4 типи керівників, що визначають майбутнє компанії | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

4 типи керівників, що визначають майбутнє компанії

Які менеджери генерують вищий прибуток, ніж у конкурентів.

cover-656728063898a244190038.jpg

Дослідження Deloitte визначило 4 типи керівників, здатних швидко монетизувати інновації та актуальні тренди. Ці менеджери використовують різний підхід до управління, але незмінно забезпечують підприємствам високий прибуток.

Розповідаємо, що це за лідери та в чому секрет їхнього успіху.

#1. Social Supers (прихильники соціально орієнтованого підходу до бізнесу)

Такі керівники вміють розпізнавати проблеми суспільства та пропонують товари/послуги, здатні розвʼязати їх. Або як мінімум привчити споживача до нової моделі поведінки, яка буде кориснішою для життя і здоров'я (правильно харчуватися, займатися спортом, берегти природу). Стратегія таких менеджерів — «заробляй, здійснюючи добро».

Яскравим прикладом є топменеджмент Adidas, включаючи Мартіна Шенкленда та Еріку Бенц. Під їхнім впливом компанія у 2015 році добряче змінила підхід до бізнесу — почала випускати кросівки з переробленого пластику, виловленого зі Світового океану.

Екологічне взуття стало трендом, а прибуток Аdidas почав зростати.

У 2017 році Аdidas продала мільйон пар екокросівок, у 2018 — 5 млн. А до 2024 року компанія має намір повністю відмовитися від поліестеру та виробляти взуття виключно з переробленої сировини.

Крім того, Аdidas виготовляє спортивну форму з переробленого пластику, не використовує поліетиленові пакети та випускає лінійку гендерно-нейтрального одягу.

Керівництво інших компаній також не відстає. Наприклад, Джордж Баррет, менеджер економічного розвитку в мережі John Lewis — один із ініціаторів проєкту з вивезення непотрібних речей. Покупці, які хочуть позбутися старого дивана чи пральної машини, можуть продати їх John Lewis за невелику суму. А компанія організує переробку або полагодить річ для подальшого перепродажу. Таким чином, у John Lewis сподіваються скоротити кількість побутових відходів на планеті.

В IKEA з цією ж метою відмовилися від пластикових пакетів і трубочок, а Starbucks вклав $10 млн у розробку біорозчинних горнят для кави.

#2. Data-Driven Decisives (прихильники великих даних)

Такі керівники започатковують свою бізнес-стратегію на технологіях Big Data, використовують їх для підвищення продажу, покращення сервісу або створення нових джерел заробітку. На відміну від менеджерів, які дотримуються традиційних методів, прихильники Big Data забезпечують своїм компаніям більший прибуток.

Один із таких лідерів — Джастін де Грааф. У 2016 році він керував просуванням холодного чаю Gold Peak (суббренд Кока-Кола). За допомогою спеціальних алгоритмів Грааф з командою проаналізували у соцмережах сотні фотографій із зображенням напоїв. Це дозволило виявити потенційних шанувальників чаю, на яких потім таргетували рекламу Gold Peak. Кількість переходів за посиланнями зросла в 3–4 рази, перевищивши середній показник для чайного бренда на той момент.

#3. Disruption Driver (радикальні новатори)

Керівники такого типу інвестують у повне перетворення ринків, у яких працюють. Такі менеджери не бояться експериментувати, впроваджуючи нові технології, і тим самим створюють унікальний клієнтський досвід та оригінальні бізнес-моделі.

Найяскравіші та очевидні радикальні новатори — Стів Джобс та Джефф Безос. Завдяки Джобсу світ побачив безліч нових технологій — перший смартфон чи, наприклад, комп'ютерну анімацію.

А ось засновник Amazon став справжнім законодавцем трендів в управлінні бізнесом. Джефф Безос першим зумів налагодити ефективну онлайн-торгівлю та популяризувати електронну комерцію як бізнес-модель. Він реалізував концепцію онлайн-маркетплейсу, дозволивши іншим компаніям торгувати через Амазон. Пізніше цей підхід перейняли всі великі ритейлери, включаючи AliExpress та локальну ROZETKA.

Зараз Аmazon доставляє посилки за допомогою дронів і запустив перший у світі офлайн-магазин без кас і продавців.

Бідют Думра, виконавчий директор сінгапурського DBS Bank — не настільки відомий, але не менш успішний лідер-новатор. Компанія зуміла налагодити ефективний сервіс для роботи з клієнтами. Майже всі фінансові послуги можна отримати, не виходячи з дому, причому 80% користувачів обслуговуються чат-ботами. Завдяки цьому DBS Bank очолив топ найкращих цифрових банків світу за версією Euromoney.

#4. Talent Champions (експерти з розвитку кадрів)

Такі керівники насамперед інвестують у персонал. Вони знають, які навички потрібні бізнесу і намагаються розвивати їх у своїх співробітниках. Крім того, Talent Champions приділяє величезну увагу корпоративній культурі, умовам праці та створенню максимально ефективного робочого досвіду для всієї команди.

Одна з найяскравіших представниць цього типу Діана Герсон, колишній HR-директор IBM. У 2015 році вона розпочала модернізацію робочих умов у компанії.

Рекомендуємо прочитати:

book-642fe28fd64aa306541797.png

Як створити радикально адаптивну команду: досвід 2 тис. керівників компаній

Читати

Стратегія включала низку етапів. Основні:

  • Автоматизація. AI-алгоритми взяли на себе перевірку резюме нових кандидатів, оцінку кваліфікації чинних співробітників, оформлення документів на відрядження, премії тощо. Алгоритми також оцінюють мотивацію працівників і попереджають, коли ті замислюються про звільнення.
  • Гнучкість. У IBM тривалий час існувала жорстка ієрархія, рішення ухвалювалися виключно нагорі. Герсон запровадила гнучку структуру, дозволивши кожному співробітнику висловлювати ідеї та виявляти ініціативу. Працівникам дозволили змінювати проєкти та запускати власні, якщо у них є потенціал.
  • Самоосвіта. Знання швидко застарівають. Щоб підтримувати кваліфікацію працівників на потрібному рівні, IBM створили власну віртуальну бібліотеку You learning. У ній містяться навчальні книги, курси, подкасти та лекції відомих викладачів. У бібліотеці також запроваджено AI-алгоритм, який допомагає користувачам підбирати програму навчання.
  • Перекваліфікація. Провівши аналіз за допомогою ШІ, Герсон виявила, що значна кількість співробітників не володіє необхідними для компанії навичками. Але їх не звільнили, а закріпили за новими, більш відповідними проєктами. Також Діана Герсон запровадила програму Tech Re-Entry для навчання жінок, котрі не працювали тривалий час.

Таким чином компанії вдалося підвищити продуктивність працівників та їх кваліфікацію, а також заощадити близько $300 млн на утриманні працівників (retension cost).

Інвестиції у персонал вже стали глобальним трендом. Згідно з Training Industry Research, тільки в 2018-му компанії по всьому світу витратили $366 млрд на навчання своїх працівників. Очікується, що до 2024 року цей показник збільшиться щонайменше на 10%.

Найчастіше компанії вкладаються у навчання таких навичок як коучинг, управління інноваціями, переговори та емоційний інтелект.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Комерційний директор»
Бізнес і управління
Веде Артем Сокольський
28 березня 9 травня
Артем Сокольський