Як використовувати UTM-мітки для наскрізної аналітики | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як використовувати UTM-мітки для наскрізної аналітики

3 причини, чому варто застосовувати UTM у маркетингу.

cover-65d4c762e6956678349318.jpg

Наскрізна аналітика — must have для маркетингу у будь-якому бізнесі. Саме цей інструмент дозволяє оцінити ефективність роботи кожного з рекламних каналів та зрозуміти, що продає найкраще, а на чому компанія втрачає гроші.

Розбираємось, для чого необхідно шифрувати допоміжні відомості у посиланнях і який стосунок до цього має наскрізна аналітика.

Що таке UTM-мітки

UTM-мітки (Urchin Tracking Module) — це кілька стандартизованих зашифрованих повідомлень. Їх вбудовують у посилання сайту, що допомагає контролювати кількість переходів та вартість закритих угод.

Найчастіше мітки застосовують для аналізу якості реклами, але, крім цього, вони знадобляться для розуміння ефективності розсилок чи гостьових публікацій у сторонніх ЗМІ.

Історія маячків для аналітики в посиланнях починається з 2005 року, коли Google придбали Urchin Software та приєднали їхню систему аналітики Urchin on Demand до своїх сервісів. Саме на основі цього інструменту невдовзі з'явилася Google Analytics. Невдовзі після старту GA ютм-мітки стали загальноприйнятим правилом, яке допомагає маркетологам відстежувати результати промо.

Мітки не впливають на зміст сторінки, але дозволяють побачити джерело продажу та якість реклами. Фактично UTM — бізнес-мова, зрозуміла для аналітиків та маркетологів з усього світу.

3 причини, чому варто застосовувати UTM:

#1. Аналіз платного трафіку. UTM допомагає аналізувати джерела продажу, реальну вартість угоди, результативність рекламних кампаній та окремих оголошень.

#2. Для автоматизації аналітики. Це дозволить налаштувати аналітичні сервіси та дасть змогу отримати зріз результатів просування без залучення зовнішніх фахівців.

#3. Для універсальної розмітки даних. Якщо всі UTM створені за зрозумілим принципом, розібратися в інформації зможе кожен підрядник, а отримувати картинку можна від будь-яких систем аналітики.

Мітки дозволяють налагодити наскрізну аналітику — це допоможе зіставити рекламні бюджети з результатами операцій у CRM і проаналізувати, яке промо працює, а яке — ні. Метрикою ефективності в цьому випадку може бути коефіцієнт окупності ROI або прибуток.

Завдяки наявності міток у посиланнях можна проаналізувати:

  • кількість заходів з конкретної реклами чи розсилки
  • конверсію: скільки відвідувань завершилося угодою
  • які сторінки краще залучають користувачів із різних каналів. Наприклад, для відвідувачів з інстаграму найкориснішим виявився розділ Inspiration на сайті магазину одягу, а клієнти з поштової розсилки найбільше часу проводять, «гуляючи» каталогом
  • скільки продажу принесла реклама

Як це працює

Розберемо на прикладі. Людина вбиває у пошуковий рядок «газонокосарка купити». Платформа, де демонструється реклама — наприклад, Google Ads — показує потенційному покупцю у видачі платне оголошення на цей запит.

Коли людина клікає на оголошення, платформа фіксує для себе вартість переходу цього клієнта — СРС (cost per click) — і перенаправляє потенційного покупця у магазин.

На сайті лічильник аналітичного сервісу — безплатний Google Analytics або інша система — фіксує дані про перехід. Якщо людина, яка прийшла з реклами, замовила товар, відомості передаються в СRМ.

Наскрізна аналітика — незамінний інструмент, щоб за допомогою UTM-міток оцінювати платні джерела трафіку та якість закритих угод.

Без спеціальних міток цю інформацію довелося б вибирати вручну з безлічі переходів і API майданчиків, а за допомогою UTM вся інформація буде подана в однаковому форматі. Це підвищує акуратність статистики та зменшує кількість ручної роботи.

Крім того, без UTM-міток неможливо точно визначити, з якого саме оголошення прийшов покупець, реально дізнатися лише джерело переходу — наприклад, Google/Facebook.

Рекомендуємо прочитати:

shablon-img-6346b48ac4420534670205.png

5 головних seo-правок для вашого сайту

Читати

Як створити UTM-мітку

Створення utm-міток передбачає застосування 5 типів інформації, 3 із них — це «золотий стандарт»:

  • utm_source — позначення джерела, звідки зайшов користувач. Наприклад, Google або FB
  • utm_medium — це тип трафіку: cpc (cost per click), mail (лист/розсилка) або пост (post)
  • utm_campaign — показує номер чи назву рекламної кампанії

Дві допоміжні мітки включають посилання, якщо є потреба зашифрувати більше відомостей:

  • utm_content — номер рекламного оголошення
  • utm_term — ключова фраза або майданчик (КМС — Контекстно-медійна мережа Google)

Приклад: посилання з UTM для промо Google з ціною за клік, з рекламної кампанії No13 та оголошення No14, з додатковою інформацією Laba буде представлено в такому форматі:

https://laba.ua/blog/1508-tri-marketologi-pro-te-yak-pereviryati-gipotezi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={13}&utm_content={14}&utm_term={Laba} 

Правила створення міток:

  • Застосовуйте однакові стандарти написання для одних і тих же значень. Наприклад, FB та Facebook сприйматимуться сервісом як різні джерела трафіку.
  • Дотримуйтесь регістру — написання однакових значень з маленької або великої літери також будуть по-різному сприйняті сервісом аналітики.
  • Не давайте utm-міткам надто довгі назви.

Перед тим, як починати працювати з мітками, варто скласти окремі таблички для всіх каналів трафіку. Наприклад, такий вигляд матиме найпростіша базова таблиця для поштових розсилок:

💡 Лайфхак: безплатні генератори UTM-міток

#1. Google Campaign URL Builder

#2. UTM Builder

#3. Tonyline

#4. eSputnik

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
20 серпня 1 жовтня
Тетяна Лукинюк