Як команда Laba готується до кожного запуску курсу | Розумних люблять
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

«Лише 4% слухачів відмовляються від курсу та просять повернути кошти»

Як команда Laba готується до кожного запуску та що робити, якщо навчання не підійшло.

cover-64b6585f2ddfa761694651.jpg

Онлайн-курси люблять або не сприймають. Для деяких людей це можливість закрити пробіли в знаннях, знайти роботу в міжнародній компанії або навіть заснувати бізнес. А хтось не наважується придбати курс, бо боїться отримати «кота в мішку». 

Анна Корж та Олександра Єршова — контент-продюсерки бізнес-школи Laba. Їхня задача — створювати якісні курси, які будуть корисними для студентів. Ми запитали у дівчат про те, які стандарти якості має курс і чому кожен новий запуск — це про цифри та фідбек. А ще — які гарантії діють для тих, кому навчання з якихось причин не підійшло. 

У чому особливість курсів Laba

Щомісяця Laba запускає близько 20 онлайн-курсів — про маркетинг, менеджмент, фінанси, HR та аналітику. Їх викладають лектори з Red Bull, Uklon, Visa, DataArt та інших успішних компаній. Кожного місяця навчання у бізнес-школі проходять понад 1 тис. спеціалістів. 

У чому переваги курсів:

#1. Акцент на практиці. Курси побудовано таким чином, щоб із перших занять студент працював над власним проєктом або стратегічним планом. Під кінець навчання в кожного розроблено портфоліо, антикризова програма тощо. 

#2. Акредитація Laba міжнародними організаціями: 

  • Інститутом управління проєктами (PMI) — «знак якості» для навчання project-менеджерів та керівників. Після проходження курсу Laba отримані бали нараховуються до міжнародної системи PMI.
  • Інститутом сертифікації HR-фахівців (HRCI) — своєрідний IELTS у світі HR. 
  • Міжнародним інститутом бізнес-аналізу (IIBA) — підтверджує високий рівень володіння інструментами аналітики для фахівців з усього світу.

Це означає, що міжнародні організації перевіряють курси на відповідність стандартам в індустрії та вимогам установи. Тобто диплом про закінчення курсу в Laba — не просто рядок у LinkedIn, а реальна перевага над фахівцями з будь-якої країни.

#3. Лектори-практики. Це експерти, які працюють у топових компаніях та мають багаторічний практичний досвід. Наприклад, на курсі «Проджект-менеджмент в IT» викладає Technical Program Manager у Booking.com Тарас Федорук, президент українського представництва PMI. Він має понад 10 професійних сертифікацій, а також отримав нагороди «Найкращий керівник проєктів в IT» за версією Ukrainian IT Awards у 2019 році та PMI Rising Leader у 2022. 

#4. Курси для різних професійних рівнів. ЦА та програма пропрацьовані так, щоб на курс потрапили саме ті люди, яким ці знання потрібні. Мідл не проходитиме навчання для джуна, бо йому буде занадто легко або нудно. Команда повідомить студенту, що курс не відповідає його потребам, і порадить інший. Виняток — коли це свідомий вибір людини.

#5. Можливість отримати професію з нуля. У розкладі є курси для тих, хто хоче опанувати нову спеціальність або змінити профіль.

#6. Записи лекцій, воркшопів, а також домашні завдання, презентації та інші матеріали доступні в особистому кабінеті на платформі MY.LABA — назавжди. 

#7. Ком'юніті студентів. З 2015 року Laba випустила понад 90 тис. студентів. Бізнес-школа працює в 10 країнах: Україні, США, Угорщині, Польщі, Туреччині, Казахстані, Румунії, Чехії, Німеччині та Сполученому Королівстві. Курси проходять співробітники провідних компаній: Google, Visa, Coca-Cola, Deloitte, Shell, Renault, Reebok та інших. Тому навчання в Laba — це нетворкінг як під час курсу, так і після.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64b3d0374ee23643591303.jpg

«До курсу я не вміла оперувати бізнес-процесами та визначати, хто за що відповідає»

Читати

Чому кожен курс — це про практику  

Традиційно онлайн-курси в Laba — це 10–15 занять. Більшість із них — вебінари в режимі реального часу з Q&A-сесіями.

Також у рамках навчання проходять воркшопи. Наприклад, на курсі з рекрутингу студенти можуть відпрацьовувати проведення інтерв'ю з кандидатами. А під час воркшопів із PR слухачі діляться на групи, розробляють і презентують стратегії антикризової комунікації, після чого коментують результати одне одного. Лектор дає фінальний фідбек та пропонує, що можна покращити. 

Кожен наступний потік курсу оновлюється. Лектори змінюють презентації та воркшопи, щоб вони були максимально актуальними. Ринок динамічно розвивається, і постійно повторювати курси з однаковими матеріалами — це як намагатися застосувати тренди десятирічної давнини. 

Як команда аналізує «болі» ЦА, щоб курс був релевантним

У Laba все ґрунтується на цифрах. Будь-які зміни на курсі або запуск нової програми будуються на основі даних. Вивчається все — від географії студентів до їхнього віку та місця роботи. 

Щоб зробити курс максимально релевантним, команда аналізує: 

  • Оргструктури великих компаній. Наприклад, з якими проблемами найчастіше стикаються їхні junior-, middle- та senior-спеціалісти. 
  • Job-сайти. Які вакансії популярні, на яких фахівців найбільший попит, які зони відповідальності вказують компанії у своїх вакансіях. Останній пункт допомагає визначити, що ще додати до програми, щоб випускники відповідали вимогам ринку. 
  • Конкурентів. Чи є в них схожі курси, які теми вони розглядають під час навчання та які програми найпопулярніші. 
  • Фідбеки лекторів та студентів — щоб зрозуміти, чого бракує в програмі. Відгуки слухачів збираються на екваторі та наприкінці курсу.

З цього аналізу випливає ЦА, «болі» аудиторії та майбутня програма курсу, яку команда розробляє разом із лектором. 

Припустимо, проджект-менеджер із банківської сфери (чи будь-якої іншої) хоче світчнутися в IT. Для цього йому потрібно навчитися вести IT-документацію та робити естімейти, розбиратися в основах розробки, Scrum, Kanban, Waterfall тощо. Тож ці пункти обов'язково будуть у програмі. 

Ще один важливий показник — кількість студентів, які дійшли до кінця курсу та отримали диплом. 

Laba видає два документи, які підтверджують успішне проходження навчання. Сертифікат отримують усі студенти, які прослухали курс. А диплом вказує, що ви якісно виконували домашні завдання та набрали мінімум 160 балів із 200 можливих. Кожен такий документ має QR-код, тож роботодавець може його перевірити.

До речі, були ситуації, коли слухач дуже хотів отримати саме диплом, але не добирав балів. Тож він домовлявся з командою та лектором, дороблював домашні завдання. І якщо все було ідеально — викладач оновлював кількість балів, а людина отримувала диплом.

Трапляється, що після першого потоку стає зрозуміло, що немає сенсу продовжувати курс. Так було зі «Злиттям та поглинанням». Це цікава та насичена програма, але розрахована на дуже вузьку аудиторію. ЦА — менеджери великих компаній, які ухвалюють управлінські рішення, вже перебувають у процесі злиття й поглинання або ж розуміють, що надалі можуть із цим зіткнутися. 

Стало зрозуміло, що наступний потік в Україні не закриється просто тому, що не назбирається група. Якби такий курс запускали англійською на іноземну аудиторію — це б розв’язало проблему.

Як обираються лектори

Над вибором викладача працює кілька відділів:

  • Контент-продюсери складають портрет ідеального лектора. Наприклад: фахівець із досвідом у фінансах, який працював у міжнародній компанії або корпорації. Мусить мати досвід управління командою від 50 людей. 
  • Сорсери шукають відповідних фахівців.
  • Продюсери ведуть комунікацію щодо детальних умов із тими, хто зацікавлений у викладанні, аналізують бачення лектора й те, наскільки якісно він подаватиме матеріал. 

Якщо є сумніви щодо кандидата — до обговорення залучається вся команда. Важливо, щоб людина викладала матеріал чітко, зрозуміло, цікаво, з кейсами та прикладами. Щоб лекції не перетворювалися на академічну начитку.

Рекомендуємо прочитати:

img-6463a4ca22e17264455202.png

«Я хотів системно подивитися на управління IT-проєктами. Вибирав з 10 курсів та зупинився на Laba»

Читати

Яка є підтримка студентів під час навчання

Тут, як і в підготовці курсів, залучено багато фахівців: 

  • Клієнтський сервіс нагадає про початок навчання та допоможе розібратися з особистим кабінетом. 
  • Технічна підтримка — це маги, які прийдуть на допомогу, коли все «горить». Наприклад, якщо лекція вже почалася, а Zoom не відкривається. Ще вони допоможуть завантажити софт, який потрібно «приборкати» під час проходження курсу.
  • Куратор супроводжує студентів протягом навчання. Він нагадує про заняття, дедлайни, допомагає студентам розв’язувати різні питання щодо курсу.

Що робити, якщо все ж таки курс не підійшов 

Буває, слухачеві не «заходить» лектор, складно тримати темп навчання або змінилася фінансова ситуація та наразі курс став «не на часі». Тоді Laba повертає кошти, якщо було пройдено не більше ніж три заняття. Але в середньому з таким запитом звертаються лише 4% слухачів.

Також можна перевестися на інший курс — наприклад, якщо студенту занадто складно і він вирішив почати з більш базової програми.

Наостанок, можна заморозити навчання — тоді слухача просто переведуть на наступний потік курсу. Такі випадки траплялися взимку 2023, коли через постійні блекаути деяким студентам було важко навчатися. Але, до речі, навіть під час важкої зими загальний рівень повного проходження курсів не впав.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«CRM-стратегія»
Маркетинг і PR
Веде Наталія Хомік
15 липня 14 серпня
Наталія Хомік