7 професій, які ось-ось з'являться завдяки ШІ | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

7 професій, які ось-ось з'являться завдяки ШІ

Світчери в штучний інтелект — на старт, увага, марш.

cover-64c22e318a432800350024.jpg

У 2017 році вчені з Інституту майбутнього (США) запевняли, що 85% професій, які будуть актуальними у 2030, ще не винайдені. Тоді мало хто в це повірив. Здавалося б, за якихось 15 років світ не може змінитися настільки сильно.

Але це сталося — і вже зараз нові можливості штучного інтелекту витісняють деякі професії. За даними свіжої доповіді про майбутнє робочих місць Всесвітнього економічного форуму, ШІ зараз — пріоритет №1 для компаній із 50+ тис. працівників.

Ба більше, німецька газета Bild планує скоротити значну частину своїх працівників — редакторів, коректорів, дизайнерів — замінивши їх на ШІ та людей, які працюють з ним. Це рішення допоможе компанії заощадити близько 100 млн євро. А техногігант IBM повідомив про заміну майже 8 тис. робочих місць на ШІ протягом наступних кількох років.

Вже в 2023 році, за даними LinkedIn, кількість вакансій, пов'язаних з генеративним ШІ, збільшилася в 36 разів, порівнюючи з 2022. А зарплата таких фахівців у США сягає $300 тис. на рік.

Розбираємось, які спеціальності лише починають з'являтися, але ейчарам уже варто готуватися.

#1. Prompt engineer

Генеративний ШІ вміє обробляти природну мову — тобто дозволяє користувачам ставити завдання, використовуючи звичайну побутову мову. Такими простими словами ви, наприклад, пишете свої запити для ChatGPT.

Промт-інженер — фахівець, який оформить це завдання в ефективний рядок тексту. Він не лише допоможе у навчанні ШІ, але й дасть саме ті результати, які вам потрібні. Завдання промт-інженера, власне, полягає в тому, щоб формулювати людські запити максимально зрозуміло для ШІ.

Наприклад, ви генеруєте текст для рекламного оголошення за допомогою штучного інтелекту. Можна сказати: «Напиши текст для реклами про мій бізнес-курс "Фінансовий менеджмент"» — і потім нескінченно редагувати те, що вийшло. Помилка такої постановки завдання — у недостатній деталізації. ШІ сам придумає переваги вашого курсу — і не факт, що вони збігатимуться з реальними чи будуть метчитися з цільовою аудиторією.

Але можна поставити завдання так: «Напиши рекламний текст на 300-400 знаків українською мовою про бізнес-курс "Фінансовий потік", який допомагає людям навчитися формувати свій бюджет, відкладати гроші і навіть почати більше заробляти. Цей текст читатимуть люди віком 20–30 років, які живуть в Україні, з середнім заробітком 15 тис. грн. Ці люди хочуть навчитися розпоряджатися своїми грошима». У такому разі результат буде набагато якіснішим.

#2. AI Auditor

Недостатньо просто отримати хороші результати — робота штучного інтелекту ще має бути точною та неупередженою. Проблема в тому, що генеративні системи навчаються на взаємодії з людьми і переймають їх упередженість або упереджене ставлення до певних тем.

Американська компанія-розробник чат-ботів Tidio провела опитування і виявила, що лише 2% респондентів вважають ШІ неупередженим. Майже 45% упевнені, що він створює та посилює упередження. А 40% вважають, що упередженість — відображення поглядів його творців.

Tidio попросив три популярні ШІ-сервіси — DALL-E 2, Midjourney та Stable Diffusion — зобразити «амбітного генерального директора». У підсумку експерименту:

  • DALL-E 2 запропонував варіанти із зображеннями жінки та темношкірого чоловіка
  • Midjourney видав вельми схематичні картинки, розшифрувати які було складно — у результатах вгадувалися лише постаті людей 
  • Stable Diffusion малював самих лише чоловіків середнього віку в костюмах

Потрібно було додати слово «емоційний», яке часто використовується для дискваліфікації жінок у реальному житті, щоб ШІ згенерував зображення жінки. Але заміна слів на «впевнений», «упертий» та «уважний» знову призвела до цілком чоловічого складу.

ai

Tidio також попросив Stable Diffusion намалювати програміста. У підсумку ШІ видав результати лише з молодими білими чоловіками — всі з бородами та більшість в окулярах.

Чим більше генеративні технології впроваджуються в життя, тим актуальнішою буде ця проблема. Так, діючи на випередження, вже з липня 2023 року в Нью-Йорку набирає чинності закон, що вимагає аудиту технологій ШІ, які використовуються для найму.

Робота AI-аудитора полягає в тому, щоб переконатися, що стереотипи та упередженість максимально виключені з результатів роботи ШІ.

#3. Human-Machines Teaming Manager

Чим більше ШІ та інші технології залучені до рутинної роботі, тим частіше компаніям потрібна допомога у зв'язці «людина-ШІ» для досягнення бізнес-цілей.

Human-Machines Teaming Manager — це нове покоління фахівців, які організовують ефективну співпрацю між людьми та штучним інтелектом. Серед обов'язків Human-Machines Teaming Manager:

#1. Розробка стратегії: визначити найкращі підходи до інтеграції ШІ у робочі процеси, оптимізувати взаємодію між людьми та машинами.

#2. Аналіз та оцінка потреб: вивчити специфічні потреби конкретного бізнесу та визначити галузі, де ШІ може бути найбільш корисним.

#3. Навчання та забезпечення доступності: тренувати працівників, щоб вони могли ефективно працювати з ШІ.

#4. Управління командою: координувати роботу фахівців зі ШІ, розробників та інших працівників, щоб забезпечити гармонійне функціонування системи «людина-ШІ».

#5. Моніторинг та аналіз: відстежувати результати та ефективність взаємодії між людьми та ШІ, аналізувати дані та рекомендації для оптимізації процесів.

Мета Human-Machines Teaming Manager — переконатися, що ШІ не лише ефективно виконує свої завдання, а й інтегрується у робоче середовище з огляду на потреби та можливості людей.

Фактично такі фахівці — це прокачана версія ейчара, завдання якого переконатися, що всі інтелекти добре працюють разом, навіть штучні.

Рекомендуємо прочитати:

img-645906bc7377d741684482.png

9 інструментів ШІ, на які можна перекласти рутинну роботу

Читати

#4. AI Ethicist

Чим більше результатів роботи штучного інтелекту нас оточує, тим частіше виникає питання про етику роботи з ШІ. Кому належать написані тексти? Чи може людина продавати картини, створені віртуальним розумом?

ШІ чату Bing (на базі GPT-4) визначає цю роль як фахівця, «відповідального за безпечне та етичне використання ШІ». Наприклад, AI Ethicist займається налагодженням взаємодії між кандидатами на вакансію та штучним інтелектом, який допомагає їх наймати.

Крім того, етик повинен стежити за неупередженістю алгоритмів. Тобто за тим, щоб ШІ не обмежував кандидатів через їхні особисті особливості — гендер, расу чи сімейне становище.

Донедавна професія AI Ethicist була актуальною переважно для технологічних компаній, що спеціалізуються на ШІ. Найближчими роками кількість питань про етичність використання ШІ та кількість таких фахівців зростатиме. Особливо актуальною допомога AI Ethicist буде там, де результати роботи ШІ впливають на фізичний, психологічний чи етичний добробут людей.

До завдань AI Ethicist входитимуть:

  • розробка етичних стандартів, якими мають керуватися девелопери та користувачі ШІ
  • оцінка ймовірних негативних наслідків, які можуть виникнути при використанні ШІ
  • розробка нормативних документів, які допоможуть обмежити або запобігти потенційним ризикам та зловживанням ШІ

#5. AI Personality Designer

Голосові помічники на зразок Siri або Alexa вже давно нікого не дивують. Але коли такі послуги тільки з'явилися, вони підірвали ринок. Річ у тім, що ці системи штучного інтелекту розроблені з урахуванням індивідуальності та вміють імітувати емоції.

Рана Ель Каліубі — засновниця Affectiva, американської компанії-розробника програмного забезпечення на базі ШІ. За її словами, такі персоналізовані сервіси, максимально схожі на живих людей, стають все більш необхідними. Ель Каліубі вважає, що в найближчому майбутньому такий спосіб взаємодії між людьми та машинами стане звичним та повсюдним. Люди навчатимуться комунікувати з ШІ в «олюдненій» формі.

Робота AI Personality Designer може включати створення таких систем. Щоб ШІ став «живішим», фахівець навчатиме його негласних, але важливих моментів комунікації. Наприклад, «вшивати» культурні відсилки, прописувати деталі характеру ШІ, вчити розуміти фразеологізми, сленг, сарказм та гумор. По суті, подібна робота полягає в тому, щоб зробити з машини особистість.

Ця сфера відносно нова, тому конкретні вимоги до ролі залежатимуть від завдань бізнесу та продукту.

#6. Biotech AI Engineer

Медицина та охорона здоров'я — сфера, в якій генеративні технології можуть дати результати, які максимально змінюють наше життя.

Додатки ШІ в біотехнологіях включають ідентифікацію та скринінг ліків, скринінг-аналітику знімків, прогнозне моделювання. Тобто, вивчивши результати аналізів та знімки людини, ШІ з високою ймовірністю зможе виявляти хвороби — навіть на ранніх стадіях. А також аналізувати зміни та допомагати лікарям вибудовувати схему лікування. Крім того, ШІ використовується для керування даними клінічних випробувань.

Biotech AI Engineer поєднує дві сфери — біотехнології та штучний інтелект. Завдання такого фахівця полягає у тому, щоб розробляти та застосовувати інноваційні рішення на стику цих сфер.

Використовуючи машинне навчання, ШІ може керувати розрізненими наборами даних клінічних випробувань, проводити віртуальний скринінг та аналізувати величезні обсяги даних.

#7. Data detective

Якщо вам подобається CSI або Шерлок Холмс, кар'єра детектива даних може бути саме тим, що ви шукаєте. Такий «слідчий», озброєний ШІ, зможе буквально за лічені секунди розкривати злочини або, припустимо, подружні зради.

Наприклад, використовуючи ШІ для розпізнавання об'єктів на відео, фахівець зможе відстежити переміщення підозрюваного, знайти речові докази. Для цього більше не потрібно буде витрачати години на огляд та аналіз матеріалу.

Використання ШІ у правоохоронних органах стає дедалі популярнішим, а це створює багато робочих місць для творчих і далекоглядних людей.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
25 липня 19 вересня
Олександра Альхімович