Як написати мотиваційного листа | Бізнес-школа LABA (ЛАБА)
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

Як написати мотиваційного листа

Бонус: приклад листа від кар'єрного консультанта Олени Кириченко.

cover-64db71b880760909504589.jpg

Ніколи не обмежуйтесь надсиланням резюме. Хороший мотиваційний лист виділить вас із десятків кандидатів.

У 2020 році 83% опитаних ResumeLab ейчарів відзначили, що сильний cover letter допоможе потрапити на співбесіду навіть при слабкому резюме.

Кар'єрний консультант та employer-brand-менеджер ОККО Олена Кириченко підкреслює, що конкуренція на ринку праці зростає: кандидатів багато, вакансій мало.

Олена: «Наприклад, на вакансію керівника ресторану в Києві за останній місяць ми отримали 436 відгуків. Функція мотиваційного листа — виділити вас серед інших кандидатів та зацікавити рекрутера відкрити резюме. Тому мотиваційний лист є актуальним як ніколи. Рекомендую писати його щоразу, відгукуючись на вакансії».

Разом із Оленою розповідаємо, як писати мотиваційного листа, щоб вас помітили.

Пишіть окремого листа до кожної вакансії

Мотиваційний лист — це те, що може вплинути на рішення про співбесіду. Cover letter показує, як ви викладаєте думки, чи знаєте свої сильні сторони для бажаної посади і чи знаєте, чим займається компанія.

Дублювати мотиваційні листи не можна. Досвідчений рекрутер одразу зрозуміє, що ви надсилали цей же текст іншим роботодавцям. У ньому не буде деталей про вибір саме цієї компанії та посади.

Не дублюйте своє резюме

Не переказуйте те, що роботодавець і так прочитає. Компетенції на попередніх посадах, знання трьох мов, освіта — це все є в резюме. Розкажіть лише про те, що важливе для цієї вакансії.

Наприклад: «Я працюю продакт-менеджером уже 8 років. Останні 5 — на ринку travel-компаній. Я запускав нові продукти та знаю, як їх розвивати. Я зможу використати всі свої знання на посаді Senior Product Manager у вашому travel-стартапі, щоб вивести продукт на вищий рівень. Тому звернув увагу на вашу вакансію».

Додайте привітання

Зазвичай, в описі вакансії вказують контактну особу. Привітайтеся, звернувшись до цієї людини на ім'я на початку листа. Перед надсиланням перевірте, чи правильно її назвали.

Особисте звернення зробить рекрутера більш прихильним до вас і буде гарантією, що вашого листа дочитають. Привітання покаже, що ви уважні до деталей.

Дотримуйтесь структури

Олена: Мотиваційний лист не має бути об'ємним. Оптимально —1/3, максимум — до половини сторінки А4 (з урахуванням абзаців).

Що і в якому порядку писати:

— Привітання, бажано — персоналізоване.
— Звідки дізналися про вакансію (опціонально).
— Чому вас зацікавила вакансія/сфера/компанія.
— Чому компанії потрібно розглянути вашу кандидатуру?
— Ваші контакти.

Решта — зайве.

Використовуйте tone of voice компанії

Подивіться, у якому ключі подано опис вакансії, як роботодавець пише дописи в соцмережах. Якщо компанія не звертається до претендента або клієнтів на «ти», не починайте листа з «привіт». І навпаки, якщо влаштовуєтеся в стартап, де вся комунікація неформальна, не пишіть «ви» та «добрий день».

Забудьте про шаблони

Досвідчений користувач ПК, комунікабельний, командний гравець — забудьте про ці фрази. Це загальні слова, які нічого не значать для рекрутерів уже багато років. 

Мотиваційний лист має розповідати про вас, виділяти з десятків інших претендентів.

Штампи та шаблонні фрази покажуть, що ви написали cover letter за 5 хвилин і у вас слабка мотивація. Роботодавець нічого не дізнається про ваші сильні сторони та знання, важливі для ринку.

Уявіть, що розповідаєте про себе у розмові

Листа читатиме реальна людина. Пам'ятайте про це і не пишіть надто сухо. Говоріть про свої сильні сторони так, ніби спілкуєтеся з другом.

Олена: Вивчіть вакансію, проаналізуйте свій досвід та коротко опишіть, як ви зі своїм бекграундом, навичками та компетенціями зможете бути корисними на цій позиції роботодавцю.

Розкажіть, чому ця вакансія цікава

63% HR-фахівців, за даними того ж таки опитування ResumeLab, вважають, що мотиваційний лист пояснює, чому людина хоче приєднатися до компанії.

Покажіть своє бажання працювати в компанії, розкажіть, чому вам подобається продукт та посада. Наприклад, «Я з дитинства люблю читати. Книги завжди були для мене джерелом натхнення, і я хочу допомагати іншим робити правильний вибір. Тому мене зацікавила вакансія продавця-консультанта у вашому магазині».

Додайте декілька фраз, які вкажуть, що ви не вперше чуєте про компанію. Навіть якщо це насправді не так. Просто зайдіть на її сайт, погугліть інформацію про керівників, знайдіть колонки та статті, де згадується продукт.

Покажіть цифри

Компанії важливі не просто слова, а ваші реальні успіхи на попередньому місці роботи. Розкажіть про них за допомогою конкретних цифр.

Наприклад, про те, що за час вашої роботи обсяг продажу зріс вдвічі, кількість рекламодавців — утричі, вдалося підвищити відвідуваність сайту на 20%. Або про те, що ви керували командою із 10 осіб, вели 5 клієнтів, взяли 50 інтерв'ю. Реальні показники додадуть ваги вашим словам.

Бонус: приклад мотиваційного листа від Олени

Відгук на вакансії куратора онлайн-курсів LABA.

Олена: Наразі я обіймаю посаду, нецільову для позиції. Тому в мотиваційному листі докладно описала релевантний досвід, навіть той, який не є частиною професійної діяльності. Наприклад, кураторством я займаюся на волонтерських засадах.

Добрий день, Катерино!

Мене звуть Олена Кириченко. Побачила вакансію куратора освітніх курсів Laba на вашому сайті й одразу вирішила відгукнутися.

Чим мій досвід може бути корисним на цій посаді?

Я куратор навчального онлайн-курсу для кар'єрних консультантів. Мої обов'язки у цій ролі — організація онлайн-заходів, супровід студентів на всіх етапах навчання, відповіді на запитання учасників процесу.

Я добре розумію специфіку навчання дорослих, тому що понад 3 роки працювала менеджером з навчання та закривала весь цикл завдань:

  • зняття потреби
  • розробка навчальних програм
  • захист концепції у замовників
  • проведення навчальних заходів (лекцій, тренінгів, курсів)
  • аналіз ефективності навчання

Також брала участь у створенні дистанційних курсів та циклів вебінарів для працівників.

Чому для мене ця позиція є цікавою?

Я обожнюю сферу освіти. Як і ви, я впевнена, що за онлайн-навчанням майбутнє. У переліку професійних курсів та тренінгів, які я пройшла у 2020, — понад 25 пунктів :)

Давно спостерігаю за LABA і є вашим студентом. Дуже задоволена результатом навчання на курсі «Магія PowerPoint».

Рада познайомитися особисто. Моє резюме – у вкладенні.

Контакти для зв'язку…

Гарного дня!

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Communicative Business English»
Business English
Веде Riabova Kateryna
1 липня 30 серпня
Riabova Kateryna