5 ознак того, що вас «виживають» із роботи | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 5 хвилин Код з SMS дійсний протягом 5 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

5 ознак того, що вас «виживають» з роботи

Як зрозуміти, що компанія хоче вас позбутися.

shablon-cover-6349763f7990d600145041.png

За даними масштабного опитування LinkedIn за серпень 2022 року, 48% респондентів спостерігали, як керівництво «виживало» члена команди. Ще 35% опитаних самі зіштовхнулися із таким ставленням.

Як зрозуміти, що ви стали об'єктом «виживання» на роботі, і що з цим робити — з'ясовуємо.

Що таке Quiet Firing

Ніта Чхінцер, професор Школи бізнесу та економіки Гордона Ланга (Канада), зазначає, що часто стикалася з Quiet Firing («тихим виживанням») у компаніях, у яких працювала. У цих ситуаціях менеджер чи організація робить умови настільки нестерпними, що працівник не має іншого вибору, окрім як піти.

 


Експрес-тест на ознаки Quiet Firing:

1. Підвищення зарплати не було один-два роки.

2. Ви не отримуєте конкретного або взагалі ніякого фідбека про свою роботу.

3. Ваш менеджер вас уникає.

4. Вас «призначили крайнім»: як правило, саме ви відповідаєте на складні/неприємні питання на зборах команди чи компанії.

5. Ваші ідеї ігноруються.

6. Вам не дають нових складних завдань, проєктів чи інших можливостей для зростання.

7. Вас «прибирають» із командної взаємодії: чатів, зборів, тимбілдингів.

 


 

Горик Нг, кар'єрний консультант Гарвардського коледжу, зазначає, що Quiet Firing має дві основні причини:

  • Це політичне рішення (наприклад, топменеджери мають фаворита — і заради нього спроваджують іншого працівника).
  • Це питання ефективності (менеджер дав працівнику зворотний зв'язок, але не побачив результату або зіткнувся з відмовою щось змінювати).

Директор HRD платформи для HR-фахівців HiBob Енні Розенкранц схиляється до другої причини. За її словами, Quiet Firing є наслідком того, що менеджери втратили віру в здатність членів команди виконувати свою роботу. Замість того, щоб давати людям зворотний зв'язок та можливості для розвитку нових навичок, керівник сподівається, що вони або самі додумаються працювати краще, або підуть.

Рекомендуємо прочитати:

img-silence-6331b43ab3f81198844069.jpg

Епідемія тихих звільнень: що це за тренд

Читати

Автор вірусного поста в LinkedIn про «виживання» з роботи, рекрутер компанії з автоматизації робочих процесів Zapier Бонні Ділбер (США), називає ще декілька причин, чому явище Quiet Firing таке поширене. Іноді роботодавці хочуть позбутися членів команди, якими складно чи дорого керувати. Або від людей, які не досягають необхідних цілей. Крім того, поштовхом може стати фінансова криза, через яку компанія змушена скоротити кількість працівників, але не може дозволити собі звільняти людей належним чином.

Пол Льюїс з платформи для працевлаштування Adzuna (США) називає тихе виживання «знущанням» і пропонує поставити собі запитання: чи справді ви хочете працювати в токсичній компанії, яка не сповідує ваші цінності?

Весь бізнес-контент у зручному форматі. Інтерв'ю, кейси, лайфхаки корп. світу — у нашому телеграм-каналі. Приєднуйтесь!

5 ознак того, що вас «виживають» із роботи

#1. Менеджер завжди «поза зоною доступу» 

Quiet Firing — симптом слабкого керівництва. Організаційний психолог із США доктор Елла Ф. Вашингтон зазначає, що застосовувати подібну тактику — простіше, ніж вести складні розмови з працівником про те, як йому підвищити ефективність та почати виправдовувати очікування менеджера.

Бонні Ділбер зазначає, що завдання керівника — зробити так, щоб люди в його команді були щасливими, успішними та розвивалися. Якщо менеджер не знаходить часу на комунікацію з командою — це проблема. І незалежно від причини такої поведінки — у такому середовищі ви не зможете зростати як фахівець.

Якщо ви все ж таки хочете залишитися в цій компанії і достукатися до свого менеджера — ось декілька порад:

  • Будьте проактивні. Забронюйте час у календарі керівника для зустрічі та прямо запитайте зворотний зв'язок. Вашингтон радить поставити такі запитання: «Як у мене справи з цим проєктом?». і «Чи є щось, що я міг би зробити краще?».
  • Висловлюйтеся про свої цілі та прагнення. Скажіть своєму менеджеру: «Я дуже хотів би отримати підвищення наступного року. Яким чином я можу це зробити і які прогалини в роботі маю закрити?» Покажіть, що ви готові працювати для компанії та зростати всередині неї.

Що робити компанії

За словами Енні Розенкранц, ейчари також повинні запобігати Quiet Firing у своїх організаціях.

«У нас є практика регулярних зустрічей з менеджерами — на них ми спілкуємося про те, що відбувається в їхніх командах. Якщо я спостерігаю симптоми "тихого звільнення" (коли працівник працює мінімально — аби її не звільнили) або "тихого виживання", то завжди запитую в менеджерів, що вони роблять із цією проблемою. Якщо чекають, поки “само пройде”, — я докладу всіх зусиль, щоб вони зробили якісь дії, а не просто дозволили людині зникнути».

Крім того, «виживання» може мати негативні наслідки для бренда роботодавця, зазначає Розенкранц.

#2. Найкращі проєкти дістаються іншим

«Якщо менеджер обіцяв вам цікавий проєкт, але раптом віддає його комусь іншому, — це тривожний симптом», — вважає Горік Нг.

Звичайно, керівник міг передумати (наприклад, змінилися ввідні проєкту і тепер він реально не у вашій компетенції). Але це може бути сигналом недовіри — менеджер не бачить у вас потенціалу для завдання і віддає проєкт тому, хто, на його думку, точно виконає все добре.

Що робити працівнику

  • Проаналізуйте ситуацію. Ви справді не отримали цей проєкт, тому що менеджер вас тихо виживає? Чи надто надумуєте і бачите все у похмурих тонах?
  • Ненав'язливо запитайте колег, чи стикалися вони з подібними ситуаціями. Призначте зустріч з керівником та дізнайтеся, що вам варто змінити, щоб почати отримувати перспективні завдання та проєкти.

Що робити компанії

Аби продовжити термін «життя» людей в організації та підтримувати залучення, менеджер має давати перспективу — особливо найамбіційнішим. Команді важливо бачити, що їй є куди рости не лише в скілах, а ще й у зарплаті та посаді.

Коли до керівника з запитом про підвищення приходить працівник, до роботи якого є зауваження, — це шанс для всіх. Розенкранц радить менеджеру похвалити прагнення людини та дати конкретні рекомендації: що потрібно виправити чи які навички прокачати, щоб отримати підвищення.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за тиждень. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
 
Дякуємо за вашу підписку!

#3. Вас довго не підвищують, а керівник не пояснює причину

Вчені з дослідницького центру Pew (США) вирішили розібратися в причинах різкого сплеску звільнень наприкінці 2021 року, коли зафіксовано рекордний за останні 20 років рівень. За даними звіту, опублікованого в березні 2022 року, люди найчастіше називали дві причини звільнення: низька зарплата і відсутність можливостей для зростання.

Якщо співробітник довго не отримує цікавих завдань, його зарплата не зростає, але при цьому керівництво не має явних зауважень щодо роботи, — це ще один дзвінок про «виживання».

Що робити працівнику

Ділбер рекомендує безпосередньо поговорити з керівником про те, що вам потрібно зробити для підвищення.

«Якщо менеджер не має чітких побажань чи завдань — значить, у цій компанії у вас немає можливостей для зростання, — зазначає вона. — Завдання вашого керівника полягає в тому, щоб сказати вам про це наперед».

Що робити компанії: влаштовувати регулярні перегляди зарплати, посад чи умов роботи. Якщо такої можливості немає — відверто поговорити з працівниками, пояснити ситуацію та розповісти, як вони можуть на неї вплинути.

#4. Ваші KPI раптово та необґрунтовано змінилися

Адвокат із трудових питань Фішер (США) зазначає, що часто стикається з ситуаціями, коли співробітники повертаються після тривалого лікарняного чи декрету. Компанії іноді роблять висновок, що хотіли б залишити людину, яка була на заміні, і переходять до плану «виживання».

Якщо нові завдання недосяжні, дедлайни нереальні, а керівник з командою не підтримують, найімовірніше компанія підштовхує вас до звільнення.

Що робити працівнику

  • Фіксуйте домовленості після робочих зустрічей та діліться ними з керівником. Така практика допоможе уникнути ситуацій, коли умови змінюються на ходу та без вашого відома. Наприклад, на початку місяця ваш особистий план продажу збільшили на 15%, а наприкінці ви отримуєте неповну зарплату, тому що від вас чекали рейз на 60%.
  • Якщо ж вимоги абсурдні, а в дедлайни неможливо вкластися, — підніміть це питання відразу: поясніть, чому ціль недосяжна, запропонуйте зміни або запитайте додаткові ресурси.

#5. Умови роботи або навантаження змінюються без вашої участі та коригування зарплати

Якщо навантаження збільшилося, а перегляд зарплати не обговорювався, значить, компанія негласно пропонує або прийняти все як є, або просто піти, вважає кар'єрний консультант Жасмін Ескалера (США). Вона зазначає, що часто бізнеси так поводяться, коли впевнені, що людина «прив'язана» зарплатою, або вважають, що легко знайдуть заміну працівнику.

Третій варіант — керівник або ейчар просто чекає на запит на підвищення від працівника. Мовляв, навіщо витрачати гроші бізнесу, якщо людині й так добре працюється.

Рекомендуємо прочитати:

kopiya-kariera-site-61c3043d4da5e280803949.png

4 інструменти для розвитку кар’єри

Читати

Що робити працівнику

  • Заплануйте зустріч із керівником або ейчаром та попросіть про підвищення. Але сказати «я хочу більше грошей» недостатньо. Покажіть, як змінилося ваше завантаження порівняно з початковим і як це вплинуло на бізнес. Якщо компанія почала заробляти більше і в цьому є ваша заслуга, сміливо говоріть про бонус.
  • Хороший варіант — попросити чіткий KPI, під час якого ви отримаєте надбавку. Наприклад, домовтеся про те, що збільшите продаж на 30% — й одразу отримаєте надбавку в $400. Це мотивує працівника, вигідно для бізнесу та не залишає керівнику шансів відступити назад, коли результат буде досягнутим.
  • Якщо ж менеджер не йде на діалог чи зустрічі ні до чого не призводять, а тим часом ваші нові обов'язки стають непідйомними та призводять до вигорання — мабуть, настав час розглянути можливості поза межами компанії.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за тиждень. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«People Management»
HR і рекрутинг
Веде Олександра Альхімович
12 грудня 31 січня
Олександра Альхімович