Як створювати курси, щоб студентам було комфортно, корисно та цікаво | Бізнес-школа Laba (Лаба)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Залаштунки продакшену Laba

Як створювати курси, щоб студентам було комфортно, корисно та цікаво.

cover-64bf9cb9a4929056444934.jpg

До кожного запуску курсу команда Laba виконує титанічну роботу. Ми аналізуємо потрібність теми, розробляємо програму, готуємо домашні завдання та упаковуємо курс. Під час навчання діє підтримка кураторів, а різні відділи аналізують складні показники, щоб робити наступні потоки та нові курси ще кращими.

Хто залучений у продакшн курсів та яка роль кожного в цьому процесі — у новому матеріалі з командою Laba. У бесіді взяли участь: 

Настя Кушнір, Team Lead кураторів курсів

Артур Галич, Team Lead у Laba Production

Аня Корж, Content Quality Manager у Laba Global 

 


Настя Кушнір
Team Lead кураторів курсів

Про свою роль у розробці курсів та продуктивний робочий день

Моя основна задача — менеджмент команди кураторів та постійний пошук свіжих рішень — наприклад, нових форматів комунікації зі студентами.

Ідеальний робочий день для мене — це розуміння, що вдалося закрити всі питання, які виникли у студентів, і знайти нові шляхи, щоб зробити навчання в Laba ще комфортнішим. 

Якщо ж говорити про робочий розклад кураторів Laba, він починається з відповідей на запитання слухачів курсів. Це займає 2–3 години щодня. Після цього куратори беруться за організаційні питання: готуються до нових курсів та доопрацьовують поточні процеси. Протягом дня ми моніторимо чати, щоб ніхто зі студентів довго не чекав на відповідь.  

Як зрозуміти, що курс — крутий

Коли студент задоволений навчанням, зазвичай він сам пише позитивні відгуки в чаті або в особисті повідомлення куратору. Не треба навіть просити заповнити спеціальну анкету. 

До речі, за моїм спостереженням, найбільше позитивних фідбеків збирають курси «Стратегічний маркетинг» Тетяни Лукинюк, «Управління командою» Лариси Стірської та «Проджект-менеджмент в IT» Тараса Федорука. 

Також про якість курсу свідчить те, скільки студентів дійшли до кінця та отримали диплом. Це означає, що їм комфортно навчатися, не виникає технічних складнощів, зрозуміла платформа, контент курсу та подобається лектор.  

Про улюблені книги та YouTube-канали 

Зараз я найбільше читаю літературу, пов'язану з project-менеджментом, управлінням командами, конфлікт-менеджментом, психологією та медіацією:

  • «Креативний особистий брендинг», Юрген Саленбахер
  • «HBR Guide. Емоційний інтелект» 2017 року, Деніель Гоулман 
  • «Спіральна динаміка», Дон Бек, Кріс Кован. 

Часто також дивлюся відеолекції в YouTube-каналі Creative Practice — це платформа для розвитку в креативних індустріях, створена командою CASES. 

Про світові тренди в навчанні та що з цього є в Laba

#1. Створення ком'юніті. Наш принцип — запускати чати, де студенти могли б не лише ставити організаційні запитання, а й формувати ком'юніті. Де люди почуваються комфортно, обмінюються кейсами й залишаються навіть після проходження курсу. 

#2. Штучний інтелект. Ми працюємо над впровадженням технології ШІ, яка зробить процес комунікації під час навчання ще крутішим. Наприклад, штучний інтелект може допомогти нам створювати активності для чатів зі студентами або адаптувати процес гейміфікації для чатів.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64b3d0374ee23643591303.jpg

«До курсу я не вміла оперувати бізнес-процесами та визначати, хто за що відповідає»

Читати

Які скіли найбільше допомагають у роботі

  • Вміння реагувати на конфлікти. Я їх не уникаю та не махаю на них рукою, якщо конфлікт уже відбувся. Замість цього розбираю кожну ситуацію та визначаю стратегію роботи з нею.
  • Нестандартне мислення. Я звикла дивитися вглиб питання, щоб «відкопати» щось нове й цікаве. Також я вчу команду, що ми завжди маємо приходити до студентів із готовим рішенням для їхньої проблеми. Не можна просто сказати «ні» — ми маємо пропонувати альтернативи та нестандартні варіанти. 
  • Емпатія. Якщо ти не розумієш почуття людей — тобі складно буде працювати з ними щодня. Я завжди намагаюся читати «між рядків» — буває, справжній біль людини захований в одному лише слові чи короткій фразі. 

2 запитання від ChatGPT: 

#1. Згадай найнезвичніше завдання, яке твоя команда колись розвʼязувала

Куратори Laba ставляться до будь-яких нестандартних ситуацій з «буддійським дзеном», сприймають їх як щось звичне та робоче. Проте нетипових кейсів усе ж багато. 

Перше, що спадає на думку, — ранок 24 лютого 2022 року. Наша команда активно працювала й тоді. Адже потрібно було терміново перенести всі заняття на невизначений термін, заспокоїти студентів та попередити їх про те, що ми скоро повернемося з новинами. І паралельно намагатись забезпечити особисту безпеку. Багато хто робив це, сидячі в підвалах або по дорозі в інше місто чи країну.

#2. Якби члени твоєї команди були супергероями — які суперздібності вони б мали?

Вміння переноситися в часі, адже іноді його потрібно більше на всі задачі. І, звісно, здатність читати думки — не завжди з першого разу можна зрозуміти, що насправді має на увазі студент і як ми можемо йому допомогти.

 


Артур Галич
Team Lead у Laba Production

Про свою роль у розробці курсів 

Варто почати з визначення, хто такий продюсер у Laba. Це поєднання обов'язків продакт- і проджект-менеджера, маркетолога та аналітика в одній людині. 

#1. На рівні продакшену продюсери в тандемі з лекторами й контент-продюсерами залучені в процес розробки освітніх продуктів. Наше завдання — підготувати якісний, практичний та ефективний курс, який буде відповідати очікуванням студентів і приноситиме користь. Ми активно залучаємось на всіх етапах: від аналізу ринку та очікувань роботодавців — до проведення ретроспективи щодо покращення курсу.

#2. Також ми співпрацюємо з відділом digital-маркетингу: брифуємо колег, будуємо стратегію проведення рекламних кампаній, використовуючи різні канали комунікації. 

#3. А ще — аналізуємо популярність теми курсу, аудиторію та конкурентів. Є нішеві, вузькоспеціалізовані теми, які потрібно ретельно дослідити перед запуском. Наприклад, щоби прийняти рішення, чи буде популярним курс із Data-аналізу у фінансах про те, як побудувати комплексне Excel-моделювання, впроваджувати фінансовий сторітелінг та AI у фінансах. 

Загалом я відповідаю за команду цих різнобічних «суперменів» — продюсерів у Laba. 

Як виглядає продуктивний робочий день

Візьмемо за приклад продуктивний понеділок. День починається з планування — моїх задач і всієї команди. Після цього я маю переконатися, що колеги забезпечені всім необхідним для роботи. 

В ідеальному робочому дні мені також презентують новий курс або якийсь із його фрагментів. Це завжди інтригує, коли ви вже провели значну частину роботи, але ще не знаєте результату. 

Після презентації курсу я аналізую, як минув попередній тиждень рекламних кампаній. Наскільки успішною є реклама? Який CTR? Як справи з конверсіями лендингів? Скільки студентів уже сплатили за курс та очікують на навчання? 

Наприкінці дня намагаюсь почитати, як справи у студентів, та проаналізувати їхні відгуки. 

Що робити, щоб студенти проходили курс до кінця

Важливо дати студентам не просто очікуваний результат, а трішки більше, щоб у всіх залишився приємний досвід від навчання

Наприклад, нещодавно ми запускали курс «Бізнес-аналітик в ІТ» з лектором із SoftServe. Це складний курс, який передбачав багато практики та швидкий темп. Ми подумали: що може вплинули на мотивацію слухачів? Що стимулюватиме їх доходити до кінця навчання? Так ми реалізували: 

  • Групові завдання: коли від дій кожного в команді залежить спільний результат. Найкращим групам ми надали можливість отримати «плюшки»: книги, доступ до інших відеокурсів тощо.
  • Можливість працевлаштування: після курсу ми взяли в команду студентку, яка до навчання в Laba не мала відповідного досвіду роботи. Завдяки курсу вона отримала потрібні компетенції та повністю відповідала нашим критеріям. 
  • Відгуки лектора найкращим студентам у LinkedIn: він цінується в професійному ком'юніті та збільшує шанси знайти роботу в крутій компанії. 

Чи проходиш курси в Laba як слухач

Як тімлід я постійно навчаюсь team-менеджменту: як працювати з мотивацією, розв’язувати конфлікти, будувати процеси. Тож уже проходив курси «Управління командою в бізнесі» Лариси Стірської, Project Manager Павла Харикова.

У команди Laba безплатний доступ до всіх наших курсів, тож це точно не останні, які я прослухав. У пріоритеті — навчання на People Management від Олександри Альхімович, «Стратегічному маркетингу» від Тетяни Лукинюк і «Бізнес-аналітиці в IT» від Наті Назар. 

Крейзі факт: моя кар'єра в проджект-менеджменті почалась із проходження курсу в Laba з Павлом Хариковим — ще до того, як я почав працювати в компанії. Курс і лектор мені дуже сподобалися — власне, тоді я й познайомився з брендом Laba і подумав, що було б круто тут працювати. 

Я вирішив спробувати — і пройшов на позицію продюсера. Цікаво, що одним із перших продуктів для продюсування мені дали саме курс Павла. Пишаюся тим, що зі студента курсу я став його продюсером.

Про світові тренди в навчанні та що з цього є в Laba

Хочу розповісти про наші нові проєкти й тренди, на яких вони базуються:

#1. Вивчення бізнес-англійської. Дедалі більше українських бізнесів масштабуються на інші ринки, а фахівці переходять працювати в міжнародні компанії. Зростає необхідність у володінні бізнес-англійською. Тому ми запустили Vocabulaba — проєкт професійної англійської для фінансистів, ейчарів, рекрутерів та інших спеціалістів.

#2. Глобалізація. У рамках проєкту Laba Global ми запускаємо курси з міжнародними експертами англійською мовою. Вони доступні в країнах, де ми представлені, а групи виходять інтернаціональними. Це дозволяє обмінюватись міжнародним досвідом, формувати нові знайомства та навчатись у лекторів з Amazon, Google, Nike, LinkedIn. 

#3. Клієнтоорієнтованість і персоналізований підхід. Особливу увагу ми приділяємо студентам, які на певному етапі починають «відвалюватися» — наприклад, не здають домашні завдання. Тоді ми з ними спілкуємося, дізнаємося причину, пропонуємо подовжити дедлайн або перевестись на наступний потік. 

Про нові тренди я дізнаюся на конференціях, з останніх — IT Ukraine Education Summit та MRKTNG MRTH.

Які скіли найбільше допомагають у роботі

  • Навички комунікації та емпатія — як на мене, одного без іншого не буває. Моя робота передбачає багато спілкування з людьми з різних відділів, з лекторами тощо — і необхідність їх розуміти. 
  • Вміння планувати. Я паралельно працюю над кількома проєктами. Крім того, курси можуть перебувати на різних етапах реалізації. Для планування та таск-трекінгу я використовую Asana й матрицю Ейзенхауера, де ділю задачі на чотири сегменти — за їхньою пріоритетністю. Так я розумію, які з них найбільше впливають на результат, а що може зачекати. 

Запитання від ChatGPT: який онлайн-курс із майбутнього ти хотів би продюсувати?  

Курс із новітньої урбаністики та архітектури! У майбутньому в Україні потрібно буде відбудувати не лише будинки або вулиці, але й цілі міста. Хочеться, щоб це робили люди з сучасним баченням, які матимуть продуманий до дрібниць план. Курс міг би допомогти з розробкою такого плану, поділитись найкращими світовими техніками для урбаністів та архітекторів. 

 


Аня Корж
Content Quality Manager 

Про свою роль у розробці курсів 

Я відповідаю за якість усього контенту на різних ринках нашої бізнес-школи. Умовно мою роботу можна розділити на дві частини:

  • Робота з власне контентом: я роблю рев'ю навчальних програм і раджу, що можна покращити.
  • Стандартизація курсів: щоб вони однаково працювали на всіх наших ринках.

Перед запуском кожного курсу я аналізую, наскільки логічна ЦА, чи потрібні їй саме такі результати навчання, чи допомагають домашні завдання досягти цих результатів. 

Як виглядає продуктивний робочий день

Кожен мій день складається з великої кількості колів. Не на всіх я маю бути залучена, але частину з них мушу слухати, щоб робити висновки. Наприклад, на sales-мітингу маю зрозуміти, як продається курс, що треба зробити, щоби покращити продажі. 

Коли я отримую від контент-продюсерів звітність про курс (дохідність до кінця навчання, задоволеність програмою) — аналізую цифри. Якщо низька дохідність (менше ніж 50%), що могло стати причиною? Можливо, змінився лектор? Так ми робимо висновки та плануємо, що в цих курсах можна покращити.

Що робити, щоб студенти проходили курс до кінця

  • Правильно підбирати домашні завдання. Вони мають відповідати цілям і результатам курсу, допомагати закріпити теорію. 
  • Залучати до курсу кураторів. Вони відповідають за загальну атмосферу на курсі. Це не просто технічні виконавці, які просять зробити домашнє завдання до дедлайну. Куратори — свого роду провідники студента, які формують ком'юніті та працюють із залученістю. 
  • Підбирати крутих лекторів. Наші викладачі — це експерти, які працюють у топових компаніях та мають багаторічний практичний досвід. Ми віддаємо перевагу тим, хто подає матеріал зрозуміло, цікаво, з кейсами та прикладами. Нам важливо, щоб заняття не перетворювалися на нудну академічну начитку.

Рекомендуємо прочитати:

preview-64b3d2b24e03e265030939.jpg

«Лише 4% слухачів відмовляються від курсу та просять повернути кошти»

Читати

Які скіли найбільше допомагають у роботі

З найважливішого — тайм-менеджмент, навички комунікації, адаптивність і стресостійкість.

Щодо тайм-менеджменту, на початку кожного робочого дня я роблю все те, що «горить» і від чого залежить робота решти команди. Наприклад, у мене є дві задачі: реалізація якогось довгострокового процесу та рев'ю програми курсу. Спочатку я зроблю рев'ю, адже від цього залежить подальша робота інших колег.  

Також я завжди скасовую ті мітинги, замість яких можу за 5 хвилин відповісти текстом.

Запитання від ChatGPT: над яким онлайн-курсом із майбутнього ти хотіла б попрацювати?  

Я все ще не полишаю надії запустити курс для юристів в Україні. Це було б щось вузькоспеціалізоване: наприклад, про операції з нерухомістю. На жаль, така тема є дуже нішевою в наших реаліях, тож поки що це був би невдалий експеримент.

Чому саме юридичний курс? Я юрист за фахом, тож це елемент ностальгії.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Управління командою в бізнесі»
HR і рекрутинг
Веде Лариса Стірська
22 жовтня 28 листопада
Лариса Стірська