Чому мене не влаштовує мій керівник | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Чому мене завжди не влаштовує мій керівник

Чи взагалі існує ідеальний CEO?

cover-65d48e1bf105f347952184.jpg

Щоб з’ясувати, як себе оцінюють лідери, McKinsey & Company опитала понад 52 тис. менеджерів та їхніх співробітників. За результатами — 86% керівників заявили, що надихають команду на самовдосконалення, а 77% вважають, що мотивують колег до позитивних дій.

Водночас дослідження від GoodHire показало: лише 32% співробітників у США згодні з тим, що менеджер дійсно зацікавлений в їхньому кар’єрному просуванні, а 83% впевнені, що здатні виконувати свою роботу самостійно — без керівника.

Очевидно, що погляд менеджера на свою роль у команді та враження співробітників різняться. Проте чи справді ваш керівник неефективний, чи проблема у вашій підсвідомості та шаблонах? 

За матеріалами Betterworks, Inc, Fast Company, Hbr.

#1. «Я постійно шукаю ідеального керівника через свої гіперочікування»

Основну частину дорослого життя (яку займає робота) ми змушені підкорятися дорученням іншої людини. З деякими можемо не погоджуватися, і вони постійно змушують нас залишати зону комфорту. Це викликає не лише тривогу, але й страх.

Згідно з даними дослідження платформи пошуку роботи JobCareer 2023 року, 87% співробітників відчувають різноманітні страхи в офісі: 

  • зробити помилку
  • прийняти рішення чи взяти відповідальність на себе
  • взяти участь у публічному виступі

Страх перед менеджером — один із головних. Він спричиняє емоційні розлади: тривогу, депресію, відчуття відчаю, а також породжує комплекси та занижену самооцінку. Окрім цього, такий страх може перерости у фобію, яка супроводжується відчуттям повного неприйняття керівника та ненависті до нього. Звісно, ні про яку співпрацю в такому стані не може бути й мови.

Саме це фундаментальне відчуття страху змушує співробітника створювати у своїй уяві образ ідеального менеджера, який не асоціювався б із потенційними негативними переживаннями.

Купа мотиваційної літератури та різноманітні вебінари від менторів лідерства переповнені інформацією про те, яким має бути ідеальний менеджер. Цього цілком достатньо, щоб створити заспокійливу «бульбашку лідера», з яким завжди приємно працювати. Але насправді уявленнями про ідеального менеджера ви лише нашкодите собі.

Ось 6 гіперочікувань від керівника:

  • Очікування, що менеджер завжди матиме гарний настрій при спілкуванні з вами
  • Потреба негайного визнання після закриття задач
  • Вимога постійної підтримки та мотивації
  • Бажання, щоб менеджер виокремлював вас серед інших колег
  • Вимога безмежної прозорості у ваших робочих стосунках
  • Очікування, що керівник розділить з вами свою владу і делегує обов’язки

При цьому ви відчуєте розчарування та навіть гнів, коли стане очевидним, що менеджер неідеальний та не збирається приділяти вам більше уваги, ніж іншим учасникам команди.

Як запобігти ситуації

Надочікування демонструють вашу закритість та небажання сприймати менеджера як реальну людину, що має свої побоювання.

Страх і стрес відчуваєте не лише ви до свого керівника, але й ваш менеджер до своїх співробітників. 36% лідерів (молодше за 50 років) управляють своїми командами, відчуваючи постійний страх, тривогу та гнів. 

А тепер уявіть собі, що стане з вашою командою, якщо ви та ваш менеджер будете постійно боятися один одного і мріятимете про якісь ідеальні образи? 

Зробіть перший крок і зупиніть свій страх. Подумайте про те, на якій підставі він виникає: на основі вашого реального попереднього досвіду чи страх є надуманим? Якщо в минулому ви натрапили на негатив у спілкуванні з грубим менеджером, поясніть собі, що людина перед вами (новий менеджер) — зовсім інша. Не створюйте одразу захисний ідеал. 

Візьміть собі кілька днів для спостереження за поведінкою керівника: як він чи вона спілкується з командою, чи схильний до агресії або, навпаки, має м’які та лояльні методи управління? Коли у вас сформується реалістичне уявлення про менеджера, ви одразу відчуєте полегшення і зможете робити висновки.

Пропрацювати страхи можна самостійно або зі спеціалістом. Можливо, у пригоді вам стане TED-виступ американського оратора Тімоті Феррісса «Здолай страх, навчися чого завгодно», який радить не бігти від страхів, а розкладати їх на пазли:

 

#2. «Я аналізую своїх менеджерів за принципом “свій/чужий”»

Є ще одне наукове пояснення вашому систематичному невдоволенню керівниками. Воно базується на соціальних стосунках. Психолог Шеррі Малуф розповідає про це у своїй книзі Science and the Leader-Follower Relationship: The Implicit Social Elements Explained.

У нашому мозку існують певні шаблони, один з яких базується на співвідношенні «свій/чужий». Коли ми бачимо перед собою незнайому людину, наша інтуїція одразу видає певну реакцію — прийняття чи відторгнення. Така реакція миттєва, хоча й заснована на соціальному оточенні, в межах якого ми отримали виховання, на наших звичках та вподобаннях. 

Якщо інтуїтивно ми ототожнюємо людину з такою, що схожа на нас («свій»), — до неї виникає довіра та симпатія. З чужинцем перша реакція буде негативною, ми забажаємо закритися.

Співробітник-новачок у компанії схильний прирівнювати менеджерів до категорії «чужий». По-перше, людина підсвідомо ототожнює робоче місце як протилежність звичному безпечному середовищу (наприклад, колу друзів або близьких). Крім цього, часто соціальні зв’язки, звички та вподобання керівника і підлеглого можуть бути різними.

Тому якщо ви з подивом помічаєте, що до кожного нового менеджера у вас одразу формується негатив — пояснення криється у вашій підсвідомості. Мозковий ярлик спрацьовує як захисний механізм, і керівник сприймається чужим, ворожим, далеким. 

Як запобігти ситуації

Найкращий метод подолання ярлика «свій/чужий» — це вихід з установки.

Спершу ви маєте пропрацювати своє переживання безпеки. Припиніть ототожнювати її тільки з певними місцями — домом, роботою. Натомість спробуйте уявити, що фундамент для вашої безпеки — ви самі та ваші спокійні, раціональні рішення.

Після цього подолайте найпоширеніші стереотипи щодо підлеглого (принижений, завжди боїться керівництва) та менеджера (тиран, постійно всіх контролює). 

Припиніть ототожнювати свою роль у команді з поняттям «підлеглий». Серед кола «своїх» завжди помітна наша особистість. Оберіть комфортні синоніми до слова «підлеглий». Як би ви бажали позиціювати себе? Продажник, якому неможливо відмовити, непосидючий креативник? 

І так само подумайте, які синоніми можна було б підібрати до позиції «керівник». Людина перед вами також має особистість та позитивні риси. Наприклад, крутий стратег.

#3. «Я постійно порівнюю менеджера із собою та починаю конкурувати з ним»

Ми розглянули кейси про страх перед менеджером. А що робити у протилежній ситуації: ви не боїтеся свого менеджера, а, навпаки, починаєте змагатися з ним — приховано чи відкрито?

Деякі організації вітають конкуренцію всередині команд, однак якщо об’єктом вашої конкуренції є керівник — це може мати сумні наслідки в першу чергу для вас.

Впізнаєте себе? 

  • Відкрито чи таємно критикуєте дії та рішення менеджера
  • Ви постійно незадоволені поточним станом речей компанії
  • Вам не подобається команда, яку набирає керівник
  • Ви вважаєте, що краще за нього знаєте, як покращити ефективність компанії
  • Перериваєте промову менеджера на спільній зустрічі з партнерами чи інвесторами, бажаючи висловити власну думку

Вчиняючи так, ви можете керуватися особистими амбіціями (наприклад, бажанням стрімкого підвищення), або ж причина реально у вашому невдоволенні процесами в компанії. Але конкуренція з керівником виглядатиме особливо дивно, якщо у менеджера 10+ років досвіду, а у вас — 1.

Рекомендуємо прочитати:

preview-644f72418b556091053933.jpg

Еммануель Долле: «Не плутайте мікроменеджмент з увагою до деталей»

Читати

Менеджер завчасно вирахує вас як небажаного супротивника за такими ознаками:

  • Ви дієте підпільно, в обороні, створюючи навколо себе альянс прихильників, які так само невдоволені своєю роботою (нерідко — не через вину менеджера).
  • Ви схильні до емоційних гойдалок — від високої вмотивованості до різкої втоми.
  • Приховуєте важливу інформацію від керівника.
  • Поводитесь як особа, що наглядає за діями менеджера та оцінює їх, хоча не маєте на це повноважень.
  • Частково перебираєте на себе роль керівника, мотивуючи співробітників.

Щойно менеджер усвідомить загрозу — застосує захисну поведінку, а згодом ви з великою ймовірністю будете звільнені через розхитування компанії зсередини.

Як запобігти ситуації

Змагаючись із менеджером, відкрито критикуючи його методи управління та перебираючи обов’язки керівника на себе, ви не демонструєте власну силу, а перетворюєтеся на слабку ланку, що розхитує команду. Чи дійсно ви бажаєте стати токсичним співробітником? 

Ось три поради, які допоможуть перемкнутися на власний розвиток:

  • Ваше прагнення до агресивної конкуренції більшою мірою свідчить про невпевненість у собі, ніж про те, що особисті скіли перевершують досвід менеджера. Ймовірно, ви не маєте достатнього бекграунду або поки що не навчилися застосовувати свій досвід на практиці. Сфокусуйтеся на роботі над собою та менше концентруйтеся на досягненнях керівника.
  • Позбудьтеся бажання опинитися на місці керівника заради влади. Лідери, що керуються владою як основним методом управління — неефективні у взаємодії зі своєю командою (до них немає довіри та поваги, вони спричиняють плинність кадрів). 
  • Вчіться у свого менеджера, а не конкуруйте з ним. Можливо, людина перед вами — справжній лідер думок у своїй індустрії та готова передати вам свої знання. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович