7 лайфхаків планування та пріоритезації від PM IT-відділу Laba Group | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Сергій Тишинський: «Якщо задача займає три години — я кажу, що віддам її за три дні»

7 лайфхаків планування та пріоритизації від PM IT-відділу Laba Group.

cover-64bf92b21d699850724714.jpg

Сергій Тишинський працює в Laba проєктним менеджером IT-відділу півтора року. Він курує роботу команди з 19 людей та 27 продуктів, серед яких ордер-сервіс, юзер-сервіс, банк-репорт, аналітика, LMS-системи та 21 продуктовий сайт Laba Group на українському та закордонних ринках.

У колонці для Laba Сергій пояснює:

— як подружити тривалий SDLC з високою швидкістю розвитку продукту

— чому пакувати спринт на 100% — не найкраща ідея

— чому якщо задача займає три години роботи, він віддає її за три дні

В Asana отримую таски, у Jira — делегую на виконавців

Для планування я використовую лише дві платформи — Asana і Jira. Я сам приймаю задачі, пріоритизую їх та делегую далі у виконання. Крім того, я ніколи не пропускаю обговорення задач, бо маю бути в контексті всього, що відбувається.

Asana зручна, бо має багато інструментів саме для пріоритизації. Не останній аргумент на її користь — наявність історії за кожним таском, що дозволяє уникнути непорозумінь. 

Колись був випадок: ми зробили задачу, а замовник прийшов і каже, що працює не так. Я кажу: «Гаразд, давай в Asana дивитися. Ось цей пункт, ми виконали його саме так, як написано у завданні». Мені відповідають, що не те мали на увазі й задачу ми зрозуміли неправильно. Але ж над таскою працювало кілька людей, і якщо всі зрозуміли неправильно, значить, проблема була з формулюванням.

У Jira я пакую завдання по спринтах, делегую та моніторю виконання. Це внутрішня кухня з командою розробки, вона зручна, бо має інструменти, розроблені спеціально для програмістів.

Пріоритет отримують або невідкладні, або глобальні задачі

У нашому продукті часто трапляються «пожежі», а ціна навіть однієї хвилини простою — дуже висока. Це диктує умови для пріоритизації завдань.

По-перше, ми розв’язуємо проблеми, які зупиняють роботу бізнесу. Наприклад, нещодавно банк перестав видавати оплати частинами. Ми три години намагалися в телефонному режимі зрозуміти, в чому проблема. І з’ясувалося, що банк релізнув оновлення, тож нам відповідно теж треба було оновити в коді два рядки. Але вони не анонсували змін — і ми кілька годин грались у детективів. Тому перший пріоритет для нас — розв’язати проблему, коли така виникає. А далі ми виконуємо ті таски, що є у спринті.

Масштаб та цінність задачі теж формують її пріоритетність. Мені можуть приносити таски й з глобального, і з окремих ринків. Тут пріоритет завжди буде на стороні глобалу, бо це те, що принесе користь усім нашим командам.

Рекомендуємо прочитати:

img-648865f3c0482364979215.png

Як керувати гнучкими проєктами

Читати

6 моїх особистих лайфхаків у проєктному менеджменті

#1. Пакую спринт на 80%, а не на 100%

Формально у нас діє фрейм Agile та його підвид — Scrum, але насправді у нас Франкенштейн. Якщо Scrum реалізовувати правильно, потрібно пакувати спринт на 100%.

Коли я тільки прийшов, спринт пакувався набагато щільніше. Але постійно траплялися термінові речі, які треба було пофіксити якомога швидше, вони забирали час. І через це ми не могли вчасно віддати те, що було в плані. Спринт скасовувався, бізнес втрачав цінність. Так бути не має, тому ми перейшли на суміш Scrum і Kanban — це дозволяє не пакувати спринти повністю, але водночас зберігати їхню цінність.

Високопріоритетні задачі я пакую так, щоб у спринті лишалося до 20% флюгера під термінові таски. В такий спосіб у нас є value спринту, просто вона становить не 100%. Якщо вдача посміхнеться й у нас буде спринт, коли нічого термінового не прилетить, ми знайдемо, чим зайнятися. Але якщо щось прилетить, ми встигнемо і з терміновим, і з запланованим.

#2. Якщо задача займає три години — я кажу, що віддам її за три дні

У нас тривалий SDLC: написання коду, код-рев’ю, тестування, тестування в середовищі, перенесення на сервер. В усіх процесах залучені різні люди. 

Деколи я чую: «Ну чому так довго, це ж усього 3 цифри поміняти». А тому, що я не хочу, щоб через ці дрібниці ми втрачали гроші. Навіть найкрутіший розробник помиляється, часом пропускає пробіл або ще якусь деталь — це нормально, всі ми люди. Але щоби похибки не приносили збитків, потрібна підстраховка та додаткові балансери. Так довше, але надійніше.

Тривалий SDLC — не єдине пояснення того, чому ми не робимо швидко. Друга причина — черга. Людина приходить до мене з запитанням «Скільки часу потрібно, щоб це зробити?». Я можу відписати: «Три години», і це буде правда, хоча задачу ми все одно віддамо за три дні, бо перед нею теж маємо роботу.

Запитуючи, скільки часу потрібно, людина цікавиться не абстрактною тривалістю роботи над таскою, а конкретним часом, в який задачу буде закрито. Тому я відповідаю одразу на два запитання і кажу: «Це робити три години, але ми віддамо за три дні». Це дозволяє уникнути непорозумінь та забезпечує прозорість комунікації.

#3. Одна задача, виконана на 100%, краща за 10, виконаних на 90%

Одна з найбільших помилок у ролі PM — боятися топменеджменту. Я багато працюю з country managers, глобальним керівництвом та усвідомлюю, що за статусом і повноваженнями вони стоять вище. Водночас розумію, що підлаштовувати робочий процес команди під кожного топменеджера лише тому, що він топ і вважає свою задачу терміновою, — погана ідея. У нас є план, і він — важливіший.

Раніше ми робили інакше: воркфлоу був, але якщо хед якогось відділу приносив свою дуже пріоритетну задачу, команда кидала запущені процеси та починала робити новий. Ми відійшли від цього і зараз працюємо інакше. Якщо моя команда має задачу в роботі й паралельно з’являється нова, ми не перестрибуємо. Спершу доробляємо те, що вже запущено, а потім беремося за наступне.

У мене є простий принцип: одна задача, виконана на 100%, краща за 10, виконаних на 90%. Бо ці 10 — не завершені. До того ж процес перемикання між тасками — тривалий, купа додаткового часу йде на те, щоб налаштуватися, пригадати контекст, увійти в процес. 

#4. Не кіпішую, навіть якщо все пропало

Почалася війна? Ми без паніки продовжуємо робити свою роботу. Впав сайт? Ми без нервів розбираємося в причинах та лагодимо. Кіпіш не допомагає. Тим більше якщо перекладати його на команду.

У мене працюють дорослі люди, яким я довіряю та знаю, що вони роблять усе настільки швидко, наскільки це можливо. Щоб людина почала розв’язувати проблему, мені достатньо написати їй лише один раз. Якщо я приходитиму кожні 10 хвилин і питатиму «Ну що?», це лише нашкодить. Тому відповіді «Ок, дивлюся» під таскою мені цілком достатньо.

У дитинстві та юності я був дуже нервовим, багато стресував. Але якось слухав подкаст на тему «Що б я порадив собі 18-річному». І серед десятків порад типу «Вчіться», «Не опускайте руки» тощо, я почув ту, що змусила мене переглянути свої реакції. Насправді є дуже мало речей, які варті переживань. Я замислився, провів внутрішню ревізію та побачив, що насправді доволі часто хвилювався дарма, бо зараз усі ці проблеми видаються абсолютно несуттєвими. 

Стресостійкість — це лише 50% характеру. Інші 50% — робота над собою. Головне — тримати у фокусі те, що паніка ніколи нікому не допомогла.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64b3d82b16a39069743068.jpg

20+ cервісів для проджект-менеджменту 2023

Читати

#5. Тримаю горизонти широкими

Я часто бачу вакансії, де шукають вузьких фахівців із бекграундом у конкретній вертикалі бізнесу. Наприклад: «Потрібен PM із досвідом у фінтех-проєктах». Як на мене, це неправильно.

Я працював у багатьох напрямах, цей досвід дозволяє мені краще розв’язувати й стратегічні, і тактичні задачі зараз у Laba. Крім того, з широким горизонтом знань краще починаєш розуміти людей: їхні болі, мотивації, проблеми та задачі. 

Ще один бонус — це допомагає побудувати більш довірливі стосунки з командою. Одного разу в іншій команді у нас була проблема з деплоєм. Сайт не може лежати довше хвилини, бо це величезні збитки. А синьйори казали, що деплой оновлення займе мінімум пів години. Ми сіли розбиратися, і я запропонував ідею, яку колись вичитав у книзі. Ми зможемо задеплоїти так, щоби падіння тривало 16–17 секунд: для цього треба лише скопіювати базу, задеплоїти все, що треба, і перемкнутися на нову. 

Пригадую, як команда почула цю ідею та була здивована: «А таке реально може спрацювати». Після цього ставлення змінилося: мене перестали сприймати як людину без сенсу (бо саме так синьйори часто бачать PM), я здобув довіру і певний авторитет.

Коли я кажу про широкий кругозір, маю на увазі буквально. Я зачитуюся Поттеріаною так само, як і новими виданнями з проєктного менеджменту, а разом із профільними подкастами вмикаю під час пробіжок History Hour від BBC.

#6. Прокидаюся раніше за команду і не боюся деколи овертаймити

Є байка про хлопця, якого запитали: «Чому ти працюєш у неділю?», а він відповів «Та тому, що це єдиний день, коли мене ніхто не відволікає». Я не працюю в неділю, цей час присвячую родині. Але можу на кілька годин відкрити ноут у суботу або попрацювати зайву годину в п’ятницю. Для мене це легше, ніж усі вихідні ходити й думати про те, що лишилося незавершеним.

Також я починаю робочий день раніше, ніж команда, щоби підготуватися, оглянути прогрес по задачах, сформувати список справ на день, перевірити пошту. До слова, пошту читаю знизу, від старіших листів — до свіжих. Колись читав зверху, але потім зрозумів, що так нові листи ніколи не закінчуються.

Все це дозволяє заощадити мій час і час колег на дейлі-мітингу. У нас два дейліки, але вони тривають у середньому 15–20 хвилин. Зазвичай ми добре йдемо за флоу — і мені приємно бачити, як задачі рухаються по дошці. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Проджект-менеджер в ІТ»
Бізнес і управління
Веде Артем Шаповал
14 травня 4 липня
Артем Шаповал