Як використовувати меми для підсилення голосу бренда | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Більше, ніж просто тренд: як використовувати меми для підсилення голосу бренда

Меми Netflix, Duolingo та McDonald's, які принесли десятки тисяч лайків.

cover-64d545b6b4720184573126-min-64fb196ad5c03371752367.jpg

За даними дослідників зі США, 55% користувачів соцмереж віком від 13 до 30 років відправляють меми щотижня, а 30% — щодня. Багато світових брендів вже давно використовують цю тенденцію, адже міленіали та покоління Z становлять 40% від загальної кількості споживачів.

Що таке мем-маркетинг та як правильно його використовувати? Розглянемо на прикладах, як гумор може підвищити охоплення у соцмережах та привернути увагу до продукту.

Коротка довідка про меми

Слово «мем» у перекладі з грецької означає «те, що наслідують». Це зовсім не нове культурне явище, як здається на перший погляд. Слово «мем» було придумано у 1976 році та описувалося як «загальнодоступний культурний артефакт, який поширюється у суспільстві зі швидкістю лісової пожежі».

Сьогодні ми знаємо, що меми — це графічні зображення ідей, які поширюються через соціальні мережі. Мемом може бути GIF, відео або картинка з текстом. Міленіали та зумери люблять їх за унікальну здатність передавання емоцій та почуттів. Замість пояснювати, що, як і чому, вони швидше відправлять мем, щоб висловити свої думки чітко, лаконічно і з гумором.

Мем-маркетинг — це захопливий спосіб взаємодії з аудиторією. Головна мета мемної реклами — викликати в користувачів емоцію, яка асоціюватиметься з вашим бізнесом.

Меми відповідають за зв'язок споживачів із людським аспектом вашого бренда.

Використовуючи їх, ви можете пожвавити свої соцмережі. Меми не надто рекламні та змушують людей посміхатися. Користувачі активно лайкають смішні картинки та відео, коментують їх, діляться із друзями.

Як зробити мем

Працювати з таким контентом нескладно. Найбільш популярні меми зазвичай вже створені, тому все, що вам потрібно зробити, — придумати спосіб пов'язати їх з вашими продуктами.

Або ви можете створювати власні меми. Наприклад, Heinz — чудовий приклад. Виробник соусів хотів підвищити впізнаваність бренда та залученість у соцмережах. Разом із компанією Memes.com Heinz розробив мемну кампанію, щоб отримати 1 млн переглядів.

Heinz вміло підкидав дрова в давню суперечку: помідор — це фрукт чи овоч? Бренд просив людей стати на чийсь бік за допомогою хештегів та графічних зображень зі словами.

  • тренди
  • меми
  • маркетинг
 
Меми «Помідор — фрукт чи овоч?» Джерело: Campaign Summary — HEINZ

У рамках цієї кампанії Heinz отримав понад 4 млн переглядів, в 4 рази перевищивши запланований показник.

Ще декілька прикладів мемів від світових брендів

Netflix

На сторінці Netflix ви не знайдете жодного лонгріду. Бренд користується великою популярністю серед людей віком до 35 років. Тому він часто постить смішні картинки та відео, щоб взаємодіяти з аудиторією та рекламувати нові фільми.

Netflix як стрімінгова платформа має майже безмежну кількість контенту, який можна легко перетворити на мем.

 

меми

Dominos

У грудні 2022 року збірна Аргентини виграла чемпіонат світу з футболу. Після цього капітан команди Ліонель Мессі запостив у Instagram фото, де він спить, обійнявшись із трофеєм, підписавши його Buen dia! (у перекладі — «Доброго ранку!»). Публікація відразу стала вірусною і зібрала мільйони лайків.

У Dominos швидко підхопили новий тренд (швидкість у соцмережах вирішує все). Вони відредагували фото, замінивши кубок стосом піци Dominos і поділилися ним у своєму Instagram з текстом Messi one last night. Бренд порівняв любов до футболу Мессі з пристрастю до піци «Доміно», яка особливо гостро відчувається вранці після веселої ночі. Цей допис отримав більше лайків, ніж 6 попередніх публікацій разом узятих.

Dominos — чудовий приклад того, як бренд бере актуальну тему та адаптує мем під свій продукт.

  • бренди
  • інтернет маркетинг
 
1 – Ліонель Мессі спить, обійнявшись із трофеєм. Джерело: leomessi Instagram
2 – Ліонель Мессі спить, обійнявшись із піцою Dominos». Джерело: Dominos в Instagram

Starbucks 

«Я, також я» — один із найпопулярніших форматів мемів, який грає на думках та почуттях. Його суть полягає в тому, що ми спочатку уявляємо себе людиною, якою хочемо бути, а потім жартуємо над собою, згадуючи, ким є насправді.

Starbucks використовує мем «Я також я», щоб змусити людей думати і говорити про свої продукти. Ось веселий приклад:

діджитал маркетинг

Duolingo 

У Duolingo помітили, що користувачі часто обговорюють у соцмережах енергійну, а іноді й «агресивну» поведінку сови Duo. Команда вирішила використати це у своїх рекламних роликах. Їм вдалося створити багато смішних мемів, на яких Duo, розміром з людину, сварить та висміює користувачів, які пропускають уроки. Результат не змусив на себе довго чекати. Зараз у Duolingo 7,2 млн підписників у TikTok.

 

McDonald’s 

McDonald's активно використовує мем-маркетинг у соцмережах, щоб спілкуватися з підписниками. Тому коли завірусився мем «Маленька міс» (героїня однойменної серії дитячих книг Роджера Харгрівза), бренд не пропустив можливості репоснути його в свій Instagram і порадувати аудиторію.

Мережа опублікувала меми зі словами «Маленька міс вкраде твою картоплю фрі», «Маленькій міс потрібна її дієтична кола з McDonald's».

Користувачі почали жваво коментувати пости та ділитися своїми ідеями. Хтось написав: «Маленька міс прокидається раніше 11 лише у вихідні, щоб встигнути купити МакМафін до закінчення сніданку».

  • google тренди
  • digital маркетингу
 
Меми «Маленька міс» від McDonald's. Джерело: McDonald’s в Instagram

Як використовувати мем-маркетинг: 5 порад

#1. Визначте Brand Voice

Коли йдеться про тренди, всі хочуть встигнути застрибнути в поїзд, але далеко не кожен вірусний мем підійде для вашої компанії.

Важливо, щоб у вас був чітко сформований голос, який точно відображатиме ваш імідж, характер та ідентичність. Тому насамперед потрібно зробити чекап сумісності мемів із вашим брендом.

#2. Знайдіть свою аудиторію

Подумайте, для кого будуть призначені ваші меми. Може допомогти аналіз споживчого попиту, сегментація аудиторії за віком, інтересами та демографічними ознаками.

Знаючи своїх клієнтів та підписників, ви зможете створити правильний набір шаблонів для мемів. Наприклад, якщо ваша аудиторія цікавиться кіно, створюйте меми з відсилками до популярних фільмів і серіалів.

Перш ніж опублікувати мем, зробіть крок назад і переконайтеся, що він:

  • не містить образливих виразів
  • не висміює певні групи та спільноти
  • не має прихованих смислів, які можуть бути неправильно зрозумілі

Якщо раптом ви допустили помилку, яка стала вірусною, якнайшвидше вибачтеся і виправтеся.

У травні 2023 року в твіттері стали з'являтися такі меми:

психологія маркетингу

Після натискання на ALT з'являлося спливне вікно з жартом. Бренди, зокрема McDonald's, підхопили цю тенденцію. На перший погляд, це лише веселий контент, але він виявився зовсім не смішним для незрячих користувачів, які використовують альтернативний текст для орієнтації в соцмережах. За допомогою спеціальних програм вони можуть слухати зміст твітів.

Багато людей розкритикували бренди, що поділились мемом.

29-річний Коннор зазначив, що мем «тисни тут» — це жарт для зрячих людей, який викликав у нього «почуття виключення з суспільства».

McDonald's Canada відповів вибаченням і видалив свій допис:

мем

#3. Дотримуйтесь негласних правил створення мемів

  • Великий шрифт і легка читабельність слів забезпечують максимальну залученість
  • Використовуючи наявний мем, не можна змінювати сенс — це може заплутати користувачів
  • Мем повинен залишатися впізнаваним після його адаптації до бренда
  • CTA-меседжів у мемах краще уникати, прямі заклики до купівлі можуть дратувати користувачів

#4. Використовуйте актуальні меми

Ідеально, якщо бренд публікує мем, який перебуває на піку популярності, а не коли він вже достатньо поширився й інтерес до нього згас. Згаявши час, ви можете не отримати бажаного відгуку від аудиторії.

Як ми вже говорили, допис Dominos із Мессі приніс бренду тисячі лайків, а ось мем із невірним хлопцем зайшов не настільки добре.

поганий мем

#5. Не переборщіть

Меми — це дуже весело, але все ж таки намагайтеся використовувати в соцмережах різноманітний контент. Сторінка в Instagram, переповнена мемами, не завжди візуально приємна.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Маркетолог»
Маркетинг і PR
Веде Юрій Гладкий
20 травня 27 червня
Юрій Гладкий