Як маркетологу розвинути особистий бренд | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Що про вас кажуть, коли вас немає в кімнаті, або Навіщо маркетологу особистий бренд

Як рекламувати себе: три кейси від лідерів digital-маркетингу.

cover-66211bc78b006018534032.webp

Уявіть, що ви шукаєте роботу. Вам потрібно до блиску відполірувати резюме та переконати ейчара, що ви — той самий кандидат. Саме ви, а не 15 ваших колег зі сфери, в яких також все гуд із резюме та хард-скілами. 

А тепер уявіть, що у вас вже є сильний особистий бренд. Ви трендсетер у своїй галузі, у вас беруть інтерв'ю, ви виступали на конференціях і маєте тисячі підписників у соцмережах. Як думаєте, ваші шанси отримати роботу зростуть?

Багато в чому наш успіх залежить від того, як нас сприймають інші. Тому сьогодні поговоримо про особистий бренд: наскільки він важливий в кар'єрі, як розставити акценти й розповісти про себе світові. Будемо орієнтуватись на лідерів digital-маркетингу, які мають мільйонну аудиторію.

У вас уже є особистий бренд — свідомо ви його створили чи ні

Витратьте кілька секунд, щоб ввести своє ім’я та прізвище в Google — будь-який контент, у якому ви згадуєтеся, вже є частиною вашого бренду. 

«Ваш бренд — це не лише візитна картка та логотип, створений дизайнером. Це те, ким ви є. Це ваша обіцянка і те, як ви її виконуєте. Це ваші коментарі у FB та Х і фільтри, які ви використовуєте в Instagram. Ваша соціальна та цифрова мова тіла говорить набагато голосніше, ніж ваші слова. Люди всього за 8–10 секунд приймуть рішення, подобаєтеся ви їм чи ні», — пояснює Пем Мур, co-founder of Marketing Nutz (США), компанії, яка спеціалізується на маркетингу соцмереж.

Персональний брендинг виходить за рамки присутності в інтернеті. Це про те, як ви розповідаєте свою історію, спілкуєтесь з іншими людьми, ділитеся власними знаннями та вміннями.

Дослідження McKinsey показали, що сильні бренди перевершують своїх менш впізнаваних конкурентів на цілих 73%. Персональний брендинг має ті ж переваги, що й брендинг компанії. Розвинутий профіль у соцмережі створює відчуття довіри у клієнтів та роботодавців. І навпаки — сторінка із загальним вмістом і хаотичним наповненням викличе більше питань:

  • Чи можу я покластися на цю людину?
  • Чи поділяє вона цінності нашої компанії?
  • Яке її ставлення до проблем галузі?
  • Як вона може допомогти покращити наш бізнес?

Відкрито висловлюючи свою думку, ви допоможете потенційним клієнтам, які прийдуть на вашу сторінку в соцмережах, вирішити: можуть вони уявити співпрацю з вами чи ні.

Отже, особистий брендинг допоможе вам:

комунікації

З чого почати? 

#1. Знайдіть своє «Чому?»

Грубо кажучи, це причина вашого існування як спеціаліста. Знайдіть час, щоби подумати про свої глибші мотивації та довгострокове бачення. Запишіть від трьох до п’яти цілей, яких ви сподіваєтеся досягти. Це допоможе визначити вашу контент-стратегію та спонукатиме продовжувати, коли одного разу раптом захочеться все кинути.

#2. Окресліть особистість свого бренду

Якщо ви будете звучати й виглядати так само, як усі, ваш бренд не буде виділятись — і точно не буде запам’ятовуватися. «Я завжди запитую: якби ваш логотип або етикетку було замасковано, чи знали б ваші клієнти, що це ваш контент, а не конкурентів?» — говорить Енн Хендлі, Chief Content Officer of MarketingProfs, міжнародної освітньої платформи для маркетологів. 

Щоб сформувати особистість свого бренду, поставте собі такі запитання:

— Як би я охарактеризував себе 3–5 словами? Як я хочу, щоб мене сприймали?

— Мій тон офіційний чи невимушений, вишуканий та стриманий чи неформальний та дотепний?

— Які слова я використовую, а яких уникаю (наприклад, лайливі слова чи галузевий жаргон)?

— Що я роблю краще за інших?

— Яку цінність я можу запропонувати своїй спільноті/індустрії/мережі? Яку проблему можу розв’язати? 

— Які в мене принципи роботи? Це може бути креативність, інноваційність, прагнення до зростання, гармонійність тощо.

#3. Продумайте візуальні елементи

Маркетологам, які активно збільшують свою онлайн-присутність, варто створити повну систему корпоративного стилю (кольори, логотип, зображення, шрифти) та інші дизайнерські елементи, щоб вони були впізнаваними та миттєво запам’ятовувались.

#4. Створіть заяву бренду

Це ваша пропозиція. Стисло, використавши 1–2 речення, розкажіть, що ви робите та яку користь приносите своїй аудиторії. Уявіть, що ви перебуваєте на заході з нетворкінгу, і хтось підходить до вас, щоби представитися. Заява бренду —  це те, що ви скажете цій людині, потиснувши руку. 

Сформулювати класичну заяву допоможе формула: 

персональний брендинг

Наприклад: «Я допомагаю підприємцям розвивати соціальні платформи».

Але ви можете використати креативніший підхід. Головне — щоб заява перегукувалася з вашими цінностями, висвітлювала переваги вашого продукту і викликала в людей асоціації з вашим брендом. Наприклад:

  • «Створюйте менше контенту (Все буде добре! Я обіцяю!)». Це заява Бріттані Бергер, контент-маркетологині та консультантки. Вона переконана, що кинути виклик популярним ідеям — це хороший спосіб виділитися.
  • «Маркетинг. Стратегія. Людяність». Це повідомлення Марка Шефера, консультанта з маркетингу, який розробляв стратегії для Microsoft та IBM. Воно стисло відображає його фокус, діяльність та особливий підхід.

#5. Розкажіть історію бренду

Це ваша розповідь, яка дасть людям розуміння про те, хто ви й про що ви. Вона має викликати бажання почути більше. Вона мусить містити ваші досягнення, цілі та особисті елементи, такі як пристрасті й цінності, але це мають бути не лише факти. Розкажіть у своїх соцмережах про подорож, яка привела вас туди, де ви є зараз. 

Як топмаркетологи світу розвивали особистий бренд

Ніл Патель

розвиток особистого бренду

Хто він? Digital marketer and Co-Founder Neil Patel Digital (США), маркетингової агенції, що спеціалізується на наданні послуг SEO, PPC, контент-маркетингу, соціального маркетингу та аналітиці. 

Авторитетність та довіра. Ніл входить до 10 найкращих маркетологів за версією Forbes, а його компанія — до списку 100 найвидатніших підприємств за версією Entrepreneur Magazine. У списку клієнтів Ніла можна знайти Amazon, Microsoft, Airbnb, Google, Thomson Reuters, Viacom, NBC, Intuit, Zappos, American Greetings, General Motors і SalesForce. 

Канали зв'язку. Ніл веде маркетинговий блог, що привертає понад 4 млн відвідувачів на місяць, і подкаст Marketing School, який щомісячно генерує понад 1 млн прослуховувань. Також він має YouTube-канал про маркетинг, профілі в Х та Facebook з мільйонами підписників. Статті Ніла також можна знайти в New York Times. 

Історія. Вона почалась, коли 16-річний Ніл створив дошку вакансій Advice Monkey. Тоді він гадки не мав, як залучати трафік, думав, що достатньо розмістити сайт, а відвідувачі самі підтягнуться. Зрозумівши, що це так не працює, Ніл влаштувався прибиральником у міський парк. Накопичивши грошей, він найняв маркетингову компанію для просування своєї платформи, але його обдурили, робота не принесла результатів. І тоді Ніл вирішив вивчати маркетинг самостійно. 

Рекомендуємо прочитати:

preview-65df15c6aa95c414192523.jpg

5 навичок, які реально мають сенс для маркетинг-директора

Читати

Заява про бренд: «Ви хочете більше трафіку?»

Ніл використовує запитання замість твердження. Це трохи незвично, але працює, адже запитання породжують цікавість. Крім того, його заява служить меті бренду — збільшити потік трафіку для своїх клієнтів, використовуючи інноваційний digital-маркетинг. 

Навички. Ніл відомий своїм досвідом у SEO, контент-маркетингу та цифровій стратегії. Він уміє перетворювати складні маркетингові концепції на доступні, зрозумілі та дієві.

Цінності: прозорість, безперервне навчання, допомога іншим. Ніл регулярно надає безплатний контент та інструменти, демонструючи свою відданість справі та переслідуючи бажання бути корисним для аудиторії.

Дизайн. Ніл використовує жовтогарячий колір на всіх своїх сторінках. Естетика його блогу відображає ясність і корисність інформації, яку він надає.

Тон комунікацій: розмовний, дружній, дотепний

Контент: дописи в блогах, електронні книги, посібники, тематичні дослідження, інфографіка, подкасти, відео, вебінари. Ніл охоплює різні теми, пов’язані з цифровим маркетингом: SEO, соціальні мережі, оптимізація конверсій, імейл-маркетинг, аналіз даних тощо.

Ніл Патель — про те, як маркетологу створити особистий бренд:

«Якби мені довелося будувати бренд з нуля сьогодні, я б зосередився на створенні відеоконтенту для соцмедіа принаймні 4 рази на день для кожної платформи. Відеоконтент приносить більше взаємодії, ніж аудіо або просто текст, також люди відчувають більший зв'язок із вами, якщо бачать вас частіше. 

Ви також можете транскрибувати ваші відео та створити на їхній основі допис чи статтю для блогу або вирізати аудіо, додати ефекти й створити подкаст. Цей підхід займає час, але якщо ви будете послідовними та навчитесь делегувати, то зможете прискорити залучення аудиторії. Десь через 3–4 роки у вас буде добре розвинений особистий бренд».

Пем Мур

аудиторія

Хто вона? LinkedIn Top Voice, Speaker, Fractional CMO, AI Strategist Consultant, Brand Architect, CEO, co-founder of Marketing Nutz, компанії з навчання та консалтингу у сфері соціальних медіа та цифрового маркетингу.

Досягнення на авторитет. Пем має 25 років досвіду роботи з найуспішнішими брендами світу — GE, IBM, Sony, Adobe, Hitachi Data Systems, Johnson & Johnson, Sun Microsystems (Oracle) та ін. Пем посідає 5 місце в рейтингу топових інфлюенсерів за версією Forbes. 

Канали зв'язку. Пем має сотні тисяч підписників у linkedin, instagram, facebook, Х та розвиває власний youtube-канал. Щомісяця вона отримує понад 100 тис. завантажень своїх маркетингових матеріалів. Крім того, Пем веде подкаст Social Zoom Factor та активно виступає на міжнародних конференціях.

Історія. Перш ніж у 2010 році стати підприємцем, Пем понад 15 років працювала в корпоративній Америці, займаючись просуванням як стартапів, так і великих компаній зі списку Fortune 10. Але потім зрозуміла, що зможе зробити набагато більше для світу самостійно, коли її діями не будуть керувати менеджери, адже деякі з них «не вміють і не мають бажання бути справжніми лідерами».

Заява про бренд: «Наполовину гік — наполовину маркетолог — 100% соціальний божевільний!» 

Заява відображає особистість Пем, а також її ентузіазм та пристрасність до маркетингу та соціальних медіа. Це робить її бренд привабливим, автентичним та унікальним.

Навички: розробка брендингових, маркетингових та цифрових стратегій для бізнесу 

Цінності: автентичність, стратегічний підхід, постійне вдосконалення, створення та підтримка спільноти. Пем ставить перед собою завдання допомогти своїм клієнтам отримати максимум користі з витрат на маркетинг у соціальних медіа (Пем жартома називає себе ROI-наркоманом). Також вона вірить у силу спільноти й в те, що побудова міцних зв'язків — це найкращий спосіб підтримки та розвитку бізнесу.

Дизайн. Пем теж використовує помаранчевий колір для оформлення каналів свого бренду. В LinkedIn та Facebook використовує професійні обкладинки, на яких перераховані її досягнення. На логотипі компанії Marketing Nutz вказане ім’я Пем Мур.

Тон комунікацій: розважливий, емоційний, водночас цілеспрямований та експертний. 

Контент: статті в блозі Marketing Nutz із порадами, інсайтами, аналізом розвитку маркетингу та соцмедіа; відеоблоги, навчальні відео, вебінари, подкасти; короткі публікації з викладом власних думок в X, LinkedIn, Facebook та Instagram.  

Пем Мур — про те, як маркетологу створити особистий бренд:

Вам допоможуть 5P:

— Positioning. Дайте собі простір для мрій та створіть бачення свого майбутнього. Якщо ви працюєте в організації, складіть план кар’єри для досягнення мети. Не чекайте, поки компанія зробить це за вас. 

— Product. Змусьте інших думати, що ви людина, з якою вони хочуть підтримувати зв’язок. Зробіть усе, що ви робите, говорите й пишете, особливим. Вимагайте від себе високої якості  послуг, чудового сервісу та відмінності. 

— Packaging. Якщо ви хочете, щоб люди цінували ваш розум та професіоналізм, подбайте також про зовнішній вигляд. Ви маєте бути доглянуті, одягатися стильно та професійно. 

— Promotion. Ви можете почати з того, щоб зробити себе помітним і попросити про те, чого хочете. Старайтесь постійно підвищувати присутність у своїй галузі.

— Price. Приділяйте достатньо уваги попереднім 4P — і ви зможете забезпечити собі гідну зарплату й підвищити ціни на свої послуги. 

Ларрі Кім

селф бренд

Хто він? Founder & CEO of Customers.ai, сервісу, який пропонує рішення для ідентифікації відвідувачів вебсайту та ремаркетингу, Сo-Founder of Wordstream (рекламна агенція, США), Founder Mobile Monkey, онлайн-сервісу для створення чат-ботів. 

Досягнення та авторитетність. Отримав нагороди Marketer of the Year від Search Engine Land, US Search Awards, PPC Hero. Запрошений викладач Гарвардського університету MBA, MIT & BU. Отримав особливе визнання від Сенату і Палати представників США за створення понад тисячі високотехнологічних робочих місць за останнє десятиліття. 

Канали зв'язку. Ларрі має акаунти з сотнями тисяч фоловерів в Х, Instagram, Linkedin, Facebook. Також він посідає 8 місце серед найпопулярніших авторів на Medium і веде колонки в журналах CNBC та Inc. 

Історія. Перші знання про маркетинг Ларрі отримав від мами, яка працювала вдома, навчаючи дітей гри на фортепіано. Наприклад, щоб у мами було більше учнів, вони купили будинок біля школи, адже так діти могли ходити на уроки пішки. Мама Ларрі регулярно розміщувала оголошення в церковних та шкільних газетах. Ще один урок: вона прагнула бути найдорожчим учителем фортепіано в околицях, а не найдешевшим, бо знала, що нижча вартість буде приваблювати складніших батьків та дітей, менш відданих справі. Звучить знайомо? А коли мама Ларрі обладнала підвал будинку під фортепіанну студію, хлопець вперше дізнався про особливості оподаткування та різницю між прибутком від бізнесу та доходом від роботи.

Заява про бренд: «Будь єдинорогом у морі ослів»

У світі пошукового маркетингу ім’я Ларрі Кіма назавжди стало синонімом єдинорогів. Він використовує силу слова, щоби позиціювати себе як піонера маркетингу та донести клієнтам посилання «Будь іншим!». 

Рекомендуємо прочитати:

book-65a932c78b1fb521355626.png

«Якось я прийшла до своєї перукарки без ноутбука, і вона подумала, що мене звільнили»

Читати

Навички: аналітика, контент-стратегія, соцмедіа, мобільний маркетинг, маркетинг для e-commerce, винахідливість, адаптивність, співпраця, лідерство. 

Цінності: інноваційність, відкритість, експертність, інтерактивність

Ларрі допомагає B2C-бізнесу знаходити своїх клієнтів за допомогою інструментів автоматизації продажів зі штучним інтелектом та аналітики, що дозволяє в 100 разів підвищити рентабельність інвестицій у Facebook Ads і Google Ads. Ларрі активно взаємодіє зі своєю аудиторією та спільнотою, створює можливості для діалогу, обміну ідеями та спільної роботи. 

Дизайн: Ларрі теж використовує помаранчевий колір та зображення єдинорогів для створення асоціацій з особистим брендом. 

Тон комунікацій: професійний, веселий

Контент. У ЗМІ Ларі пише про підприємництво, стартапи та маркетинг, включно з контент-маркетингом, маркетингом у соціальних мережах, PPC. У соцмережах ділиться інфографікою, власними поглядами на нові технології в маркетингу, рекламою своїх компаній, а також часто викладає сімейні світлини. 

Ларрі Кім — про те, як маркетологу створити особистий бренд:

1. Виберіть спочатку один канал. Якщо ви спробуєте одразу стати відомим на кількох соціальних платформах, ймовірно, не досягнете успіху на жодній з них.

2. Придумайте влучне повідомлення бренду та знайдіть щось веселе та переконливе, щоб оживити його. Для Ларі це єдиноріг. Коли його запитують, чому саме ця тварина, він відповідає: «Тому що єдиноріг — це краще, ніж осел. Ця метафора добре працює, оскільки вона стосується всього й не обмежує контент, який я можу створювати».

3. Спілкуйтеся, ставте лайки, коментуйте. Ваше завдання — стати активним в онлайн-просторі та зробити так, щоб вас помітили.

4. Слідкуйте за відомими постатями в маркетингу, діліться їхніми дописами та спробуйте подружитися з ними офлайн. Перевірте календар тематичних заходів, на яких вони будуть присутні, та подумайте, хто б міг вас із ними познайомити. Заздалегідь обміркуйте тему для розмови. При зустрічі поділіться контактами.   

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
20 серпня 1 жовтня
Тетяна Лукинюк