10+ нюансів, які треба знати, щоб генерувати SEO-трафік за кордоном | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

10+ нюансів, які треба знати, щоб генерувати SEO-трафік за кордоном

Head of SEO Laba — про те, чому в Туреччині просуватися найважче та як переконати Google, що британський та американський сайти — це не «дублі».

cover-665ee54fbc2d1734578320.webp

За даними Semrush, 59% користувачів переглядають лише перше посилання, запропоноване на їхній запит пошуковою системою. А перші три результати видачі отримують 75% всіх кліків. Якщо раптом ви раділи, довівши свій сайт до другої сторінки Google, — у нас погані новини: туди доходять менше ніж 1% користувачів.

А що як при цьому ваша компанія має понад 10 вебсайтів та працює на багато країн? Чи відрізняється стратегія пошукового просування на різних ринках та як використовувати SEO на максимум, щоб отримувати сотні тисяч organic-трафіку в 9 країнах? Розпитали Head of SEO Laba Global — Іллю Беланенко, який вже понад 4 роки відповідає за SEO-трафік компанії. 

Челенджі пошукового просування за кордоном

Зараз Laba має 18 окремих сайтів — в Україні, Угорщини, Польщі, Туреччині, Румунії, Чехії, Німеччині, США та Великобританії. SEO-стратегія для всіх схожа, проте в кожній країні є нюанси. І головний — це мова. Наприклад, коли потрібно зібрати ключові слова для нової сторінки, скажімо, для польського ринку, починається справжній челендж.

Буває, ми бачимо, що люди «гуглять» курси або статті за конкретними keywords, але ці слова — німецько-польський суржик. Ми не можемо їх використати, бо це буде лексичною помилкою. Тоді залучаємо локальних редакторів та копірайтерів, щоб розібратися, що варто відредагувати, а що — прибрати.

Загалом у ЄС легко просуватися та отримувати трафік — тут мало конкуренції. Ринок захопили Coursera та Udemy, але крім цих платформ в Edtech наразі немає великих конкурентів. 

З усіх ринків, де представлена Laba, найважче просуватися в Туреччині. Країна останнім часом потрапила під нові апдейти Google, які значно вплинули на весь трафік. Так буває, коли одночасно зʼявляється велика кількість сайтів, що використовують «сірі» методи SEO-просування, пересилають спам або знаходяться в «сірих»/«чорних» нішах (наприклад, гемблінг і ставки на спорт). 

Або коли сайти починають масово публікувати контент, згенерований штучним інтелектом. У таких випадках Google змінює свої алгоритми, і ті ресурси, які були зараз на першому місці у видачі, можуть «спуститися» на 12-те, а ті, що були на другому, — взагалі вилетіти з пошуку на місяць. 

Що робити, якщо ваш сайт «поповз» униз? Переглянути наявність технічних помилок, перевірити мобільну версію сайту (чи коректно вона працює), адже в Google зараз основний акцент — саме на мобайлі. І чекнути контент: унікальність, актуальність, метатеги. 

Крім того, можуть виникати челенджі, якщо ви маєте сайти в кількох англо-, німецько- чи іспаномовних країнах. Наприклад, у нас є окремі сайти для Великобританії та США — і ми там частково дублюємо контент. Пошукові системи такі сайти сприймають як дублі — і вони починають конкурувати між собою в пошуку. 

Але це можна розв’язати, вказавши в коді таких сайтів «англійська». Тоді Google зрозуміє, що це не два скопійовані сайти, а ресурси для різних ринків. Так можна зробити за допомогою hreflang, де вказується, що це англійська версія.

Ось приклад із сайту Apple:

<link rel="alternate" href="https://www.apple.com/ae/apple-events/" hreflang="en-AE" />

<link rel="alternate" href="https://www.apple.com/am/apple-events/" hreflang="en-AM" />

SEO-стратегія в Україні vs у країнах ЄС: як це працює в Laba

На перший погляд здається, що відповідальні за SEO — власне фахівці з пошукової оптимізації. Але залаштунки органічного трафіку складніші: тут також залучені контент-маркетологи, редактори, копірайтери, дизайнери, експерти з Technical SEO й не тільки. 

У Laba кожна стаття, яка додається на сайт, перевіряється на SEO-оптимізацію. Зокрема це чек на унікальність (не нижче ніж 90%), прописування метатегів, title та alt для зображень (не втрачайте можливості залучити трафік через Google Images). І, звісно, внутрішня перелінковка — коли в статті додаються посилання на інші релевантні сторінки. Це дозволяє підсилити сторінки сайту: наприклад, оптимально розподілити вагу з блогу на сторінку курсу, внаслідок чого він вище ранжуватиметься в результатах пошуку. 

Фактично внутрішню перелінковку можна порівняти з розділом літератури в курсовій: ви вказуєте авторитетні джерела, на які посилаєтесь і яким можна довіряти. 

Після публікації ми промоутимо контент у соцмережах і надсилаємо в email-розсилці. До речі, коли запровадили ці процеси в Чехії, обсяг трафіку на блог за 6 місяців збільшився вдвічі

Раз на пів року проводимо комплексний SEO-аудит сайтів по всіх країнах. Це масштабний процес, який охоплює багато нюансів і в який залучено багато людей. Мета — визначити помилки високої, середньої та низької критичності. Помилки низької критичності можна відкласти, а решту — краще негайно виправити. 

Що варто перевіряти:

  • Наявність технічних дублів

    Це сторінки, які мають різні посилання (наприклад, з www і без www), але ідентичний контент. Пошукові роботи сприймають сайти з великою кількістю дублів як неякісні, що погіршує їхню позицію в Google.

    Що робити з дублями?
    Використати команду disallow через файл robots.txt. Ще можна скористатися атрибутом rel="canonical" — для цього потрібно в HTML-коді сторінки помістити атрибут rel="canonical" між тегами <head>...</head>. А метатег <meta name="robots" content="noindex, follow> допоможе закрити дубль від пошукового робота. Його потрібно розмістити на сторінках-дублях у блоці <head>. Але найкращий варіант — налаштувати технічний редирект з таких сторінок.
  • Налаштування SSL-сертифіката і статусу HTTPS

    SSL-сертифікат — це сертифікат безпеки. Більшість браузерів відмовляється відкривати сайти без цього сертифіката або вони сильно обмежені у використанні. Якщо на сайті є SSL-сертифікат, в адресному рядку вебпереглядача з’явиться зелений замок і протокол HTTPS. Це значить, що на ньому безпечно вводити пароль або номер банківської картки.

  • Актуальність файлу robots.txt

    Robots.txt — це файл, де вказано, які сторінки пошуковим системам можна сканувати, а які забороняється відвідувати. Наприклад, «лізти» в адмінку сайту.

    Існує кілька основних вимог до robots.txt, щоби пошуковий бот добре сприймав файл:
    – його розмір не перевищує 500 кб
    – файл у форматі txt з назвою robots — robots.txt
    – він розміщений в корені сайту
    – доступний для роботів (200 код відповіді сервера)

    У файлі вкажіть основні директиви — команди для пошукового робота:
    Disallow — забороняє індексування/сканування розділів або окремих сторінок сайту.
    Allow — дозволяє індексувати/сканувати розділи або окремі сторінки сайту.
    Sitemap — вказує шлях до файлу Sitemap.

    Щоб знайти robots.txt на вашому сайті, треба ввести назву файлу в пошуковий рядок одразу після домену — наприклад, laba.ua/robots.txt

  •  Мапу сайту (sitemap.xml)

    Файл site.map — це умовна мапа, де зібрані всі сторінки сайту, які пошуковий робот скануватиме й надсилатиме в пошукову видачу. 

    Основні вимоги до файлу sitemap.xml:
    – містить актуальні URL-адреси
    – у файлі відсутні неканонічні сторінки — з різними URL-адресами, але з однаковим або дуже схожим змістом
    – коректно вказано протокол зʼєднання (наприклад, https)
    – код відповіді всіх документів — 200
    – відсутні сторінки, закриті від сканування або індексації
  • Відсутність сторінок із помилкою 404

    Помилка 404 вказує на те, що сторінка не знайдена або має «бите» посилання — веде юзера на недійсну сторінку. Важливо періодично перевіряти, чи є на сайті такі сторінки та посилання. Коли помилок 404 багато, пошукова система сприймає цей ресурс як неякісний та рідше показує його у видачі. Просканувати сайт і побачити наявність битих посилань можна за допомогою програм Screaming Frog або Netpeak Spider.

Рекомендуємо прочитати:

preview-65df3ec413394034883547.jpg

8 сервісів, якими користуються маркетологи IKEA, Formula-1 та PlayStation

Читати

На що звертати увагу, якщо хочете генерувати трафік у кількох країнах

#1. За можливості найміть локальних копірайтерів та SEO-фахівців

Припустимо, у вашій компанії вже працюють маркетологи та розробники. Проте якщо ви хочете розмістити тексти польською чи угорською мовою — варто виділити бюджет на native-копірайтерів.

У Laba відділ маркетингу поділений на дві команди. Перша працює на український ринок, друга — на ЄС і США. На європейському ринку близько 40 фахівців, які займаються пошуковою оптимізацією, контекстною і таргетованою рекламою, закупівлею посилань. 

#2. Використовуйте інструменти автоматизації

Працюючи над реалізацією SEO-стратегії, доводиться виконувати багато повторюваних завдань — а вони забирають купу часу. Наприклад, потрібно постійно моніторити рейтинг сайту в Google, оптимізувати контент, використовуючи найбільш відповідні ключові слова, аналізувати внутрішні та зворотні посилання. 

Щоб автоматизувати рутинну роботу й звільнити собі пів життя, можна використовувати SEO-інструменти й сервіси: 

▫️ Аналітика: Google Analytics, Similarweb, Semrush, Google Search Console

▫️ Технічний аудит і внутрішня оптимізація: HTTP Status, Schema Markup Validator, Screaming Frog, Netpeak Spider

▫️ Дослідження ключових слів: WordStream, Microsoft Keyword Planner Tool, Google Keyword Planner

▫️ Написання й перевірка контенту: WriteSonic, Duplichecker, ChatGPT, Istio

▫️ Лінкбілдинг: PrNews, prposting

▫️ Перевірка якості сайту з погляду його профілю посилань: Ahrefs, Serpstat, Majestic, Ubersuggest

#3. Не ігноруйте важливість візуалу

Пошукова оптимізація зображень підвищує рейтинг контенту в Google. Які зображення любить Google:

  • Чіткі, гарної якості, що легко розпізнаються Google Lens.
  • Формату JPEG 2000, JPG XR або WebP. Вони допоможуть користувачам зменшити використання трафіку на мобільних пристроях.
  • Оптимізовані під різні пристрої (десктоп, мобайл).
  • З розміткою схеми, що допомагає пошуковим роботам краще розуміти зміст.
  • З альтернативним текстом, доступні для людей з порушеннями зору та користувачів зі слабким інтернет-зʼєднанням.

Використовуйте програми для стиснення зображень, такі як Squoosh, щоби прискорити завантаження сторінок.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64dcd7e61dc6b996117054.jpg

Добірка класних сайтів для натхнення, які варто додати в закладки

Читати

#4. Дотримуйтесь принципів accessibility

Згідно зі звітом ВООЗ за 2021 рік, від далекозорості або короткозорості страждають щонайменше 2,2 млрд людей у світі — понад 20% населення. Від дальтонізму — 8% чоловіків та близько 1% жінок. І це далеко не повний перелік можливих порушень здоровʼя. 

Ви ніколи не знаєте, який зір або інші порушення має той, хто переглядатиме ваш сайт. Якщо ж шрифти на ньому будуть нечитабельними навіть для людей з ідеальним зором, а графічні елементи — тісно «напхані», користувач вийде з цього сайту, не зробивши потрібну дію. А Google розцінить такий ресурс як некорисний. Тому важливо, щоб його графіка, шрифти та інші елементи були чіткими й читабельними. 

Надавайте перевагу лаконічності:

  • Мінімальний набір кольорів (не більше ніж 2–3) з відчутним контрастом між ними (наприклад, помаранчевий + блакитний, а не помаранчевий + червоний). 
  • Мінімум лаконічних шрифтів (до 2-х), як-от Roboto, Open Sans, Gilroy та San Francisco. 
  • Друкуйте великими літерами. Мінімальний розмір основного тексту на сайті — 16 pt. Цю цифру можна збільшити до 22–24 pt. 
  • Тональний контраст: показуйте темний текст на світлому тлі, а світлий — на темному.

#5. Звертайте увагу на законодавство і комплаєнс

Крім локалізації та коректного перекладу контенту треба зважати на правові норми, серед яких — GDPR (General Data Protection Regulation). Якщо сайт працює з ЄС або туди «переноситься», треба додавати cookie-банер і надавати користувачеві можливість керувати своєю згодою — приймати всі кукі, лише деякі або відхилити все. Візьміть до уваги, що якщо людина не підтверджує збір кукі, інформація про неї нікуди не передається. Ви не знатимете, з якого каналу прийшов користувач і чи купив щось у вас. 

#6. Використовуйте ШІ для створення контенту, але обережно

Ми застосовуємо ШІ для лінкбілдингу, проте це лише базовий інструмент, щоб створити драфт тексту. Перед публікацією контент треба редагувати: додавати інформацію, цікаву статистику і приклади, видаляти безглузді абзаци та перефразовувати речення, адже згенеровані статті можуть містити неточності, «воду», упередженість та помилки. 

І найголовніше: віднедавна Google навчився «зчитувати» згенеровані ШІ тексти — і вони можуть гірше ранжуватися в пошуковику. 

Наприклад, ChatGPT часто генерує таку фразу, як «у цьому буремному світі технологій». Ще з появою штучного інтелекту використання слова delve зросло в геометричній прогресії. Google за допомогою свого інструменту SpamBrain навчився вловлювати такі фрази й конкретні слова, і визначає тексти з ними як AI-generated. Тож не сильно загравайтеся з цим інструментом. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Нотації BPMN»
Бізнес і управління
Веде Ірина Крючкова
26 вересня 29 жовтня
Ірина Крючкова