Як продукція відомих брендів відрізняється у різних країнах | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

McDonald's у Туреччині продає айран, а Coca-Cola у Японії — алкогольний напій

Як продукція відомих брендів відрізняється у різних країнах.

cover-63a311fc586bc498378621-min-64fb1e70060e3380919384.jpg

Виходячи на американський ринок, в IKEA припустилися помилки: вказали розміри в сантиметрах замість звичних для американців назв king і queen size. Зі схожою проблемою компанія зіткнулася і при виході на азійський ринок. У Гонконгу стали продавати ліжка стандартного розміру, а потрібно було менш широкі — через вузькі кімнати.

Вже пізніше перед відкриттям магазину в Південній Кореї IKEA провела 900 опитувань серед місцевих жителів. На основі відповідей спеціально для корейців випустили ліжко super single. Його створили з урахуванням маленьких корейських спалень і воно займало менше місця, ніж стандартне односпальне.

Зібрали успішні приклади того, як брендам вдалося адаптувати свої продукти під запити нового ринку, і при цьому не втратити фірмовий стиль.

#1. IKEA

IKEA — один із найбільших у світі продавців меблів. У 2021 році магазини мережі відвідали близько 775 млн осіб, а дохід компанії склав €42 млрд.

Для залучення клієнтів бренд регулярно проводить дослідження ЦА: відправляє своїх представників до будинків по всьому світу та запускає опитування. Так IKEA вдається з'ясувати, які у людей потреби, що вони можуть собі дозволити і як бажають робити покупки.

Наприклад, в Індії IKEA продає спеціальні набори з чотирьох ложок замість стандартних з виделкою, ложкою та ножем. Усе тому, що в раціоні індійців переважають супи або рис із добавками у вигляді соусів та спецій. Їх їдять ложками або за допомогою хлібного коржа (ним зачерпується їжа).

Ще IKEA продає в Індії меблі з необробленої сосни, які краще витримують спеку та підвищений рівень вологості. А ще в країні прийнято робити прибирання з великою кількістю води, тому дизайнери додали до меблів додаткові підпори. Це допомагає вберегти їх від вогкості.

Крім того, в індійських магазинах IKEA продається більше табуреток та складаних стільців, оскільки там родини часто збираються разом.

У китайських магазинах IKEA є цілий відділ, присвячений оформленню балконів, які є дуже популярними в Китаї. Причому в південній частині країни на них сушать одяг, а в північній використовують як додаткове місце для зберігання їжі та речей. Ці особливості враховані в магазинах шведського бренда, які розташовані в різних частинах Китаю. А ще тут IKEA пропонує широкий асортимент рисоварок та паличок.

У США шведська мережа продає величезні склянки. Під час виходу на американський ринок у 1990-х IKEA помітили незвичайний попит на вази. Виявилося, що американці купували їх, щоби пити воду — стандартні шведські склянки були надто маленькими.

Рекомендуємо прочитати:

img-ikeaoreo-6336e6996f628602859524.jpg

Шоколадні шльопанці від Oreo та пересувні капсули для сну від IKEA

Читати

#2. McDonald's

McDonald's вважається мережею з універсальним меню, яке продають по всьому світу, але це не зовсім так. У багатьох країнах заклади пропонують продукти із національним колоритом.

Наприклад, в Іспанії ви можете скуштувати в McDonald's томатний суп гаспачо, у Франції — тістечка макарон. У німецьке меню включені бургери Nürnburger із трьома смаженими ковбасками та гірчицею, а також пиво McBeer.

До складу італійських бургерів входять моцарела та прошуто. На Кіпрі та в Греції замість булочок використовують традиційні коржики, а також додають соус цацики зі свіжого огірка та йогурту. Турецькі ресторани пропонують різновид кебабу McTurko та кисломолочний напій айран.

Норвегія відома рибними стравами, тому тут у меню фастфуду можна знайти бургер із сьомгою. У японських закладах McDonald's пропонують мілкшейки з додаванням зеленого чаю матча, а також гамбургер з рисом, креветками та соусом теріякі. Навіть порції в Японії відрізняються від «стандартних» американських — вони значно менші, ніж у США.

Весь бізнес-контент у зручному форматі. Інтерв'ю, кейси, лайфхаки корп. світу — у нашому телеграм-каналі. Приєднуйтесь!

В Індії McDonald's замінив яловичину м'ясом курки. Це пов'язано з тим, що більшість населення Індії — індуїсти, які вважають корів священними тваринами. Крім того, у країні більше вегетаріанських позицій у меню, а у 2013 році компанія навіть відкрила свій перший повністю веганський ресторан. В Індонезії більшість жителів — мусульмани, тому McDonald's адаптувався до їхніх потреб, замінивши свинину рибою та курятиною.

Бренд враховує культурні особливості не тільки у продуктах з меню, а й у комунікаціях. Наприклад, через стрімку урбанізацію Китаю в країні виникли проблеми з екологією та дефіцит води. Мешканці почали турбуватися через антисанітарію у закладах. Щоб акцентувати увагу на чистоті у своїх ресторанах та свіжості продуктів, McDonald's запустив рекламну кампанію для китайського телебачення.

Як відрізняється McDonald's у різних країнах

#3. Dunkin' Donuts

Dunkin' Donuts — міжнародна мережа кав'ярень із пончиками, представлена у 45 країнах. За день компанія продає понад 2,5 млн донатів. Якщо скласти всі продані пончики Dunkin' Donuts в одну лінію, вона дорівнюватиме 5,8 діаметра Землі.

Щоб зберегти актуальність продуктів для клієнтів із різних регіонів, компанія адаптує меню до локальних ринків.

Так, у Китаї бренд подає пончики зі свининою та морськими водоростями, а в Таїланді — з пастою чилі та сушеною куркою. У Південній Кореї є пончик із начинкою з кімчі — гостро-солодкої страви з пекінської капусти з баклажанами та огірками. У Японії продається пончик Mochi Ring із рису зі смаком манго чи зеленого чаю. А в Індонезії можна скуштувати пончики з начинкою з дуріану.

Крім того, маркетингова стратегія Dunkin' Donuts не передбачає фіксованої вартості в усьому світі — ціна на пончики відрізняється залежно від країни.

#4. Coca-Cola

Зі зростанням світового попиту на Coca-Cola компанії довелося адаптувати свій продукт та маркетинг під ринки різних країн. Наприклад, спеціально для споживачів у Японії корпорація у 2019 році випустила прозорий алкогольний напій із легким присмаком цитрусових. Він орієнтований на молодих людей, яким подобається пити «чухай» — напій на основі горілки сьотю з лимонним соком. Вміст спирту в такій «колі» становить 3%, 5% та 7%.

Випуск незвичайної газованої води — спроба Coca-Cola завоювати частку на ринку алкогольних напоїв із фруктовими смаками. Цей сегмент, за даними японських аналітиків, з 2013 року показує щорічне зростання на 5–25%. Компанія не планує продавати алкогольну колу за межами Японії.

Крім того, у продукції Coca-Cola залежно від країни відрізняється тип та кількість підсолоджувача. Мексиканська кола містить тростинний цукор, а в США додають напій кукурудзяний сироп з високим вмістом фруктози.

Бренд також адаптується до економічних показників та клімату країн, у яких продає продукцію. Наприклад, в Африці Coca-Cola використовує сонячні панелі на власних холодильниках. Там бренд знижує ціну на продукт і пропонує споживачам платити тільки за рідину, без вартості упаковки.

#5. Nike

Ще один бренд, який успішно адаптує свою продукцію під різні ринки, — Nike. Щорічно напередодні китайського Нового року бренд випускає лімітовану колекцію взуття у традиційному дизайні.

У 2021 році бренд розробив серію на Рік Бика. Натхненням для неї стали китайські храмові ярмарки Miaohui — традиційні народні заходи з феєрверками та спектаклями. Кольори та матеріали у дизайні кросівок відображають три теми, характерні для китайського Року Бика: золоті вузли, феєрверки, весняне цвітіння та зображення тварини.

Як вивести свій продукт на новий ринок: 4 важливі кроки

Перше правило: немає двох однакових ринків. Звички, норми та поведінка споживачів різняться залежно від регіону.

#1. Досліджуйте ринок.

При запуску в Німеччині мережі Walmart не врахували, що традиційну для США широку посмішку касира німці можуть сприйняти як флірт. Через цю та інші помилки компанія залишила ринок країни, втративши близько $1 млрд.

#2. Проаналізуйте конкурентів.

Вони бувають прямими та непрямими. Перші реалізують той самий продукт, що й ви: наприклад, Coca-Cola та Pepsi. Непрямі — пропонують товар, який клієнти можуть купити замість вашого. У випадку з Coca-Cola це виробники мінеральної води та соків. Для пошуку конкурентів можна використовувати сервіси SpyFu і BuzzSumo.  

Рекомендуємо прочитати:

img-16tools-6304d26ab64c6410590165.jpg

Де шукати тренди та статистику про свій ринок: 16 безплатних ресурсів

Читати

#3. Використовуйте локальний маркетинг.

Коли виробник дитячого харчування Gerber почав продавати свою продукцію в Африці, упаковку використовували таку ж, як у США. Дослідження показало, що вона стала причиною збитків компанії. З'ясувалося, що в Африці зазвичай наносять на етикетку зображення інгредієнтів, оскільки багато людей не вміють читати.

#4. Проводьте тестування гіпотез та продуктів.

Зберіть фокус-групу з потенційних покупців та запропонуйте їм пройти опитування або повзаємодіяти з вашим товаром. Споживачі розкажуть, наскільки він зручний і чи розв'язує їхню проблему. Якщо потрібно, внесіть зміни, щоб покращити продукт.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Стратегічний маркетинг»
Маркетинг і PR
Веде Тетяна Лукинюк
20 серпня 1 жовтня
Тетяна Лукинюк