Чого навчилися слухачі курсу «Бізнес-аналітик в IT» у Laba | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Чого навчилися слухачі курсу «Бізнес-аналітик в IT» у Laba

4 історії про те, чому прийшли на курс та як змінився підхід до роботи після навчання.

cover-64f0866614c34336426340.jpg

Бізнес-аналітик в IT — свого роду перекладач між замовником і командою. Це учасник круглого столу, за яким сидять розробники, тестувальники, менеджери проєкту й клієнт. Він завжди має чітку відповідь на запитання про компанію чи продукт, які аналізує: де вони перебувають зараз (as-is), якими хочуть стати (to-be) та які кроки дозволять цього досягти.

Як аналізувати бізнес, оптимізувати процеси та знаходити ефективні рішення в роботі з програмним забезпеченням — вчить Наті Назар на курсі «Бізнес-аналітик в ІТ». Наті керувала Business Analysis Office у SoftServe зі штатом до 400 аналітиків, має 11+ років практичного досвіду в бізнес-аналізі ІТ-індустрії. 

Запитали слухачів попереднього потоку курсу, чого вони навчилися та як змінився їхній підхід до роботи після навчання в Laba.

 


Альона Шабардіна

Директор департаменту технологій у Nova Post, група компаній «Нова пошта» 

Чому почала навчання на курсі та як змінився підхід до роботи після нього

Це вже не перший мій курс у Laba. Одного разу я пройшла навчання з PowerPoint — і зрозуміла, що це тільки початок. Я закінчила вже понад 10 курсів Laba і з 2021 року виросла з керівника малого відділу до директора департаменту міжнародного напрямку. 

Курс із бізнес-аналізу мене зацікавив, по-перше, лектором, а по-друге — програмою. Помітила, що після навчання мій підхід до роботи став більш структурованим. Крім того, ми з командою активно використовуємо інструменти стратегічного аналізу, вивчаємо потреби та успішно визначаємо метрики продуктів, про які я дізналася від Наті. 

Про найкорисніші теми на курсі 

  • Аналіз стратегії, а саме business model canvas — інструмент стратегічного управління, який допоможе описати, сформулювати й викласти в зручній формі бізнес-модель організації.  
  • 7 вимірів продукту — це методологія, яка допомагає сформувати цілісну картину того, що команда створюватиме. І головне — як через постійний процес дослідження максимізувати цінність, яку принесе продукт. 
  • Презентація ідей — ми вивчали структуру та дизайн презентації, як саме правильно подавати інформацію, щоб ідеї підтримали колеги та стейкхолдери. 

Мені сподобався підхід до навчання, робота в мінігрупах над проєктом. А ще можливість пропрацювати кожну тему на «живому» прикладі, отримати зворотний звʼязок від Наті та кураторів курсу.

Крім того, дуже тішить, що після проходження курсу не потрібно шукати ще якихось додаткових інструментів. Усе, що треба для розвитку в бізнес-аналізі, вже є в матеріалах у постійному доступі на платформі Laba.

Що нового дізналася на курсі  

Мені було важливо поглибити свої знання про інструменти, які допоможуть ефективніше виконувати робочі задачі. Ось деякі з них: 

  • Value Proposition Canvas — фреймворк, призначений для візуалізації та перевірки попиту на продукт, а також цінності для клієнта. Тепер я використовую його в роботі над новими продуктами й технологіями в країнах Європи. 
  • «5 Чому» (5 why), діаграма Ішикави — дозволяють шукати причини дефектів та втрат у процесах. 
  • Нотація BPMN — у роботі бізнес-аналітика дуже важливим є фокус на процесах, кожні зміни та оптимізації потребують аналізу стану as is. У цьому дуже допомагає моделювання процесів у нотації BPMN. Вона дозволяє одразу зрозуміти учасників, дії, які вони виконують, і як саме можна спростити процес. 

Головний інсайт після курсу

Бізнес-аналітик має дотримуватися helicopter view. Це означає ніби піднятися над проблемою або завданням, подивитися на неї під іншим кутом і побачити цілісну картину. 

 


Олег Савченко

Бізнес- і системний аналітик у Kyivstar.Tech 

Чому почав навчання на курсі 

Kyivstar оплачує своїм співробітникам навчання, пов’язане з їхньою позицією. Мої колеги навчаються в Laba вже давно, тому для мене вибір курсу саме в цій бізнес-школі — цілком закономірний. Загалом я хотів системно пройтися ключовими темами з бізнес-аналітики та визначити, які в мене є прогалини. 

Що нового дізнався на курсі  

  • Принципи та методи аналізу ринку — ми робили зріз великої кількості джерел, розробляли порівняльний мапінг з аналізом переваг та недоліків конкурентних продуктів за обсягом ринку, популярністю, задоволеністю клієнтів, набором функціонала тощо.
  • Дизайн дашбордів, діаграм та статистик — я раніше не працював із таким, тож це був цікавий досвід. 
  • Фреймворк «7 вимірів продукту» — ми вивчали, як структурувати інформацію за цим фреймворком, його принципи та переваги.

Особливість цього потоку — в тому, що він був спрямований на практичну роботу з реальним продуктом. А саме з новою версією особистого кабінету слухача Laba. Ми фактично проходили фазу перед запуском, мали змогу на реальному прикладі розробити roadmap продукту, порівняти поточний з тим, що виходить на ринок. 

Головні інсайти після курсу

#1. Без Business Analyst результат у більшості випадків не задовольняє замовника та залишає негативні враження у розробників. Курс вкотре підсвітив важливість цього фахівця. І показав, як результат кінцевого продукту залежить від роботи бізнес-аналітика та що буде, якщо він виконуватиме свою роботу неякісно. 

Без бізнес-аналітика або з некваліфікованим фахівцем на компанію чекає:

  • втрата прибутку
  • втрата можливої вигоди/переваги
  • несвоєчасний вихід продукту на ринок

#2. Бізнес-аналітик — не просто посередник між розробником і замовником. Це людина, яка знає ринок, пропонує рішення та може порекомендувати, як зробити продукт більш проривним за аналоги конкурентів.   

 


Катерина Мінакова

Бізнес-аналітик у компанії IT Craft

Чому почала навчання на курсі 

До навчання в Laba я вже проходила два курси з бізнес-аналізу від інших шкіл, тому базові знання в мене були. Утім, я багато чула про Наті Назар і прийшла на курс саме заради неї. Мені дуже хотілося в неї повчитися, подивитися, які знання та матеріали вона дає. 

Що нового дізналася на курсі  

Це вже друга моя робота в бізнес-аналізі, і я встигла зіткнутися з великою кількістю завдань і челенджів на проєктах. Однак Наті давала дуже багато нової інформації. 

Вона не лише ділилася теорією та практичними завданнями, але й розповідала про цікаві кейси з практики. Ми отримали дуже багато додаткової інформації, посилань на вебресурси, книжок, презентацій. Я навіть склала план майбутнього навчання, тому що встигла пройти лише 1% із того, що Наті давала нам поза курсом. 

Найбільше нової інформації для мене було на лекціях: 

  • Аналіз стратегії: ми робили аналіз потреб, поточного та майбутнього стану проєкту, а також огляд технік, таких як business model canvas та value proposition canvas.
  • Аналіз потреб: дізналися, з чого починається кожен проєкт (запит RFP/RFQ), розібрали особливості підходу «дизайн-мислення», зробили аналіз проблем із технікою «5 Чому» (5 why) та розібралися, як визначати цілі проєкту.
  • Користувачі: вивчали підходи до user interviews, розбирали empathy map, user journey та способи комунікації з користувачами продукту.  

Наталі Тимань 

Бізнес-аналітик у SK Group EU
(ІТ-компанія з експертизою у сфері автоматизації бізнесу)

Чому почала навчання на курсі 

Раніше я працювала маркетологом та SMM-менеджером. І лише кілька місяців тому перейшла в нову сферу — IT, де працюю бізнес-аналітиком. Курс «Бізнес-аналітик в IT» фактично став для мене можливістю здобути кардинально нові навички та почати працювати в цій професії. 

Що нового дізналася на курсі

Новим на курсі було все, але найбільшим відкриттям для мене стали такі теми: 

  • Аналіз бізнес-процесів. Я зрозуміла, наскільки важливо знати, як взаємодіють різні складові у проєкті та як це впливає на його результат. 
  • Розробка вимог. Ми розібрали їхні види — бізнес-вимоги, користувацькі, функціональні/нефункціональні, транзакційні, — а також процес їхнього збору. 
  • Нотація моделювання бізнес-процесів BPMN. Це схема, яка складається з блоків та різних об’єднувальних елементів. Вони показують усі дії, що відбуваються в системі. Бізнес-аналітику важливо створити нотацію, яка буде зрозуміла всім членам команди. Так вони зможуть ефективно працювати, тому що більше не треба буде витрачати час на те, щоб вдатися в систему й розібратися в її процесах. 

Зараз ці знання стали невіддільною частиною моєї роботи. Кожна тема доповнює наступну — і разом вони створюють повну картину того, як ефективно працювати в IT-бізнес-аналізі. 

Як змінився підхід до роботи після навчання 

Тепер я дотримуюся в роботі стратегічного підходу, фокусуюся на деталях та прагну високої точності в усьому, що роблю. А ще розумію, наскільки важлива ефективна комунікація, співпраця з різними членами команди та стейкхолдерами. Адже це допомагає швидше досягати спільних цілей у проєктах.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Бізнес-аналітик в ІТ»
Бізнес і управління
Веде Наті Назар
26 березня 13 червня
Наті Назар