Як налаштувати Chat GPT під себе | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Ідеї, як налаштувати ChatGPT під себе

Бонус — функція чату, про яку не знає навіть він сам.

cover-65a8ee6c8f270518714963.jpg

Більшість можливостей ChatGPT доступні безплатно, але не всі вміють ними користуватися. Недаремно запити на промпт-інженерів для штучного інтелекту, за даними американської агенції ​​AI Stratagems, за останні 2 роки зросли удвічі.

Якщо ви багато чули про фантастичні можливості чату, але не надто задоволені результатом співпраці — у пригоді стануть кастомні інструкції. Це нова функція сервісу, яка з'явилась у липні 2023 року та — сюрприз — про яку не знає навіть сам чат. З її допомогою можна адаптувати відповіді ChatGPT до ваших потреб і перетворити його на справжнього персонального помічника.

чат gpt

Що це за індивідуальні/кастомні налаштування та як їх створити — розбираємось.

Що таке кастомні інструкції для ChatGPT

Кастомні інструкції для ChatGPT — це індивідуальні налаштування сервісу, які відповідають вашим потребам та впливають на результати роботи чату загалом. Наприклад, замість того щоб кожного разу прописувати вимогу давати посилання на першоджерело цифр, користувач може задати це у налаштуваннях для всіх чатів.

Користувацькі інструкції виконують кілька важливих функцій:

  • Професійна актуальність. Щоб інформація від ШІ була релевантною та відповідала специфіці вашої роботи.
  • Тон і стиль. Ви можете обирати, наскільки формальними/повсякденними мають бути відповіді ШІ. 
  • Довжина. Користувацькі інструкції задають те, наскільки розлогі або короткі відповіді ви хочете отримувати. Це особливо корисно, коли вам потрібні лаконічні тези або, навпаки, глибокі роз'яснення на певні теми.

Топ 5 інсайтів про кастомні інструкції

  • Можна використовувати для обмеження відповідей ChatGPT заданою кількістю символів.
  • Дозволяють користувачам встановлювати конкретні правила та обмеження для відповідей ШІ.
  • Ви можете налаштувати ChatGPT, щоб обмежити політ його фантазії: наприклад, писати код лише певною мовою програмування.
  • Можна використовувати для створення ярликів, збереження формул і шаблонів, що робить повторювані завдання менш виснажливими.
  • Дозволяють користувачам зберігати свої формули та генерувати певні результати. Наприклад, заголовки YouTube чи форми бухгалтерських рахунків, без необхідності багаторазово запитувати штучний інтелект.

Як створити індивідуальні налаштування для ChatGPT

#1. Увійдіть у ChatGPT і натисніть на свій профіль у лівому нижньому кутку.

#2. Виберіть пункт Custom instructions:

openai

#3. Для більшої персоналізації в кастомних налаштуваннях доступно два поля. В першому ви можете розповісти про себе, свої цілі та завдання, щоб ШІ міг враховувати ці дані, відповідаючи на ваші запити.

Друге поле — це безпосередньо набір ваших інструкцій для штучного інтелекту щодо того, як він має працювати з вашими запитами. 

У кожному з полів є ліміт по знаках — 1500 символів, тож намагайтесь вкластися у своїх інструкціях у цей обсяг.

У полі про вас потрібно ввести інформацію, яка допоможе чату в якісному виконанні ваших завдань. Наприклад, навряд чи йому стане у пригоді те, що в авторки цього тексту є песик, а ось те, що Таня є журналістом, буде важливим. У цьому полі чат наведе декілька підказок, про що варто розповісти.

gpt

Як може виглядати таке поле для журналіста: 

Поле 1 — про себе: «Я автор контенту, спеціалізуюсь на текстах про бізнес, big data та економіку. Моя цільова аудиторія — підприємці, бізнесмени, креатори, економісти й люди, які цікавляться цими темами та живуть в Україні. Я переважно пишу про бізнес, технології, ІТ, економіку, лайфхаки та цікаві дослідження. Мета моїх текстів — [продати продукт чи послугу / генерувати ліди]».

Після збереження цих даних сервіс буде враховувати досвід, про який ви розповіли в розділі, під час пошуку та обробки інформації. До прикладу, журналісту або автору цифрового контенту бот зможе видавати поради з SEO-оптимізації тексту, не заглиблюючись у пояснення, навіщо вона потрібна та як це робити. 

#4. У наступному полі треба зазначити інструкції для штучного інтелекту, які для вас важливі. Бот також надає кілька підказок щодо того, яку інформацію туди варто ввести.

штучний інтелект

Важливо! У мобільному додатку OpenAI доступний інтерфейс українською, але у вебверсії цієї можливості немає. Проте знайте, що заповнювати ці два поля про себе можна будь-якою мовою. Тож навіть в інтерфейсі англійською можете сміливо давати інструкції українською.

Приклад — поле 2. Як чату відповідати на запити: «Запропонуй поради з SEO та структури контенту. Створюй рейтинг за ключовими словами, що стосуються моєї теми. Завжди додавай метаописи з релевантними ключовими словами. Додавай розділи часто задаваних запитань, посилюючи ключові слова SEO».

Які ще загальні інструкції можна дати чату:

  • Відігравай роль головного та суперкваліфікованого експерта з теми запиту.
  • Надавай точні та фактичні відповіді. 
  • Якщо ти вказуєш джерела, переконайся, що вони існують.
  • Якщо посилаєшся на дані якогось дослідження або наводиш числа в тексті, зазначай лінк-першоджерело.
  • Надавай унікальні відповіді, які не повторюються.
  • Ніколи не пропонуй шукати інформацію в іншому місці.
  • Перестань постійно нагадувати, що ти штучний інтелект, і відповідати, що через це ти не можеш відповісти на запитання.
  • Розбивай складні проблеми або завдання на менші кроки та пояснюй кожен із них.
  • Надавай кілька точок зору або рішень.

Вкажіть свої переваги щодо типу відповідей, стилю чи підходу, який ви хочете бачити. Наприклад, можна попросити давати відповідь у формі списку, робити детальний аналіз або використовувати певний тон  — інформативний або творчий.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64c22e318c84f452709127.jpg

7 професій, які ось-ось з'являться завдяки ШІ

Читати

Лайфхаки для створення користувацьких інструкцій для штучного інтелекту

Контролюйте балакучість. Зазвичай, зважаючи на той промпт-запит, який ви створили, чат може давати як розлогу відповідь, так і лаконічні підказки. Якщо ж більшість ваших завдань для чатів вимагають схожих за розмірами відповідей, то ви можете в тому ж полі обмежити умовну «балакучість чату» — Verbosity. Наразі є 5 градацій Verbosity, за допомогою яких можна контролювати деталізацію відповідей, — просто вкажіть потрібну в загальних налаштуваннях або конкретному чаті.

  • Рівень 0: Надзвичайно лаконічні відповіді, здебільшого фактичні або прямі вказівки без додаткових пояснень.
  • Рівень 1–2: Відповіді стають трохи детальнішими, з деякими поясненнями або контекстом.
  • Рівень 3–4: Більш розширені та детальні відповіді, включно з прикладами, роз'ясненнями та глибшим аналізом.
  • Рівень 5: Найбільш деталізовані та інформативні відповіді, які охоплюють усі аспекти питання з широкими поясненнями та можливими варіантами рішень.

До прикладу, для авторки цього тексту переважно важливі деталізовані та розлогі відповіді на її запитання — тож у налаштуваннях прописано рівень Verbosity 4. А ось її колезі-розробнику зайва деталізація лише заважає, тож в його налаштуваннях рівень Verbosity не буває вищим за 2.

Ось так чат відповідає на запит із рівнем «балакучості» 2.

інструкція

Для порівняння, так виглядатиме той самий запит із рівнем «балакучості» 5:

  • особливості
  • кастомізація
  • гпт
  • джпт
 
  • Попросіть чат ставити додаткові запитання, щоб краще зрозуміти ваш запит. Ця функція буде корисною, допоки ви не виробите звичку давати конкретні та максимально детальні завдання. І зекономить чимало часу на «добивання» бота уточненнями.
  • Тестуйте налаштування. Експериментуйте з різними формулюваннями та налаштуваннями інструкцій, щоб досягти кращих результатів. Не соромтеся уточнювати й коригувати свої інструкції.
  • Пам'ятайте про обмеження в 1500 символів при введенні інструкцій. В кожному з двох полів кастомізації бота ви маєте вкластися зі вказівками в цей обсяг. 
  • Налаштовуйте ролі. Якщо більшість ваших запитів до бота мають спільне спрямування — наприклад, він допомагає аналізувати масиви даних, — то в персоналізації можна одразу зазначити цю роль. До прикладу, «відповідай мені як найкрутіший дата-аналітик».

Бонус для просунутих користувачів: налаштований кастомний чат, яким можна поділитися з людьми

У листопаді 2023 року OpenAI ввели можливість створювати кастомізованих ботів з конкретними завданнями — і ділитися цими помічниками. Така опція може бути корисною як для бізнесу, так і для звичайного користувача, що хоче один раз налаштувати бота ідеально під свої запити, користуватись самому та розшерити колегам/друзям.

Як це зробити

Щоб краще відповідати на запити, пов'язані з конкретними галузями знань або стилями спілкування, ШІ може відігравати конкретні ролі. Їх можна як прописувати щоразу в запитах, так і налаштовувати й виокремлювати в маленьких ботів-помічників.

#1. На головній в ChatGPT натисніть Explore — так ви опинитесь на сторінці публічних кастомних чатів. Завдяки пошуку можна подивитись персональних помічників інших людей або створити власного. Для цього в правому верхньому кутку натисніть Create

ai

#2. На наступному кроці ШІ переведе вас на сторінку налаштування власного помічника, розділену на дві частини. З лівого боку ви створюватимете свого бота, а праворуч — зможете одразу бачити й тестувати результат.

openai chat

Процес створення цього бота вельми подібний до кастомізації власного чату, про яку ми розповідали вище. Отже, у блоці праворуч потрібно ввести максимально детальні інструкції для вашого помічника — розписати його роль, детальність та решту подробиць.

💡 Лайфхак для особливо енергозберігальних: якщо ви маєте лише загальну ідею для помічника і ще не набили руку в промптах, можна відкрити в новому вікні звичайний чат GPT та попросити його створити інструкцію за вашими побажаннями :) 

Ось що ми отримали:

openai chat

#3. Після того як ви введете зліва свою задачу, сторінка оновиться. У лівому робочому блоці ШІ запропонує назву для майбутнього помічника, а праворуч — продемонструє, як він виглядатиме.

ші

У цьому випадку запропонована штучним інтелектом назва помічника видалась недостатньо цікавою, тож даємо запит на наступні варіанти:

artificial intelligence

#4. Після того як ви зі штучним інтелектом затвердите назву, сервіс згенерує зображення на заставку помічника. Виходячи з первинного опису-промпту ChatGPT запропонував таке:

промпти

Ви можете затвердити отриману картинку або ж внести корективи згідно з вашим баченням сервісу. Як змінили первинний кавер ми — ви зможете побачити, протестувавши бот.

#5. Коли ви узгодили заставку, бот перепитає, чи хочете ви додати якісь інструкції для свого помічника. На цьому етапі варто подивитись промпт і внести потрібні подробиці, як-от форма подачі, рівень деталізації, тональність тощо.

запити

Після кожної внесеної зміни передогляд праворуч буде змінюватись. Коли змін більше немає, бот пропонує протестувати фінальний проєкт. 

  • гайд
  • асистент
  • openaichat
 

#6. Якщо помічник працює як треба, натисніть кнопку Save у правому верхньому куті. На цьому етапі можна обрати, хто бачитиме ваш сервіс, відкоригувати назву, категорію та опис тощо. 

prompt helper

🎁 Бонус: добірка готових кастомних рішень ChatGPT від інших користувачів

– Data Analyst — допомагає візуалізувати вміст файлів або створювати візуалізації даних, такі як кругові діаграми, гістограми та графіки, на основі даних файлів, доданих до чату.

– The Negotiator — дозволяє навчатися технік переговорів у професійному середовищі. Наприклад, бот може допомогти відпрацювати перемовини щодо зарплати.

– Sous Chef — допомагає користувачам готувати, надаючи рекомендації рецептів на основі зображень або описів інгредієнтів.

– Meeting Master — перетворює транскрипти зустрічей на протоколи, завдання та ключові моменти.

– Safe Food — аналізує харчову цінність продуктів на основі зображення, завантаженого користувачем, і надає інформацію про інгредієнти.

– 5 LEVELS — описує будь-яку концепцію на 5 рівнях складності: зокрема для дитини, підлітка, студента коледжу та аспіранта.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Управління ІТ-командами»
Бізнес і управління
Веде Дмитро Іржицький
14 травня 27 червня
Дмитро Іржицький