5 поширених міфів про metaverse | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Чи замінить метасвіт реальний світ

5 поширених міфів про metaverse.

new-64e321be79570526627719.jpg

Навколо теми метавсесвіту багато скептицизму та містичних прогнозів. Хтось вірить, що через 10 років межа між реальним і віртуальним світом зникне. І всі ми працюватимемо, навчатимемося, розважатимемося, підключаючись до комп'ютера. Інші впевнені, що віртуальна та доповнена реальність — лише модні технології для геймерів, бум на які скоро минеться.

Ми вивчили масу досліджень, фактів, думок про VR — і готові розвінчати 5 популярних міфів про метавсесвіт.

#1. Метавсесвіт з'явиться колись у майбутньому

Що таке метавсесвіт простими словами? Це загальний віртуальний світ, у якому люди можуть взаємодіяти з аватарами один одного: спілкуватися, вчитися, працювати, розважатися, робити закупи.

Ще у 1935 році фантаст Стенлі Р. Вейнбаум написав оповідання під назвою «Спектакль Пігмаліона». Головним героєм був професор, який винайшов газоподібні окуляри — аналог сучасних окулярів віртуальної реальності. З їхньою допомогою можна було переміщатися у фільми: бачити інших персонажів, розмовляти з ними, відчувати запахи та дотики, але при цьому фізично залишатися на місці. Сьогодні вчені дивуються, як точно Вейнбауму вдалося описати концепцію метасвіту.

Metaverse — порівняно нова технологія, яка ще не повністю реалізована, проте вона вже існує. Ось декілька прикладів:

Second Life — це симуляція реального світу в онлайн-середовищі. У ньому користувачі можуть створювати віртуальних персонажів (аватарів), досліджувати різноманітні місця, зустрічатися з іншими людьми, спілкуватися, грати та генерувати контент.

Платформа Second Life у метавсесвіті

VRChat  — платформа метавсесвіту, на якій користувачі можуть зустрічатися з людьми з усього світу та спілкуватися за допомогою голосового чату, текстових повідомлень, жестів. Тут можна створювати аватарів, які здатні повторювати рухи ваших зіниць і губ, проводити робочі конференції у космічних офісах чи на лісових галявинах.

VRChat: рішення для офісу

#2. Метавсесвіт — це тільки для геймерів

Ігрова індустрія була однією з перших, хто впровадив технології віртуальної та доповненої реальності. Саме тому у свідомості багатьох людей метаверс асоціюється із гейм-платформами.

Справді, ігри — найпопулярніший варіант використання VR. Згідно зі статистикою, геймери, які відкрили для себе метавсесвіт, витрачають на відеоігри на 1,5 години на тиждень більше, ніж ті, хто з ним не знайомий.

Однак, окрім ігор, у метавсесвіті є багато інших цікавих та корисних занять. VR можна використовувати для освіти, створюючи віртуальні класи. Люди все частіше приходять у метасвіт за розвагами та на закупи. Кожен п'ятий користувач Metaverse хоча б раз відвідував віртуальні живі заходи — наприклад, концерти та кінофестивалі.

McKinsey & Company (США) запитала користувачів метавсесвіту, які цифрові дії можуть зацікавити їх у майбутньому. Ігри обрали лише 40% респондентів — це 9-е місце у списку. Набагато більше інтересу в учасників опитування викликали закупи, бронювання, навчання, подорожі та спілкування.

Віртуальні двері для своїх клієнтів вже відчинили Gucci, Dolce&Gabbana, Coca-Cola, Samsung, Nike, Adidas.

У 2022 році FIAT увійшов в історію як перший автовиробник, який створив автосалон на базі метавсесвіту. У ньому відвідувача зустрічає людина, яка може відповісти на всі запитання, показати машину, використовуючи 360-градусні проєкції, продемонструвати, як працюють різні режими водіння та заряджання. Симуляція дозволяє вибрати кузов, колір, інтер'єр авто. Машину, яка сподобалася, можна купити, не виходячи з дому.

#3. Метавсесвіт орієнтований на покоління Z

Покоління Z (народжені між 1997 та 2012 роками) складає приблизно 60% користувачів Metaverse. Для них онлайн-світ важливий так само, як і фізичний.

Однак «зумери» — не єдине покоління, яке хоче користуватися перевагами метасвіту. Люди цікавляться віртуальною реальністю незалежно від віку.

Найбільшу поінформованість показали мілленіали. Дві третини заявили: вони знають, що таке метавсесвіт і багато чули про нього. На другому місці опинилися «Зети», а на третьому «Ікси». І навіть половина опитаних «бебі-бумерів» теж знають про метаверс.

Але все-таки чому люди певного віку залучені в метавсесвіт більше за інших? Опитування McKinsey & Company показало, що причину варто шукати у мотивації. Тож що саме користувачі бажають отримати від метасвіту?

41% «зумерів» і 37% мілленіалів вважають, що в мережі бути собою легше, ніж у реальному житті. Відповідно 46% та 55% розглядають свою віртуальну ідентичність як продовження себе у фізичному світі. Молоді люди пояснили, що у VR їм легше знайти друзів за інтересами. Через аватари вони передають свої цінності та певні аспекти особистості, не боячись, що їх за це засудять.

#4. Метавсесвіт замінить реальний світ

Багато людей, чуючи про Metaverse, побоюються, що він витіснить реальне життя. Вони уявляють, що щоранку ми прокидатимемося і підключатимемося до комп'ютера, щоб працювати, вчитися, відпочивати. А фізичні заняття перестануть нас цікавити та приносити задоволення.

Телефон, автомобіль, літак — будь-який новий винахід свого часу викликав у людей страх знищення фізичного простору. І щоразу ці побоювання виявлялися хибними. Буквально 40 років тому інтернет здавався чимось нереальним, а сьогодні ми використовуємо його для полегшення робочих завдань, пошуку інформації, спілкування. Він допомагає нам існувати у реальному світі, а не замінює його.

Метавсесвіт — це, безумовно, щось інше та потужніше. Поєднання технологій VR та AR обіцяє зробити віртуальний світ набагато більш реалістичною заміною фізичному. Нові інструменти для віддаленої роботи, такі як Horizon Workrooms від Meta, Mesh від Microsoft та Arthur, — величезний крок уперед порівняно з Zoom та Skype. З їхньою допомогою можна проводити мозкові штурми, обговорювати нові ідеї та взаємодіяти з аватарами колег.

Але все ж таки метавсесвіт — це не «Матриця». Вона доповнить, а не замінить наше реальне життя. Справжні магазини все одно існуватимуть, а кіберсвіт надасть користувачам нові можливості. Деякі з них доступні вже сьогодні. Купуючи меблі на Amazon або IKEA, можна використовувати пристрої доповненої реальності, щоб оцінити, як предмети будуть виглядати у вашій кімнаті.

 

#5. Метавсесвіт стане монополією

Наукова фантастика зображує метаверс як єдиний віртуальний світ. Таким він описаний у творі Snow Crash Ніла Стівенсона. Однак насправді метавсесвіт — це сукупність віртуальних світів і просторів, у яких користувачі можуть взаємодіяти. Вона може бути реалізована через різні платформи та проєкти, що надають доступ до такого простору.

Як потрапити до метавсесвіту? Для цього потрібно вибрати майданчик, який вас зацікавив, та пройти реєстрацію. У деяких випадках може знадобитися гарнітура: окуляри, навушники, контролери та датчики.

Зараз створюється безліч децентралізованих майданчиків, які прагнуть надати більшу свободу користувачам. Такі проєкти реалізують за допомогою блокчейну та смарт-контрактів, де влада та контроль розподілені між учасниками мережі.

Decentraland — одна з таких платформ. Тут користувачі можуть купувати віртуальну землю за допомогою криптовалюти MANA. Земля — це цифрові активи, які можна використовувати для створення та розвитку своїх віртуальних світів. Крім того, користувачі можуть особисто брати участь у розвитку платформи Decentraland. Для цього потрібно вступити до спільноти Decentraland DAO.

Проте централізованість також не варто виключати. Вже сьогодні такі корпорації як Meta, Microsoft і Google намагаються створити власні метасвіти, щоб домінувати на ринку. Це може призвести до появи монополізму, коли одна компанія контролюватиме певну частину метавсесвіту.

Один із таких проєктів — Facebook Horizon, платформа віртуальної реальності з вбудованою системою створення ігор. Користувачі можуть переміщатися у різних світах і спілкуватися між собою, брати участь у подіях, іграх та соціальних заходах. Проєкт створила компанія Meta Platforms, тому вона має значний вплив і контроль над платформою, включаючи інфраструктуру, правила та функції. До того ж Facebook Horizon може мати доступ до значного обсягу особистих даних користувачів Facebook.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Управління ІТ-командами»
Бізнес і управління
Веде Дмитро Іржицький
14 травня 27 червня
Дмитро Іржицький