7 слизьких моментів для менеджерів під час one-to-one | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

7 слизьких моментів для менеджерів під час one-to-one

Про що говорити й про що мовчати в ході тет-а-тет із командою.

cover-653ad1faa6ca8093833551.png

Автор книги «Наступне покоління лідерів» Енді Стенлі влучно зазначив: «лідери, які не вміють слухати, зрештою будуть оточені людьми, яким нема чого сказати».

Забагато говорити й мало слухати — одна з ключових помилок менеджера під час one-to-one. У чому ще помиляються керівники, спілкуючись із підлеглими сам на сам, для Laba розповіла Поліна Столяж, Deputy Head of HR в ІТ-компанії QArea.

7 типових помилок при плануванні 1:1

#1. Говорити не про те

One-to-one зустрічі часто набувають рис performance review. Плутанина стається, бо менеджер не розуміє, що й цілі, і методи обох форматів — різні.

На performance review ви обговорюєте:

  • які результати ваш колега має за певний період
  • наскільки робота співробітника відповідає цілям компанії
  • що вдається найкраще, а що — не дуже
  • що треба зробити за наступні кілька місяців

А на 1:1 керівник:

  • з’ясовує, чи все в рутині підлеглого працює як слід, чи є якісь труднощі
  • обговорює, як можна покращити досвід працівника
  • ділиться досвідом і виступає в ролі ментора або коуча

Суттєва різниця між performance review та 1:1 — часова перспектива. Performance review потрібні, щоб зробити масштабний перегляд продуктивності за квартал, пів року або навіть рік. Вони закривають стратегічний рівень роботи з командою.

В 1:1 йдеться про операційний рівень. Такий інструмент допомагає працівнику тут і зараз краще виконувати свою роботу. Це не про оцінку продуктивності, а про живе обговорення того, що не вдається, які є челенджі та нові ідеї. One-to-one, особливо в умовах війни, — місце для емоцій та щирості.

#2. Зустрічатися без плану і мети

Головна мета зустрічей 1:1 — розвивати щирість та відкритість у команді. Але така задача — занадто загальна, і може бути незрозуміло, як саме її реалізувати. Ставки високі. Якщо ви не визначите, чого саме хочете від зустрічі, то у найкращому випадку розмова перетвориться на ярмарок офтопів, що означає згаяний час. У найгіршому — ви просто не знатимете, про що говорити, і сидітимете в ніяковій тиші. Тож краще підготуватися. 

  • Якщо 1:1 відбувається з новачком, зосередьтеся на тому, щоб краще познайомитися з ним, його досвідом та інтересами. Ваша мета — закласти основу для подальшої роботи, тому балансуйте розмови на персональні та робочі теми.
  • Якщо 1:1 заплановано з колегою, якого ви вже добре знаєте і який гарно справляється з робочими завданнями, сфокусуйтеся на визнанні його внеску. Висловіть вдячність, розкажіть про цінність, яку він приносить компанії. Це підтримає мотивацію колеги.
  • На зустрічі з працівником, який недовиконує план, спробуйте зрозуміти причини та подумати над рішеннями. Не починайте одразу з запитання «Як ми можемо покращити твою продуктивність?». Краще дізнайтеся, чому вона просідає, а потім разом шукайте вихід.

#3. Скасовувати 1:1

Менеджери мають багато пріоритетної роботи, тож можуть відчувати спокусу пропустити зустріч. Проте, за винятком хвороби та форс-мажорів, ніколи не скасовуйте індивідуальні зустрічі. 

За даними дослідження Harvard Business Review, скасований вами 1:1 демонструє колезі, що він не є пріоритетним, і зменшує його мотивацію. Але найгірше — підштовхує до пошуку інших способів зв’язку з менеджером, як-от закидання месенджерів повідомленнями або нав’язливе кружляння довкола вас в офісі.

Якщо маєте обмаль часу, краще скоротіть тривалість розмови, але не скасовуйте її. Підготуйтеся самі та попросіть про те саме підлеглого — щоб заощадити час і провести тет-а-тет із максимальною користю для обох.

#4. Домінувати у розмові

У робочому процесі менеджер зазвичай має більше ваги: до його думок дослухаються, з ним узгоджують рішення. Щоби збалансувати терези та вибудувати більш горизонтальний зв’язок, сприймайте 1:1 як час для працівника. Дозвольте йому домінувати у розмові, заохочуйте ініціативу та активність. Для цього:

  • Менше говоріть, більше слухайте. Покращте свої навички активного слухання, яке передбачає не лише сприйняття слів, але й увагу до невербальних сигналів. 
  • Підготуйте запитання, що стимулюватимуть до діалогу. Використовуйте відкриті формулювання, на які не можна відповісти односкладно: «так» або «ні». Це допоможе вам скерувати розмову, але не домінувати в ній. Ось кілька прикладів таких запитань:
    • «Якби ти міг щось змінити у своїй роботі сьогодні, що б це було?»
    • «Чи є якісь зустрічі або дискусії, в які ти залучений, але не хотів би?»
    • «Назви три речі, які ми можемо зробити, щоб ти мав змогу отримувати більше задоволення від своєї роботи».
  • Розкажіть колезі, як саме ви бачите 1:1 та якої залученості хочете. Проговоріть, що ви очікуєте активної участі у розмові. Поділіться інструментами для підготовки. Наприклад, у цьому матеріалі ми розповідали, як працівник може взяти 1:1 із менеджером та HR у свої руки.

#5. Приховувати власні помилки й труднощі

У робочих процесах менеджер має більше влади: до нього дослуховуються, з ним узгоджують дії. Ієрархія створює дистанцію, яка не сприяє відвертості.

Принцип, який допоможе зменшити відстань між керівником та командою — вразливе лідерство. Якщо під час 1:1 та іншої комунікації ви розповісте підлеглому не лише про «успішний успіх», але й про фейли, команді теж буде легше відкрити вам свої слабкі сторони. Зробіть акцент на тому, що ви помітили помилку та виправили її. Тоді колеги розумітимуть, що помилятись можна — і це не критично. 

Рекомендуємо прочитати:

preview-64e35fbae75c5281293761.jpg

13 запитань для one-to-one зустрічі з вашим менеджером або HR-ом

Читати

#6. Не вміти отримувати фідбек

Відкритість — це щось більше, ніж фраза «Буду радий вашому фідбеку». Те, як ви приймаєте зворотний зв’язок, відіграє величезну роль у тому, чи захоче колега відкритися вам наступного разу.

Припустімо, співробітник під час 1:1 каже вам, що комунікація з іншим відділом бажає кращого, а ви відповідаєте щось типу «Так чого ж ти її не налагодиш?». Тоді наступного разу ви не почуєте і цієї дрібки щирості. Краще поставити кілька уточнювальних запитань, щоб зрозуміти, чому це відбувається. Коли зрозумієте контекст, можете поділитися власним досвідом або запропонувати рішення: спільну неформальну зустріч обох відділів. Навіть якщо в результаті цей кейс розв’язати не вдасться, ви все одно в очах підлеглого будете лідером, з яким можна ділитися тим, що болить.

#7. Зводити 1:1 до самих лише розмов

1:1 — це інструмент, що працює лише за умови системного підходу. Під системністю мається на увазі не лише регулярність зустрічей, але й ведення нотаток та аналіз почутого.

Зокрема записи, які ви зробили під час попередньої розмови, допоможуть вам краще спланувати наступну. А нотатки з зустрічей за кілька місяців покажуть ширшу картину стану працівника, його челенджів та побажань. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«HR-директор»
HR і рекрутинг
Веде Катерина Бандуровська
18 червня 1 серпня
Катерина Бандуровська