Як уникати конфліктів на робочому місці | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Як правильно обговорювати проблеми на роботі

Принципи ефективного спілкування з керівником.

cover-book-6553666a21e8a973508375.png

Уявімо ситуацію: вам потрібно серйозно поговорити з керівником. Але ви постійно відкладаєте розмову. В підсумку, у вас накопичуються негативні емоції, здається, що вас ніхто не розуміє, немає бажання ходити на роботу.

Поговорили б одразу — уникли б усього цього. Висловивши своє невдоволення, ви хоча б спробуєте змінити ситуацію на краще. Так вважає кар'єрний консультант із 10-річним досвідом Елісон Грін.

Вона написала книжку «Ask a manager. Спитай у керівника». Зібрала більше ста проблемних ситуацій на роботі та пояснила, як їх розв'язати.

Публікуємо цікаві поради.

Чому важливо обговорювати те, що вас турбує

З одного боку, ми розуміємо, що обговорювати проблеми необхідно: тільки так їх можна подолати. З іншого боку, боїмося, що обговорення може погіршити ситуацію.

Щоби позбутися сумнівів, згадайте прості істини:

  • Якщо ви змиритеся з ситуацією, яка вас не влаштовує, з часом проблеми зростатимуть. Ви вибираєте лінію поведінки: розв'язувати проблеми чи придушувати їх.
  • Втратити робоче місце — не гірше, ніж працювати в некомфортному середовищі, де падає ваша самооцінка та впевненість у собі.
  • Обговорення — крок у бік розв’язання проблеми. Люди навколо можуть не підозрювати, що для вас щось неприйнятне або неприємне.

Як правильно обговорювати проблеми

#1. Спілкуйтеся з босом як з партнером, а не як із батьком

Часто стосунки «керівник-підлеглий» вибудовуться по вертикалі «батько-дитина». Тому будь-яка проблема сприймається гостро, і вам її складно обговорювати з начальством.

Подумайте про стосунки з керівництвом як про партнерські: ви робите одну справу, і немає нічого страшного в тому, щоби поділитися своєю думкою.

#2. Контролюйте емоції

Якщо ви довго відкладали розмову, то вона може вийти гарячою: замість діалогу ви закидатимете один одного претензіями. Це не правильно.

Розмовляти треба спокійно, без агресії. Ваше завдання — не потішити его, а прояснити ситуацію. Так, якісь дії співрозмовника можуть викликати дискомфорт, вам може бути неприємно. Але спробуйте пояснити проблему без емоцій.

Наприклад, якщо людина голосно розмовляє по телефону в опен-спейсі, одразу ж попросіть її робити це у кімнаті для перемовин. Відкладаючи розмову на потім, ризикуєте перейти на особистості.

#3. Не додумуйте зайвого

Зазвичай розмовляти складно не через саму ситуацію, а тому, що ми встигли додумати зайвого.

Бос багато разів перевіряє вашу роботу. «Напевно, сумнівається в її якості», — можете ви додумати. Але навіщо? Просто запитайте, у чому річ.

Тільки не у форматі ультиматуму: «Ви перевіряєте мою роботу 100 500 разів, мені не подобається ця недовіра!». Краще запитайте: «Я помітив, що ви часто перевіряєте мене. У вас є зауваження щодо термінів чи якості? Обговорімо це».

Рекомендуємо прочитати:

img-63bd6805cbd5a001158016.png

Не жалійтеся і давайте рішення: 5 порад, як побудувати гарні стосунки з керівником

Читати

#4. Тон та інтонація мають значення

Тон, яким ви доносите інформацію про проблему, іноді важливіший за суть проблеми. Якщо говоритимете з людиною, ніби вона дурний кретин, не чекайте, що розмова закінчиться добре.

Пам'ятайте про цілі розмови: ви не висуваєте претензії та виплескуєте емоції, а щиро зацікавлені у розв’язанні проблеми.

#5. Говоріть відверто

Складно говорити про підвищення зарплати чи кількість зобов'язань, які на вас навалилися. Вам потрібно не просто донести проблему, а висловити її так, щоби вплинути на ситуацію. Як це зробити?

Якщо багато завдань, поговоріть про пріоритети: «Я боюся, що виконуючи X і Y, я приділю менше уваги C. Скажіть, яке з цих завдань є більш пріоритетним?».

Якщо питання про підвищення зарплати актуальне вже близько пів року, є сенс запитати прямо: «Чи ви розглядаєте можливість підвищити мені зарплату найближчим часом?».

Але перед розмовою на таку тему варто все зважити: чи готові ви отримати відмову чи негативну реакцію? Адже це означатиме, що настав час міняти роботу. Можливо, краще підготуватися до цього і знайти «шляхи відступу».

Критичні ситуації у спілкуванні з керівництвом

  • Коли керівник кричить на вас, не сприймайте це як особисту образу. Так, неприємна ситуація, але її можна виправити. Найчастіше у крикунів проблемна самооцінка, тому їм треба сказати щось позитивне: «Я ціную нашу співпрацю, але висловлення невдоволення у форматі крику для мене є неприйнятним. Ви могли б інакше пояснити, у чому проблема?» Людина зрозуміє, що поводиться некоректно й охолоне.
  • Якщо ви розплакалися перед начальством, не погіршуйте ситуацію — поясніть це. Можливо, у вас є інші проблеми, і ви просто вимотані: так і скажіть. Якщо ви розплакалися в момент, коли вас критикували, важливо зруйнувати враження, що вас не можна критикувати.
  • Якщо вас запитують, чи ви шукаєте інше місце роботи, відповідайте м'яко і чесно: «На цю мить жодних пропозицій не надходило, і я продовжую працювати тут».

Рекомендуємо прочитати:

img-8toxic-6183fefa0c8a3832029299.png

8 ознак токсичних людей

Читати

Критичні ситуації у спілкуванні з колегами

  • Якщо були грубим, визнайте помилку. Просто підійдіть до колеги та вибачтеся.
  • Якщо випили зайвого на корпоративі, не перебирайте із самокритикою. Відкиньте сором і виправте ситуацію: якщо поводилися некоректно — вибачтеся. Якщо у вас є об'єктивні причини такої поведінки, поділіться ними.
  • Якщо колеги дають вам непрохані поради, не відкидайте їх: це спричинить агресію. Просто скажіть: «Дякую, я подумаю над вашою ідеєю».

Що важливо пам'ятати перед розмовою

  • Не бійтеся про щось перепитати. Уточнювати деталі — нормально. Прикро буде припуститися помилки через те, що ви побоялися щось уточнити.
  • Просіть не про постійні зміни, а про короткостроковий експеримент. Потрібно у середу працювати віддалено? Попросіть так попрацювати місяць, а потім обговорити, чи вплинув формат роботи на результат.
  • Іноді варто йти на випередження. Якщо завалюєте дедлайн, наперед повідомте про це керівника. Чим раніше він дізнається, тим більше шансів, що зможе виправити ситуацію.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович