20 розумних запитань для співбесіди з рекрутером та менеджером | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

20 розумних запитань для співбесіди з рекрутером та менеджером

Що питати, щоби показати себе з вдалої сторони та зрозуміти, чи підходить вам ця посада.

cover-64ba479098760355899755.jpg

Вдалі запитання до рекрутера та hiring-менеджера під час співбесіди — це гарний спосіб показати свої софт-скіли, підхід до роботи та спосіб мислення. 

У колонці для Laba рекрутерки хайринг-агенції talentС з екосистеми Genesis — Елла Тьоса та Марія Сподіна — підготували 20 запитань на будь-який етап співбесіди. Тепер ви точно будете готові до розмови з рекрутером або майбутнім керівником.

Як готуватися до співбесіди з компанією: основні поради

Перед написанням тексту авторки запитали у LinkedIn-спільноти, як вони готуються та скільки запитань зазвичай ставлять на job interview. Майже половина з 264 опитаних назвали число від 4 до 6, третина — 1–3, і лише 17 % мають список із 7–10 пунктів. 

Щоби показати рекрутеру мотивацію та ґрунтовний підхід, достатньо триматися золотої середини — 4–6 запитань. З потенційним керівником їх може бути більше: саме так ви покажете свою експертність, серйозність намірів і зрозумієте, чи відповідає компанія та роль вашим потребам.

Готуючи питання до співбесіди:

  • Будьте прозорі в комунікації. Запитувати про соціальні гарантії, заробітну плату і кар’єрні перспективи — не соромно. Так само як і дбати про те, щоб компанія не зловживала овертаймами чи зависокими OKR. Співбесіда — це двосторонній рух. Не лише вас оцінюють як кандидата, але й ви перевіряєте, чи компанія відповідає вашим вимогам.
  • Тримайте у фокусі таймінг. Щоб не завершити розмову занадто рано і водночас не затриматися на годину, визначте до 10 ключових тем, а потім посортуйте їх за важливістю. Якщо час співбесіди добігає кінця, а питань ще багато — перенесіть не надто важливі або дуже вузькі на наступний етап.
  • Зважайте на співрозмовника та етап наймання. Рекрутер зможе вичерпно представити корпоративну культуру, але запитувати про воркфлоу команди краще вже у розмові з керівником. 

Нижче ми поділили запитання на базові (для рекрутерів) та просунуті (для менеджерів). Оберіть по 4–5 важливих для вас на кожному з етапів, щоби пройти від вакансії до офера найлегшим шляхом.

Які запитання поставити рекрутеру на інтерв’ю

#1. Який графік та формат роботи (ремоут, гібрид, офіс) на цій позиції?

Графік та формати роботи, особливо після Covid-19, суттєво відрізняються залежно від розміру компанії та ринків, на яких вона працює. Це запитання допоможе зрозуміти, як будуть організовані ваші робочі дні.

#2. Який розмір заробітної плати та як вона виплачується?

Питання зарплати — одне з поширених та важливих, адже часто цю інформацію роботодавці не надають в описі вакансії. Не соромтеся повідомити рекрутеру про ваші фінансові очікування та уточнити, чи збігаються вони з бюджетом компанії на конкретну позицію. Якщо рекрутер на співбесіді уникає розмов про зарплату — це red flag.

Рекомендуємо прочитати:

img-toxic-conpany-ua-62e7998c2610f046397911.jpg

8 ознак того, що вас наймає токсична компанія

Читати

#3. Які бенефіти є в компанії? Як вони працюють?

Часто цю інформацію роботодавці додають в опис вакансії. Тому спочатку варто ознайомитися з переліком бенефітів, а далі вже готувати запитання щодо тих, які є важливими саме для вас. Наприклад, ви хотіли б мати страхування або безлімітні вихідні, а соцпакет їх не пропонує. Тоді варто запитати, в який спосіб компанія може допомогти закрити вашу потребу. Так ви зрозумієте, наскільки добре потенційний працедавець дбає про wellbeing команди.

#4. Скільки триває випробувальний термін і що буде далі?

Зазвичай він триває до 3 місяців, але рекомендуємо уточнити цей момент ще на першому інтерв’ю. Також можна дізнатися, як оцінюватиметься ваш успіх після проходження випробувального терміну та в подальшій роботі.

#5. Які етапи відбору на мене чекають і як до них підготуватися?

Зазвичай компанії пропонують кандидатам пройти 2–5 етапів відбору, кожен з яких відрізнятиметься за форматом. Слід запитати про кількість та зміст усіх етапів — це дозволить почуватися впевненіше та ретельніше підготуватися.

#6. Який формат оформлення співробітників? І коли це відбувається?

Існує декілька варіантів оформлення: працевлаштування за трудовою книжкою, за ФОПом, за трудовим договором, Дія.Сіті або в інший спосіб. Кандидату варто попередньо визначитися не лише з найкомфортнішою опцією для себе, а й з варіантами, які точно не підходять. Крім того, тут слід дізнатися, як саме відбувається оформлення. Зазвичай компанії проводять його в перший робочий день, але радимо перепитати, щоб уникнути несподіванок.

#7. Чи є компанія соціально відповідальною?

Пошукайте інформацію про соціальні ініціативи компанії на її корпоративних сторінках. А на співбесіді запитайте про останні активності й про те, як працівники долучаються до благодійності. Це дозволить продемонструвати свій рівень знань про організацію, а також дасть глибше розуміння корпоративних цінностей та культури.

Які запитання поставити менеджеру на співбесіді

Запитання до менеджера можуть варіюватися залежно від профілю посади. Наприклад, маркетологам на співбесіді буде доречно спитати про бюджети, ринки, цільову аудиторію, інструменти тощо. А аналітикам — про мови програмування, BI-інструменти, обсяги даних, роботу з моделями машинного навчання. Але існують і важливі універсальні запитання.

Загальні запитання до менеджера про корпоративну культуру, процеси та розвиток

#8. Який склад команди та з ким я буду співпрацювати на цій позиції?

Розуміння складу та структури команди допоможе вам уявити, з ким саме ви будете взаємодіяти найбільше. А також дозволить базово оцінити налагодженість процесів та побачити можливості для розвитку.

#9. Як саме відбувається взаємодія в команді?

Отримавши відповідь про ці аспекти, ви зможете системніше побачити структуру взаємодій у потенційній команди. Переважно каналами комунікації виступають: Slack, Telegram, Meta Workplace або інші месенджери. У великих компаніях це також можуть бути власні системи, у малих — навіть чати в Telegram. Не менш важливим є запитання про програми, в яких ставляться задачі, трекається виконання та час роботи.

#10. Чи проводяться зустрічі з менеджером та командою? В якому форматі та що на них обговорюється?

Відповідь на це запитання дасть вам зрозуміти, наскільки систематично відбувається обмін інформацією та оцінка прогресу по проєктах. А також — чи розвинена в компанії культура фідбеку. Порівняйте те, що почули, зі своїми очікуваннями. Якщо ви не любите дейліки, а потенційна команда має їх тричі на день, ймовірно, робота буде викликом.

#11. Чи є у вас культура фідбеку? Якщо так, то яка?

Якщо синхронізація та прозора взаємодія в команді — одна з ваших цінностей, без цього запитання не обійтися. Крім того, поставивши його, ви продемонструєте менеджеру, що для вас важливо отримувати фідбек, ви прагнете розвитку та вдосконалення своїх навичок. А також готові надавати зворотний зв’язок для покращення роботи команди або продукту.

#12. Хто відповідальний за мій онбординг? Чи буде у мене «бадді»(наставник протягом випробувального терміну)?

Інформація про тривалість та особливості онбордингу дозволить побачити, чи дбає компанія про комфортний вхід новачків та наскільки розвиненою є HR-система. Найчастіше за онбординг відповідає керівник або тімлід, іноді — досвідченіший колега, бадді.

#13. Які шляхи розвитку є на позиції?

Це запитання важливе не лише для амбітних джунів, що хочуть активно зростати. Але й для спеціалістів рівня middle+, які вже мають досвід і цікавляться менеджерськими ролями або розширенням обов’язків. Відповідь на нього допоможе з’ясувати, чи є на майбутній позиції можливості розвитку та як працює talent development у компанії.

#14. Чи є у команди овертайми? Якщо є, то як часто? Як їх компенсують?

Країни Азії овертаймлять найбільше і на регулярній основі. Водночас європейські працівники захищені від цього явища і профспілками, і законодавством. Політика роботи в позаробочий час різниться не лише за географією, а й за типом продукту, специфікою команд або відділів. Про овертайми загалом у компанії зможе трохи розповісти й рекрутер, але найдетальнішу інформацію ви отримаєте на співбесіді з менеджером. Дізнайтеся докладніше про те, як влаштована система в потенційній команді, та оцініть, наскільки це відповідає вашим очікуванням.

Рекомендуємо прочитати:

img-10qa-62c7ff723cf8d485417874.jpg

10 запитань, на які доведеться відповісти на співбесіді

Читати

Вузькі експертні запитання про специфіку роботи й вашої ролі

#15. З якими нішами та на яких ринках працюєте? Чи є можливість самостійно обрати нішу та ринок?

Якщо ви подаєтесь до міжнародної компанії, то відповідальності команд у ній можуть бути поділені географічно. Щоб краще зрозуміти, з якою аудиторією ви будете працювати та які є перспективи розвитку, розпитайте менеджера про структуру роботи в організації.

#16. Чи працює компанія за KPI або OKR? Як вони визначаються та на який термін?

Зазвичай у компаніях заведений один із типових форматів постановки цілей, втім деякі відділи, команди та продукти можуть використовувати гібридні форми. Поставивши це запитання, ви покажете менеджеру, що розумієте зв’язок між цілями ролі та компанії. А також зможете дізнатися, який тип планування та звітності на вас чекає.

#17. Який перелік задач мені потрібно виконувати щодня?

Припустимо, що на попереднє питання ви отримали неточну або неповну відповідь. Або ваша роль не передбачає постановки KPI або OKR. Тоді можна спитати про те, як виглядатиме ваш типовий день. Так ви зрозумієте, яким буде рівень навантаження, які скіли будуть найбільш потрібні та яких дій від вас чекають.

#18. Які цілі я буду мати на випробувальний термін? Як вони перетинаються з планами команди на квартал?

Саме менеджер буде ухвалювати рішення щодо закриття випробувального терміну, тож його слід розпитати про цілі та інструменти для оцінки досягнень. Важливо, щоб цілі, які назве керівник, були зрозумілими та містили показники оцінювання (метрики, цифри або можливість відповісти «так» чи «ні»).

#19. Чи можливо закрити випробувальний термін раніше?

Це може дати доступ до більших бенефітів. І деколи компанії мотивують працівників закривати випробувальний термін раніше за умови виконання всіх поставлених цілей. Якщо для вас важливо зробити це якомога швидше, поговоріть про таку можливість з менеджером ще на співбесіді.

#20. Який буде обсяг роботи та з яким бюджетом я буду працювати?

Це запитання допомагає зрозуміти масштаб і складність завдань на конкретній позиції, а також дізнатися про ресурси, якими ви будете володіти. Крім того, воно показує вашу зацікавленість, а також готовність ефективно планувати й управляти ресурсами.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович