку.

Через півтора року мене запросили на роботу до Luxoft на посаду директора одеської філії, де були іншого рівня завдання — не вибудовувати організацію з нуля, а провести трансформацію наявних процесів, бренда, забезпечити швидке зростання, не втративши в якості.

Далі мене запросили до Києва на позицію HR-директора по Україні, з якої я виросла у глобального HR-директора, який відповідає за 22 країни (North America, Europe, APAC).

Чому висока посада дісталася мені, людині з України? Вся справа в ініціативності та готовності багато працювати, брати на себе відповідальність.

У 2015 році я не побоялася взятися за складний міжнародний проєкт з розробки глобальних цінностей Luxoft. Тісно співпрацювала з колегами з усіх країн, знаходила точки дотику для різних культур. Це підняло мою цінність і видимість у компанії та допомогло просунутися далі.

Рекомендуємо прочитати:

kopiya-kariera-site-61c3043d4da5e280803949.png

4 інструменти для розвитку кар’єри

Читати

Виховуйте у собі неупередженість та критичне мислення

HR Manager має бути толерантним та неупередженим — не ділити працівників на поганих та добрих, розв’язувати конфлікти з погляду справедливості, а не емоцій. Ейчар не має права грати за одну з команд — лише бути арбітром.

Дуже важливою є культура комунікації. В одній із компаній, де я працювала, був HR-тимлід із великими амбіціями, але з дуже різкою манерою спілкування. Він дозволяв собі нецензурні висловлювання на адресу колег. Через невідповідність корпоративній культурі йому довелося залишити компанію. Про який кар'єрний розвиток можна говорити, якщо людина не може шанобливо спілкуватися із власною командою?

Ще одна корисна для ейчара якість — це критичне мислення, щоб аналізувати великі потоки інформації, відрізняти правду від дезінформації, збирати та аналізувати дані.

І, звичайно, потрібно розвивати навички самодисципліни та самоорганізації. Це допоможе досягти успіху в будь-якій професії.

Не припиняйте вчитися: фортуна віддає перевагу підготовленому розуму

Не важливо, чи ви фахівець-початківець, чи HR-директор, — постійне навчання має бути вашим пріоритетом. Світ змінюється дуже швидко, а разом із ним змінюються формати роботи та підходи до управління людьми.

Необхідно стежити за світовими трендами у професії та намагатися адаптувати їх до реалій своєї роботи, вчитися на помилках та прислухатися до критики.

Наприклад, декілька років тому не були такими актуальними турбота про ментальне (психічне) здоров'я працівників та програми, спрямовані на підтримання рівності — гендерної, вікової, національної. Можливість працювати віддалено теж не була пріоритетом в HR. Зараз виграє той, хто краще підготовлений і раніше почав впроваджувати ці практики.

Оновлювати свої знання доведеться на кожному новому рівні кар'єри, і тут краще діяти на випередження. Якщо для посади, до якої ви прагнете, потрібна англійська мова Upper-Intermediate або вище — працюйте над цим уже зараз, не чекаючи підвищення. Фортуна віддає перевагу підготовленому розуму.

У мене регулярно запитують, які книги варто прочитати кожному ейчару. Я постійно переглядаю цей перелік. Моя універсальна п’ятірка найкращих має такий вигляд.

#1. «Хто? Розв'яжіть вашу проблему номер 1», Ренді Стріт, Джефф Смарт.

Посібник з найму високоефективних людей. Зрозумілі прикладні техніки, які мене особисто не підвели жодного разу.

#2. «Почни з “Чому?”. Як визначні лідери надихають діяти», Саймон Сінек.

«Чому?» — найважливіше питання у комунікації керівника з командою. Коли є відповідь на нього, решта питань розв’язується сама собою.

#3. «Драйв. Дивовижна правда про те, що нас мотивує», Деніел Пінк.

Не нова, але, як і раніше, актуальна книга про мотивацію. Допомагає ефективно керувати командами та легко залучати працівників до робочого процесу.

#4. «Як упорядкувати справи», Девід Аллен.

Одна з перших прочитаних мною бізнес-книг. Вчить правильно розставляти пріоритети і не «тонути» в дрібних завданнях — а значить, не зазнавати стресу зайвий раз. Рекомендую її всім, хто прагне розвиватись, незалежно від сфери діяльності.

#5. «Наснага. Як побудувати культуру свободи та відповідальності за результат», Патті МакКорд.

У цій книзі екс-HR-директор Netflix просто і зрозуміло пояснює принципи, на яких побудовано найбільшу стрімінгову компанію у світі, справжнього новатора і представника 21 століття, та які можна легко адаптувати до будь-якого бізнесу.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«HR Business Partner»
HR і рекрутинг
Веде Катерина Колосова
9 вересня 16 жовтня
Катерина Колосова