Адам Кінгл про те, як перетворити природну цікавість на нові бізнес-ідеї | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Адам Кінгл: «Під час мозкового штурму забудьте про фразу “Так, але…”»

Викладач Школи менеджменту Лондонського університетського коледжу — про те, як перетворити природну цікавість на нові бізнес-ідеї.

cover-6479fc77901ce865815786.png

Адам Кінгл був актором, режисером, консультантом і бізнес-розробником. Що пов'язує всі ці заняття? Креативність! Наразі Адам викладає в Школі менеджменту Лондонського університетського коледжу (UCL) — він вчить керівників перетворювати свою природну цікавість на нові бізнес-ідеї. 

У своїй останній книзі Sparking Success Адам досліджує способи, за допомогою яких креативники придумують нові речі. В ексклюзивному інтерв'ю для Laba він розповідає, як бізнес-лідери можуть застосувати ці практики, щоб стимулювати інновації у своїх компаніях. І чому великим корпораціям варто повчитися у шеф-кухарів, коміків та аніматорів.

Прочитати інтерв'ю в оригіналі можна за посиланням.

Стаючи дорослими, ми поступово втрачаємо креативність. Як її зберегти? 

Те, як ми керуємо організаціями, знижує нашу креативність. Навіть освіта стримує нас, бо, наприклад, у школі на все є лише одна правильна відповідь. Замість того щоб заохочувати до пошуку різних варіантів та оригінального мислення, нас просили просто запам'ятовувати. 

Але компанії, які хочуть стати адаптивними, можуть змінитися: надавши своїм командам додаткові стимули та зробивши організаційну структуру більш творчою.

Я чудово знаю, що таке імпровізація. Протягом 10 років я керував власною імпровізаційною групою. На перший погляд імпровізація може здатися хаотичною. Але якщо є навички співпраці та вміння слухати один одного — все вийде.

Чому мозковий штурм іноді провалюється та не дає бажаних результатів? Тому що люди намагаються одночасно генерувати, оцінювати й вибирати ідеї, які вони будуть  втілювати. А це породжує хаос. 

Імпровізація все структурує. Ви берете ідею та розвиваєте її, а не одразу вирішуєте, подобається вона вам чи ні. Досліджуєте її так, ніби це найкращий задум у світі, уявляєте, що станеться після того, як ви його реалізуєте. Навіть якщо ідею не буде втілено, це додасть вашому колезі впевненості, йому буде приємно, що ви приділили йому увагу та час. Це техніка під назвою «Так, і?».

Є ще одна фраза: «Так, але…». Вона означає «Ні, мені не подобається твоя ідея!» Багато менеджерів вважають, що говорити «Так, але…» — їхня робота. Але тоді не дивуйтеся тому, що ваша команда більше не генерує ідеї. Навіщо їй це робити, якщо вони одразу відкидаються?

Чи можуть творчі люди стати хорошими лідерами?

Кожна організація стверджує, що неординарність працівників та інклюзивна культура — це її ключові пріоритети. Однак якщо лідери самі не готові оригінально мислити й не мотивують команду змінюватися, результату не буде. 

Візьмемо, наприклад, Pixar Animation Studios. Стів Джобс був власником Pixar до того, як повернувся в Apple. Він брав на роботу творчих людей, що мислили не так, як інші. 

Свого часу Джобс найняв продюсера та режисера Бреда Берда. Він зняв багато відомих анімацій Pixar і декілька епізодів «Сімпсонів». Стів Джобс сказав йому: «Я найму тебе, тому що ти трохи підривний». Берд відповів: «Мене звільняли з багатьох компаній за мій підривний характер, але ніколи раніше мене за це не наймали». Він підписав контракт, а згодом став одним із найуспішніших працівників студії. 

Це гарна метафора того, як організаціям потрібно переосмислити різноманітність та інклюзивність. Можливо, компанії наймають людей з різним досвідом чи спеціальностями — але потім від них починають вимагати, щоб вони працювали монохромно, тобто як усі. В такому випадку не дивуйтеся, що у вас немає креативності. Різноманітність важлива, але для багатьох компаній це лише політика. 

Щодо інклюзії — з нею справи ще гірші. Коли в команду приходять нові люди, як ви реагуєте на їхню неординарність? Як ви її цінуєте та заохочуєте, а не пригнічуєте? Стів Джобс дуже рішуче заявив, що він це цінує. Йому хотілося мотивувати своїх колег, а не перетворювати їх на корпоративну фотокопію Pixar.

Мені не подобається термін «онбординг» для орієнтації нових співробітників, оскільки він має стільки емоційних відтінків: «влитися в команду», «приєднатися до програми». 

Замість цього компанії мають ставити інші запитання: «Як нам зберегти зовнішню перспективу цієї людини? Як нам заохотити її думати не так, як інші співробітники, щоб вона допомогла розширити наш кругозір?».

Чого корпорації можуть навчитися у шеф-кухарів?

Творчість — це не тільки про нові ідеї. Ви можете взяти дві наявні ідеї та поєднати їх по-іншому. Саме так створюють нові страви, навіть найвідоміші кухарі світу.

Візьміть картопляне пюре, класичний рецепт. Потім оберіть якусь країну в іншій частині світу й подумайте, які смаки пропонує її кухня. Можливо, подивіться на Японію та пофантазуйте: «А як щодо васабі? Що буде, якщо до картопляного пюре додати васабі? Буде смачно?» 

Яскравий приклад — Wasabi Mash, створене шеф-кухарем на ім’я Боббі Чінн, який має кілька ресторанів типу ф’южн Схід-Захід. Його кухня — це поєднання західних інгредієнтів та азійських технологій приготування.

Якщо ви хочете підвищити творчий потенціал своєї компанії — заохочуйте мікрозвички, щоб інновації відбувалися постійно в усій організації. Знову ж таки, вам не завжди потрібно придумувати нові ідеї. Це може бути новий продукт, послуга або внутрішній процес.

Один із прикладів — Hsu Fu Chi, китайська кондитерська фабрика, яка завжди любила експериментувати з новими продуктами. До речі, її нещодавно купила Nestle. 

Так от, на цій фабриці було окреме приміщення з невеличким станком, який легко переналаштувати для виробництва незвичних продуктів. Так Hsu Fu Chi постійно випускала невеликі партії нових цукерок. 

Вони змогли представити ринку більше нових продуктів, ніж велика корпорація Nestle. Hsu Fu Chi щотижня випускали новий батончик, тоді як Nestle знадобилося 2 роки, щоб вивести на ринок темний шоколад KitKat. Корпорація купила цю фабрику, щоб навчитися застосувати підхід «спроб і невдач». 

Творчість — це гра чисел. Рідко буває так, що одразу приходить готова ідея, мов блискавка з неба. Зазвичай треба записати 100 задумів у блокнот, потім вибрати 5 із них, покрутити їх, переосмислити, доки не сформується одна сильна ідея. 

Використовуйте час та ітерації виграшних задумів замість того, щоб чекати божественного натхнення. 

Ви стверджуєте, що використання образів може покращити комунікацію в команді. Як це працює?

Одного разу я розмовляв з одним Chief HR Officer. Його HR-відділу довелося звільнити багатьох людей. Він розповів, як його команда допомогла співробітникам, що залишилися, прийняти ці зміни та емоційно примиритися з ними. 

HR-відділ провів майстер-клас, де кожен мав намалювати свої почуття, а також те, куди, на їхню думку, рухається бізнес. Потім вони, не розмовляючи один з одним, поєднали свої малюнки, створивши мурал. Це змусило їх співпрацювати, дивлячись на зображення, які створили інші, та вивільняти свої емоції. 

За допомогою образів людям значно легше ділитися ідеями. Вони допомагають нам залишатися відвертими та відпускати негативні моменти. Організації іноді занадто покладаються на слова, цифри та PowerPoint. Але мозок обробляє зображення в тисячі разів швидше, ніж слова.

Компанія з виробництва напоїв Suntory використовувала образність для внутрішніх змін. Вони боролися з бюрократією та, щоб підкреслити це, подарували співробітникам шпильки у формі катани, японського самурайського меча. 

Вони стали нагадуванням про те, що скорочення непотрібних бюрократичних процесів у компанії — термінове і неминуче. 

Ви також досліджуєте «багаторівневе лідерство». Про що це?

Якось я працював із британською студією Layered Reality, яка виробляє імерсивний досвід. Вони поєднують різні творчі техніки, щоб розважити глядачів. Замість простого театрального спектаклю створюють вистави, де поєднують гру акторів, віртуальну та доповнену реальність, оригінальну музику, ігри, в яких глядачі можуть брати участь.

Коли я брав інтерв’ю в їхнього СЕО Ендрю МакГіннеса, він сказав, що концепція його бізнесу метафорично відображає його підхід до лідерства. Ви повинні враховувати різні галузі, в яких може знадобитися ваше лідерство. Сьогодні це може бути фінансова сфера, завтра — творча. Ви не можете бути одновимірним як лідер.

Якщо ви знайдете слово «керувати» у словнику, майже в кожній мові першим буде стояти синонім «контроль». Це означає, що управління дорівнює контролю. Але є інші дієслова, такі як «актуалізувати», «надихати». Вони краще характеризують процес управління та збільшують продуктивність команди. 

Менеджери, які ставлять собі за мету контроль, не повинні дивуватися, чому їм не вдається впроваджувати інновації та надихати інших.

Рекомендуємо прочитати:

preview-650407d7ba7cc576263723.jpg

Девід Слокум, Google: «Лідерам потрібно навчитися відпускати контроль»

Читати

Чи залишається місце для людської творчості в епоху, коли ШІ може написати роман з нуля? 

ШІ використовує шаблони та обробляє їх, щоб створити щось інше. Саме на цьому побудовані його творчі результати. Людська ж креативність базується не лише на новизні, але й на стимулах, які виникають спонтанно, органічно, через спілкування. 

Творчі результати ШІ можуть бути цікавими або навіть чудовими, але вони лише підвищать потребу в людській творчості. І саме тому лідери мають важливу роль у збільшенні творчого потенціалу організацій. Лідерство — це про управління екосистемою людей.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Business English»
Business English
Веде Anastasiia Kyrychenko
13 травня 25 вересня
Anastasiia Kyrychenko