Оцінка стилю менеджменту з Адізесу | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Стати найкращим менеджером: 4 стилі управління за Адізесом

Стилі менеджменту за Адізесом.

cover-63bc3f8b2c837443564435.png

У кожній компанії — чи то банк, рекламна агенція чи фабрика печива — працюють люди з різними характерами. І в керівників, і у виконавців є свої стилі роботи, які проявляються у спілкуванні та підходах до розв'язання проблем.

Іцхак Адізес, світовий експерт із підвищення ефективності бізнесу, визначає чотири основні ролі, які відіграє менеджмент. Навряд чи варто очікувати, що один керівник здатний однаково добре виконувати всі чотири; скоріше ми помітимо, що переважають одна чи дві.

Вікторія Кучерчук, сертифікований консультант Інституту Адізеса, розповіла, як розрізнити ролі менеджерів за манерою ставити запитання та відповідати на них. Ми дізналися, як стиль управління впливає на стиль одягу і як поводяться менеджери у конкретній ситуації.

Як відрізняються стилі менеджменту за Адізесом

У менеджменті за Адізесом ролей чотири:

Ці ролі забезпечують організацію процесу, результативність та ефективність у роботі та в житті — якщо ми керуємо своїми проєктами та справами. Людина не може виконувати всі ролі однаково добре. Як же визначити, в якому стилі вона працює?

Стилі управління можна побачити з боку, почути у запитаннях, які людина ставить, побачити у її діях та в ухваленні рішень. Щоби розрізняти стилі, потрібна певна практика, і з першого погляду легко помилитися.

Як проявляються стилі управління в ухваленні рішень

Виробник

Реагує швидко, але поверхнево. Для виробника ухвалення рішень проходить природно і швидко, і він вважає, що мотиви його вчинків усім зрозумілі. Людей такого типу можна переконати, трохи налякавши критичністю ситуації, щоб розв'язати питання швидше.

Адміністратор

Діє виважено, заглиблюючись у деталі. Таким людям важливо розібратися із суттю питання і завжди не вистачає інформації. Адміністратор ухвалить рішення, тільки якщо у нього буде достатньо даних. Ті, хто впливає на адміністратора, можуть розраховувати, що рано чи пізно він отримає від них достатньо достовірної інформації і буде на їхньому боці.

Підприємець

Його рішення не завжди логічно виглядають для сторонніх, вони, швидше, інтуїтивні. Підприємець постійно схильний змінювати думку. Будь-яке ухвалене рішення обмежує свободу, яка така важлива для людей цього стилю. Люди з підприємницьким стилем змінюють рішення, щойно бачать нові варіанти.

Інтегратор

Інтегратору складно ухвалювати непопулярні рішення. І їм просто даються рішення, які роблять людей щасливими. Таким людям психологічно некомфортно вирішити щось самостійно, вони цікавитимуться спільною думкою, радитимуться, консультуватимуться. Інтегратору складно використати займенник «я», він частіше каже: «Ми вирішили, ми дійшли висновку».

Як розпізнати стиль управління за запитаннями та відповідями

Залежно від манери ставити запитання та відповідати на них, можна зрозуміти, до якого стилю схильна людина.

Виробнику цікаво говорити по суті, ставити конкретні запитання і відповідати теж по суті.

Адміністратору важлива історична довідка. Перед тим, як поставити запитання, він довго і багатослівно розповідатиме про проблему, і почне з першоджерел. Відповідає на запитання адміністратор чітко, відповідно до запропонованого формату.

Підприємець може ставити конкретні запитання та порушувати якусь тему, але будьте певні — незабаром тема зміниться. Йому нудно фокусуватися на чомусь одному. Коли ви його про щось запитаєте, він не відповідатиме на запитання, а говоритиме про те, що йому цікавіше. Наприклад, ви запитаєте про улюблену книгу, а вам розкажуть про фільм чи концерт.

Інтегратор при постановці запитань цікавитиметься особистими подробицями. Люди цього стилю тактовні, ввічливі та доброзичливі. Відповідатиме на запитання він, приєднуючись до вже сказаного.

Як розпізнати стиль за манерою одягатися

  • Виробник одягається досить прагматично та зручно. У його одязі немає зайвих чи яскравих деталей, він завжди виглядає відповідно до ситуації, доцільно. Але якщо потрібно продемонструвати статус, то він покаже, хто головний.
  • Адміністратор найконсервативніший із стилів. Такі люди люблять формальний класичний одяг, костюми, одягаються суворо.
  • Підприємцю важливо виділитись серед інших. Навіть у формальній обстановці його легко розпізнати за нестандартними елементами. Наприклад, якщо він одягнений у діловий костюм, з-під штанів можуть виглядати червоні шкарпетки, на піджаку може бути яскравий значок або навіть брошка.
  • Інтегратор в одязі пристосовується під загальноприйняті закони, вбрання буде доречним у будь-якій ситуації і таким, щоб нікого не образити.

Весь бізнес-контент у зручному форматі. Інтерв'ю, кейси, лайфхаки корп. світу — у нашому телеграм-каналі. Приєднуйтесь!

Яка сфера підходить представникам кожного стилю

У кожному бізнесі мають бути люди з різними стилями, але і у сфері, і в конкретній компанії все одно один зі стилів домінуватиме.

Виробників можна зустріти всюди серед населення, що активно працює. Вони шукають місце, де будуть зайняті, чекають на завдання і самі прагнуть їх ставити. Висока концентрація виробників на виробництві та у продажі, вони — ті, хто досягає успіху, виконуючи рутинну роботу.

Адміністраторів багато в регламентованих та суворих структурах — наприклад, у юридичній та банківській сфері.

Підприємці найкраще почуваються у рекламі, шоубізнесі, у творчому середовищі. Але й у банківській сфері є дуже потужні підприємці, які розмірковуватимуть про цифри як поезію.

Інтегратори важливі для всіх сфер, де потрібна командна робота. Але самі вони хочуть реалізуватися як психологи, як HR-фахівці, комунікаційники чи референти. Люди з таким стилем управління погано почуватимуться у ворожих ситуаціях, у сферах з високим рівнем конкуренції.

Як людина може поєднувати декілька стилів

Нейрофізіологи кажуть, що за домінантною стилістикою стоїть робота тієї чи іншої гормональної системи. Є швидкість реакції, особливості нервової системи, які від нас не залежать. Стиль — це комбінація всіх ролей, на які здатна людина.

З одного боку — нас визначають вроджені якості, з іншого — формують заняття, яким ми присвятили роки життя. У нас з'являється певна професійна деформація. Працюючи у новій сфері та опановуючи нові навички, можна виростити, виховати у собі ті чи інші якості.

Ми вчимося новому, посилюємо свої якості і водночас краще розуміємо, наскільки ця робота важка. І починаємо краще розуміти та поважати людей, які роблять таку роботу.

Як працюють керівники різних стилів

Розглянемо найпростіший приклад. Компанія переїжджає в новий офіс, керівники домовилися про умови приміщення, про розташування, про ціну за оренду. Першим порушить встановлені критерії Підприємець.

Якщо йому сподобалося якесь нестандартне приміщення, він агітуватиме саме за цей офіс, навіть якщо це не узгоджено з концепцією компанії. Для Підприємця головне – виділятись серед інших.

Виробник та Адміністратор намагатимуться дотримуватись критеріїв. Для Виробника критерії полегшують життя, а для Адміністратора це острівець стабільності.

Адміністратор не обмежиться основними характеристиками, швидше за все, він замучив усіх ще на етапі узгодження, а при переїзді перевірятиме, чи приміщення відповідає всім вимогам. Адміністратор міг кілька разів «зависнути» ще на етапі збирання інформації про всі варіанти.

Але навіть якщо варіантів кілька, він може думати, що щось важливе було втрачено. Інтегратору головне – світ у всьому світі, він погодиться на будь-який офіс із радістю, якщо іншим він підходить.

Як сказав британський статистик Джордж Бокс:
Всі моделі є помилковими, але деякі з них корисні.

Ті концепції, які запропонував Іцхак Адізес і які ми вивчаємо на курсі, не обов'язково підходять під усі можливі ситуації. Життя складніше.

Але ці моделі полегшують роботу, допомагають співпрацювати і конструктивно вирішувати проблеми, що виникають.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Нотації BPMN»
Бізнес і управління
Веде Ірина Крючкова
26 вересня 29 жовтня
Ірина Крючкова