6 фактів про Bereal | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Хороший, невдалий, злий BeReal

6 фактів про молоду європейську соціальну мережу.

cover-663e2b40c94b5941556389.webp

У Linkedin ми хвалимося успіхами на роботі, у Facebook — дискутуємо, в Instagram — красуємося. BeReal пропонує інше — те, що втратив Instagram, коли почав активно заробляти. BeReal про те, щоби бути собою у своєму колі. Тут немає хештегів та фільтрів. Перш ніж ти додаси в BeReal друга, додаток попереджає: додавай лише близьке коло.

Принцип простий: раз на день застосунок надсилає сповіщення, в якому просить зробити фото. Якщо користувач згодний, він відкриває BeReal і робить знімок з двох камер одразу: фронтальної та основної. Ось ці фото тебе і твоїх друзів утворюють коротку, але приємну стрічку. 

Деколи я заходжу туди й бачу, що всі мої друзі сидять за компами, працюють. Деколи — звісно — я бачу, що вони живуть своє найкраще життя. Але тому, що це мої дуже близькі друзі, мені ок. Я рада, що їм добре, і майже не заздрю.

BeReal має не лише фанів — когось він дратує. Але за 5 років існування соцмережа зібрала понад 50 млн активних користувачів на місяць. Це в 4 рази більше, ніж жителів Нью-Йорка у 2023.

Ми вирішили покопати, як BeReal це вдалося. Переповідаємо. Більше історій про відомі бізнеси тут.

#1. Французький проєкт

BeReal запустили у 2020 двоє французьких підприємців. CEO Alexis Barrière до того, як заснувати BeReal, 2 роки працював у сфері медіапродакшену в GoPro. А СОО Kévin Perreau був керівником проєкту в Opteamis — французькій платформі, що спеціалізується на закупівлях IT-послуг.

Точна історія знайомства засновників та виникнення ідеї BeReal залишається невідомою, бо вони не спілкуються з пресою. Але ми знаємо, що пара почала працювати над додатком наприкінці 2019 року. 

Вони запустили його в App Store на початку 2020 і спершу поширювали через сарафанне радіо, програму коледжів-амбасадорів, реферальні програми для студентів та вечірки, вхід на які вільний, якщо приведеш у BeReal 5 друзів.

Платформа почала набирати користувачів ще активніше у 2020 році, завдяки TikTok та іншим соціальним мережам. 

Позначку в 50 млн активних користувачів на місяць проєкт перетнув у 2023. На той момент люди вже ділилися вдалими бірілами в інших соцмережах (наприклад, Instagram). Це давало суттєвий органічний буст. 

#2. Протилежність Instagram: місце тільки для своїх

Ти не додаси в BeReal боса, навіть якщо він тобі дуже подобається. Ти просто хочеш, щоб це місце було тільки про тебе і твоє коло.

Все це тому, що BeReal кидає виклик штучності, у ньому ти не на вітрині, а вдома. У цьому, власне, і сенс.

BeReal не має нескінченної стрічки, а фото друзів зникають через 24 години. Це робить платформу менш захаращеною, на відміну від конкурентів. 

Користувачі отримують лише одне випадкове сповіщення на день, щоб зробити й опублікувати фото протягом 2 хвилин. Фотографування відбувається одразу (або із секундною витримкою) на обидві камери: фронтальну та основну.

Якщо встигаєш, можеш зробити ще 2 додаткових фото впродовж дня, у зручний час. Якщо ні (був на суворій нараді або жив своє життя без смартфона), можеш наздогнати в будь-який момент доби. Якщо не встигаєш і не постиш — просто не бачиш, що сьогодні відзняли та чим жили твої друзі.

Це робочий важіль, бо соцмережа розташовує користувача між молотом fomo і ковадлом цікавості. Механізм працює, і не він один.

#3. В чому сенс? Безперервність, регулярність, несподіванка

Фото в BeReal не можна редагувати, додавати до них фільтри або маски. Було темно? Твоя проблема. Погане світло і в тебе синці під очима? Ну і що. Це робить платформу щирішою та реалістичнішою.

Серед того, що підсилює fomo, цікавість, інші мотиви та, зрештою, збільшує retention, наприклад, BTS. Це функція, аналогічна live photo на iPhone, в якій камера захоплює кілька секунд до того, як ви натиснете на «знімок», і фіксує недосконалості: кадрування, ugly details, вираз обличчя до того, як воно «вдягне маску позування» тощо.

Ще одна нова фіча — roulette. Додаток має доступ до галереї, прокручує на високій швидкості рандомні фото з усіх часів, поки ти тиснеш на екран. Щойно відпускаєш палець, рулетка зупиняється, показуючи випадкове фото з галереї і твоє обличчя в цей момент. Це цікаво, гейміфіковано та дійсно несподівано.

Важливий і ком‘юніті-елемент: замість лайків або емодзі в коментарях — тут гібридний формат realmojis, які є кастомізованими фотореакціями.

Кілька місяців тому з’явилися страйки — як у Duolingo та інших додатках. Ніби дрібниця, але підсилює retention.

Несподіванки в BeReal трапляються часто. Та якщо м’язи на обличчі можна натренувати (моє вміння робити селфі стало просто рівня C2), то сам додаток лишається абсолютно неконтрольованим. Він постійно висне і глючить. Це не кайф.

Попри це, користувачі терплять, а ретеншн росте. За даними TechCrunch, запуск BeReal Stories у 2022 році збільшив залучення користувачів на 30%. А у 2023 BeReal став одним із найбільш завантажуваних додатків в AppStore та Google Play. 

Враховуючи все це, можемо обережно припустити, що стратегія інвестування в нові та цікаві фічі замість того, щоби будувати надійну інфраструктуру, працює.

#4. Хто цим користується

BeReal люблять зумери та діти пізніх 90-х. Основний запит, який закриває BeReal, — більш автентична та щира соціальна мережа, ніж Instagram чи навіть TikTok.

Деталі:

Демографія аудиторії: Більшість користувачів віком від 18 до 34 років, і це переважно жінки.

Локація: Живуть по всьому світу, але найбільша концентрація — в Європі та Північній Америці.

Цінності: реальність, чесність, зв’язок.

Стиль життя: активний, соціальний, свідомий.

Ще одна цільова, яка далі, можливо, зростатиме, бо додатку треба чимось заробляти, — це бізнеси. Вони з’явилися кілька місяців тому і на умовах BeReal: максимум натуральності, мінімум реклами.

Додатком користуються ті, хто й без того розуміє потенціал ненав’язливого плейсмента. Мабуть, цільову серед бізнесів можна було б сформулювати так: ті, хто знає про UGC та хоч раз замовляв послуги інфлюенсерів. Оскільки прямої реклами в BeReal немає, бізнеси мають бути винахідливими. Наприклад, американська мережа, що готує та продає буріто, розіграла серед підписників 100 ролів за промокодом FORREAL.

#5. Хороший, поганий, злий BeReal

Оскільки ніяких фінансових даних компанія не розголошує, нам залишається тільки здогадуватися, на чому саме вона заробляє та чи заробляє взагалі. Є кілька версій.

Деякі аналітики вважають, що платформа може генерувати дохід від партнерства з брендами. Якщо й далі продовжуватиме нативно інтегрувати бренд-контент і запустить преміумверсію з розширеним функціоналом для користувачів, може здобути швидке зростання прибутків.

Не найгіршим варіантом може бути зосередитися на повільному та довгостроковому розвитку, не гнатися за ROI. Це приблизно те, як соціальна мережа рухається нині. Та чи стане тоді коштів на операційні видатки та інфраструктуру (що дедалі зростає), чи треба буде залучати додаткові інвестиції — питання відкрите.

Насправді BeReal може генерувати дохід і завдяки продажу анонімних даних користувачів рекламодавцям та дослідницьким фірмам. Це неприємна і малоймовірна версія, але для неї є певні підстави. Наприклад, у 2022 році BeReal звинувачували в збиранні даних про місцеперебування користувачів, навіть коли вони не публікували фотографії. Після цього політику конфіденційності оновили та прописали, як саме збирають і використовують геодані. 

#6. Що далі, знає тільки… цільова аудиторія, UX-дизайнери та розробники?

BeReal був заснований у 2019 році командою з 4 людей. Відтоді вона значно зросла. Ось деякі ключові моменти.

  • У 2020 компанія отримала €15 млн інвестицій. Це дозволило у 2021 розширити команду і залучити ще один раунд — цього разу вже $350 млн від венчурних інвесторів: Andreessen Horowitz, Accel Partners та Benchmark Capital. Усі ці кошти використовуються для розробки додатка, маркетингу та розширення команди.
  • Компанія не наймає багато, але деколи вакансії трапляються.
  • BeReal все ще є молодою платформою. Він майже в 4 рази молодший за Facebook та вдвічі — за Instagram. Усього на рік молодший за TikTok, але при цьому менший у 28 разів.

Але майбутнє BeReal настільки ж невизначене, як і в старших та більших. І якщо перед іншими стоять виклики утримання, важкої інфраструктури, величезних обсягів даних та неповоротких команд, тут — це все вище перераховане, але ще й масштабування.

Чи зможе соцмережа зберегти свою автентичність і популярність на довгий термін, чи перетвориться на великий ринок гламурних речей? Чи вдасться інфраструктурі пережити збільшення користувацької бази та чи не знищить її репутацію вщент наступний скандал щодо кібербезпеки? Побачимо.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«SMM-спеціаліст»
Маркетинг і PR
Веде Ірина Кравчук
16 липня 3 вересня
Ірина Кравчук