Як перетворити TikTok IT-компанії на інструмент найму? | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як перетворити TikTok IT-компанії на інструмент наймання: кейс OBRIO

Senior SMM в OBRIO (Genesis) — про те, як використовувати потенціал корпоративних соцмереж на 100%.

cover-669a5bb6dff28064875814.webp

Українська продуктова IT-компанія OBRIO, що є частиною екосистеми Genesis, розвиває бренд Nebula. Гороскопи, медитації, карта дня, сумісність із друзями та коханими — усе це в комфортному дизайні та функціоналі. Nebula 5 років, і це топовий бренд у ніші духовного самопізнання. Місія продукту — робити людей щасливішими, покращуючи якість їхніх стосунків. 45 млн користувачів у 50+ країнах світу вже оцінили потенціал. 

В OBRIО з весни 2022 працює Олександра-Поліна Орлова. Сфера її відповідальності — employer brand компанії в соціальних мережах. Зокрема комунікації в LinkedIn, TikTok, Instagram. 

Для Laba спеціалістка розповідає, як вони наймають за допомогою TikTok, чому гонитва за трендами та охопленнями — не їхня стратегія, та навіщо функція SMM входить в HR-департамент. А також Олександра-Поліна дає 6 неочевидних порад, як вести корпоративні соцмережі для продуктового IT.

*Цей матеріал є частиною спецпроєкту Laba «Інсайт за донат», де українські топменеджери діляться своїм досвідом у журналі, а Laba у вдячність за їхній час та експертизу купляє дрони для ЗСУ. Один матеріал циклу — один FPV-дрон для 3 ОШБр. 

За що я відповідаю

Моя робота — не з продуктом. Коли мене питають, я завжди кажу, що «комунікую про людей та для людей». А саме — розповідаю про експертизу та досягнення компанії, допомагаю пришвидшувати наймання нових спеціалістів та посилювати показник Brand Awareness у рамках роботи з брендом роботодавця.

Моя зона відповідальності — все, що стосується корпоративних соціальних мереж (і трошки більше).

Наразі в OBRIO найактивніші соціальні мережі — це:

Instagram

TikTok

LinkedIn 

Також можу частково закривати запити фейсбуку або ютубу, та це не наш перший пріоритет.

Серед роботи з соцмережами — стратегічне планування, аналітика, створення контенту (як текстів, так і ТЗ на віжуали), запуски промо, внесення правок, участь у брейнштормах, колаборації, підготовка сценаріїв тощо. Можна було б сказати, що це one man play, та я працюю спільно з дизайнером, тож це міні-SMM-відділ із двох людей.

Чому подобається робити SMM під ключ

Найбільше в роботі з соціальними мережами люблю «відчуття роботи, зробленої під ключ». Тобто те, як ідея трансформується в задум, задум — у реалізацію, а далі — в результат. Хвалити себе стає простіше, адже ти є частиною всіх цих етапів, а не лише низки з них.

До команди я доєдналась трохи більш як два роки тому, навесні після початку повномасштабного вторгнення. До цього не мала досвіду роботи в IT, проте мала бекграунд як у класичному офлайн- та онлайн-маркетингу, так і в SMM і комунікаціях, отже — вирішила ризикнути. 

У своїй презентації на співбесіді на першому слайді вказала, що не вмію їздити на велосипеді, проте вмію… словом, достатньо всього. На велосипеді їздити я досі не навчилась, але пройшла всі етапи відбору, долучилася до команди та доросла до позиції Senior.

Головні досягнення за ці два роки виділяти важко. В першу чергу, хочеться говорити про збільшення показника впізнаваності — дедалі більше кандидатів вказують соціальні мережі як перший дотик із компанією. Станом на зараз цей показник — 40%. 

Окрім цього, маємо кілька фактичних наймань із соцмереж, які коштували компанії лише людського ресурсу, тобто робочого часу. 

Ну і, звісно, задоволеність і залученість команди. Фактично мої колеги є прикладом ЦА, на яку я орієнтуюсь під час створення контенту.

Цікавий кейс для особистої гордості: TikTok

Коли я запускала корпоративний акаунт, то не була знайома з мережею навіть як юзер. Тікток-акаунт ми запустили восени перед першим блекаутом. За цей час нашими відео вдалось охопити близько 12 млн користувачів. Наш середній показник залученості не падає нижче 10%, а це золотий стандарт, по суті. Тобто, умовно, якщо ви маєте акаунт на 1000 підписників та отримуєте по 100 вподобайок на публікацію, то ви вважаєтесь у зеленій зоні ER.

Крім того, TikTok зараз — це мережа, де в нас працює найдивніша воронка хайрингу, яку лише можна уявити. 

Що постити в корпоративні соцмережі, щоби бути IT-компанією next door

Наша стратегія ніколи не полягає в тому, щоб гнатися за трендами. Ми маємо основні запити від бізнесу та орієнтуємось на них. Тобто завжди є орієнтовний контент-план, в якому є анонси майбутніх івентів або лекцій, згадки в медіа, або ж — відкриття важливих вакансій. 

Трендами ми лише посилюємо меседжі, аби їх побачило більше людей. Не лише тренди важливі. Якщо говорити про цікаві інсайти, то вони майже завжди стосуються змін алгоритмів. Останні — завжди динамічні. 

Так, для мене колись стало здивуванням те, що Facebook з більшою ймовірністю просуває дописи з усміхненими людьми на фото, лайфспан органічного просування допису в Instagram — всього два дні, а ТіkТоk, наприклад, добре працює з геолокацією та хештегами. Якщо знати, де мешкає потенційна ЦА та за якими тегами її шукати, шанси залетіти в рекомендації саме тих, хто вам потрібен, значно посилюються. 

Ключова розбіжність у наповненні наших соцмереж контентом полягає в тому, що тікток для нас — більше про розважальний контент. Лінкедин — про анонси та дайджести вакансій, інстаграм — про комбінацію навчального, розважального та іншого контенту. 

В чому секрет успіху і що далі

Мій мотор — це кайф від того, що робиш, і почуття свободи. В OBRIO довіряють кожному спеціалісту з першого робочого дня, немає мікроменеджменту і тиску. Я просто роблю те, що мені до душі, — і так склалось, що це саме те, що потрібно бізнесу.

Під час роботи я взаємодію з безліччю людей — щоразу, коли готуєш контент, звертаєшся до різних фахівців та відділів. Інколи буває так, що нова людина доєднується до команди, я підходжу знайомитись із нею, а мені кажуть: «О, а я про тебе вже чув/чула, ти Саша-Поліна, SMM Specialist». А я взагалі ще не знаю, хто це.

Замислюючись щодо руху далі, я прагну посилювати експертизу в роботі з брендом, адже мої обов’язки вже давно не стосуються виключно соціальних мереж. Отже, рухаюсь у напрямку T-shaped фахівця. 

З планів на майбутнє — працювати над збільшенням метрики brand awareness та будувати довгострокові партнерства з топовими українськими брендами.

Чому SMM в OBRIO — це частина HR-функції (і це добре для всіх)

Моя керівниця — Head of HR OBRIO. А наша міні-SMM-тім — це частина відділу People Operations. Серед цієї команди: HR, Admin & Happiness, TA-спеціалісти, а також — PR-фахівчиня.

Хтось сказав би, що це структурно нелогічно, та я тішуся, що все склалося саме так. Ми чимало працюємо разом, адже всі маємо стосунок до роботи з людьми (внутрішньо), або ж наймання. 

Наприклад, brand awareness, над яким ми працюємо в SMM, напряму повʼязаний з найманням. Ми вимірюємо цей показник, опитуючи кандидатів, що доходять до останніх етапів рекрутингу. Кандидату нас могли порадити знайомі, могла спрацювати реклама, а міг привабити знайомий бренд (Genesis чи OBRIO) або наш контент у соціальних мережах, якими займаюсь я. 

На мою думку, секрет успіху нашого відділу — амбітність, що межує з гумором. Ми всі можемо розв’язувати складні або термінові питання з усмішкою, перевиконуючи цілі. Ми вміємо говорити мовою мемів та сарказму, але тісно спілкуємось і поза роботою, підтримуючи одне одного та відпочиваючи разом.

Але на роботі не без… ну, ви самі знаєте. Мій найкумедніший (і, на щастя, найбільший) факап в OBRIO стався десь на другому місяці роботи. Тоді я організовувала вебінар за участі нашого спікера і не змогла вчасно запустити його трансляцію. В етер ми вийшли із затримкою у хвилин 15, а отже — втратили більшу частину слухачів. Іронія та жарт полягають у тому, що темою цього вебінару були, якраз-таки… «факапи в роботі».

6 інсайтів для тих, хто розвиває бренди продуктових IT- компаній:

#1. Не бійтесь бути собою

Успіх комунікацій OBRIO зараз дуже зумовлений залученістю команди до створення контенту. Цього не сталося б, якби ми не будували стосунки / шерили обіди / ділилися відвертим.

#2. Не ховайтеся за корпоративну ширму серйозності

Сучасні брендові комунікації — це про вміння пожартувати над собою або говорити про складні речі простими словами. Бренди дедалі більше стають прозорішими до своєї аудиторії, і український ринок — не виняток.

#3. Вчіться розбиратись в усьому

Розуміння того, чим займається QA Specialist або Growth Marketing Manager, — ваші містки до успішної реклами та побудови діалогів усередині та поза компанією.

Рекомендуємо прочитати:

preview-66694eb24076f349819052.webp

Ліза Бастригіна: «Мені 21 рік, і я керую соцмережами Laba UA»

Читати

#4. Будьте гнучкими до змін

Соціальні мережі — це про швидкість. Про одноденні тренди, про нові флешмоби, про безліч активностей конкурентів, змін алгоритмів тощо. Для мене норма — виділяти собі обов’язковий час на перегляд стрічки, навіть якщо займатись думскролінгом взагалі не кортить. Ставлю таймер на пів години, варю каву — і вперед.

#5. Винаходьте велосипед

Так, можна тисячу разів красти як митець і надихатись ідеями з інших ніш, проте найбільше аудиторія цінуватиме авторський контент, який потім наслідують інші. Розвивайте в собі творчу жилку, користуйтесь креативними методиками й творіть.

#6. Співпрацюйте з іншими брендами та бізнесами

Projector, Diia, DOU, Mate Academy, Pleso, RESCUE.NOW, IAMPM, Lemon IT School, ГудФуд, Happy Monday, LEZO, Vector, СпівДія, PowerKit… Якщо когось загубила в переліку — прошу їх не ображатися, за ці два роки спільного контенту з крутими брендами та організаціями було багатенько. 

Успіх вимірюємо по-різному. Десь мета — збільшення пулу кандидатів на вакансію, десь — підняття покажчиків акаунту, десь — це просто про спільну комунікацію щодо топового проєкту або активності. 

Обираючи бренди для співпраці, ми завжди раді тим, хто свідомо працює в Україні та висвітлює адекватні меседжі. Любимо навчальні проєкти й благодійні організації. З тих, кого б хотіли запросити до співпраці, когось виділити важко. Особисто я мрію про колабу з українським брендом одягу, який міг би розробити класний мерч для мене та колег. 

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Коучинг та менторство в управлінні командою»
Маркетинг і PR
Веде Лесько Ілона
28 жовтня 16 грудня
Лесько Ілона